رواية أحببته فتكبر الفصل الأول 1 بقلم نور عصام
رواية أحببته فتكبر الفصل الأول 1 بقلم نور عصام |
رواية أحببته فتكبر الفصل الأول 1 بقلم نور عصام
شمس معلش انا مش هقول حاجه روح انت وقول انك مش موافق ولا هو يعني انا اللي لازم اتكلم
سليم بعصبيه قولت مش موافق علي جوازي منك
شمس لا انا اللي هموت عليك
سليم بزهئ ياريت تروحي تقولي ل خالتي انك مش موافقه وانتي اللي رافضه الجوازه دي
شمس بغيظ ليه هو مين فينا الراجل
سليم يعني ايه بقا هو بالعافيه
شمس لا طبعا روح انت وقول ل خالتي انك مش طايقني ولا عاوز تجوزني وف النهايه دا نصيب
سليم مقدرش اقول لان ماما بتحبك وعوزاكي
شمش وانا مقدرش اقول ل ماما لانها تعبانه وعندها القلب وانت عارف وانا مقدرش اكون سبب ف تعبها ولا زعلها
سليم والحل
شمس في ايدك اعمل اللي يعجبك انا مالي
سليم بصلها بغيظ وقالها اقسم بالله يا شمس لو الجوازه دي تمت لأوريكي اسود ايام حياتك واعيشك ف جحيم
شمس لا حوش حوش الهنا اللي انا هغرقك فيه
سليم ماشي يا شمس بقلمي نور عصام
شمس هنشوف يا سولي
سليم قولتلك ميت مره مش بحب الكلمه دي نهائي وإياك اسمعها منك تاني ويلا غوري من وشي
نبذه عن ابطالنا
شمس وسليم اولاد خاله ومتربين مع بعض وزي اي اختين بيحبو بعض جدا اتفقو يجوز اولادهم لبعض وخصوصا انهم معندهمش اولاد غيرهم شمس بتشتغل مصممة أزياء وسليم مهندس ديكور شمس من كلام امها وخالتها دائما قدامها حست بشئ جواها ناحيته وهو اخد باله وزي شباب كتير احيانا الغرور والتكبر يسيطر عليه ف هل ياتري غروره وتكبره هيكون ف صالحه أم لا دا اللي هنعرفو بعدين
محمد ها يا ولاد نقول مبروك ودا بيكون ابو شمس
حمدي الجواب باين من عنوانه ودا بيكون ابو سليم
نبيله لا يا ابو سليم لازم نسمعها منهم
فتحيه ايوا دا جواز مش معني انهم ساكتين يبقو موافقين احنا اه نتمني بس لازم يكونو راضين
شمس وسليم بصو لبعض ومش بيتكلمو
نبيله ها يا شموسه قولتي ايه ودي بتكون امها
فتحيه مادام ساكتين ومش بيتكلمو وشكلهم مكسوف يبقي علي خيرة الله ولا ايه يا سليم
سليم بص ل شمس وتوعد لها وبعدين قال اللي تشوفيه ياماما رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام
شمس ف نفسها بقا كدا يا سليم ياتري ايه سبب تغيرك دا من ناحيتي للدرجه دي ممكن تكون بتحب واحده تانيه وبعدين قالت لا لو كان بيحب كان قالي بس ياتري ايه السبب واتنهدت
سليم بصلها ورفع حاجه وعيونه كلها توعد بالشر
شمس تجاهلت نظراته
فتحيه الف مبروك يا حبايبي
حمدي مادام متفقين يبقي من بكرا باذن الله تنزلو تشترو الشبكه وتروحو تختارو العفش اللي يناسبكم الشقه جاهزه يبقي مفيش داعي للتأخير
محمد واحنا كمان جاهزين
حمدي علي بركة الله ويوم الخميس نعمل الفرح
شمس وشها احمر وفتحت عيونها
سليم بهمس قالها ولسه وانتهي اليوم
واشرقت الشمس بنور ربها
فتحيه يلا يا سليم اصحي بقا علشان تروح تاخد شمس وتشترو الشبكه والعفش
سليم بزهئ حاضر يا ماما مستعجله علي ايه
فتحيه مستعجله علي ايه دا انا طايره من الفرحه ابني حبيبي اللي مليش غيرو هيتجوز لا ومين بنت اختي الغاليه
سليم بصلها وف نفسه قال غاليه ماشي يا ماما
فتحيه يلا قوم بلاش كسل مفيش وقت
سليم خلاص يا ماما قومت اهو
وبعد بعض الوقت
سليم راح عند خالته سلم عليها
نبيله اهلا يا حبيبي لحظه انادي شمس
سليم ف نفسه يارب تلاقيها طفشت
نبيله طلعت وقالت جايه اهي يا حبيبي
شمس ببرود انا جاهزه
سليم بصلها بغيظ وقالها يلا ومشيو
شمس ياريت تتعامل بطريقه احسن من كدا بلاش النظرات بتاعتك دي ماما تعبانه بقلمي نور عصام
سليم ولما انتي خايفه عليها وافقتي ليه
شمس بعصبيه وانت سكت ليه طيب انا وخايفه علي امي انت بقا وعموما احنا لسه فيها ياريت تنزلني وكل واحد يروح لحاله مش ناقصه حرقة دم وأرف
سليم والله جايه دلوقتي تقولي كدا
شمس خبطت علي العربيه وقالت نزلني
سليم مس ايدها وضغط عليها وقالها صوتك لو علي عليا تاني هقطع لسانك وايدك اللي بتترفع ف وشي دي فاهمه ولا
شمس بصتله والدموع ف عنيها وبصت لأيدها
سليم ساب ايدها وكمل سواقه وراحو اشترو الشبكه وبعدين العفش وبعد كدا راحو مع بعض الشقه وفرشوها بمساعدة نبيله وفتحيه وابوهم
فتحيه الحمد لله اخيرا خلصنا
نبيله بفرحه الحمد لله واحلي حاجه ان الشقه معكم بالبيت
حمدي بهزار طبعا علشان يبقي مشوار واحد تشوفي بنتك اختك مع بعض
نبيله ضحكت وقالت ربنا يسعدهم
وعدت الايام وجاء يوم الزفاف وتم الحفل بسعاده الاهل وفرحه مصتنعه علي العريس والعروسه
سليم اخد شمس وطلع بيها الشقه وفتح الباب
شمس واقفه ومتردده
سليم بهدوء مالك يا عروسه اتفضلي ادخلي ولا عوزاني اشيلك زي العرسان الطبعيه
شمس بصتله بغيظ ودخلت لكن جواها زعل منه
سليم راح علي الاوضه وهي كمان
شنس قعدت عالسرير وبتفكر ف كلامه من قبل
سليم قلع جاكت البدله ورماه وقرب منها
شمس بخوف ف ايه
سليم ف اني لازم اخد حقي الشرعي منك يا عروسه
شمس قامت وقفت وقالت مش هيحصل يا سليم
سليم مش بمزاجك يا حلوه وبصلها بشر وقالها اقسم بالله ل اخليكي تندمي وتتمني الموت من الجحيم اللي هتعيشي فيه وزئها وقعها علي السرير ????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية طلب صداقة للكاتبة مي علي