Uncategorized

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

 رواية أحببت زوجة أخي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

جميله بخوف: عمر تعالى هنا 
حسن قام بتوتر: اي دا يا سالم 
سالم: اقعد يا خويا 
سمير: انت اتهبلت ولا اي يا ولد انت
خالد بنرفزه: عمر كمل اي سبب الي انت قولته دا 
جميله برقت لابنها: عمر بقولك تعالى هنا 
عمر راح عند جميله 
خالد:جميله اي الكلام دا 
جميله: مفيش بس عمر بيحب يهزر 
عمر: لا انا مش بهزر 
جميله: ولد عيب كده يلا عشان تطلع اوضتك 
خالد: مهو انا هفهم يا جميله 
جميله بتوتر: صدقني مفيش حاجه من دي عن اذنكوا يا جماعه الف مبروك يا اميره انت وشريف
خالد قرب من سمير: لو كلامه طلع صح مش هتنفد مني يا سمير 
سمير: انت مصدق حتة العيل دا 
خالد: هشوف اذا كلامه صح ولا… 
احلام: خلاص يا جماعه نقول مبروك 
شريف بيهمس لسمير ف ودنه: لينا كلام مع بعض بس مش هنا 
في اوضة جميله
جميله: ليه قولت كدا يا عمر 
عمر: يا ماما كان لازم عمو خالد يعرف الحقيقه 
جميله: لو عرف الحقيقه اخته اميره مش هتتجوز وبعدين شريف انسان طيب واحنا قولنا ملناش دعوه بالي عمله سمير زمان 
عمر: مش من زمان يا ماما دا من بعد سفر بابا باسبوعين مش اكتر 
دخل خالد الاوضه 
خالد: عمر اطلع برا عاوزه اتكلم مع ماما 
عمر: حاضر
جميله: ااا. انا هنزل احضر الغدا 
خالد: استني هنا يا جميله 
جميله: مفيش حاجه من دي حصلت و… 
خالد: انا لو عرفت الحقيقه من برا مش هيحصل طيب 
جميله: بقولك مفيش حاجه عمر متن بيهز…. 
خالد بصوت عالي: عمرررر(بينادي)
جميله: يا خالد…. 
خالد: عمرررررر
عمر جيه جري: نعم
خالد: اقفل الباب 
عمر قفل الباب: نعم يا عمو 
خالد: حبيبي مش انت عارف ان انا بحبك
عمر: اه يا عمو
خالد: طب ممكن تقولي الحقيقه ومتكذبش 
عمر اتوتر: حقيقة اي يا عمو 
خالد: الي قولته تحت لما شريف وسمير جم
عمر بص لمامته وجميله شاورت براسها لا 
خالد بزعيق:جاوبني يلا ياعمر 
عمر:انا انا كنت بهزر يا…
خالد:انا مبحبش الكدب وبعدين مش الكداب بيروح النار 
عمر:ايوه 
خالد:يبقى تقولي على الحقيقه كامله 
عمر:بابا سافر من كام شهر وبعد سفره ب اسبوعين جدو عصام شاف شغله وانا كنت ف المدرسه يوميها الميس رجعتنا بدري من المدرسه والحصص كانت قليله اما رجعت خبطت على الباب بس مفيش حد كان بيفتح سمعت صوت تكسير من بلكونة ماما فوق فضلت انادي عليها لحد ما افتكرت المفتاح الي ماما كانت بتسبهولي دايما جوه الفازا عشان لو حصلت اي مشكله جبته وفتحت الباب جريت على اوضة ماما وفضلت اخبط على باب اوضتها وماما جريت فتحت الباب بالمفتاح وشوفت عمو سمير وهو اول ما شافني جري على البلكونه ونط كانت المسافه مش كبيره اوي جدو عصام كمان شافه و ماما كانت…….
خالد:وقفت لي كمل 
عمر:كانت متعوره ف دراعها وكانت بشعرها والجلبيه كانت مقطوعه من ضهرها والدراعات 
جميله دموعها نزلت وخالد قرب منها بوجع:عمل فيكي حاجه لمسك 
جميله شاورت براسها لا 
خالد:برافو عليك يا عمر يا حبيبي انك قولتلي على الحقيقه يلا روح عند تيتا 
عمر قرب من ودن خالد:ونبي يا عمو متزعلهاش لان الموضوع دا مزعلها لوحده 
خالد اخده ف حضنه وعمر نزل لسته وقفل الباب وراه
خالد:قعديني على السرير ياجميله 
جميله وديته السرير 
خالد:اقعدي
جميله قعدت علسرير  
خالد:جميله 
جمياه بدموع ف عينيها:خلاص عرفت 
خالد:انا عاوز اسمع منك هو ليه بيعمل كده وكمان متمش على موت مصطفى كام اسبوع 
جميله بعياط وزعيق:من قبل ما اتجوز مصطفى وهو بيحاول معايا دا مره مصطفى كان هيموته ف ايده وانا مكنتش عاوزه يبقى في تفرقه بسببي فتجنبته طول فترت جوازي من مصطفى وهو كان بيخاف من مصطفى لما مصطفى كان بيروح مشاويره كان بيقعد فيها كزا يوم بسبب القضايا وبابا كان علطول واخد باله مني لانه كان عارف حوار سمير من الاول لكن بعد موت مصطفى وكان علطول يحاول معايا وانا كنت بتجنبه لحد ما كان عارف اني ف البيت لوحدي وحاول انه (وانهارت من العياط)
خالد قلبه كان بيتقطع عليها وهيه بتعيط ووشها كان كله محمر 
جميله وهيه منهاره عياط وبتزعق: كان بيقرب مني وضربني و………… 
خالد بدون اراضيه ولا تفكير شدها من ايديها اخدها ف حضنه و…………
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى