Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة الحادية عشر 11 والأخيرة بقلم رنا أحمد

رواية مجنونة آدم الحلقة الحادية عشر 11 والأخيرة بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الحادية عشر 11 والأخيرة بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الحادية عشر 11 والأخيرة بقلم رنا أحمد 

في أمريكا بفيلا حاتم:٠٠٠

انجي بدموع واشتياق:ايوه امك ي ادم امك.

حنان:ادم انسا الي فات متسالش عليه خلينا في الي جاي وبس ارجوك ي ادم وحياه ولادنا.

ادم بسخريه:ي عني حاتم هو الي سبتينا انا واخواتي زمان علشانه يستاهل كل ده.

انجي بندم:ولا حد ي قلب امك يستاهل اني اسيب ضفر منكم انا اتعذبت ي ادم وندمت ابوس ايدك ي ضنايا انا خلاص كبرت ومحتاجكم جنبي.

ادم بدموع :وحشتيني اوي ي امي اوي.

ليحتضن بعضهم البعض بحب واشتياق دام لسنوات.

حنان بمرح:ههههه ايوه كده ي ادومي نورتي حياتنا ي حماتي.

ادم بلهفه :فين تيام.

انجي بحزن:تيام اخوك في غيبوبه بقاله سنين ي ادم.

حنان بمرح وسعاده :كان كان في غيبوبه المستشفى كلمتنا وقالت انه فاق بس كنت مستنيه اما نخلص من الهم الي احنا فيه وافرحكم. 

ادم بلهفه:طب يلا بسرعه. 

انجي بسعاده:يلا بينا. 

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في مستشفي تيام :٠٠٠٠

نور يسعاده :حمد الله على السلامه. 

تيام بابتسامه:الله يسلمك ي دكتوره. 

ساره بغمزه:بصراحه ي استاذ تيام نور من ساعه مبقت مسؤؤله عن حالتك وهي بتدعي ليل نهار انك تقوم بالسلامه. 

تيام باعجاب: اكيد ملاك زيها مستحيل تكون غير كده.

ليقاطعوهم دخول ادم وحنان وانجي :٠٠

انجي بدموع وهي تحتضن تيام :الف حمد الله علي سلامتك ي قلب امك. 

ادم باشتياق :حمد الله على ي تيام. 

تيام بشك:ادم. 

ادم بسعاده عارمه:كويس انك فاكرني ي قلب اخوك. 

انجي بسعاده ودموع :الحمد لله ي ولاد الحمد لله انكم بخير. 

حنان بمرح:وانا بقا محسوبتك حنان مرات ادم اخوك. 

تيام بابتسامه:اهلا وسهلا ي حنان. 

نور :طب عن اذنكم انا بقا يلا ي ساره.

في الخارج :٠٠٠

ساره بحده :ايه مالك خرجتي بسرعه ليه كده ده اليوم الي انتي مستنياه ان تيام يفوق. 

نور بدموع :بس انا مش هتجوز تيام ولا هتجوز اصلا ولا هخلف عايزانى اتجوز وفي الاخر يسبني انا وعيالي يتعقدوا زي محصلي. 

ساره:مش كل الرجاله خليل ابوكي ي نور وبعدين حرام تتضيعي الفرصه دي من ايدك انا حاسه انه معجب بيكي. 

نور بانهيار:ارجوكي ي ساره ارحميني انا مش عايزه وتخلصي بقا علشان معاد الطايره. 

ساره :برضه مش هسيبك تتدمري حياتك ي نور. 

في الداخل:٠٠٠٠

حنان :يلا بقا ي ادم انا عايزه انزل مصر الولاد وحشوني اوي. 

ادم :احنا كلنا هننزل مصر صح ي امي. 

انجي بلهفه : ايوه طبعا ي حبيبي خليك مع اخوك ي ادم عقبال منجهز كل حاجه ونرجع. 

حنان بابتسامه:يلا ي حماتي ي عسل. 

ادم بحنان:هعمل تلفون واجيلك. 

تيام بابتسامه :ماشي ي حبيبي. 

ساره بابتسامه :حمد الله على السلامة مره تانيه ي استاذ تيام. 

تيام:الله يسلمك فين نور.

ساره :نور بتجهز شناطنا علشان هنرجع مصر. 

تيام بسعاده:تمام واحنا كمان راجعين مصر قوليلها انها مش هتقدر تهرب مني. 

ساره:هو ده الكلام انا عايزه الحماس ده نور بتحبك اوي وانا حاسه انك انت كمان معجب بيها متتضيعهاش من ايدك ده عنوانها في مصر والي مسؤول عنها عمها سالم هو عطار في السيده زينب وبيتهم هناك وده رقم تلفونها. 

تيام بسعاده :تمام شكرا اوي ي ساره ٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه ادم :٠٠٠٠

حنان بلهفه :وحشتوني اوي ي حبايب امكم وحشتوني اوي. 

فارس وسيف:وانتي اكتر ي ماما. 

ادم :سلموي علي نانا  وعمكم تيام ي حبايبي. 

انجي بدموع :حبايبب ستهم ي جمال اوي ي ادم ربنا يخليهم. 

تيام بسعاده :عايز حضن كبير ي بطل انت وهو. 

ليحتتضنهم تيام بحب وعشق.

ام بدوي بلهفه:حنان. 

حنان بسعاده :حبيبتي ي ام بدوي وحشتيني اوي اوي.

ادم :قولتلك اني هرجعهالك سليمه. 

ام بدوي بحب:كنت واثقه فيك ي ادم. 

حنان بعشق:كنت متاكده انك هتحميني وترجعني من غير اي أذى. 

ادم بحب:اذي ازي وانتي روحي والنفس الي بيطلع مني يروحي.

تيام بمرح:ايه ي عم نجيب اتنين ليمون ولا ايه. 

حلا بسعاده:ماما ماما. 

انجي بسعاده :حلا ي ضنايا وحشتيني اوي اوي. 

تيام بسعاده:ايه ي لولو وانا ايه هوا. 

حلا بسعاده:تيام روح قلب اختك ده انا كنت ابني ي تيام. 

ادم بمرح:اهلا وسهلا بيكم واخيرا اجتمعت عائله المجانين٠

الجميع بضحك من القلب :هههههههههههه٠

????????❤️❤️❤️❤️❤️????????????????????????????????????????????

في الاداره :٠٠٠٠

صلاح بسعاده :مبروك عليكم المكافأه كنت واثق انكم قد المسؤليه. 

ادم امجد ادهم احمد:شكرا جدا سعادتك. 

صلاح: امسك ي ادم ده شيك خاص ب حنان مكافأه ليها علي الي عملته. 

امجد:بصراحه حنان هي الي ظبطط كل حاجه وكمان الملفات الي بعتتها لينا بأسماء كل شركاءهم وصفقاتهم المشبوه. 

ادهم :صح قدرنا من خلالها نقبض علي اكبر شبكه دعاره. 

احمد بمرح: ايوه بقا خلصنا من الهم ده وهتجوز شموسه حبيبتي. 

ادهم بحده:متلم يلا بقا. 

ادم بغمزه:مبلاش معاه كده ي ادهم علشان يوافق علي طلبك. 

ادهم: هيوافق غصبن عنه هو يقدر.

احمد باستغراب: طلب ايه ده.

ادم :ادهم عايز يتجوز فاطمه ٠

احمد بغرور :بس انا ليا شرط.

ادهم بغضب: شرط ايه يلا انت هتشرط.

احمد:ايوه هتشرط انك تجاوزها وتخدها بسرعه وتعتقيني لوجه الله علشان اشوف حالي.

الجميع بضحك:ههههههههه.

امجد بابتسامه :الف مبروك ي رجاله ٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????

في حي السيده زينب :٠٠٠٠

تيام :اهو هو ده محل العطاره سالم الصباح.

لتندفع اليه حنان ????????????????????????????

حنان بحده:فين بنت اخوك ي راجل انت.

سالم بصدمه:ليه ي هانم عيزاها في ايه.

ادم: ي حنان سيبي الراجل.

حنان: سيبني ي ادم انا اعرف اتصرف مع الأشكال دي كويس انطق يراجل انت البت فين سايقه علينا العوج ليه بنكلمها مبتردش ده واحد بترفض ده ده يترفض.

احد الفتيات باعجاب ب تيام :لا طبعا ده ميترفضش ده يتاكل اكل.

حنان بتأكيد :شوفت كلامي.

الفتاه باعجاب ب ادم :ولا الثاني ي نهار اسود عليه جوز عيون يدوخوا.

حنان بغضب:اركنلي انت علي جنب ي عم سالم لما اتكلم كلمتين مع الأموره وافضالك تعالي بقا ي حلوه لما اوريكي جوز العيون الي ليدوخوا لتنقض عليها تحت صريخ النساء وضحك ادم وتيام وانجي .

في منزل نور :٠٠٠٠٠٠

سالم:علي فكره نور دي مش بنت اخويا دي بنتي وهي حكاتلي علي كل حاجه وانا طمنتها وفهمتها.

حنان:هي ايه الي مخوفها.

رحاب والده نور: نور بنتي اتعقدت لان ابوها سابنه زمان وراح اتجوز ومبقاش بيسال فيها بقت طول الوقت خايفه من الجواز والخلفه لانها دايما حاسه ان جوزها هسيب ولادها زي مابوها سابها.

تيام :اطمن حضرتك انا هشيلها جوه عنيا انا لما خرجت من الغيبوبه هي اول واحده عيني وقعت عليها هي الأمل وانا في الغيبوبه كنت حاسس بصوتها وكلامها ومبقتش عايز غيرها.

نور بحب:وانا مبقتش عايزه غيرك ي تيام وموافقه اني اتجوزك لاني انا كمان بحبك.

تيام بعشق :وانا كمان بعشقك ي روحي.

حنان بمرح :الله اكبر هو ده الكلام.

سالم: الف مبروك ي حبيبتي ٠

رحاب بدموع:الف مبروك ي ضنايا.

انجي بسعاده :مبروك ي مرات ابني٠

نور بسعاده:الله يبارك فيكم كلكم يارب.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في احد الأماكن الفخمه :٠٠٠٠٠

كانت تتلاءه الانوار والسعاده والفرح تملا المكان لذلك الزفاف السعيد.

عند تيام ونور :٠٠٠٠٠٠

تيام بسعاده وعشق :الف مبروك ي نوري.

نور بسعاده وحب:الله ي بارك فيك ي روح نور ٠٠٠

عند احمد وشمس :٠٠٠٠٠

احمد بغمزه: زي القمر ي روحي.

شمس بغرور: عارفه علي فكره.

احمد بضحك:ههههههه يواد ي مغرور انت ٠

عند ادهم وصابرين ٠٠٠٠

ادهم :انتي هتفضلي قافله كده.

صابرين بغيظ:ايوه طبعا بقا كلكم تبقوا عارفين الخطه وانا اخر من يعلم.

ادهم باسف:ي حبيبتي انا اسف والله حقك عليا وبعدين خلاص انسى جايه تنكدي علينا النهارده بحبك.

فاطمه بعشق :وانا بموت فيك ي حبيبي ٠

عند ادم وحنان :٠٠٠٠٠

حامد بخجل: ازيك ي ادم باشا.

ادم :ازيك ي حامد.

حامد باسف: انا اسف ي ادم باشا مش عارف ازي الشيطان ازي خلاني اعمل كده.

ادم:الحمد لله انت ساعدتنا في كل حاجه بس يريت تكون ندمان فعلا.

حامد بصدق :ندمان اوي والله.

ادم :المهم حلا اختي لو زعلتها تاني صدقني هتلاقي رد مش هيعجبك.

حامد:لا خلاص ي ادم باشا انا توبه وعرفه قيمه مراتي وابني اوعدك اني عمري مرجع للسكه دي تاني.

ادم :كويس وانا جنبك لو عوزه اي حاجه ٠

حامد بسعاده :الله ي خليك ي ادم باشا.

حنان بعشق :يسلملي حبيبي الحنين ده الي بموت فيه.

ادم بعشق:ده انا الي بموت فيكي والله فاكره اول مره اشوافك لما خبطك بالعربيه.

حنان بضحك:هههههه طبعا فاكره يوميها توهه فيك من اول نظره ولما جيت اتقدمتلي وطلبتني من خالي كنت هموت من الفرحه حاسيه ساعتها ان ربنا بيعوضني موت ابويا وامي بيك ي نبض قلبي واتجوزتك وخلفنا احلي ولادين بعشقك ي ادم بعشقك.

ادم بعشق:وانا بموت فيكي ي مجنونتي مجنونه ادم.

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!