Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الأربعون 40 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الأربعون 40 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الأربعون 40 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الأربعون 40 بقلم منة وائل

مشيره :نادر انت…….
نادر:يا بنتي منا قولتلك ماتقلقيش انا جنبك ومش هسيبك مهما حصل، مراتب، لا مراتي طيبه مش هتعمل حاجه، هبقا اقولها يا ستي بس انتي اهم حاجه ماليه ايدك من الموضوع عشان بس مانتحرجش مع والدك، خلاص تمم، يلا سلام تصبحي على خير يا ست البنات مع السلامه
مشيره :نادر
نادر بفزع:مشيره!!….. اي مالك
مشيره :كنت بتكلم مين يا نادر
نادر :مين انا، دا واحد صاحبي كنا بنتفق على شغل، تعالي عشان عاوزك في حاجه
مشيره وهي تجذب يدها من يده بعنف :لا مش جايه في حته اوعي
نادر :مالها دي يا مشيره، مشيره
……………
عبد الرحمن :منوره يا بنتي والله، بس مين الناس دوا يا رعد
رعد :مش عارف يا جدو انا اخدت نمره العربيه وهشوف اهو
نادر :يا مشيره استنى بس في أي
مشيره :ممكن تسيب ايدي
عبد الرحمن :في أي يا ولاد مالكم
نادر :عمال انادي عليها مش بترد عليا وكل شويه تزوقني
عبد الرحمن :ليه يابنتي في أي بس
مشيره :اسأل البيه بيكلم مين في التليفون، وسألته بيكذب ويقول واحد صاحبه وعي بنت اصلا وبيتكلم معاها، هتتجوز عليا واحنا لسه مااتجوزناش اصلا
نادر :يا نهار اسود ومنيل اتجوز اي بس انتي اتجننتي
مشيره :انا هبقا اتجننت اصلا لو فضلت مع واحد خاين وحقير ذيك
نظر لها نادر بغضب ثم قام بصفعها على وجهها وقال :لحد هنا وكفايا يا مشيره، انا اه بحبك بس انا ولا حقير ولا خاين ومش هسمحلك انك تهنيني قصاد اي حد
مشيره وهي مصدومه :انت بتضربني يا نادر
عبد الرحمن :ليه كدا يا نادر هو انت عمرك مدت ايدك عليها
نادر :حضرتك شايف ان هي ما غلطتش هي عارفه كويس اني عمري ما حبيت غيرها تطلعني خاين وحقير كمان لا لحد كدا ومش هسمح عن اءذنكم
مشيره :لا استنا عندك قبل ماتمشي ابعت هات مأذون تطلقني حالا انا مش عاوزاك، ثم ذهبت إلى غرفتها مسرعه وهي تبكي
نادر :سامع يا جدو اللي هي بتقوله
عبد الرحمن :مش هقدر ادافع عنك وانا مش فاهم اي حاجه
نادر :حاضر يا جدو هفهمك اتفضل
عبد الرحمن :تعالي
شروق :مكنش ينفع يضربها كدا
رعد :اه هو مكنش ينفع بي هي بردو مكنش يصح تقول عليه خاين وحقير قدامنا
شروق :ما هي اكيد ماقالتش كدا من فراغ اكيد شافت منه حاجه او هو مخبي عنها حاجه
رعد :بردو مايستدعيش لكده
شروق :يعني انت مأيد الغلط
رعد :انا ما قولتش كدا، خلاص اهدي احنا بنتناقش
شروق :انا هاديه بس انا لو مكانها اعمل اكتر من كدا
رعد :وانا مش هسمحلك تكوني مكانها لان عمري ما هخبي عنك حاجه ابدا
شروق : احرجتني ههههههه
رعد :ههههههههههه
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
       في مستشفى الحروق
حياه:انا عاوزه امشي من هنا
سليمان :حاضر يا حبيبتي هنمشي بكره
حياه :لا انا عاوزه امشي دلوقتي
سليمان :يابنتي الدكتور لسه ما قالش
حياه وهي تنظر لوالدها بحزن :بقولك عاوزه امشي بقا مشيني من هنا
سليمان :حاضر يا حبيبتي حاضر اهدي بس، يا دكتور، هي ينفع تخرج النهارده
الدكتور:ينفع وانا اول ما يجي اقرب فرصه ان ينفع هي تعمل عمليه هنعملها
سليمان :ماشي يا دكتور شكرا لحضرتك
الدكتور:العفو على أي بس
سليمان :خلاص يا حبيبتي هنمشي اهو يلا
حياه :هو فرح رعد امتا
سليمان :وانتي عاوزه اي من الفرح
حياه :الفرح امتا يا بابا؟
سليمان :يعني بعد اليوم دا هيكون فاضل 8 ايام
حياه :تمم يلا بينا يا بابا
سليمان :بقولك اي انتي مش هتعملي حاجه انا هسفرك لندن وانا هعمل كل حاجه انتي سامعه يلا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل رضوان
رضوان :معلش يا معاذ تعبناك معانا والله
معاذ :لا يا فندم ماتقولش كدا، الف سلامه عليكي يا ساره
ساره وهي تجري عليه مسرعه وتحضنه :انت هتمسي (هتمشي)
معاذ باءحراج :احم، ها ايوا همشي بقا
ساره وهي تشتد من حضنه :لا نايمني انا مس(مش) بعلف(بعرف) انام لوحدي
رضوان :يا ساره عيب اللي بتعملي دا سيبيه بقا وتعالي انا هنيمك 
ساره :لا لا تعالي بقا يا معاس(معاذ) 
رضوان :انا اسف يا معاذ بس زي ماانت شايف 
معاذ :ولا يهمك يا فندم، تعالي يا ساره 
ساره بفرح :هييييييه تعالي انا عالفه (عارفه) اوضتي تعالي 
معاذ بضحك :هههه حاضر جاي اهو 
ساره :وثلنا(وصلنا) هيييييه، اي اللي دخلت(دخلك) انت اطلع بلا (برا) 
معاذ :لا يا ساره مش هينفع يخرج 
ساره ببكاء :لا بقا اخلج(اخرج) بقا 
رضوان :طيب طيب خلاص حاضر اهدي، معلش يا معاذ
ساره :اقعد هنا
معاذ بنفاذ صبر :حاضر
ساره وهي تنام على قدماه :احتيلي (احكيلي) حدوته يا معاس (معاذ)
معاذ:حاضر كان فيه مره
ساره :لا لا، اثمها (اسمها) تان(كان) يا ماتان(ماكان)
معاذ :حاضر، كان يا ماكان يا سعد يا إكرام ما يحلى الكلام الا بذكر النبي عليه افضل الصلاه والسلام
ساره :عليه افتل الثلاه الثلام
معاذ :كان فيه مره بنت جميله اوي وطيبه وكانت بتحب باباها اوي وكان في ولد زميلها كان بيحبها اوي بس كان ديما شايفها عبيطه بس كان بيحبها تفتكري يقولها مش يمكن هي كمان بتحبه، ساره، انتي نمتي؟
. تصبحي على خير
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
             في المستشفى
الممرضه :معرفش يا دكتور انا لاقته مرمي قدام باب المستشفى وغرقان مايه ودماغه مليانه دم
الدكتور :تمم انا عملتله اشاعه دماغه مافيهاش حاجه هو بس خدش بسيط ونايم شويه، المهم خالي بالك لو صحي ابقى بلغيني
الممرضه :حاضر يافندم
……….. في الغرفه
:ااااااه دماغي، انا…. فين؟
، هي ساره فين كانت معايا، اه افتكرت
الممرضه :حمدالله على سلامتك حضرتك كويسه
سليم :ايوا بس عاوز اتكلم في التليفون
الممرضه :حاضر يا فندم
سليم :كانوا فاكرني ميت انا هوريك يا معاذ
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى