Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد عماد

كان الجميع يجلس كلا منهما في مكانه المخصص كان الجمهور حماسي ويردد باسم عدي طوال الوقت كان احمد ينظر إليه بنظره خبيثه لم يكن يعلم سببها لكن تجاهل ذلك وركز في المباره .
بين الجمهور .
رعد /عدي شكله متحمس انشاء الله هيكسب .
سيف بحماس وتشجيع /يلا ي عدي .
مالك بقلق /ربنا يستر .
فهد بخبث /هيستر انشاء الله .
كان الجميع يركز في المباره كان عدي يسدد اللكمات ل احمد ببراعه فيختل توازنه كان احمد يكاد يجن فماذا يحدث لما عدي لما يتأثر بالظربات بالقدر الكافي فهو قد اضع الحديد ويشعر بثقله ماذا حدث لكن كل ذلك التفكير لما يوصله لاي شي 
علي الجانب الآخر .
نادر بصدمه /هو ايه الي بيحصل ازي عدي متأثرش بالظربات .
ساندي بجنون ودموع /مش عارفه ميش عارفه احمد هيموت.
وبالفعل قد سقط احمد بضربه عدي القاضيه ليعد الحكم الي ثلاث لكن لم يستطيع احمد القيام لاستكمال العباره ليعلن الحكم فوز عدي بالمباراه ليصرخ الجمهور فرحا ويصرخوا الفرسان بسعاده ليسرعوا الي الحلبه ليحتتضنوا عدي تحت سعادتهم وصراخهم أما احمد فكان ينظر لهم بكره ودماءه تتناثر ليقف ويبتعد بغضب ليقطع جوانتيه لاشلاء لينصدم بشده مماراه .
احمد بغضب جحيمي /ايه ده مناديل كل ده  .
فهد باستفزاز/ده علشان تروق دمك ي أمور ودمك الي ساح  تعرف تمسحه كويس.
عدي بغضب /بقا كنت عايز تموتني ي زباله .
رعد بحده /متقلقش وديني لابيته في الحجز .
فهد بحده/الموضوع خلص خلاص انا لما سمعت عملتم الوسخه كان لازم اتصرف بس بصراحه لقيت أن الي حصلك أقوا عقاب .
فلاش باك ..
كان يمر فهد من أمام غرفه الملابس وهو يحمل بيده الطعام ليتصنم مكانه لما يسمع .
احمد بشر /كده تمام نهايتك قربت ي عدي .
نادر بضحك /ههههه يبق يوروني بقا الفرسان هيعملوا ايه لما يشوفوا صاحبهم وهو غرقان في دمه من الحديد ده ومش قادرين يعملوه حاجه.
فهد بغضب /اه ي ولاد الكلب ماشي ي احمد وديني ل عرفك ازي تلعب مع الفرسان .
وبعد خروجهم بالفعل استطاع فهد بمهاره تغير الحديد بكم هائل من المناديل ليبتسم بخبث ويرحل سريعا .
باك ..
احمد بغضب /كسبتوا جوله مش هتكسبوا التانيه .
ساندي بغضب /ده انتوا شريرن .
فهد بضحك /هههههه بقولك ايه ي مزه متلعبيش معايا علشان نهايتك مش هتعجبك .
احمد بغضب /يلا ي ساندي .
فهد بسخرية /لا حمش يلا وليك كلمه .
فهد بسعاده /نمبر وان .
عدي /مالك واقف تعالي هنا .
رعد /شكلك تائه خايف وسطنا.
مالك /لو كنتوا لما ولا بيهمنا .
سيف /هنسيطر وتغير الواقع ههههه .
ليحتتضنوا الفرسان بعضهم بسعاده وعشق اخوي 
في شقه سلمي ..
كانت تتدخل الي الشقه بدموع غزيره والم لتلاحظها صفيه لتتحضنها بقلق.
صفيه بقلق /مالك ي ضنايا مالك بس .
سلمي بدموع والم /تعبت ي أما تعبت بقيت عماله زي البضاعه المركونه الي خلاص لازم تتباع بسرعه وبنص التمن .
صفيه /قطع لسان الي يقول عليكي كده ده انتي ست البنات كلهم متزعليش ي ضنايا انشاء الله ربنا هيعوضك عن كل ده انشاء الله .
سلمي بدموع والم /يارب ي أما ل حسن تعبت خلاص من الناس وبصتهم ليا .
صفيه بالم /انشاء الله ي ضنايا وبكره تقويلي امي قالت.
في اداره القوات الخاصه .
كانت تقف وهي تنظر إلي ذلك المبنا الهائل بارتباك يعلو صدرها بقلق فهي ترا ذاتها مكسوره حزينه تشعر بالقلق من كل شي لتتدعي الله ان يساعدها في بناء حياه جديده .
في مكتب اللواء هاني .
اللواء هاني بابتسامه /نورتي ي دينا ي بنتي.
دينا /شكرا جدا لسيادتك ممكن افهم اي طبيعه شغلي هنا بالظبط .
هاني /واضح أن علي باشا موضحليكيش كل حاجه .
دينا بقلق /بصراحه بابي وضحلي حاجات بسيطه أن كل شغلي الكتروينات ي عني كمبيوتر وكده .
هاني بجديه /وهو ده بالظبط الي احنا عيزاينه تتدخلي بيانات تهكرلنا مواقع محتاجين نعرف منها معلومات كده ي عني .
دينا بتنهيده /تمام سعادتك كده فهمت .
في الخرابه…
كانت تجلس بدموع والم من ذلك الحياه الصعبه الذي تعيشها .
المعلم بغضب /جرا ايه ي روح امك هتفضلي قاعده كده ولا ايه .
امينه بخوف /عيازني اعمل ايه ي معلمي .
المعلم بقسوه /تقومي ي اختي ةمع الباقي تاخدي فرشين الحشيش دول وتوزيعهم وترجعي بفلوسهم .
امينه برعب /حشيش .
المعلم بغضب /ايوه ي اختي خودي ويلا غوري وارجعيلي بالفلوس وإلا هاخد عمرك فاهمه يلا .
امينه بخوف /حاضر حاضر .
في شقه فاطمه ..
فاطمه /ها ي بابا اتعيشيت وخادت الدواء .
محمود بتساول /ابن الحرام ده كان عايز منك ايه .
فاطمه /نفس الموضوع ي بابا ممكن تبطل تفكر فيه ومتتعبش نفسك .
محمود برعب/ماتعبش نفسي ازي ده انا بموت من الرعب عليكي ده بلطجي وشراني .
فاطمه بابتسامه عذبه /متقلقش عليا ي حاج بنتك بمائه راجل ولا الكلب ده يقدر يعمل حاجه.
محمود بدعاء /ربنا يسترها عليكي ي ضنايا .
في فيلا كامل الفيومي.
كامل /يريت تكون الشركه عجبتك ي صافي .
صافي /مش بطاله بس قولي ي بابا هو فيه مهندس عندك اسمه سيف .
كامل /سيف ايوه فيه ده أكفأ مهندس عندي بس بتسالي ليه وعرفتي منين .
صافي بمكر/شوفته وانا داخله الشركه واتعرفت عليه وبصراحه شوف تصماماته عجبتني هي دي الي تستحق أن صافي الفيومي تصورها فىيريت حضرتك تخليني معاه .
كامل /كده كده كنت بفكر اعمل ده سيف هو احسن مصمم في الشركه واكيد انتوا الاتنين لازم تبقوا كابل .
صافي بمكر وغرور  /طيب ي سيف اناةهعرفك مين هي صافي الفيومي .
في فيلا فجر وخالد ..
كان يجتمع الجميع .
فارس /الف مبروك ي عدي ي ابني .
عدي /الله يبارك فيك ي عدي .
سليم بمرحه المعتاد/ابني طبعا لازم يبقا بطل زي ابوه .
عاصم بضحك /ههههه بلاش انت ي سليم .
خالد /ربنا يجمعنا دايما علي الخير يارب.
فجر /علي فكره ابويا كلمني عيازني نروح تقضي معاه اسبوع في الصعيد كلنا .
فارس /يااه الحج ربيع والله وحشني اوي انا موافق جدا .
ساره /كلنا موافقين طبعا نشوف الصعيد ونقضي وقت هناك .
خالد بغمزه ل فجر /اموت انا في الصعيد والي بيجي منها .
فهد بغمزه/ايوه ي عمي خالد ماشيه معاك حلاوه .
سيف بجوع كالعاده/بقولك ايه  ي طنط فجر معنديش اكل من الجامد بتاعك .
رنا بغيظ /اه ي فاضحني في كل حته مفيش غير الاكل.
فجر /فيه ايه ي رنا سيبيه ياكل بالهنا والشفا .
سيف بمرح /حبيبتي ي فجر .
خالد بغضب وغيره/اسكت يلا .
سيف بخوف/حاضر ي كبير.
فجر /ايه تعالي ساعديني .
ايه /حاضر ي خيتي .
في الجنينه ..
مالك وهو يعدل نضارته الطبيه /مالك ي عدي لسه بتفكر في الي حصل الصبح .
رعد بتنهيده قلق/ بصراحه انا الي قلقان ي مالك احمد شراني خايف عليكم كان لازم فهد يعرفنا كنا ساعتها عرفنا نحاسبه كويس أقل حاجه ماضا عدم تعرض .
عدي  بغضب /جرا ايه ي رعد ولا هيقدر يعمل حاجه ده انا افرمه .
فهد بياس /بلاش دايما ايدك تبقا سابقه لسانك ي عدي وبعدين كنت عايزني اقولك ي رعد تفتكر ابوه كان هسييبه كان ممكن بمنتها السهولة يقول انا معرفش حاجه وحد عايز يلبسني تهمه والكلام ده ويخرج منها رافع رأسه لكن احنا الي علمناه عليه صح وخسرناه كل حاجه .
مالك بطيبه /ربنا يسترها علينا يارب .
سيف وهو يأكل بشراهة /متخافوش معاكم اسد يفوت في الحديد..
الفرسان بضحكاتهم الساحره /هههههههه.
في فيلا عزيز .
في غرفه احمد ..
كان يجلس علي سريره بغضب شديد وتوعد كان ينظر لوجه في المراه ليضغط علي يده بغضب .
عزيز بسخريه /ي فرحه امك بيك ي اخويا .
احمد بغضب وصراخ /بابا من فضلك انا مش عايز اتكلم خالص مش عايز .
عزيز بسخرية/مش محتاج تتكلم الكلام باين عليه وشك اهوا.
احمد بغضب وتوعد /مش هاسببهم هدمرمهم .
عزيز بغضب /اسمع يلا انا من زمان بقولك ابعد عنهم انا مش ناقص قرف انت كده بتفتح عليا ابواب جهنم أهالي العيال دي مش ساهله وانا مش هروح في داهيه بسبب شويه التفاهات دي .
احمد بجنون /كل الي حصل فيا ده وتقولي تفاهات.
عزيز بغضب /علشان غبي ومتخلف بتلعب معاهم غلط .
احمد بانتباه /قصدك ايه .
عزيز بشر /تفرقهم توقع بينهم ساعتها بس فوزك عليهم هيبقى اسهل .
احمد /ازي .
عزيز بشر /الستات هي الي بتجيب من الاخر الخيانه هي الي هتفرق الفرسان ..
في أحدا الإشارات.
كانت تقف امينه بارتباك وهي توزع البضاعه ولكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن .
الظابط بغضب /تعالي ي روح امك .
امينه بدموع /ابوس ايدك ي باشا انا معملتش حاجه .
الظابط بأمر /خدوها
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!