Uncategorized

رواية شط الغرام الفصل الثالث 3 بقلم سلمى تامر

 رواية شط الغرام الفصل الثالث 3 بقلم سلمى تامر

رواية شط الغرام الفصل الثالث 3 بقلم سلمى تامر

رواية شط الغرام الفصل الثالث 3 بقلم سلمى تامر

في الاسكندرية(يامدينتي ياحلوووااة❤????)
احمد وعمر في عربية التاني
عمر بضحك:طب شفت البت كانت بتبصلك ازاي يلللهوي لو لمار كانت شفتها
أحمد بضحك:كانت أكلتها..انا مش عارف هما لي صمموا يعملو الميتنج هنا فإسكندرية مكانو عملوه فالقاهرة عادي
عمر بحيرة:مش عارف ..وكمل بمرح:طب يلا بقى نتمشى عالكورنيش احنا لابسين تيشرتات وبناطيل چينز مخصوص علشان كده
احمد :طب اركن العربية ويلا انا عارف مكان حلو اوي تعالى نقعد فيه
عمر ركب العربية ونزل هو وأحمد واتمشو
**
في مكان آخر
في احد القصور
:فوقوهالي بنت الكلب دي 
حد مسك ماية ورماها على وش ندى
ندى قامت مفزوعه
:يا اهلا يا اهلا ببنت الغالية ..وحشاني
ندى بصتلو بصدمه وفزع وافتكرت كل حاجه
ندى بصراخ:عملت اي ف ريان ..انطق عملت فيه ايييي يامجرم
فاروق اتعصب وضربها بالقلم جامد:اخرسي يافاجرة ياواطيه…منتي تربية شوارع وبتشتمي ابوكي
ندى وهي بتنزف من فمها وأنفها ببكاء:ارجوك طمني عليه ..عملت فيه اي
فاروق بشر:قتلته …بعد محطناكي فالعربية الراجل بتاعي طلع مسدسه وقتلو…ريان مات ياندى..مات …زي مقتلت امك قتلت جوزك…ريااان ماااات 
ندى بصتلو بصدمة ودموع وهزت راسها برفض:لأ لأ مستحيل انت كداب بتقول كده علشان تخوفني..ريان عايش وهييجي ياخدني من هنا
فاروق بضحك وشر:ونا هستفاد اي؟!وهسيبو عايش ليه اصلا؟!ادعيلو بالرحمه ياندوش ياحبيبتي وشدي حيلك ياقلبي
ندى بصراخ وبكاء:هقتلاااااك هقتلك يافاروق..قسما بالله هقتلك ..ريااااان لااا متسبنيش
فاروق بصلها بقرف واستحقار وشاور لحد من رجلتو ييجي
فاروق بكره وجنون:عايزك انت والرجالة تمسكو بت الفاجرة دي وتتسلو عليها النهاردة..بس الاول مش عايز ولا مكان فيها سليم ..عايز كل حته فجسمها تنزف 
الرجالة بصو لندى نظرات مقرفه وبصو لبعض بمكر وشالوها واخدوها المخزن
****
عمر وهو بيعاكس بنت:هو شمس وسط رمله هي حلوة بنت صرمه
احمد بضحك:يابني اسكت بقا الله يحرقك يامهزء عايزها تشتمك زي العشرة اللي قبلها
عمر بفخر:كانو تسعة على فكره..وبعدين مش شايف بصات البنات لينا وغمز لوحده معدية من جنبهم بتبصلهم بهيااام
احمد سابو ومشى
عمر بضحك:يابو احمااا
احمد وصل المكان وبصلو بحنين 
عمر لاحظو وابتسملو:مش هو ده المكان اللي كنتو بتروحوه انت ومراتك
احمد بإبتسامة عاشقه:هو..شط العشاق …اجمل مكان فإسكندرية بنعشقه انا ولمار..كان نفسي تيجي معايا
عمر بإرتياح للمكان:فعلا جميل اوي تعالى ناخد فيه جو..اي دا الحق يا أحمد
احمد بص بسرعه ولقى شاب واقع عالارض بينزف
جرى عليه هو وعمر
عمر بصدمه:دا الرائد ريان الاحمدي يا أحمد
احمد بسرعه:طب يلا شيلو معايا بسرعه هنوديه المستشفى دا بينزف جامد
**
احمد وعمرو اخدو ريان المستشفى 
الدكتور خيطلو الجرح 
وبعد فترة فاق…
**
ريان بفوقان:اااه انا فين
احمد بإبتسامه:حمدالله عالسلامه ياسيادة الرائد
ريان بصلهم بعدم فهم وبعدين قام بفزع لما افتكر كل حاجه
ريان بخوف:ندى…ندى مراتي اتخطفت
احمد وعمر بصوله بصدمه وزهول
ريان كمل بعصبيه:اااه يابن ال****** يافاروق وحياة امي مهسيبك يابن******
وطلع بسرعه
احمد وعمر بصو لبعض وطلعو يجرو وراه
عمر وهو بيجري:طب استنى ياعم ..ياحااااج ياض استنى يخربيتك مش قادر اجري ونا جعان
ريان وقف يبصلهم 
احمد:استنى طيب هنيجي معاك 
ريان برفض:لا زي ممراتي اتخطفت مني ..يبقى انا اللي هرجعها
احمد :انت ساعدتني انا ومراتي لما اتصابت..يبقى اديني فرصه اساعدك يا سيادة الرائد
ريان بصلهم بتفكير:ليكو فالسلاح
عمر بمرح مش وقته:لينا ف أمه
وقرروا التلاته بتحدو مع بعض ويرجعو ندى(يابختك ياندى????)
يتبع…..
قلراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عنيد غير حياتي للكاتبة لبنى عبدالعزيز

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى