Uncategorized

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودة

 رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودة

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودة

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودة

سالم :مالك فيكي اي
شيماء :انا فرحي انهارده
سالم :بتقولي اي ازاي يعني ااااه
شيماء :والله انا افتكرتك بعتني
سالم :علي مين يا شيماء
شيماء :مازن ☹️☹️
سالم : صحيح ايه السؤال الغبي ده ما انا لازم اعرف طبعا أن انتي هتبعيني وتشتريه هو
شيماء : لا والله الموضوع مش كده
سالم : خلاص يا بنت الناس انت واحده متجوزه دلوقتي مينفعش اتكلم معاكي
شيماء:الو الو سالم
وفي بيت سالم كان قاعد مع صاحبه عماد
عماد :انت اي يا اخي مش خد قرشين كويسين من مازن علشان تبعد عنها
سالم :البحر يحب الزياده
عماد :وافرض سابت الفرح علشانك
سالم : مش شيماء شيماء بتحب أهلها اوي وصعب أنها تعمل ليهم فضيحه
عماد :وناوي علي اي
سالم :هرسم دور الضيحه
عماد :وبعدين
سالم :هاخد منها فلوس علي قد مقدر
عماد :هو انت خد من مازن ده كام
سالم :اشمعنا
عماد :بفكر نعمل مشروع سوا
سالم :لا انا مش بتاع مشاريع
عماد :طيب عايز افهم بقي هو قالك اي بالظبط
#فلاش باك #
سالم واقف بيلبس قدام المرايا علشان يروح لشيماء والباب خبط وفتح سالم
سالم :استاذ مازن اتفضل
مازن :عايز اتكلم معاك كلمتين
سالم :اكيد اتفضل
مازن :انت بتحب شيماء اكتر ولا الفلوس
سالم :وليه السؤال ده
مازن :يعني انت رايح دلوقتي تخطب شيماء وممكن باباها ما وافقش
سالم : وبعدين
مازن : هتمشي من عندها يا عيني وانت مكسور
سالم : شيماء بتحبني وهتفضل جنبي
مازن : الجوازه دي انا مش هاعمل ان هي تكمل بس ضامن أن يكون معاك مليون جنيه دلوقتي
سالم : انت بتقول ايه
مازن : ابو شيماء كلمني وانا ان هو يقعد معك بس كده بس مش هيوافق عليك تاخد مليون جنيه دلوقتي ومتروحش ولا تروح وتترفض وميبقاش معاك جنيه
سالم : الحب اقوي من كل شي
مازن : هههههههههههه حلو كلام المسلسلات ده
سالم :انت عايز اي بالظبط
مازن :تبعد عن شيماء خالص
سالم :مقابل مليون جنيه
مازن :ايوه صح كده
سالم :لا مش موافق
مازن :برحتك بس عايز اسمعك حاجه قبل ما تروح واتصل ب ابو شيماء
ابو شيماء :الو ازيك يا مازن بيه
مازن :بيه اي يا عمي انا قريب اوي هكون جوز بنتك
ابو شيماء:باذن الله
مازن:العريس جه
ابو شيماء:لا لسه ويارب ما يجي علشان مكسفوش قدمها
مازن :انت برضه مصمم علي اللي في دماغك
ابو شيماء:والله الموضوع بعيد عنك انا مش مرتاح ليه اصلا وكده كده انا مش عايزه
مازن :تمام لما يجي ويمشي عرفني
ابو شيماء : حاضر وقفل السكه معاه
مازن :عايز تروح برحتك
سالم :استني طيب موافق اخد الفلوس
مازن :قولنا كده من البدايه
سالم :موافق بس مش شيك
مازن :تمام تعالي معايا البنك خدهم
سالم :ماشي وراح البنك
مازن :شريحه موبيلك
سالم :خد الموبيل كله مش عايزه
مازن :وامضي عالوصل ده
سالم :ده اي ده
مازن : مانت ممكن تروح تقولها
سالم :لا طبعا مش هعمل كده وهبعد عنها خالص
مازن :الوصل ده هتاخدو يوم ما اتجوز شيماء
سالم :وانا اضمن منين انك مش تروح تقدمه دلوقتي
مازن :ليه ناقص فلوس يعني علشان اعمل كده
سالم :لا بس ممكن تحب انك تحبسني
مازن :ولا مكانتي ولا اسلوبي يخليني اعمل كده
سالم :ماشي ومضاه عالوصل
#رجوع
عماد :يخربيت عقلك
سالم :انا كده كده كنت عارف اني هترفض
عماد :بس مازن ده مش سهل ولو عرف انك بتكلم مراته مش هيسكت
سالم :هيعمل ايه يعني
عماد :بلاش تلعب بالنار
سالم :لو حصلت منك مش هيحصل كويس
عماد :انت عبيط يا جدع ده انت اخويا
سالم :ماشي وانا مش هنساك
عماد :حبيبي
وفي الفرح راح مازن طلع الاوضه بتاعت شيماء في الاوتيل
مازن :اي القمر ده
شيماء :شكرا
مازن :انا بحبك اوي والله
شيماء :يلا ننزل
الاب :ربنا يحميكي من العين
شيماء :بابا
الاب :مالك
شيماء :مافيش حاجه وفضلت تكلم نفسها اي اللي انا عملته ده صحيح سالم لا يمكن يبعني
مازن :مالك يا شيماء
شيماء : ابدا مافيش حاجه انا ليه مش صبرت ياربي
مازن :شيماء انتي بتعيطتي
شيماء :انا عايزه اروح الحمام
مازن :طيب قومي
الام :شيماء انتي كويسه
مازن :روحي معاها الحمام
الام :طيب قولي فيه اي
شيماء :حاسه بنغزه في قلبي
الام :الف سلامه عليكي يا حبيبتي ودخلت الحمام فضلت وافقه قدام المرايا وكانت فيه واحده منتقبه عامله تبص عليها
شيماء :في حاجه
رفع النقاب شويه وكان سالم
شيماء :بصت بفرحه
سالم شارو علي مامتها
شيماء :ماما في الأوضه فوق شنطتي فيها مسكن عايزه ضروري
الام :مش عارفه نصيبك عامل ليه كده يابنتي وخرجت وقفلت باب الحمام من جوا
شيماء :سالم حبيبي واترمت في حضنه
سالم :انا مش بقدر اتحرك وجيت علشانك
شيماء :انت عرفت المكان منين
سالم :فرح حد مشهور كده لازم ينزل في الجرنال
شيماء :تصدق والله ما اعرف
سالم :انا مقدرش ابعد عنك يا شيماء والله بحبك
شيماء :حبيبي والله وانا
سالم :انتي بتاعتي انا وبس
شيماء :متخافش مش هيلمسني
سالم : خدي بالك من نفسك
شيماء : حاضر
وحد خبط عالحمام
شيماء :ادخل اي حمام بسرعه
سالم : حاضر وفتحت
الام:قافله ليه
شيماء :كنت بعدل الفستان
الام :عامله اي
شيماء :في اي
الام :الوجع اللي في قلبك
شيماء :اه اه راح خلاص يلا بينا
الام :مالك فيكي اي
شيماء :مينفعش اتاخر اكتر من كده
الام :مش مرتاحه ليكي يا شيماء
شيماء :يلا بقي
وخرجت شيماء
مازن :عامله اي دلوقتي
شيماء :تمام الحمد لله وخلص الفرح وطلعت شيماء الاوضه
مازن :الف مبروك يا عروسه
شيماء الله يبارك فيك
مازن :انا بجد يا شيماء بحبك اوي
شيماء :اشمعنا أنا
مازن :بتقولي اي
شيماء :اكيد قبلت بنات احلي مني اشمعنا أنا
مازن :القلب وما يريد يا شيماء
شيماء : ماشي وقرب عليها شيماء انت هتعمل اي
مازن :مالك فيكي اي
شيماء :بقولك اي انا لسه مخدتش عليك مافيش حاجه هتحصل بينا دلوقتي
مازن :انتي بتهزري صح
شيماء :بقولك ابعد عني وزقت مازن بعيد عنها
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!