Uncategorized

رواية أحببت ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

 رواية أحببت ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

رواية أحببت ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

رواية أحببت ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

وفجأة سمعوا صوت صويت…
كريمة: اى الصوت داا.
البنات فى صوت واحد: دى ملاك.
كلهم جريواا يشوفوا فى اى واتصدمواا.
عمر بضحك: لاء مش قادر مش معقول.
ملاك بصويت: مشواا البتاع داا من هنااا عاااااااااااااااااا ياماما.
سليم بضحك: يخرابى انتى خايفة من كلب.
ملاك برفع حاجب: اكيد هو دا قطة دا كلب يابااااا.
كريمة: ريكس تعالى هنااا.
سليم مشى الكلب وملاك لسه واقفة على الكرسى.
سليم: يابنتى انزلى مشى.
ملاك: طلاق تلاتة معرفش من مين بس مش نازلة هنام هنااا.
شهيرة بتكبر: مخلاص مشى انتى زنانة اوووووووى.
ملاك بعصبية: بت انتى متخلنيش انزل اعرفك مقامك كويس استغفر الله العظيم يارب.
كريمة: تعالى ياملاك.
ملاك نزلت مع كريمة ودخلواا كملوا اكل والبنات خلصوا شغل ورجعوا الميتم.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سليم بضحك: لو تشوف شكلهااا وهى واقفة على الكرسى وبتصوت هتموت على نفسك من كتر الضحك.
اسر: لاء اناا لازم اشوف الاخت القمر دى.
سليم: ماتلم نفسك شوية ياجدع انت.
اسر ب خبث: اناا اتكلمت اناا بقول قمر.
سليم: لاء مش قمر دى معفنة حتى دمهاا سم ويلااا غور فى داهيه.
سليم قفل فى وشه السكة ورااح نام.
اسر بضحك: مجنون بس برضوا فى حاجة ولازم اعرفهااا يا انا يا انت ياسليم.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رحاب بحب: اول يوم كان ماشى ازاى يابنات.
ندى: طلعوا ناس طيبين اوووووى ياماما وكمان ماما كريمة طيبة اووووى.
رحاب: مين ماما كريمة دى.
نهى: دى الست صاحبة البيت.
رحاب: هى عايشة لوحدهاا.
ملاك: تؤتؤ معاهاا ولدين عمر وسليم بس طيبين  بس سلفتها دى وبناتهاا عقارب والله.
رحاب: لى بتقولوا كدا.
نهى: استنى هقولك………….
البنات حكوا اللى حصل معاهم ل رحاب.
رحاب: طب يلاا روحوا استريحوا ونامواا ياحبايبى.
البنات: تصبحى على خير.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
شهيرة:  يعنى اعمل اى ياماما. 
هدى   يابت انتى مش شايفة بيضحك معاهاا ازاى. 
شهيرة: عادى ياماما هوو شرط علشان بيهزر معاهاا يبقاا بيحبهاا. 
هدى:  اناا مقوبتش بيحبهاا بس هيحبهااا وهتقولى ماما قالت. 
شهيرة بضحك:  انتى بتقولى اى بس ياماما هيحب خدامة. 
هدى بحدة:  شهيرة اللى هقول عليه يتسمع تمام. 
شهيرة:  حاضر ياماما. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تانى يوم الصبح. 
رحاب:  تقى حبيبتى البنات مشيواا اصل اناا اتاخرت. 
تقى:  لاء ياماما لسة نايمين ومش راضين يقوموا. 
رحاب:  يخراابى. 
رحاب طلعت تجرى على اوضة البنات. 
رحاب بصوت عالى:  قوموااا انتى وهى نسرين نهى ملاك شرين ندى قومواااا الشغل. 
ملاك طلعت تجرى والبنات كذالك. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فى الفيلاااا. 
سمر:  اى الاهمال داا ازاى ميجوش هو لعب عيال. 
عمر:  بت انتى اسكتى صوتك بيصدعنى. 
سمر بدلع:  مالك ياعمرى. 
كريمة بحدة:  سمر اتلمى. 
عمر:  اناا هخرج مع صحابى سلام. 
عمر لسة هيخرج لقى البنات فى وشه بيجرواا ضحك على شكلهم. 
نهى وهى بتاخد نفسهااا : اسفة والله يا استاذ عمر بس راحت عليناا نومة بجد اسفة. 
عمر بضحك:  طب اهدى مالك محصلش حاجة تعالى تعالى. 
عمر مسك ايديهاا ودخل وهى فضلت باصة على ايده والبنات مصدومين ودخلوا وراهم. 
سمر شافت عمر والغيظ امتلكهاا. 
عمر وقعد نهى على الكرسى وراح جاب مايه وقعد على ركبته قدامهاا واداهاا المايه والكل متابعهم بصدمة حتى نهى كريمة كانت حاسة انهاا مبسوطة. 
عمر وابتسم:  احسن شوية. 
نهى وهى مازالت تحت الصدمة:  احم ايواا الحمدلله. 
كريمة بإبتسامة وحبت تخف التوتر والصدمة:  اى يابنات اتأخرتوا لى. 
ملاك:  والله يامدام راحت عليناا نومة وجيناا جرى. 
كريمة قربت منهاا وضربتهاا بخفة على خدهاا:  اناا كام مرة اقول اسمى ماما مش مدام صح. 
ملاك بإبتسامة:  صح…..  ثم كملت بحزن اكيد استاذ سليم راح الشغل وهيتعصب علشان مجهزتش اى حاجة. 
كريمة:  لاء سليم لسة نايم النهاردة مش بيروح الشركة يلااا اطلعى صحيه. 
البنات كل واحدة راحت على شغلهااا ماعدا نهى مش عارفة تقوم بسبب عمر اللى قاعد قدامهااا. 
نهى:  احم استاذ عمرر ممكن توسع. 
عمر بهمس:  تؤتؤ وبتعدين اسمى عمر. 
نهى بهمس:  طب اوعى ياعمر شكلى وحش متخلنيش افتح نفوخك. 
عمر بضحك:  ورينى هتعملى اى. 
نهى:  عيونى ياعمرى. 
عمر:  صدقى عمرى منك حلوة. 
نهى مسكو ايده وعضته وطلعت تجرى:  باى باى ياعمرى. 
عمر مسك ايده وكريمة ضحكت على جنان الاتنين. 
سمر طلعت فوق وهى على اخرهاااا. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فى الجنينه 
عمر:  لاء مش هاجى تعالى انت. 
ادهم:  لى بس. 
عمر:  عادى مودى اتغير. 
ادهم:  خلاص هاجيلك. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك دخلت اوضة سليم وفتحت الستاير وسليم اضايق. 
سليم:  بس بقااا ياشهيرة. 
ملاك بزعل:  احم اناا ملاك مش شهيرة هانم. 
سليم: سورى ملاك اصل كنت متعود ان شهيرة هى اللى بتصحينى. 
ملاك: لاء عادى حضرتك مش مضطر تبرر حاجة ل خدامة. 
سليم وقام وقف ومسك ايديهاا: طب انتى زعلانة دلوقتى لى. 
ملاك:  احم مش زعلانه ولا حاجة. 
سليم:  طب الحمام جاهز. 
ملاك:  5 دقايق ويكون جاهز. 
ملاك دخلت الحمام وتلقائى ابتسمت. 
بعد 5 دقايق. 
ملاك:  الحمام جهز. 
سليم:  تسلم ايدك. 
سليم ولسة هيدخل. 
ملاك: سليم. 
سليم: عيونه.
ملاك بكسوف: هااا.
سليم واتحمحم: احم قصدى نعم.
ملاك: داا وقع منك وشكله غالى.
سليم: عرفتى ازاى.
ملاك بدموع: احم اصل بابا كان جايبلى واحد وانااا صغيرة وانا عارفة انه غالى.
سليم: طب بتعيطى لى.
ملاك: اصل بابا وحشنى اووووى.
سليم: هو انتى عايشة مع مامتك طيب.
ملاك: احم بابا بعد ما اتوفى ب 4 ايام ماما اتجوزت ورمتنى فى الملجأ اللى عايشة فيه دلوقتى مع البنات.
سليم بأسف: طب اناا اسف وخلى داا معاكى.
ملاك: لاء طبعااا مش هاخده بقولك غالى عن اذنك.
ملاك خرجت وسليم ابتسم ودخل الحمام.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
شهيرة بصوت عالى: يا مرات عمى ياعمر ياسليم ياماما.
عمر: اى فى اى صوتك عاالى لى.
شهيرة: العقد بتاعى مش لقياه.
كريمة: عقد اى.
شهيرة وبصت ل سليم: العقد اللى سليم جابهولى فى عيد ميلادى.
سليم بلا مبلاه: ملاك تعالى معاياا هنروح مشوار على السريع.
هدى: مفيش واحدة هتخرج من هنااا غير لما تتفتش.
ملاك: قصد حضرتك اى. 
هدى:  زى مافهمتى. 
سليم بحدة:  يلاا ياملاك. 
ملاك لسة هتمشى وراا سليم هدى مسكت ايديهااا. 
هدى:  اناا قولت كلمة وهتتنفذ. 
كريمة:  طيب يلااا فتشى الاوض كلهااا. 
شهيرة فتشت الاوض وجت عند اوضة البنات اللى بيغيروا فيهاا وسليم مسك ايديهاا. 
سليم:  قسماا بالله لو طلع مفيش حاجة ل هتشوفوا منى رد فعل مش هيعجبكواا. 
شهيرة دخلت وفتشت ولقت العقد فى بلوزة ملاك. 
هدى:  بتاعت مين دى. 
ملاك بدموع:  بتاعتى بس والله مش اخدت حاجة. 
شهيرة:  اللى زيك تربية الملجأ لازم تكون حرامية. 
ملاك:  انا مسمحلكيش تكلمينى كداا. 
شهيرة:حراميه وبجحه. 
نسرين بعصبية:  بصى يابتاعة انتى اناا ساكتة ليكى انتى واختك اختك امبارح تتهم اختى بشرفهااا ودلوقتى انتى بتتهمى اختى ب السرقة ف اناا بحظرك قدام عيلتك لو حد فيكو داس ليهم على شعره مش هرحمه مفهوم وملاك مش حراميه. 
سمر بضحك:  صدقى ضحكتينى بصى ياشاطرة انتى مش قد العب معانااا مفهوم واختك حراميه وكلناا شوفنا كداا. 
سليم وسقف:  بجد يامرات عمى انتى وبناتك تستحقوا اوسكار بسبب التمثيل العالى داا. 
هدى:  انت بتقول اى وتمثيل اى اللى بتتكلم عنه. 
سليم:  اناا الانسيال بتاعى اللى اغلى من العقد بتاع بنتك مليون مرة ملاك لماا لقته رجعته لياا وكان ممكن بكل سهوله تخدوا وتبيعواا بس طلع عندهاا ضمير ورجعته ولماا حاولت اديهولهاا رفضت وسابتنى ومشيت علشان مصرش عليهاا ف العبى غيرهاا يلاا ياملاك. 
سليم مسك ايدهاا وخرجواا. 
عمر بضحك:  شهيرة انسى ياحبيبتى ان سليم يرجعلك ماشى. 
عمر خرج والبنات كل واحدة بصتلهم بقرف وخرجواا. 
كريمة بتحذير:  هدى انتى وبناتك اسمعوا الكلام داا كويس اووووى اى واحدة فيكو هتعمل افلامهاا على ولادى هتشوفوا منى وش مش هيعجبكوااا تمام اناا لحد دلوقتى محترماكوا متخلونيش انسى صله القرابة اللى بينااا. 
كريمة خرجت وهدى على اخرهاااا. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ادهم:  هاا يابوص مالك بقاا مخرجتش لى. 
عمر:  مفيش تعالى ننزل المايه. 
ادهم:  لاء معلش انى فعلاا عطشان. 
عمر:  ثوانى طيب. 
عمرر بيبص علشان حد يجيب مايه. 
عمر: ندوش ياندى. 
ندى بمرح: اى يازمكس.
عمر: قلب الزمكس هاتى معلش مايه ل ادهم صاحبى.
ندى: عيونى.
ادهم بإعجاب: مين دى ياعمر قريبتكوا.
عمر وابتسم: لاء ياسيدى دى شغاله عندناا.
ادهم واستغرب: وبتهزر كداا معاهاا لى.
عمر: بص ياسيدى 5 بنات محترمين وزى القمر بمعنى الكلمة وفعلاا دمهم خفيف ف ماما بتعتبرهم بناتهااا واناا وسليم الصراحة حبناهم فعلااا زى اخواتناا.
ادهم:  شكلهاا دمها خفيف. 
عمر:  ندى دى مشكلة بتقعد تشاكس فى سليم وسليم بيحب كداا وبتهتم ب ماما وبتحب تهزر معايااا طيبة اووووى والله. 
ادهم وابتسم:  شكلى هقيم عندكوا فترة لا بأس بيهاا. 
عمر وضحك:  هى غمزت ولا اى. 
ادهم:  ياعم اتنيل جتك نيلة. 
ندى:  اتفضل يا استاذ ادهم المايه. 
ادهم: استاذ اى اسمى ادهم عادى اشطاا.
ندى: اشطاا يابااا.
ادهم: عندك كام سنة ياندوش.
ندى: 16.
عمرر: عن اذنكم ثوانى وراجع.
عمرر مشى.
ادهم: صغيرة اووووى انك تشتغلى.
ندى بحزن:  بص ياسيدى اناا وانا عندى 7 سنين ماما وبابا انفصلوا عن بعض وماما اتجوزت وبابا سافر جوز ماما كان غريب تصرفاته غريبة وانا علشان كنت طفلة يعتبر كنت بتعامل عادى لحد ماجه فى مرة وكان عايز يتهجم علياا كنت طفلة وقعدت اعيط واصوت هو برضوا بيقرب لحد ما مسكت العربية بواعتى اللعية ورحت ضربته فى دماغة وطلعت اجرى فضلت اجرى فى الشوارع واناا مش عارفة اناا فين لحد اماا شوفت ماما رحاب صاحبه الملجأ اللى انا عايشة فيه وادينى عايشة فيه لحد دلوقتى. 
ادهم بحزن على حالهاا:  اسف. 
ندى وابتسمت:  لاء عادى ولايهمك انت بقااا عرفنى على نفسك. 
ادهم:  اسمى ادهم محمد 20 سنة كليه هندسة مع عمر مامتى متوفيه وعايش مع ولدى واختى الصغيرة.
ندى: ربنا يرحمهاا ويديم باباك فى حياتك ياعم.
كريمة: واقف كداا لى.
عمر: هششششش وطى صوتك.
كريمة ب همس: لى.
عمر شاور على ندى وادهم.
كريمة وابتسمت: شكلهم كيوت اووووووى ياواد.
عمر: ادهم تعرفيه من نظره عيونه بسهوله واول لما شاف ندى لمعه غريبة ظهرت فى عيونه واناا حبيت اسيبهم لوحدهم.
كريمة وحضنت ابنهاا: ربناا يرزقك ببنت الحلال اللى تسعدك ياحبيبى.
عمر: اناا نووووووو ياقلبى مش بتاع جواز انااا.
كريمة وضربته على كتفه: متقولش كداا ياواد.
عمر: هى نهى فين.
كريمة وابتسمت: نهى كانت فوق قاعدة فى البلكونة الكبيرة اللى انت بتحب تقعد فيهااا.
عمر: طب ثوانى وراجع.
كريمة وابتسمت: ربنااا يرزقك اللى ف بالى.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك: سليم انت قاعد هناا بقالك كتير.
سليم وابتسم: برتاح هنااا.
ملاك: الجو هناا جميل اوووووى.
سليم: تعرفى ان انااا من وانا صغير باجى هنااا.
ملاك: هو انت مصدق انى سرقت.
سليم: تؤ اناا عارف شهيرة وخبثهااا هى لما شافت ان اناا بهزر معاكى افتكرت انى هيبقاا فيه حب ف حبت تشيلك من طريقهااا بس اناا مستحيل ارجعلهاا.
ملاك وضحكت: حب اناا احبك انت مستحيل.
سليم: ومتحبنيش لى يعنى.
ملاك بغرور: مش من نوعى المفضل.
سليم بتحدى: ولو خليتك تحبينى.
ملاك بتحدى اكبر: بعينك.
سليم: طب بصى هنعمل رهان خلال شهر بالظبط لو خليتك تحبينى هطلبطلب ولازم تنفذيه ولو انتى اللى كسبتى تطلبى طلب قدهاا.
ملاك: اشطااا.
سليم: طب سبيلى نفسك بقااا وخلى سليم يخطف قلبك بشويش.
ملاك بضحك: نينينينينينينيني بعينك قولت.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
نسرين: بت ياشيرى انااا هطلع براا شوية.
شرين: هتعملى اى.
نسرين: هجرى شوية.
شرين:  تمام ياحبيبى. 
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!