Uncategorized

رواية القاسي يعشقها الفصل الثالث 3 بقلم آية هاني

 رواية القاسي يعشقها الفصل الثالث 3 بقلم آية هاني

رواية القاسي يعشقها الفصل الثالث 3 بقلم آية هاني

رواية القاسي يعشقها الفصل الثالث 3 بقلم آية هاني

روز ببكاء هيستيرى: رياااان رياان رد عليا الله يخليك.. 
ريان بضعف: ر…وز.. انا.. آسف.. آنا.. ضر. بتك.. كت.. ير.. آس.. ف.. سا. محيني.. يا.. حبيبتي واغمي عليه او مات.. الله أعلم هيعيش ولا لا.. 
روز ببكاء: مسمحاك يا رياان ارجوك قووم.. قوم يا رياان.. 
-شهاب واقف مش مستوعب اللى حصل ريان صاحب عمره بيموت مفاقش الا على صوت روز وهي بتقوله: شيله يا شهاب ويلا نروح ع المستشفى.. 
شهاب بتوهان: حاضر.. يلا بينا.. 
ف العربية.. 
روز ببكاء وعماله تدعي ربنا: ياارب خدني انا وهو لا ياارب????????ريااان فوق بقاا ورد عليا علشان خاطري والله ما هزعلك تاني وهسمع كلامك واضربني براحتك كمان مش هقولك حاجه بس رد عليا رياان.. 
شهاب: وصلنا المستشفى يا روز.. ونزل م العربية وطلب ترولى.. وجهم خدوه.. 
روز واقفة قدام غرفة العمليات وعماله تعيط..: ياارب يرجع زي الاول ياارب ????????.. 
شهاب الدموع متكونه ف عيونه ومش مستوعب اللى حصل ل رياان.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ساندي: انتي بتقولي ايه يا شمس.. 
شمس: زي ما بقولك كدا دا الصحافة ماليه المستشفى يبنتي وعرفت منهم إن ريان متصاب ودا كله بسبب العقربة اللى متجوزه انا عارفه متجوزها على ايه .. 
ساندي: احنا لازم نعمل حاجه قبل ماهو يفوق.. 
شمس: خلاص انا هخرج م المستشفى وهجيلك البيت فيه حد عندك.. 
ساندي: لا كلهم براا تعالى يلا بسرعه.. 
(شمس وساندي صحاب اوي وعقارب شكل بعض شمس دكتورة  شغالة ف المستشفى اللى ريان فيها دلوقتى) وساندي (سكرتيرة ريان بس واخده أجازة م الشغل لإنها تعبانه).. 
بعد شوية.. 
شمس: جتلك بسرعه اهو.. 
ساندي: انا جاتلى فكرة جهنميه هتخلي ريان يطلق روز.. 
شمس: قولى.. 
ساندي: بصي أول حاجه **********…. 
شمس بانبهار: يخربيت مخك يا ساندي دا مش هيطيقها بعد كده.. 
ساندي: بس مش دلوقتى التنفيذ.. 
شمس: اوماال امتي وليه ميبقاش دلوقتي.. 
ساندي: بعد ما يفوق م العمليات ويرجع بالسلامه كدا هننفذ كل حاجه + السؤال دا بقا انتي بنفسك هتعرفي ليه مش دلوقتي بعد ما ننفذ.. 
شمس: ماشى اما نشوف خطتك دي هتنفع ولا لا..+ انتي بجد بتحبيه.. 
ساندي:اه.. محبهوش ليه عنده عربيات وشركات وبيسافر وانا م النوع اللى بحب الحاجات دي ف حبيته.. 
شمس: انتي حبيتي الغني اللي هو فيه مش حبتيه هو.. 
ساندي: مش هتفرق بقاا المهم يكون ليا ف الآخر.. 
شمس: إن شاء الله اما ارجع انا شغلى بقا واشوف ايه الأخبار.. 
ساندي: ماشى.. انا هااجي شوية كدا دا مديري بردوا ومينفعش مروحش واجب بردوا عليا ولا ايه ????????.. 
شمس: رايحه علشان مديرك بردوا????????.. 
ساندي: اه ????.. 
شمس: ما احنا عارفين اللى فيها بقاا..
ساندي: طب امشى بقاا..
شمس: ماشيه يختي اهو..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد نص ساعه خرج الدكتور م الغرفة وكان عرقان وبعدين سند ع الحيطه..
روز وشهاب جريوا عليه..
روز ببكاء : ريان عامل ايه يا دكتور..
الدكتور: الحمد لله خرجنا الرصاصة من كتفه بس دخل ف غيبوبه ادعوله يفوق منها قبل اربعه وعشرين ساعه..
شهاب : طب يا دكتور ينفع ندخل له..
الدكتور: ينفع بس تقفوا بعيد وتلبسوا كمامه علشان دلوقتى مناعته ضعيفة وممكن اي فيروس ينتقل له..
روز : ماشى يا دكتور شكراا..
شهاب  : ادخلى له انتي الأول يا روز..
روز : ماشى بس روح هات كمامتين بسرعه..
شهاب: اه صح ماشى هروح بسرعه واجي..
راح شهاب يجيب الكمامات وجت ساندي وعرفت مكان ريان..
ساندي: ازيك يا روز..
روز  : الله يسلمك انتي سكرتيرة ريان صح..
ساندي بتمثيل الحزن: اه انا أول ما سمعت الخبر جيت بسرعه..
روز بغيره: شكرا يا حبيبتي ????????..
وبعدين شهاب جه..
شهاب: يلا يا روز جبت الكمامه اهي ادخلي له..
روز: ماشى..ودخلت له..
روز عيطت أول ما شافت الأجهزة حواليه ووشه اللى بهت مقدرتش تتحمل شكله وعيطت: فوق بقا يا ريان انا مش قادره استحمل وانا شايفاك ضعيف قدامي????????..قوم يا حبيبي بقا وحشتني جدا????..ومسكت ايده ونامت عليها وفضلت تعيط..بس سمعت صفير وبتبص لقت نبض ريان اتوقف..
يتبع……..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ظلام الرعد للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!