روايات

رواية أولاد عمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم منة وائل

شروق :انا مااخدتش حاجه من حد، انتي اللي ضيعتي نفسك لما سمعتي كلام ابوكي انتي او كنتي بتحبي فعلا ماكنتش دخلتي اي خلاف شغل بعلاقتك، بس انتي اختارتي الفلوس
حياه :الله هو حكالك كل حاجه بقا لا بجد شابو، دا طلع بيحبك جدا يا حرام
شروق :اه بيحبني وانا كمان بحبه
حياه بغيظ:وانا هخلي يكرهك، خات مايه النار
شروق بصراخ :لا لااااااا عااااا
حياه :شششش ما اسمعش نفسك
شروق :انتي اتجننتي، ابعدي عني
حياه :ولا نفس
الراجل :يا هانم الباشا تعبان اوي
حياه :اي بابا، خاليكم حطين عينيكم عليها اوعي تهرب
الراجل :حاضر يا هانم
شروق :أوعوا بقا سبوني حرام عليكم
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في قصر العرباوي
الدكتور :صدمه عصبيه نتيجه الضغط النفسي
فاطمه :طب هي هتفوق امتا يا دكتور
الدكتور :لا انا ادتها حقنه منومه هتنيمها للصبح، دا احسن لها عشان ترتاح
فاطمه:شكرا يا دكتور تعبناك معا
……….
عبد الرحمن :يا حول الله يارب اي المصايب اللي بتتحدف علينا دي يارب
وائل :طب يا جماعه حد يحاول يوصل لرعد
حسام :انا بتضل بكل الناس اللي ممكن يكون راح عندهم مفيش، حتى الشركه ما راحش
عبد الرحمن :يارب جيب العواقب سليمه يارب
سحر:طب ناموا والصبح احسن عشان تعرفوا تتصرفوا
عصام :وانا هيغمضلي جفن يا سحر وبنتي مخطوفه
سحر :ويعني حزنك وقعدتك دي اللي هيرجعوها، نام شويه وبكره الصبح ان شاء الله هنتصرف
وائل :سحر معاها حق يا عصام
عبد الرحمن :اهدي يابني ان شاء الله خير
فاطمه :الحمدلله نامت
عبد الرحمن :مسكينه، ماشافتش يوم عدل في حياتها
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
   في الصباح في منزل رعد
تن تن
استيقظ رعد من النوم وسمع صوت جرس الباب
رعد:مين اللي جاي على الصبح دا
تن تن
رعد :طيب جاي اهو
عاصم: طبعا نايم ولا حاسس بحاجه وأهلك اللي طول الليل طالع عينهم ومعرفوش يناموا
رعد : ههههههه ومعرفوش يناموا ليه أن شاء الله واقف انا على عينيهم
عاصم :لا يا خفيف، شروق اتخطفت
هبا رعد واقفا فجاءه وقال :انت بتقول اي مين اللي اتخطفت
عاصم :شروق يا رعد اللي اتخطفت
رعد :مين اللي خطفها
عاصم :محدش يعرف، شروق بعد ماانت مشيت طلعت تجري وراك وكلهم جريوا وراها جات عربيه لونها اسود اخدتها وجريت
رعد :وهما مااخدوش نمره العربيه ليه
عاصم:معاذ اخدها، بس العربيه طلعت مسروقه ولاقوها مرميه في مكان ضلمه في المقطم
رعد بغضب :هيكون مين يعني اللي عمل كدا مين اتجرئ وقدر يخطف مراتي
عاصم :مانعرفش يا رعد، واحنا عمالين نتصل عليك عشان تتصرف و لا انت هنا
رعد :انا فعلا لازم اتصرف وهعرف مين الكلب اللي عمل كدا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في فيلا سليمان
حياه :بابا مالك يا بابا
سليمان :تعبان يابنتي
حياه :مالك بس فيك اي
سليمان :َش قادر اخد نفسي
حياه :طب استني هاخدك للمستشفى يلا قوم معايا
سليمان :مش هنلحق يابنتي انا خلاص، عاوز اقولك على حاجه
حياه :استنى بس يا بابا ماتتكلمش عشان هتتعب، يلا نروح للمستشفى
سليمان وهو يلتقط أنفاسه :اسمعني بس يابنتي، عشان خاطري رجعي البنت لأهلها وانسى رعد، انسى يا بنتي وسافري لبيتنا اللي في لندن ابوس ايدك َ
حياه :يا بابا انت ابوس ايدك يلا نروح المستشفى
سليمان :خلاص يا بنتي هتوحشني اوي
حياه :يا بابا بس بقا يلا، بابا
سليمان :………
حياه :بابا، بابا رد عليا ونبي، يا بابا بابااااااااااا
……………
شروق:اي دا في صويت فوق. الراجل :ملكش دعوه انتي، اطلع ياض شوف في أي فوق
الراجل ٢:حاضر
شروق :طب انتوا هتروحوني امتا
الراجل :انتي جايه تتفسحي ماتسكتي
شروق :على فكره دا مش اسلوب خطف دا، وبعدين انا وشي مجروح عاوزه اسعافات
الراجل وهو يضرب يديه الاثنان ببعضهما:استغفر الله العظيم يارب، انتي اي بالعه راديو يا بت هخنفك، واسعافات اي اللي عاوزاها انتي في مدرسه المستقبل اتخرسي بقا
شروق :حاضر بقا يوووو، طب انا عطشانه
نظر لها بغضب ثم لفت وجهه الناحيه الأخرى
شروق :الله يعني كمان مش عاوزني اعطش
وقف فجاءه وأتى بها بزجاجه مياه يبدو عليها بعض الشكل المقزز
شروق :دا اي دا
الراجل :ازازه المايه
شروق :هههههههههه
الراجل :انتي بتضحكي على أي
شروق :اصل شكلها مش مايه ابدا امت متأكد ان دي للشرب مش لحاجه تانيه
الراجل :حاجه تانيه اي؟
شروق :لا لا ماتاخدش في بالك
الراجل :هتتنيلي تشربي والا لا
شروق :لا خلاص شكرا
الراجل :احسن برضو
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
❣️❣️
        مرحبا في قصرالعرباوي
ناديه :انا عاوزه بنتي ياعصام ماليش دعوه اتصرف
عصام :والله يا ناديه كل الأقسام على علم بالموضوع وابتدوا في حمله اهي بدور عليهم
رعد وخلفه عاصم:وهيدوروا ليه ومكانها معروف
حسام:رعد
فاطمه :ابني حبيبي حمدالله على سلامتك
. رعد :الله يسلمك يا ماما
عبد الرحمن :مكانها معروف فين يا رعد
رعد :حياه كانت في الحفله امبارح
وائل :اي، طب ازاي
رعد :راجعوا الكاميرات وهتعرفوا
عبد الرحمن :وانت عرفت منين يابني
رعد :ايمن لسه قايلي حالا.
عصام :طب وهنعمل اي دلوقتي
رعد :ماتقلقوش انا هتصرف
ناديه :يارب استر يارب
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
               في المخزن
الراجل١:اي ياض طلع في أي فوق
الراجل٢:سليمان بيه ابوه الهانم مات
الراجل ١:اي انت بتتكلم جد
الراجل٢:اه والله وبتقولك يلا عشان نجهز التصاريح
الراجل١:تمم يلا
شروق :انتوا يا اللي هنا، ياعم انت ياللي شبه السيد قشطه، ايدي مش قادره ااااه، اهو يارب يتفك يارب، اهو الحمدلله، يارب القى مخرج  يارب، اهو، ايوا مفيش الحمدلله
وعندما كانت تحاول الخروج سمعت صوت أقدام تاتي من ورائها
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
رعد:هنا حولين الفيلا في أمن، طبعا انت عارف هتشغلهم ازاي يا معتز
معتز :عيب يا زميل دي لعبتي
بالنسبه للسلوك اللي حولين الشباك المقصود دا، حسام
حسام :علم وينفذ، اعتبره اتشال
رعد :تمم، و انت يا نادر هتكون معايا
نادر :اوكي
معاذ :وانا هعمل اي
رعد :انت بقا اللي هتجيب القوه بتاعتك وهتقبض عليهم تمم
معاذ :تمم
رعد :اتفقنا
الجميع:اتفقنا
……………
فاطمه :تفتكروا هيعرفوا يجبوها
عبد الرحمن :أحفاد العرباوي مابيغلابوش
وائل :بس حياه. وابوها دول خطر اوي
فاطمه وهي تنظر لوائل باءشمئزاز، معرفش انا البلاوي دي بتتحدف منين، وانا عشان عبيط بترمي تحت رجل المعفنين
وائل:وانتي تقصدي مين بقا بجمله انا عشان عبيط
فاطمه:وانت مالك مش بكلمك انت
وائل : يا سلام اصل مش عارف انا
فاطمه :والله اللي على راسه بطحه
عبد الرحمن :بس بقا انت وهي هو دا وقته
وائل :انت مش شايف يا بابا
عبد الرحمن :بس ما
اسمعش نفس
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
             في المخزن
شروق :حرام عليك بقا سبني اروح ونبي
الراجل:بس ما اسمعش نفسك دا بقا كنتي فاكره نفسك هتخرجي ومحدش هيشوفك
شروق :انا حيوان وحقير وزباله
الراجل :انتي بتشتمي مين يا بت انتي
شروق :بشتمك انت يا حيوان
الراجل :انا صابر عليكي من بدري بقا لكن لحد كدا وهعلمك الادب
شروق :مش هتقدر تعمل حاجه وامشي من َوشي بقا
الراجل : وحيات امك لاموريكي
نظرت له شروق برعب وقالت :انت…. انت بتعمل اي يا مجنون انت
الراجل :هتسلي بيكي يا قمر
شروق بخوف:ايييييي
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع والأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى