Uncategorized

رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

صقر بغضب جحيمي….. لا مشربتش العصير.
زين بصدمه ….. ااا انت فاهم غلط ا قاطعه صقر بالبوكس وقال بصوت عالي جدا….. بقا ي **** انا تعمل في مراتي كده وربنا ما هسيبك  ي ***** (وضربه جامد علقه تمام التمام ????)
زين بخبث…… مراتك بتحبني انا مش انت ،وهي متجوزاك غصب عنها .
صقر وقف ضرب  وقال بصوت عالي…. بقا ي *****مراتي انا يتقال عليها كده وربنا مهسيبك ي  ****** 
رووح بانهيار وكلام مش مفهوم ….. ص . ق .ر . كذاب قاطعها صقر وهو بيحضنها وبيطمنها ، زين استغل الفرصه وهرب بس قال …. وربنا مهسيبك ليه يروح وجري وصقر جرى وراه بس مش لحقه كانه فص ملح وداب .
صقر رجع الجناح لقا روح اغمي عليها راح لها جري وسند راسها على رجله وقال ….. روح روح وبيضربها برقه على خدها .
روح فاقت وقالت ….. ص ق ر مش تسبني ليه   ارجوك .
صقر خادها الحمام وغسل لها وشها روح فاقت وقالت.
رووح بانهيار….. صقر مش تصدقه ، وربنا كذاب قاطعها صوت صقر وقال بحنان وحب .
صقر …… هش هش انا مصدقت ي روحي بس فهميني براحه واحده واحده عارفه زين  ازاي  
رووح بدموع…. زين يبقي اخو عفاف مرات اخويا، كان أقرب حد ليا من بعد اياد ومن  بعد موت بابا وماما وهو اتغير معايا واياد كان سافر تركيا عند أهل باباه ،من بعد موت بابا وماما ،روحت عشت مع اخويا فارس كان مبين للناس ولبابا أنه بيحبني بس طلع بيكرهني وبيقول ليا علطول انا بكرهك انتي سبب موت امي انتي وامك لو ابويا مكنش اتجوز امك كانت امي عايشه  وحرمني من التعليم وكل يوم ضرب واهانه ،عفاف مراته معرفاه اني مش بنضف وانا والله الي بنضف الشقه وبطبخ وعليا كل حاجه البيت ، بس زين كان الوحيد الي بيعملني بطيبه وحب وبيحترمي  ،بس بعد 3ثانوي ،بقا وحش اوي ، وبعدين قالت وهي هتموت من الكسوف….. بقي .
صقر بغضب جحيمي… بقا اي انطقي .
رووح بدموع وبترتجف…. بقا يقولي انتي ملكي ،انتي ليا لوحدي ،مش هسيبك لحد  وفي مره ااا 
صقر بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه …. اييييييييي .
روووح بانهيار ….. كان مره شارب وجه وانا نايمه وحاول اااا يقرب مني بس انا ضربته بالفازه على دماغه .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه بشكل غير طبيعي بس ارتاح شويه انها بخير ….. وقال واخوكي فين .
رووح بانهيار….. مش صدقني وصدق عفاف وعفاف قالت اني الي بجري وراه وبغري اخوها وانهارت في البكا .
صقر بحنان وعشق قعدها على رجله وقعد يمسد على شعرها وبيحضنها جامد وبيطمنها ….. هش هش يروحي انا معاكي خلاص يروحي مفيش حد يتجرأ يبص ليكي بعد كده  وربنا لااندمهم كلهم
روح ببراءه ….. يعني انتي مش هطلقني .
صقر بحنان خدها في حضنه جامد…… وقال بعشق ….. عمري في حياتي مفيش بس الي حاجه واحده بس الي هتفرقنا عن بعض .
روح بزعر ….. ااااي هي .
صقر بحنان…..الموت بس .
روح بدموع وشهقات….. بعيد الشر عنك .
صقر بعشق ….. وعند يروحي .
فجأه سمعوا صوت صريخ جامد .
صقر بخضه…… في اي وطلع يجري هو وروح يشوفوا في اي  .  
لاقوا مها واقعه على الأرض 
مها بخبث وعياط مصطنع…. اهئ اهئ يصقر وقعت رجلي بتوجعني انت كنت فين  وسبتني ليه .
صقر بهدوء قرب منها واشتالها ودخل غرفه مها وروح وراهم .
مها بشر وخبث….. ابنك شقي اوي يصقر .
صقر بهدوء …. اطلب لك الدكتور .
مها بخبث….. لا بس هو عاوز باباه جنبه وبعيد حطت أيدها على بطنها وقالت بدلال …. صح يروح ماما .
رووح مش قادره تستحمل ونفسها تبكي من الي هي شيفاه ،بس راحت لمها وقالت بطيبه ….. اعملك عصير 
مها بحب مزيف….. لا بحيبتي انا عاوزه جوزي بس روحي انتي ارتاحي عشان شكلك تعبان .
رووح هتموت وتبكي وبصت لصقر ،بس صقر بصلها وكأنه بيقولها مش بايدي.
رووح بهدوء….. حاضر انا همشي انا .
ومشيت وصقر دخل الحمام .
مها استغلت الفرصه  وقالت بصوت عالي بس صقر مش سمعها عشان الحمام عازل للصوت .
مها بصوت عالي…. وانا بعشقك يروح مها .
روح سمعتها وجريت على الجناح وانهارت في البكا جامد لدرجه نامت بسرعه .صقر خرج من الحمام مها قربت منه بدلع وقال …..وحشتني .
صقر ببرود….. انتي حامل يمها ويالا عشان ننام .
وقفل النور ونام جنب مها .
تسريع الاحداث في الصباح. 
صقر صحي بدري جري ساعتين واخد شاور ولبس بدله كحلي وكان خاطف القلوب بوسامته .
راح الجناح لاقا روح نايمه على الأرض ورأسها على السرير قرب منها وفوقها وقال بخوف شديد…… رووح مالك اي الي منيمك هنا .
روووح بهدوء عكس الي جواها …. مفيش.
صقر بحنان…. مفيش اي بس مالك اي الي مزعلك .
روووح بصوت أقرب للبكا…. مقدرش اشوفك مع حد غيري .
صقر بحنان…. مش بايدي يروح مش بايدي والله مكنتش اعرف اني هقابلك 
روووح بحب …… عارفه .
قاطعهم صوت تليفون صقر .
صقر بمرح …. والله بيجوا في اوقات غلط وكمان نسيت اقفل الفون .
رووح ضحكت وبانت غمازبتها الي في الشمال .
صقر قرب منها وباسها منها بسرعه وقام رد على الفون .
صقر ببرود….. تمام اوي كده ، اعرفولي مكانه وخدوه على المخزن ، وظبطوه ، واتصلوا بيا على طول .
فجاه سمع صوت  كتير تحت   بيبص في الشباك لاقا اهل القريه كلهم على البوابه .
صقر نزل بسرعه وقال بصوت جمهوري ……. اااي في اي هنا عاد .
كل ده ومها واقفه على السلم وعلى وشها ابتسامه شماته وشر 
قرب منه راجل وقالت بخبث ……. عيب عليك يعمده بقا جايب نسوان عندك في السراياوفي الوقت ده رووح نزلت .
والراجل قال ….. اهي الغازيه اهي خطافه الرچاله 
وبعدين وجه كلامه لصقر و قال وعمال فيها كبيرنا ،طب متجيب لينا معاك .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه وقال بصوت  زي فحيح الافعي ووووو 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى