Uncategorized

رواية مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم أروى طارق

 رواية مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم أروى طارق

رواية مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم أروى طارق

رواية مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم أروى طارق

مؤمن : قول يحبيبي
فارس: انا قررت اسافر 
مؤمن متنح:……..
فارس: ولاااااا بكلمك انا
مؤمن: انت عبيط ؟ هل انت عبيط؟
فارس: وه! عبيط ليه 
مؤمن: اي قررت اسافر دي ! رايح تصيف انت يعني مش فاهم انا!!
فارس: لا مش هصيف….انا هسافر و هكمل الكليه برا .
مؤمن: انت بتتكلم جد ولا اي!
فارس: والله انا من اول ما قعدنا بتكلم جد بس انت الحس الفُكاهي عالي عندك باين 
مؤمن: تسافر اي ي فارس!! ليه ؟ فين؟ سيبك من ليه و فين ..انا….هتسافر و تسيبني يا صاحبي!!
فارس بص للأرض بتعب: مؤمن يعلم ربنا بال فيا انا اكيد مش عايز اسيبك بس لازم اعمل كده …هيكون احسن
مؤمن : هو اي ال هيكون احسن! و ليه مضطر تعمل كده اصلا ؟!
فارس : عشان احافظ عليها
مؤمن: هي ايه دي ال هتحافظ عليها!
فارس: حور ..
مؤمن باندهاش: نعمممممم!!!!!
فارس: فيه اي وطي صوووتك 
مؤمن: ما انا خايف ال فهمته يطلع صح!
فارس: اه ….ال فهمته صح 
مؤمن:!!!!!
فارس اتنهد: بحبها 
مؤمن : اتكلم…سامعك
فارس: من واحنا صغيرين! بقالي فتره! من قريب! معرفش امتى بالظبط …..بس يعني … انا بخاف عليها،مبحبش حد يكلمها ..بغير يعني ، عايزها دايما معايا …بتوحشني!…مبحبش ازعلها ..عايزها دايما تضحك….لو ده مش حب يبقى ايه طيب !!!!
مؤمن بتنهيده: هو….اعتقد هو ده الحب
فارس: يبقى بحب يا صاحبي ….ولازم ابعد..
مؤمن: اي الجمله ال مش راكبه ع بعضها دي!
فارس: لازم اسافر..حور صغيره وانا اصلا مينفعش اتقدم دلوقت لاني مش جاهز ف اي حاجه…و بصراحه مش هينفع افضل هنا و هي قدامي ع طول كده ..ببصلها كتير و انا لازم اغض بصري ..وطول ما هي معايا هفضل باصصلها …اعتقد اكمل الكليه بره و اجهز هيكون احسن و هاجي هتكون صغيره … مش جواز يعني…بقولك اي انا قولت لبابا و جهزت ورقي و نفسي 
مؤمن: كل ده و متحكليش حاجه!!.. ده انت طلعت سوسه صحيح 
فارس ضحك : طب يلا نروح بقا يا ظريف عشان اخرنا
مؤمن: ناوي امتى؟
فارس أبتسم: كمان اسبوع
_______________________
حور: بالله حاسه اني هسقط بسببكم 
فريده : بت اسكتي ركزي خلينا نلعب ملعبناش كوتشينه مع بعض من زمان 
حور: و انتي هتسقطي معايا يا سُكر
فارس: متخافيش يا حور هتعدي…العبي بقا متقرفينااش
مؤمن: العبوا و انتو ساكتين ..عايزين نشبع من الواد ده قبل ما يسافر
فريده: اه والله انا مضايقه اوي انك هتسافر مش عارفه هنقعد ازاي من غيرك
فارس خبط مؤمن على غبائه و مؤمن فهم أن حور متعرفش 
مؤمن بصوت واطي لفارس: شييت! نهار اسود هو 
حور : يسافر!! ….هو مين ده ال هيسافر!
فريده: فارس يا حور ..انت مقولتلهاش ولا اي ؟
حور: انا زهقت من اللعب …هطلع البلكونه شويه 
____________________
ف البلكونه 
فارس: كنت هقولك
حور لفتله: أو متقولش …مش فارقه 
فارس: فارقه ….
حور بحزن : هتسافر!!
فارس: غصب عني لازم 
حور: و ايه ال غاصبك طيب …هتسبنا….هتسبني!!!
فارس: لا مش هسيبك ..هتلاقيني دايما معاكي و لو احتجتيني هتلاقيني معاكي 
حور: انا محتاجاك ع طول ..و مش انا بس…….اصلا مش عارفه اي ال غاصبك ع كده
فارس بتنهيده: هييجي يوم و اقولك …بس المهم دلوقت اني هكمل بره 
حور : ……
فارس: مش هتردي؟
حور: معنديش حاجة أقولها و اعتقد مش فارقه معاك
فارس: مين ال مش فارقه معايا!!!
حور: انا
فارس : عبيطه انتي !! 
حور بعصبية: متغلطش فيا و بعدين تسافر أو متسافرش مش هتفرق معايا .. 
فارس: مش هتفرق! ماشي….ماشي
_____________________
بعد يومين حور ف اوضتها
حور: مرنش بقاله يومين ولا شوفته هو زعل ولا اي! هو انا قولت حاجه تزعل!! …. اه عليت صوتي اوي و قولت هبل كده…بس هو ال عصبني…لا بردو انا زودتها ….اوف بقا….هروح اعتزرله و خلاص
_____________________
حور: ازيك يا طنط عامله اي
امل: الحمد لله يا حبيبتي
حور: امال فين فارس؟
أمل باستغراب: فارس!…فارس سافر يا حور 
حور بصدمه: سااافر!!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى