Uncategorized

رواية فرحة العمر البارت الثالث 3 بقلم منة علي

 رواية فرحة العمر البارت الثالث 3 بقلم منة علي

رواية فرحة العمر البارت الثالث 3 بقلم منة علي

رواية فرحة العمر البارت الثالث 3 بقلم منة علي

فرحه قامت جسمها مكسر مش قادره حتي تقوم..بس قامت من علي السرير دورت علي عمر ملقتهوش دخلت حضرتله فطار واتصلت بيه
فرحه بهدؤ قاتل..الو
عمر:…  الو ايه يا فرح انتي كويسه
فرحه بنفس هدوءها…انت فين
عمر:…  انا في الشغل روحت قالولي انهم عاوزيني في قضيه جديده
فرحه ..هترجع امتي
عمر وكان فرحان باهتمامها  هرجع ع الساعه 6كده…
فرحه ..طيب خلي بالك من نفسك…سلام
عمر:..  مكنش مصدق هي فعلا قالتله كده معقول بعد كل اللي عمله فيها لسه خايفه عليه
هو نفسه يرجع الضحكه ليها من تاني بس مش عارف ازاي هو معترف انو جرحها جامد بس هو بيحب ضحكها وهزارها عايزها ترجه فرحه زي زمان اللي فعلا كان فرحه البيت
نورا اتصلت بيه..الو ي حبيبي
عمر:..  وهو سرحان ايه يا فروحتي.. عامله ايه
نورا بعصبيه….فروحتككك..فروحتك اي ي عمر
عمر:..  فاق من اللي هو فيه هاا انا قولت ايه معلش.. اصلي مكنتش مركز… ايه اللي عصبك كده
نورا..ندتني بأسمها ي عمر..فروحتك????
عمر.. بجد انا اسف بجد مكنتش مركز يا روحي اصلي في الخطوبه… علطول كنت بقولها فروحتي علشان اعلقها بيا.. معلش انا اسف يا روحي….
نورا…خلاص ي عمر خلاص ..عمر اوعا تكون لمستها????
عمر واتدايق جداا لما افتكر اللي هو عمله…  لا يا نورا ملمستهاش ارتاحي
نورا بأرتياح..طب هنشوف بعض النهارده؟
عمر:…  لا يا نورا مش قادر منمتش من امبارح معلش مش هقدر…
نورا..منمتش لي يعني
عمر واتدايق من الاسئله الكتيره….. يا نورا سياده الرائد رن عليا وقالي في شغل مهم علشان كده منمتش
نورا..طب سلام بقا
عمر:..  سلام
فرحه قامت حضرتله غدا كان بيفتح الباب الساعه 6 كانت هي بتحط الاكل علي الترابيزه
عمر..  الشيفه عاملانا اكل ايه النهارده
فرحه..مكرونه بشاميل وبانيه
عمر..  امم طب انا ميت من الجوع هروح اغير واتشطف وجايي
فرحه ..تمام ودخلت جابت عصير وحطته وقعدت استنته
عمر..  خلصت اتاخرت عليكي
فرحه..لا
عمر..  وفرحه قعدو يا كلو وكان عمر بيحاول يلطف الجو وكان بيهزر معاها بس فرحه كانت بترد على قد السؤال وبس
وخلصت هي الاول وشالت الاطباق الفاضيه وقامت دخلت المطبخ
عمر..  ومسك ايديها وقام وقف وبقا قريب اوي منها وانفاسهم بقت مختلطه ببعض عمر..  فرحه انا اسف
فرحه بتوتر..عادي..ابعد لو سمحت
عمر..  فرحه انا عارف انك مش هتسامحيني وعارف اني جرحتك جامد بس يا فرحه انا كان كل اللي في دماغي انو انتي كسرتي فرحتي وبس…وكنت غبي
فرحه..انااا ..انا اللي كسرت فرحتك…دا علي كدا بقا انت فرحتني صح????وسع ي عمر الله يباركلك وسع وسابته ودخلت اوضتها
عمر راح وراها وجه يدخل لقى الباب مقفول..  فرحه افتحي الباب انا لما بكون بكلمك متمشيش وتسيبيني افتحي اخلصي
فرحه ..انا حره ي عمر..مش عايزة اتكلم انا
عمر..  افتحي يا فرح بدل ما اكسر الباب ده واعمل…  حاجه تزعلك
فرحه بتحدي..متقدرش
عمر وهو كان معاه مفتاح تاني للباب بس مكانش قايلاها…  وجاب المفتاح وفتح الباب…
فرحه اتخضت منه ..اطلع برا ي عمرر
عمر…  بخبث انتي اللي جيبتيه للنفسك يا فرحه… انا قولتلك من الاول.. وانتي مصدقتنيش.. اديني قدرت اهو.. وقعد يقرب منها
وفرحه بتبعد وبتبلع ريقها بصعوبه…اطلع ي عمررر
عمر..  تبقي بتحلمي اطلع واسيب القمر ده بردو دا تبقى امي داعيه عليا????
فرحه بخوف وتوتر..عمر ونبي????
عمر قعد يقرب من فرحه بحد ما فرحه خبطت في الحيطه…  عمر…  كنتي بتقولي ايه بقا من شويه..  مقدرش صح????
فرحه ..عمرررر????????
عمر…  تصدقي اسمي جميل اوي  وانتي بتقوليه
فرحه ..مش بهزر  اخرررج????
عمر..  ولا انا بهزر على فكره ومش هطلع اللي لما تصلحي اللي انتي عملتيه من شويه
فرحه بخوف ..اطلع ي عمر ونبي
عمر.. يخريبيت خدودك اللي بقو طمطمايه دول اطلع ازاي انا بقا؟!…..
عمر…  بخبث انتي اللي جيبتيه للنفسك يا فرحه… انا قولتلك من الاول.. وانتي مصدقتنيش.. اديني قدرت اهو.. وقعد يقرب منها
فرحه بتوتر وخجل جامدد لدرجه انها بقت بتترعش ..عمر بقا قريب بغباء منها???? بقا بيتنفس نفسها….مبقاش في حاجز بينهم
عمر خلاص كان في سنتي واحد وهيبوسها وفجاءه……….
يتبع..
لقراءة البارت الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت عفيفة للكاتبة آية السيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى