روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت السادس والثلاثون

رواية حبيبي الشبح الجزء السادس والثلاثون

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة السادسة والثلاثون

تآني يوم يونس جهز الشنط بتاعته هو وايمن ونزلو تحت العماره استنو جاسر
يونس اتصل بيه وقال بضيق : متخلص ياعم انت أي ماشي علي قشر بيض
جاسر بضحك : الله كنت بفول العربيه علشان متعطلش منا في السكه
يونس : ماشي يا أخويا إنت فين دلوقتي
جاسر : أنا داخل عليك أهو
يونس شافه : آه خلاص شوفتك سلام
جاسر نزل من العربيه وهو لابس النضاره الشمس بتاعته وقال بهزار : جاهزون يا أبطال
ايمن بضحك : هاي هاي كابتن
يونس بصلهم : وحياه أمك إنت وهو بذمتكو ده منظر ناس شغاله في المخابرات

 

ايمن بصله : أنا قولتها قبل كده مش شرط علشان تبقي ظابط مخابرات تبقي قفيل يا قفل إنت
يونس بغضب : طب أظبط بدل ما اظبطك
جاسر بعصبيه مصطنعه: ولد انت وهو ايه انت هتتخنقو قدامي مفيش احترام ليا إيه قله الادب دي
يونس بصله وقاله : اسكت يلا ويلا علي العربيه
جاسر شال الشنطه وحاطها في العربيه : تحت أمرك يا كبير
ايمن ضحك : هههه اهم حاجه الثبات على المبدا
جاسر ضحك : اومال ده يونس يعني مش أي كلام بعد كده حطو الشنط في العربيه وركبو
ايمن وهو بيطلع من الشباك وقال بتمثيل : الوداع يا صبا الوداع يا حبي هجيلك تأنى يا حرقه قلبي عليكي يا حبيبتي هتوحشيني طمني عليك وأقول فين القيك مشتاق لعيناك
يونس شد جوه بعصبيه : متبطل عبط بقس هو إنت هتهاجر ده إيه النيله السودا دي
جاسر ضحك : سيبو يا يونس الواد يا عيني مجروح وهيبعد عن حبيبته اوعدك يا ايموني اخلص موضوع يونس وياسمين وهجمعك بحبيبتك يا غالي

 

ايمن بفرحه : بجد يا جاسر لولولولى يارب يا ياسمين قلبك يحن علي يونس قول امين يا يونس
يونس : لا ده إنت أهبل بجد بقى اعقل يا حبيبي اعقل
ايمن بضيق : يا أخويا منا علي طول عاقل خدت إيه إنا بالعقل
يونس بصدمه : لا مش ممكن ايمن عاقل لالالالا
ايمن : إيه الصدمة في كده ماهي دي الحقيقه
يونس لف ليه : طب بزمة أهلك يا شيخ إنت راضي علي إللي إنت قولتو ده
ايمن قلب عينه شمال ويمين : بصرآحه ولا بربع جنيه علشان أنا أساسا كداب مين قال إن أنا عاقل دانا أهبل عن مما يكون والله
جاسر بضحك : احلي حاجه عجباني فيك انك واثق في نفسك وإنت بتقولها
ايمن بغرور : اومال يابني اكدب يعني منا حقيقي كده
يونس وجاسر ضحكو عليه وبعد كده جاسر دور العربيه وطلع بيها
عند ياسمين صحيت بدري و دخلت تتسحب في اوضه صفاء بعلبه للالوان والفرشه

 

قربت من صفاء إللي نايمه بعمق ابتدأت ترسم علي وشها وكل رسمه بترقص فيها وبتكمل بعد مده قصيره خلصت
بصتلها بضحكه مكتومه وبعدين طلعت صاروخ من جيبها ولعتو وجريت علي بيه علي طول وهي بتضحك بصوت واطي ودخلت اوضتها عملت نفسها نايمه
شويه وسمعت الصاروخ ضرب وصفاء بتصرخ وبتجرى عليهم تحت
صفاء بصريخ : اااااه ماما ماما في حاجه فرقعت في أوضتي يا ماما
كلهم طبعا مصدومين من شكل صفاء
فاطمه بصدمه : إيه يا صفاء إللي في وشك ده
صفاء بأستغراب وهي بتحط أيدها علي وشها : وشي ماله وشي وبعدين راحت تشوف نفسها في المرايه صرخت لما شافت وشها كله الوان ورسوم : ااااااااااااااه يا ماااااامااااااا إللي عمل فيا كده
سامي ضحك بصوت واطي علشان عارف إن ياسمين أللى عملت كده : آنتي مش كبيره علي الحاجات دي يا صفاء يعني علشان تجربي حاجه تلعبي في وشك كده لسه طفله
صفاء بعصبيه :طفله إيه أكيد مش أنا إللي عملت في نفسي كده ليه مجنونه ده أكيد الزفتة إللي جت دي
صابر بغضب : احترمي نفسك يا صفاء وبعدين ياسمين أصلا لسة نايمة أنا كنت لسة عندها دلوقتي
صفاء : اومال مين إللي عمل في وشي كده ها
فاطمه : معلش يا صفاء يا ختي ممكن تكون العيال ولا حاجه

 

صفاء بغضب : عيال إيه وقرف إيه محدش يقدر يهوب ناحيه اوضتي أصلا أكيد هي مفيش غيرها والله
ياسمين نزلت من علي السلم وهي عامله نفسها لسه صاحيه وبتمثل النعاس والتوبه: ااااه ايه با جماعه في إيه إللي حصل
صفاء لفت ليها بعصبيه : آه اصطعبتي يا ختي اصطعبتي يعني مش عارفه في إيه
ياسمين مثلت الخضه : سلام قولا من رب الرحيم إيه منظرك ده يا صفاء مين عمل فيكي كده
صفاء بغضب : انتي بتستهبلي اكيد آنتي إللي عملتي فيا كده مفيش غيرك اللي يعمل كده يا متخلفه
ياسمين بتمثيل الزعل : إنا إللي يسامحك انا كنت نايمه لو وجودي مدايقك أنا هطلع الم حاجتي وارجع شقه ابويا وامي بعد اذنك وجت تمشي وقفها صوت خالها سالم بغضب : إستني يا ياسمين آنتى مش هتمشي من هنا آنتي قاعده في مالك ابوكي وبعدين بص لصفاء بغضب : وانتي احترمي نفسك واعتذري ليها دلوقتي يلاااا
صفاء باعتراض : ايوه بس قاطعها سالم : سمعتي قولت ايه
صفاء بصت لياسمين بغضب وقالت من تحت ضرسها : أسفه
ياسمين بأبتسامه نصر : ولا يهمك حصل خير طب يا جماعه إنت هطلع أخد دش وانزل بعد اذنك وبعدين سابتهم وطلعت اوضتها دخلت وطلعت علي السرير تطنطت من الفرحه علشان إللي عملتو في صفاء وتضحك وبعدين هديت شويه وقالت : كده أول حاجه خلصت ناقص تآني حاجه بس لما أخد شاور الأول ودخلت خدت شاور ولبست وبعد كده نزلت تحت ملقتش حد دخلت المطبخ
ياسمين بأبتسامه : صباح الخير يا طنط ابتهال
ابتهال الخدامه : صباح الجمال يا ياسمين هانم

 

ياسمين باعتراض : يطنط ابتهال بلاش هانم دي انت قد مامتي بلاش هانم دي ممكن
ابتهال : يا بنتي العين متعلاش عن الحاجب
ياسمين : ياستي خليها تعلى عليا انا قولي ياسمين بس
ابتهال ابتسمت : والله مفيش غيرك انتي وست فاطمه وست عزيزه إللي وشكو سمح كده وبتضحكوا دايما ومش بتشوفو نفسكو علينا مش زي ست كريمه وست صفاء كأننا عبيد عندهم
ياسمين بضيق : معلش يا قلبي متزعليش محدش يقدر يعملكو حاجه من النهارده لو حد عمل حاجة أنا هقفلو المهم بتعملي اية دلوقتي
ابتهال : بعمل نسكافيه للست صفاء
ياسمين : امممممم طب ممكن يا طنط تشوفي جدو كان طالب منك اية وبعدين ابقي تعالي كملي النسكافيه
ابتهال : ماشي يا حبيبتي وراحة خرجت
ياسمين بصت كويس ليكون حد شايفها ولا لا وبعدين طلعت علبه زي بودره كده وحطتها في النسكافيه بتاع صفاء وبعدين شالت العلبه تآني بسرعه وعملت نفسها كأنها بتشرب ميه دخلت ابتهال عليها
ياسمين : طب يا طنط هتعوزي مني حاجه
ابتهال بأبتسامه : لا حبيبتي هعوزك بخير
ياسمين ابتسمت وخرجت من المطبخ
وطلعت قاعدت علي الكنبه ومسكت طبق الشيبسي وقعدت تاكل قدام التليفزيون

 

ابتهال طلعت لصفاء النسكافيه
بعد شويه سمعو صوت صفاء بتصرخ
صفاء بصريخ : ااااااااااااااااااه بطنااااااااااااي يااااااااااااا ماااااامااااااا
ياسمين ضحكت : أحسن محدش بيكلها بالساهل هههههه تعيشي وتاخدي غيرها وبعدين فضلت ترقص وهي قاعده علي الكتبة وتقول بفرحه : ولسه ولسه لسة آنتو لسه شوفتو حاجه بعون الله هخليكي آنتي وامك تلفو كده حوالين نفسكو بس الصبر إما وريتكو بعد كده سمعت صوت من وراها بيقول بهزار : حبيبه قلب بابا ياناس يا أختي
ياسمين لفت وراها وبصت بصدمه
ياسمين : إنت 😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى