Uncategorized

رواية أحببت القاسم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك أسامة

 رواية أحببت القاسم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك أسامة 

رواية أحببت القاسم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك أسامة 

رواية أحببت القاسم الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك أسامة 

عشق نزلت و اتفاجأت باللى شافته و كان المنظر كالتالى رجالة مسلحين لابسين جلبيات باين من الصعيد و كده و كبيرهم قاعد و فرح قاعدة قدامه عشق كانت لسه هتدخل لكن شافت فرح بتشاورلها بعينها أنها تستخبى عشق طلعت و استخبت عند بيتها و سامعة كل حاجة 

الراجل الكبير: يعنى متعرفيش هى فين يا بنيتى 

فرح: لا ياعم للأسف نقلت من زمان

الراجل الكبير: تمام يا بتى خدى ده رقمى أبقى اتصلى لو عرفتى حاجه

فرح: حاضر يا عمو 

الراجل مشى و الرجالة مشيت وراه عشق نزلت تجرى على فرح علشان تعرف منها مين دول 

عشق: أنتِ يا زفته مين دول

فرح: مين دول معرفش بس كانوا بيسألوا عليكى

عشق: و قولتيى إيه 

فرح: زى ما سمعتى خفت عليكى و قولتله إنك مش فى الشارع ده بقالك كتير و نقلتى من زمان شارع تانى 

عسق: ياترى مين دول و عايزين إيه 

فرح: الله أعلم متقلقيش كل حاجة خير

عشق: انشاءالله

عشق و فرح قعدوا يتكلموا و اللى فى بال عشق مين دول و عايزين إيه منها و يعرفوها منين و هل الرسالة اللى اتبعتت الصبح ليها علاقة بيهم طلعت بيتها و تعبت من كل التفكير ده و نامت 

تانى يوم عشق راحت الشركه وقفها موظف

الموظف: أهلا أنتِ السكرتيره الجديدة!؟ 

عشق: آه 

الموظف: تمام اناا مازن لو عايزة أى حاجه أنا فى الخدمة

عشق: تمام شكرا

الموظف: العفو يا قمر أنت تؤمر

عشق بصيتله بقرف ومشيت 

عشق فى نفسها:واضح أن أول يوم عسل اوى بأصطباحة وشه دى قاسم كان داخل ورا عشق و شافها هى و مازن واقفين عشق قعدت على مكتبها قاسم عدى من قدامها و رجع تانى 

قاسم:تعلالى جوا

عشق:حاضر و فعلا قاسم دخل و عشق دخلت وراه

عشق:احم نعم

قاسم:مازن بتاع ستات تبعدى عنه

عشق:مش فاهمة

قاسم:بقولك أن اللى كنتى واقفة معاه بتاع ستات ابعدى عنه

عشق:آه حاضر انشاءالله عشق من جواها:ده إيه ياربى الاصطباحة العسل دى هو الواحد ناقص

قاسم:عشقق فينك

عشق:هنا أهو

قاسم:لا واضح كنت بقولك استاذة سارة هتكون مسؤولة عن تدريبك لمده شهر و بعد كده هتبدأى لوحدك على مكتبك هى فى أول شهر بس هتساعدك و بعد كده خلاص حاولى تتعلمى يا عشق بسرعة

عشق:لا متقلقش هتعلم و أبتسمت ابتسامة صفرة????

عدي اليوم عادى جدا عشق اتعرفت على سارة و بقوا صحاب بعيدآ عن الشغل قاسم حاسس أن عشق شداه من ساعت ما شافها إمبارح و هو مش عارف يشوف غيرها كان كل شوية بيطلبها علشان يعرف يشوفها حتى إمبارح لما روح مراحش على البار زى كل مره بالعكس راح البيت و مستغرب إزاى و إيه اللى غيره خلص اليوم و سارة مشيت لكن عشق قالت هتقعد شوية علشان تتعلم كام حاجة و فضل عشق و قاسم بس فى الشركه قاسم بيخلص ورق صفقة بكره و عشق بتراجع كام حاحه سارة قالتلها عليهم عشق كانت نازلة تجيب قهوة ليها و خبطت على قاسم 

قاسم:أدخل

عشق:احمم أجيب لحضرتك قهوة معايا

قاسم:أنتِ لسه موجوده!؟

عشق:آه بخلص كام حاجه كده 

قاسم:آه تمام 

عشق:مجاوبتش على السؤال

قاسم:آه جبيلى قهوه

عشق:تمام 

عشق كانت عايزة تنزل البوفيه بالسلم لكن المسافة كانت كبيرة فأضطرت تركب الاسانسير

((عشق عندها فوبيا من الاماكن الضيقة منها الاسانسير و مره اتفقل عليها من ساعتها و بتخاف منه)

عشق ركبت الاسانسير و فجأة…

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حبي للأبد للكاتبة سحر ربيع.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى