روايات

رواية ملاك الزين الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

زين شاف ملاك واقفة مع شب وبيضحكو والغيرة بقت بتاكل ف قلبه ومن غير م يفكر راح شد ملاك من ايدها جامد لدرجة انها زراعها كان هيتخلع ف ايد زين ف صرخت م الالم لكن لم يهتم زين لصراخها رغم انه كان زي السهم اللي رشق ف قلبه
الشاب راح ولسه بيشد ملاك من زين
الشاب : انت مين ومين اداك الحق تم ولم يكمل جملته ليتفاجأ ب لكمه من زين تسقطه ارضا
واكمل زين ممسكا بملاك وابتدت ملاك ف البكاء ومحاولة الافلات منه لكن زين طبعا اقوى منها ف مقدرتش
ملاك بضربات مستمرة بقبضتها الصغيرة : ابعد عني انت عاوز مني ايه بقا سبني ف حالي ي اخي
زين : لا رد
ملاك: مستمرة ف ضربها ليه وهو ولا هنا
وصلو عند العربية وزين فتح باب العربية ودخل ملاك وركب ومشيو
ملاك بعياط هستيري: انت عاوز مني ايه انت بتعمل فيا كده ليه
زين :…….
ملاك : طب هو انا مثلا ازيتك ف حاجة
زين : …….
ملاك : م انا اصلا معرفكش هاذيك ازاي وانا اصلا عمري م اذيت حد
زين: …….
ملاك: ي اخي رد بقا انت عاوز مني ايييييه بتعمل معايا كده ليييه
زين وبيبص ل ملاك : عاوزة تعرفي ليه
ملاك: ايوه عاوزة اعرف
زين بينزل ملاك ف مكان فاضي ف صحرة  مفيهوش ولا مساكن ولا ناس ولا حتى طريق للعربيات
ملاك بصت حوليها وخافت اوي وبدأت تصرخ ب هستيريا
ملاك : لا ارجوك م تئزينيش لا ارجوك لاااااا
زين وبيحاول يهديها : اهدي ي ملاك انا مش هعمل فيكي حاجة انا جيبك هنا بس ل سبب واحد
اني كل م احاول اتكلم معاكي بتسيبيني وتمشي لكن هنا مش هتقدري تسيبيني وتمشي انا لو عاوز ائزيكي كنت ازيتك من بدري ومكنتش اخدتك بالشكل ده من الجامعة قدام كل الناس
ملاك : وانت اصلا ليه تاخدني بالشكل ده من ادام الناس من ومن وسط صحابي
زين بانفعال : عشان انتي بتاعتي لوحدي ي ملاك
محدش له الحق يقف معاكي غيري ولا يشوف ضحكتك غيري
ملاك مصدومة م اللي بتسمعه : ……………..
زين : متستغربيش ي ملاك ايوه انا بحبك من اول يوم شفتك فيه من اول دقيقة سحرتيني
ملاك ف حالة اللاوعي :……………..
زين : ردي عليا ي ملاك متسبينيش اكلم نفسي كده
ملاك وهي تايهة ومتشتتة ومش قادرة تفكر ودموعها مبتقفش: من فضلك روحني
زين باستسلام واسى ع حالتها : حاضر ي ملاك
وركبو العربية ووصلو عند الجامعة جت تنزل طلب منها يوصلها قالتله شكرا ونزلت
وصلت ملاك السكن دخلت الاوضة وكانت حور لسه مرجعتش اخدت بيجامة ودخلت اخدت شاور وسرحت شعرها ولبست اسدال وصلت وقلعت الاسدال وحطت الهيد فون وقعدت ع السرير وغمضت عينها وبتفكر وكانها انفصلت عن العالم
حور دخلت : لوكا ي كوكو وشغلت النور
حور لتتفاجا بدموع ملاك اللي مغرقة وشها وملاك ولا هنا جريت عليها هزتها
حور بصوت عالي وبتهز ملاك : ملاك ملاك مالك ي روحي ف ايه ايه اللي حصل
لتفتح ملاك عينها ع صور صديقتها
ملاك وهي بتترمي ف حضن حور : اااااه ي حور انا تعبانة اوي انا مش عارفة ليه بيحصل معايا كده
حور : اهدي بس وقوليلي ايه اللي حصل عشان نفكر مع بعض
ملاك ؛: وحكت ل حور كل حاجة
حور : بصى ي ملاك انا شيفة انه بيحبك بجد لان انتي بتقولي اخدك مكان فاضي تماما وده معناه انه لو مبيحبكيش وعاوز يئزيكي كان اذاكي
وبردو احنا منعرفش ف ايه ف نيته يعني مش المفروض نآمنله بسرعة كده اهدي كده وبلاش تكوني ضعيفة ملاك اللي اعرفها مش ضعيفة كده د انا باخد قوتي منك ♥️
ملاك وهديت شوية واترمت ف حضن حور وبعدها طلبت من حور ينزلو يتمشو شوية ع الكورنيش
حور : يلا بينا ونزلو
ياسمين وزين وسليم راكبين العربية وراحين الحفلة زين بيفكر ف ملاك  وياسمين وسليم فرحانين ب زين
ياسمين : حور !! ززين اقف بسرعة ونزلت تجري ع حور
حور : ياسو وخدتها بالحضن ♥️
ياسمين سلمت ع ملاك واتعرفو ع بعض
ياسمين وحور صحاب من زمان وبيحبو بعض جدا
زين لمح ملاك وهي واقفة مع ياسمين وبيضحكو ع اد م كان مبسوط اوي انه شافها ع اد م كان متضايق انه افتكر دموعها اللي نزلت بسببه
سليم : يلا ي يسو هنتاخر
لتنظر ملاك للسيارة لتتفاجا ب زين وحور هي الاخري لتتفاجأ بزين وتنظر له ولصديقتها اللتي تنازع من اجل التقاط انفاسها
حور : مين دول
ياسمين : ده زين اخويا اللي سايق واللي جمبو سليم اخويا
حور : اها طب شكلكو مستعجلين
ياسمين : اها راحين حفلة صاحب الشركة اللي شغال فيها زين عاملها بمناسبة انو سلم زين الادارة
حور : بجد الف مبروك ليه يلا نتكلم بعدين عشان م نعطلهوش
ياسمين: خلصانة وحضنت حور وملاك الصامته التائهة ومشيت
حور : احم اهدي ي ملاك
ملاك : حاضر ي قلبي
ف العربية
سليم : مين ي اسطا المزتين دول ????
زين: ي إبني لم نفسك ف مهندس محترم يعمل كده
سليم : ااااه ي عم انا
زين ب غيرة قاتلة : طب لم نفسك بدل م اشوه وشك ????
سليم : سيبك منه بس اللي كانت لابسة بنطلون ابيض دي مكنة ي بت ي يسو
ياسمين: احترم نفسك متقولش ع حور كده ????
زين بارتياح : تعرفيهم منين ي ياسمين
ياسمبن:  انا معرفش غير حور  احنا صحاب من زمان اما صحبتها دى لسه متعرفة عليها ناو بس ايه ي زين مقولكش قمر واسم ع مسمى اسمها ملاك ♥️
زين وهو سرحان : اممم ملاك
ف نظر له كل من سليم وياسمين بخبث وقالو : امممممم ملاك وضحكو????????????????
لينتبه زين لما حدث لينظر لهم بتوعد ويضحك الجميع ????
وصلو الحفلة واحتفل الجميع ب زين وسلمه سالم الشركة امام كبار رجال الاعمال ف البلد وخلصت الحفلة وكل واحد روح بيته وملاك وحور كمان
حور : تفتكري ي ملاك الصدف الكتير اللي بتجمعكو دي اشارات ع حبكوا
ملاك : بلاش كلام فاضي ي حور اكيد لا اديكي انتي بتقولي صدف اهه
حور : رب صدفة خير من الف ميعاد وبعدين ي ملاك انتي مش هتقفلي قلبك لمجرد انك مريتي بتجربة فاشلة مش كل صوابعك زي بعضها ي حبيبتي عيشى حياتك وادي قلبك فرصة يحب من جديد
ملاك بلا رد وبدات تفكر ف كلام حور
ف غرفة ياسمين قعده تلعب ف الفون
  زين خبط ودخل : ياسمين عاوز منك خدمة
ياسمين : اممم وهتدفع كام ????
زين : ي ساتر عليكي مبتعمليش حاجة لله ابدا ????
ياسمين : لا ????????انجز
زين: ????ماشي ي اختي هنجز وقالها **********************
ياسمين : ايتا ايتا زين انت بتتكلم جد
زين : لا بهزر وحياة امك ????
ياسمين : لمها بدل م ابو ورده يبعترهالك ي اسطا
زين : نينينينينينينينينيني
ياسمين : كده طب مش هك وقبل م تكلمل جملتها كان زين حاضنها وبايسها وبيقولها قلب اخوكي بقا ????
ياسمين: ااه ي اخويا ثبتني ثبتني مااشي ????????????
زين حدفلها بوسة ف الهوا وخرج
ياسمين ضحكت: مجنون ????
وبدات تفكر ف اللي زين قالهولها ي تري زين قال ايه ل ياسمين د اللي هنعرفه البارت الجاي ♥️
يتبع ..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى