Uncategorized

رواية عشق لا يموت الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

 رواية عشق لا يموت الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد
رواية عشق لا يموت الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق لا يموت الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

بعد اسبوع في استراليا
سيليا كنت بجهز هدومها عشان تنزل مصر وهي حاسه بحاجه غريبه
في اوضه سيليا
جودا. سيليا شو فيك
سيليا. ما بعرف جودا حاسه بش غريب
جودا. احكيلي اختي
سيليا. حاسه ان في حد عم ينتظرني واني راح اوصله عن قريب
جودا. بصراحة ما بعرف شو احكي بس انتظري واكيد اللي مكتوبلك راح يصيبك
سيليا. معك حق جهزتي هدومك
جودا. ايه اختي
سيليا. جودا بدي اسالك شي
جودا. ايه اسالي
سيليا. بتعرفي أن ماكس معجب فيك اكتير صح
جودا. ايه بعرف بس انا بعتبر ماكس اخي مافيني احبه
سيليا بزعل. ماكس بيحبك اكتير كنت بتمنى انك تعطيه فرصه
جودا. صدقيني ما عم بقدر اختي
كل مره احاول بس هو متل اخي
سيليا. خلاص اختي بتمنى أن ماكس يلقى البنت اللي تحبه وانتي كمان تلقى حب حياتك
جودا. راح نتأخر على الطياره
سيليا. ايه يال بينا
في اسكندريه
في نفس المكان اللي عشق كنت بتقعد تقرأ فيه
يامن وهو باصص للبحر. وحشني اشوف البحر في عيونك يا عشق
ليغمض عينيه ويعود بالذكريات
لأول لقاء
قبل خمس سنوات
جميله. عشق اتاخرتي ليه يا بت في المحاضره
عشق بتافف. الدكتور الزفت اللي اسمه سليم كان بيعزمني على الغدا وكا العاده كبت نفسي واعتذرتله بهدوء بدل ما افتح نفوخه
وأهو نسقط السنه دي
جميله. بالله عليك دي اخر سنه مش عايزين نشلها بسبب سليم الزفت دا كمان
عشق. والله انا ساعات بتخيل نفسي وانا بضربه “بالجزمة
جميله بضحك. ياله يا مجنونه عشان نلحق نروح شركه الشناوي
بعد مده وصلت عشق وجميله
لشركة يامن الشناوي مع باقي الدفعه
في مكتب يامن
زين. يامن الدفعه اللي جايه عشان التدريب وصلوا وفيهم شويه مز” ز
يامن بقرف. احترم نفسك ياض
ونزل عشان يشوف الدفعه دي
عشق. جميله
جميله. في ايه
عشق. انا لازم اروح الحمام فورا
جميله. يا بت مش وقته صاحب الشركة زمانه على وصول
عشق. اهه لا يا اختي انا هاخلع
وراحت على الحمام
يامن نزل وقال كلمته وطبعا قال السكرتيره انها توزيعهم لمجموعات
عشق واضح انها كنت واكله فول وطعميه على الصبح واتاخرت
رجعت لقيت الدفعة اتبخرت
عشق. هم راحوا فين والبت جميله فين؟
راحت تسأل السكرتيره مكنتش فاضيه وطنشت عشق
عشق بزهق. ماشي يا شركة مفيهاش حد عدل
وبدات تتجول في الشركه
عشق خبطت باب مكتب يامن
يامن. اتفضل
لتدخل وتفاجاه
أجل مفاجأه فصورتها لم تغادر خياله منذ أن رآها على البحر بعينيها الزرقاء وابتسامتها المرحه
يامن وهو بيقوم على الكرسي
يامن. انتي
عشق. انا ايه
يامن استوعب و قعد على كرسيه تاني
يامن. نعم
عشق. لو سمحت انا من الدفعه اللي جايه عشان التدريب وكل ما اسأل حد يطنشني ايه هو انا شفافة للدرجادي
يامن بابتسامه. هم مشيوا خلاص
بس بما انك اتاخرتي فلازم تتع”قبي
عشق في نفسها. من اولها كدا دي البركة حلت والبت بت الجزمه مشيت وسبتني
يامن. هتنزلي معايا الموقع
باك
زين. اخير لقيتك
يامن بابتسامه حزينه. عايز ايه
زين. مراد نزل مصر ومستنيك في الفيلا
يامن. رجع من لبنان امتي
زين. لسة راجع امبارح
يامن وزين راحوا الفيلا
يامن بابتسامه. اهلا بمراد بيه
مراد وهو يحتضن يامن. وحشتني اوي يا صاحبي
يامن. عامل اية  وشركتك عامله ايه
مراد. انا صفيت شغلي في لبنان و هأسس شركتي هنا
زين. ياله عشان نتجمع زي زمان
مراد. جبتلك هديه حلو اوي من لبنان يا يامن
يامن. ايه
مراد. اللوحه دي
بيشل الغلاف من على اللوحة
يامن اول ما شافها. عششق
مراد. اخر لوحه سيليا نصار حلو اوي صح 
يامن بحزن. فكرتني بعشق قبل ما تموت اخدتها الشلال وهناك ماتت
زي الصوره دي
مراد بحزن. الله يرحمها
يامن. سيليا نصار مين دي
مراد. بصراحة انا ما شوفتها لأن كل شغلها اونلاين انا اشتريها من ماكس  هو بيكون مدير اعملها
يامن. بس شغلها حلو اوي شكلها شاطره
مراد. هي نازله مصر كمان يومين
سيليا عشق هتفضلي البنت اللي سرقت قلبي ايا كان المسمى هتفضلي عشقي
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى