Uncategorized

رواية عشقت الأدهم الحلقة التاسعة 9 بقلم ملك ماهر

 رواية عشقت الأدهم الحلقة التاسعة 9 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة التاسعة 9 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة التاسعة 9 بقلم ملك ماهر 

اول يوم في الجامعه لرحمه..

رحمه ماشيه مش فاهمه حاجه ف الجامعه وشايفه بنات مع شباب عادي

رحمه ف نفسها:ايه قلة الادب دي هما ازاي كدهه

اياد:ايه يقمرر مالك رحمه لم تعيره اي اهتمام وتركته وذهبت

رحمه وهي ماشيه خبطت ف واحده بس دي طلعت هايدي اخت اياد

رحمه:اسفه م اخدت بالي والله

هايدي بابتسامه:عادي يقمرر وانا كمان كنت سرحانه انا استريحتلك متفهميش ازاي بس ممكن نبقي صحاب؟

رحمه:اه ده يشرفني جداا

هايدي:تمام

رحمه:بما اننا بقينا صحاب ممكن احكيلك علي حاجه دايقتني

هايدي:اه اتفضلي وحكت لها رحمه عما حدث

هايدي ببعض الغضب:ده انسان مش محترم بس هتلاقي من ده كتير هنا

رحمه:ربنا يبعدهم عننا يلا بينا نروح المحاضره

هايدي بابتسامه:يلا

ف بما ان اياد اكبر منهم بسنه ف مش هيكون معاهم ف نفس المحاضره

رحمه:ياربي ده كان يوم متعب بطريقه

هايدي:عندك حق بصراحه ايه رايك تيجي بوكره عندنا اعرفك علي ماما هتحبك جداا

رحمه بتردد:ممم مشعارفه والله بس ممكن اجيب اختي معايا عشان مش بعرف اجي لوحدي

هايدي بابتسامه:اه طبعاا ولو تحبي ابعتلك السواق عشان متتوهيش

رحمه:تمام هاتي رقمك عشان اقولك علي العنوان

هايدي:تمام اتفضلي 01*****

رحمه:همشي انا بقا

هايدي:تحبي اوصلك ف طريقي

رحمه:لا لا انا اختي ف كليه تجاره هنا هستناها بره

هايدي:تعالو اوصلكو يبنتي عادي والله

رحمه بابتسامه:لا يحبيبتي مشعاوزه اتعبك يلا باي هكلمك تاني

هايدي تبادلها الابتسامه:يلا بايي+هستني

عند هند..

هند:روكا بقولك ايه

رقيه وهي فمها ممتلئ بالطعام:ممممممم

هند:ابلعي الاول بس ابلعي لاحسن تشرقي تموتي

رقيه:عايزه ايه ينيله انتي

هند:كنت عاوزاكي تروحي تجيبيلي مصاصه اما نطلع

رقيه:بقا انا رقيه عبدالله اروح اجيبلك مصاصه يحيوانه انتي

هند:اهه يرقيه هتروحي غصب عنك وكلمه زياده هخليكي تجيبيها علي حسابك

رقيه:وليه العصبيه دي اطلعي بالفلوس

هند:احبك وانت مطيع يقمر انت ولكن تليفون هند رن وكانت رحمه..الووو

رحمه:انتي فين يبت انتي

هند:ف الكافيتيريا مع رقيه بتاكل وجايين ولا اقولك انا طالعالك اهو

رحمه:تمام مستنياكي 

هند:خلصانه يصحبي دقيقه وهكون عندك..رقيه خلصي يلا قومي اغسلي ايدك ويلا

رقيه:يلا يبومه انا خلصت يلا ومش هغسل ايدي الجو ساقعه

هند:يلا يمعفنه

ِرقيه:يلا يبت انجَري

وصلو عند رحمه اللي كانت واقفه برهه

رحمه:م بدري يست هند

رقيه:ف اي يختي م براحه الاه كنت باكل

رحمه:حبكت تطفحي دلوقتي م تاكلي فبيتكو

رقيه:لا م نا لسه هروح اكل انا كنت بنقنق بس

هند بصدمه:كل ده وبتنقنقي حبيبتي انتي واكله3شاورما جامبو

رقيه وهي تخمس في وجهها:خمسه خمسه انتي بتعدي عليا الاكل ولا ايي

رحمه:خلاص يجدعان يلا

رقيه وهند ورحمه وقفوا قدام سوبر ماركت ورقيه وهند بيبصو لبعض ورحمه مستغربه

هند:يلا يروكا يحبيبي عشان تخشي

رقيه وهي تبلع ريقها:هي حبكت يعني

هند بشر:اهاا حبكت ويلا

رقيه بتنهيده:يلا وامري لله اطلعي بالفلوس اعطتها هند المال ودخلت رقيه السوبر ماركت

في السوبر ماركت..

رقيه:احمم لو سمحت عاوزه3مصاصه بطعم الفراوله????

صاحب السوبر ماركت بتعجب:مصاصه!!

رقيه:ايوه

هو:يستي طيب خدي اهم ودفعت رقيه حسابهم واتجهت للخارج ولكن وهي تعبر الطريق مصاصه سقطت منها انحنت ل التقاطها وباتجاهها سياره قادمه بسرعه

هند بصراخ:رقييه اجري بسرعه 

رقيه وهي تنظر للطريق وتفاجأت بالسياره قادمه باقصي سرعه ولكنها تفادتها(هقهقهقهقهق مفكرين اني هخليها تعمل حادثه لاااع طبعاا)

هند:الحمدلله يحبيبتي انتي كويسه

رقيه:اه الحمدلله مش يلا ولا اي

هند بابتسامه:يلا

رقيه:خدي المصاصه بتاعتك اللي كانت هتموتني ديي

هند بضحك:هاتي بس انتي جايبه3ليه

رقيه:يعني هدخل اقولو عايزه مصاصه قومت قايله 3

هند:اراك توزع من مال ابوك فلوس اهلك ديي

رقيه:روحقلبي انا وانتي واحد

هند:خلاص خلاص

اوصلت رحمه وهند رقيه الي منزلها وثم اتجهوا الي منزلهم

رحمه:هند عاوزه اقولك علي حاجه

هند:قولي

رحمه:لسه متعرفه علي بنت جديده النهاره وبقينا صحاب وهي اسمها هايدي وقالتلي اروحلها بوكره بما انه اجازه تعرف مامتها عليا وقولتلها اقدر اجيب اختي معايا معترضتش وقالت هبعتلك السواق يجيبك عشان مش تتوهي

هند بتفكير:مممم وانتي ايش عرفك انها مش بتكدب

رحمه:هند انا بقرا لغه العيون انتي ناسيه ولا اي

هند:لا يختي مش ناسيه بس القرار قرار امك مليش فيه

رحمه:سيبيلي انا الطالعه دي

وصلو الي منزلهم..

رحمه:مااماااا احنا جينااا

ساميه:تعالي يختي عملتي ايه النهارده

رحمه:تعاالي احكيلك تعاالي

ساميه:احكي يختي سامعه اهو

وحكت رحمه لها

ساميه:والله يبنتي انا مش متطمنه ل حكايه انك تروحليها البيت دي بس طالما هند هتيجي معاكي يبقي خلاص اتكلو علي الله

رحمه وهي تقبل راس والدتها:حبيبتي انا هخش انام انا بقا هاا

ساميه:مع السلامه السكه اللي تودي هااا

عند ادهم..

هايدي:يجدعاان انا وصلت ونورت

امينه:طبعا نورتي تعالي احكيلي عملتي ايه النهارده

حكت لها كل ما حصل وانها تعرفت علي رحمه

امينه بابتسامه:تنور يحبيبتي كلكو بقا تبقوا موجودين بوكره بما ان عندنا ضيوف وهنتغدي سوا

ادهم:ضيوف مين ي امي

امينه:صاحبت هايدي لسه متعرفه عليها النهارده هايدي طلبت منها تيجيلها بوكره

ادهم:هتيجي لوحدها يعني ولا اي مش فاهم وهتيجي ازاي

هايدي:هتيجي هي واختها وانا هبعتلهم السواق

ادهم:اسمها ايه دي 

هايدي:اسمها رحمه بس مقالتليش علي اسم اختها

ادهم:طيب ياختي تشرف وتنور انا طالع انام

اياد:انا جييتت

هايدي:خد ياض ي اياد انا مشوفتكش النهارده ف الكليه يعني

اياد:بكون ف الكافيتيريا باكل

هايدي:الهي تطفحه

اياد وهو يرميلها بوسه ف الهوا:حبيبة قلبي خدي بوسه

امينه بتحذير:اياد انا بعرفك اهو بوكره جايلنا ضيوف عايزاك تحترم نفسك

اياد بتساؤل:ضيوف مين دول ي امي

امينه:صحاب اختك هايدي هي واختها هييجو يوكره

اياد:ينورو يحاجه انا هنام

صباح يوم غد..

هايدي وهي تتكلم مع رحمه ف التليفون:رحمه السواق تحت البيت يلا

رحمه:تمام انا نازله اهو باي

رحمه:ماماا احنا ماشيين

ساميه:طيب يبنتي خلي بالكو من نفسكوا مع السلامه

رحمه وهند نزلو وركبوا العربيه ومشيو

امام الڤيلا..

رحمه:بسم الله ماشاء الله

هند بابتسامه:ربنا يزيدهم

هايدي وامينه ف استقبالهم

هايدي:ازيك يرحمه وهي تحتضنها

رحمه:تمام يهايدي وانتي

هايدي وهي تمد يدها لهند:ازيك ياااا..

هند بابتسامه وهي تصافحها:هند اسمي هند

امينه:اتفضلو يبنات ميحصش تقفو بره كده

دخلو جميعاا 

امينه:ثواني هنادي ولادي بس

هند:اتفضلي

امينه وهي تطرق باب اياد:اياد يلا ي ابني الضيوف وصلو

اياد:نازل ي امي حاضر

اتجهت امينه لغرفه ادهم:ادهم يحبيبي يلا يبابا الضيوف وصلو

ادهم:ايوه جاي اهو 

نزل اياد واول م رحمه شافته اتصدمت

رحمه بغضب:انت

اياد بتعجب:انتي

هايدي باستغراب:انتو تعرفوا بعض

رحمه:فاكره اما قولتلك فيه حيوان عاكسني امبارح

هايدي:ايوه بس ده ايه علاقتو ب اياد

رحمه:لا م هو ده الحيوان اللي عاكسني

هايدي بصدمه:ايه

اياد:هي دي رحمه صاحبتك يهايدي

هايدي:ايوه يخويا هي

اياد:مممممم طيب

ادهم وهو ينزل من فوق الدرج شاف هند ف نزل بسرعه

ادهم:هندد

هند:ادهم

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببتك صدفة للكاتبة حبيبة كوكب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!