Uncategorized

رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن

 رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن

طبعا وقفنا ف البارت اللي فات ان نور اتخطفت وان زين وحازم وعم احمد نزلو من الشركه
احمد: الو ياريم يابنتي انا جيلك خليكي مكانك
زين: تفتكر مين اللي عمل كده او الانسه نور ليها اعداء
عم احمد بتفكير: ها وراح حكاله اللي حصل
حازم : ف وقت ما كله ماتوتر راح قايل صدق بنتك دي ب100 راجل دي خلت الولا كتكوت مبلول????????????
عم احمد:رغم خوفه ع بنته بس حازم قدر بخفه دمه يضحكه ولو ببسمه خفيفه
زين: ف دوامه تانيه خالص وشه احمر وعيونه اتحولت لبني قاتم ف هو رغم طيبته وحنيته انما اما بيتحول بيتحول لشخص قاسي معندهوش رحمه بذات لو حد بيفكر يبص لحاجه تخصه????????????
زين:بصوت ألجم احمد وحازم ..حازم اتصل بالرجاله كلها وخليها تيجي عند كليه نور
حازم:انت ناوي ع اي
زين:نفذ بقولك
حازم: حاضر لان عارف صاحبه لما بيتعصب
احمد:يابني نا مش عايز مشاكل لا ليك ولا لبنتي كفايه اني ارجعها وبس
زين:متقلقش ياعم احمد بنتك هترجع بس لازم اندمه انه بص لحاجه تخص زين الشرقاوي
احمد: مش فاهم تخصك ازاي يابني؟
زين:فاق لكلامه اي ياحج ياطيب مش نا ابنك بردو ولا اي
احمد:ببعض من الارتياح طبعا يبني هو نا اطول
حازم: بيتكلم مع نفسه معرفش انك وقعت للدرجادي يصحبي ربنا يسعدك ويهنيك
عند نور..فتحت عنيها لقت نفسها في مكان كله ضلمه مليان تراب خافت وبدأت تصرخ وتقول انا فين حد يطلعني من هنا
شخص: اخرسي يابت نتي هتوجعي دماغنا استني اما الكبير يجيي
نور: انت مين وعاوز مني اي
الشخص:وبيبص ليها بصات قذرة ولو عليا عاوز كتير ياقمر بس للاسف الباشا موصي علينا محدش يقربلك يابخته عاوز كل حاجه ليه لواحده
نور:جه ف بالها سمير انه ممكن يكون هو اللي خاطفها وفعلا لقيته دخل
سمير: نت بتعمل اي هنا ؟
الشخص بخوف:ابدا يباشا دي كانت عماله تصرخ دخلتلهاسمير:طب غور برة ومش عاوز حد يدخل علينا
نور:وهي خايفه بس بتحاول تبين عكس دا انت عاوز مني اي
سمير:تؤتؤ يانوري انتي فاكرة اني هسيب حقي ولا اي ولو عاوز اي فانتي عارفه وهعمل اللي انا عاوزو دلوقتي وهرميكي عشان هبقي اخدت اللي انا عاوزو اصل سمير المهدي مفيش بت تقدر تقوله لا وطالما قولتي لا ومديتي ايدك وحط ايده ع وشه يبقي لازم اعرفك نتي وقفتي ف وش مين
زين واحمد وحازم وصلوا الكليه
ريم جريت عليهم وبتعيط ومنهارة الحق ياعم احمد وحكت كل اللي حصل
حازم:يخربيت القمر اي الجمال داا
زين:انسه ريم اهدي وقوليلو اسمه اي
ريم: اسمه سمير المهدي
زين وحازم: بتقولي مين
زين :حسابه تقل معايا اوييي
حازم: ناوي ع اي يازين
زين:تقب وتغطس وتشوفلي مكانه فين
احمد:مش عارف اي االي بيحصل امها لو عرفت هتموت فيها
ام نور: عماله تتصل بيه عشان نور مبنردش وهي اتاخرت وقلقانه عليها
احمد:اي ياسهيله عامله اي
سهيله:الحمدلله ياحج نور مبتردش واتاخرت ونا قلقانه عليها
احمد: وهو حاسس بنغزة فقلبه وهو هيموت من الخوف ع بنته بس حاول ميبينش متقلقيش نور عندي فالشركه كلمتها تيجي تقعد معايا ونروح سوا هي ميار روحت
ام نور: طيب الحمدلله اما هي مبتردش عليا لي اه ياحج روحت
احمد:تلاقيها مسمعتهوش طيب هقفل انا عشان ورايا شغل سلام
ام نور: ربنا يقويك ياحج سلام
حازم:زين سمير قاعد ف مخزن بتاع ابوه القديم وزمانه راح
زين واحمد وحازم: ف دماغهم نفس السناريو وقلقانين اوووي ع نور عارفين سمير عاوز اي من نور
زين:تمام يلا عشان منتأخرش وفعلا زين بيسوق بسرعه جدا ووصل المخزن ف خلال ربع ساعه
نور:نت بني ادم قذر وزباله اتفووو
سمير :امممم وراح ضربها قلم دا عشان مديتي ايدك وقلم تاني دا عشان قليتي ادبك ومسكها من طرحتها شدها شعرها اتفرد زدها جمال ع جمالهانور:بعياط ابعد ابعد يحيوان
سمير:بصوت مخيف وقرب منهااا حرام الشعر داا يتقطع ف ايدي ومسكها جامد وزقها وقرب منها وبدأ يقطع هدومها وهيقرب منها لقي حد بينقض عليه من وراا
سمير:زين الشرقاووي????????????????
زين: وشاف منظر نور اتجن وفضل يضرب ف سمير
واحمد وحازم اتصدمو من منظر نور
احمد جري ع بنته وحضنها وحازم قلع جاكيت بتاعه وعطاه لاحمد لبسه لنور ولبسها طرحتها نتي كويسه يبنتي
نور:لارد
احمد:بنتي ردي عليا انتي كويسه عملك حاجه
نور:لارد
حازم:انسه نور طمنينا عليكي
نور :لارد
حازم:سيبه يازين سيبه هيموت ف ايدك
زين:لا هموته واخلص منهم مكفهوش اللي عمله زمانن ونا اللي سيبته عايش المرادي لااا نادي اللي بره يجوو يخدواا للمخزن بتاعي
حازم:نفذ اللي زين قاله عليه
زين :راح ناحيه نور واحمد وشايف احمد بيكلمها وهي مبتردش
زين:انسه نور طمنينا عليكي
نور:لا رد واغمي عليها
احمد وزين وحازم اتخضو
زين:شالها بسرعه تحت نظرات احمد وحازم يلا هتروح اقرب مستشفي
زين:عاوز دكتورة بسرعه
الممرضه:دخلتها اوضه
دكتور:جه وجي يدخل لاوضه نور
زين:قولت دكتورة مش دكتور
حازم:اهدي يازين
احمد:مصدوم من منظر بنته وحاسس كأنه مشلول ساكا وبس
جت الدكتورة ودخلت كشفت ع نور
زين:طمنيني مالها
لدكتورة:عندها انيهار عصبي واضح انها اتعرضت لضغط نفسي جامد
زين:طيب وحالتها اي
دكتورة :كويسه هكتبلها شويه ادويه تاخدها وعطتها مهدأ هتفوق بعد ساعتين وتقدر تخرج بس متتعرضش لاي ضغط
زين :تمام
حازم واحمد:قاعدين سامعين
احمد:قام اتوضي وصلي ركعتين ان بنته سليمه محصلهاش اي حاجه من سناريو اللي جه ف دماغه
زين وحازم:حمدوا ربنا انها كويسه
زين:عم احمد عاوزك ف موضوع
عم احمد:خير يابني كتر خيرك ع اللي عملته معانا والله ماعارف ارد جمايلك
زين:متقولش كده انا بعتبرك زي ابويااحمد :خير يابني
زين:عارف ان المكان مش مناسب بس نا طالب ايد نور
حازم واحمد:????????????????????????
احمد:يابني والله ماعارف اقولك ايي بسس نستني نور تفوق وتروح وناخد رأيها انا بالنسبالي مش هلاقي اعز منك اسلمه اغلي حاجه عندي وهبقي مطمن عليها ونت معاها وهي ف حمايتك
زين:قلبه فرح وحازم فرح لفرحته وحضنه
نور بدأت تفوق الممرضه طلعت قالتلهم
احمد دخل الاول وظبط طرحه نور وبعدها سمح لزين وحازم يدخلو
احمد حاضن نور وبيقولها حمدلله ع سلامتك يابنتي
نور:الله يسلمك يابابا متقلقش انا كويسه
هنا زين وحازم دخل اول مادخل
نور:انت انت اي اللي جابك هنا
احمد: هو نتو تعرفوا بعض
نور: حكت كل حاجه لابوها
احمد:اخس عليكي يابنتي دا زين بيه الشرقاوي اللس بشتغل عنده وهو السبب اننا نلحقك فالوقت المناسب
نور: اتحرجت وقالتله انا اسفه مكنتش اعرف وشكرا ع وقفتك معانا
زين: ولايهمك مفيش شكر بينا المهم تقومي بالسلامه
حازم:بطريقته الكوميديه وقلد زين ولايهمك مفيش شكر بينا نينينينيتني
احمد ونور:هههههههههههههه
زين:بيبص لحازم لاوالله????
حازم: بقولك ايي نا مبخافش
زين:قدها
حازم:وهه بهزر معاك يارمضان اي مبتهزرش????????????????????
زين واحمد ونور وحازم:ههههههههههههه
وخرجت نور وزين وصلهم واحمد كان مصمم يطلع بس زين مرداش وقالو مينساش الموضوع
وطلع احمد ونور وزين وحازم مشيو
حازم:مش قولتلك وقعت
زين:حبيتها معرفش ازاي بس حبيتها
حازم:ربنا يسعدك يصحبي وافرح بيك
زين:عقبالك يازينو اما زين قال كده حازم سرح ف ريم
احمد ونور:دخلو البيت
ام نور وميار: اتخضو من شكل نور وسألو في اي
احمد: دخل نور اوضتها ترتاح وحكالهم كل حاجه
ام نور وميار:عياط????????????
ام نور:يحبيبتي يابنتي كل دا حصلك ونا معرفش وانت يا احمد متقوليش
احمد:خوفت عليكي ونتي لوحدك نتي وميار ومكناش ومكناش لسه عرفنا مكانها
ميار:والحيوان دا فين دلوقتي
احمد : حكالهم ع اللي زين عملو
ام نور وميار:ربنا يباركلو يارب
احمد: حكالهم ع طلب زين
ام نور: فرحت كأي ام مصريه
ميار:فرحتت لاختها هتتجوز شخص كويس وبيخاف عليها
احمد:سهيله حضري الغدا لحد ما اطمن ع نور
عند زين ف الڤيلا
زين : دخل لقي امل قاعده باس راسها عامله اي ياست الكل
امل:الحمدلله يحبيبي وانت
زين:الحمدلله بخير امال لارا فين
امل:فوق ف اوضتها
زين:طيب ابعتي داده رئيفه تناديها عشان عاوز اقولكم حاجه
امل:خير يابني قلقتني
زين:متلقيش يست الكل ناديها بس
امل ندت ع رئيفه وقالتلي تطلع لارا وتناديها
لارا:زينو حبيبي وحضنته
زين:باسها من راسها اقعدي عشان عاوز اقولكم حاجه
امل ولارا: منتظرين
زين:انا قررت اخطب
امل ولارا بفرحه بجد ومين بقي اللي خطفت قلبك
زين:بفرحه نور بنت عم احمد اللي معايا فالشركه وحكالهم كل حاجه حصلت
امل:ربنا يسعدك يحبيبي وان شاء الله نروح معاك وربنا يقدم اللي فيه الخير
لارا:قامت حضنت اخوها الف الف مبروك ياحبيبي❤
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!