روايات

رواية بداية جديدة الفصل الرابع 4 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة الفصل الرابع 4 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة الجزء الرابع

رواية بداية جديدة البارت الرابع

رواية بداية جديدة الحلقة الرابعة

سميرة:علي اساس انكم تستاهلوا
جومانا بزعيق: جرا اي يا ست انتي انا سكتالك من الصبح وبعدين اللي مش عجباكي دي تبقي مديرة جوزك وولادك
ياسين بزعيق: جومانا خدي اختك وروحي ونتكلم بعدين
جومانا: يلا يا ليلي حالا
قدام المستشفي
ياسين بعصبيه: جومانا استني اي داخله فينا كلنا شمال ليه وانا ساكتلك وعمال ادافع عنك وانتي بجحه
جومانا بزعيق: يلا يا ليلي
بعد مرور اسبوع
في كافيه جمب الشركة
جومانا: كنت متاكده اني هلاقيك هنا
ياسين: عايزة اي يا جومانا
جومانا وهي بتقعد: انت لسه زعلان مني ده احنا حتي بقالنا اسبوع مبنتكلمش
ياسين: جومانا انتي امتي هتغيري اسلوبك ده يا جومانا الناس كلها بتبعد عنك بسبب اسلوبك
جومانا: انا اسفه وحقك عليا

 

ياسين: بس اوعديني تغيري من اسلوبك ده
جومانا: حاضر والله بس انت عارفني لما بتعصب مش بكون في وعي
ياسين: وبعدين يا بت انتي انا شغال عندك
جومانا: اي يا ياسو قلبك ابيض بقا
ياسين: انا عايزك في موضوع
جومانا: قول
ياسين: عايزك ترجعي مروان الشركة
جومانا: هفكر
ياسين: بت انا مش باخد رايك هو هيرجع
جومانا لسه هتتكلم تلفون ياسين رن
ياسين: ثانيه هرد
ياسين: الو
جومانا وهي قايمه تمشي وغمزتله: ابقي سلميلي علي جميلة باي
تاني يوم
في اوضه مروان
ياسين بضحك: افرح يا مروان جومانا رجعتك الشركة

 

مروان: رجعتني!! هو احنا خلاص بقينا شغالين عندها تمشيني وقت ما تحب وترجعني وقت ما تحب
ياسين: انت بتتأمر خلاص خليك مكانك
مروان: انا هرجع بس الفترة دي وكده كده انا مسافر وسايبهالكوا
ياسين بصدمه: مسافر!! مسافر فين وليه مسافر اصلا
مروان: هبقي اقولك بعدين انا اصلا قايم رايح شقتي
في شقة مروان
جويدا: مروان عايزاك في موضوع
مروان وهو مش طايق نفسه: عايزة اي
جويدا: انا عايزة اطلق
مروان: ماشي انا اصلا كنت عايز افاتحك في الموضوع ده
جويدا بغيظ: خلاص انا هكلم بابا يجيب الماذون ويجي
بعد مرور يومين في الشركة
في مكتب يونس
يونس: اي اللي خلاك تطلقها من غير ما ترجعلي

 

مروان: هي اللي طلبت الطلاق الاتفاق كان اني مطلقهاش بس هي اللي طلبت هبوس علي ايديها يعني
يونس بزعيق: انت عارف اللي انت عملته ده خلاني اخسر اي
مروان بعصبية: وانا مالي تخسر متخسرش كفاية بقا انا اصلا مسافر وسايبهالكوا
مروان وهو بيفتح الباب لقي جومانا في وشوا بصلها بقرف ومشي
في المدرسة عند يوسف وليلي
ليلي: يوسف اي اخبار جرحك
يوسف: تمام وانتي عاملة اي
ليلي: كويسة
يوسف: بعد اذنك عندي حصه
لسه ليلي كانت هتتكلم مشي وسابها
ليلي في سرها: ابو شك*لك انا غلطانه اني جيت اطمن
عليك
في مكتب مروان
جومانا دخلت عليه
جومانا: هو اللي انا سمعته ده بجد انت هتسافر

 

مروان: هو مش ده اللي انتي عايزاه ومش طايقة وجودي اصلا اديني سايبهالك
جومانا: انت بتتكلم كده ليه ليه محسسني اني انا اللي خنتك وبوظت علقتنا
مروان بزعيق: انا مخنتكيش كفاية بقا مكنش بمزاجي
جومانا: امال بمزاج مين
مروان: افهمي بقا انا اتهددت بيكي وانتي مسبتليش فرصه افهمك
جومانا بصدمه: اتهددت بيا ازاي
فلاش باك
يونس: مروان هتتجوزها يعني هتتجوزها
مروان: ولو متجوزتهاش هتعمل اي
يونس: لا هعمل كتير واولهم ممكن احبس حبيبت القلب
مروان: تحبسها ازاي يعني
يونس: بالورق اللي هي مزوراه للمنحه واثبت انه مش متزور
مروان: بس هو مش متزور
يونس: لو تقدر تثبت اثبت
باك#
مروان مشي وساب جومانا من غير ما يتكلم معاها
جومانا راحت مكتب ياسين
في مكتب ياسين
جومانا: انت كنت عارف ان مروان بيتهدد بيا وساكت
ياسين: انتي عرفتي امتي

 

جومانا بزعيق: مش دي مشكلتنا قولي ازاي كان بيتهدد بيا
بعد شويه
ياسين: وبس هو ده كل اللي حصل
جومانا: طب سلام يا ياسين دلوقتي
بليل قدام الشركة
الامن: استاذ مروان اي اللي جاب حضرتك دلوقتي
مروان: هلم حاجتي علشان مسافر بكرة المهم في حد في الشركة
الامن: تقريبا البشمهندس عاطف بس
مروان: تمام شكرا
في مكتب جومانا
جومانا كانت قاعدة والامن مكنش يعرف انها موجودة فجاءة دخل عليها عاطف
جومانا: بشمهندس عاطف انت ازاي تدخل مكتبي كده
عاطف بخبث: مش مهم المكتب دلوقتي مفيش حد غيري انا وانتي في الشركة دلوقتي
جومانا بزعيق: اطلع بره حالا
عاطف وهو بيقرب عليها: ولو مطلعتش
جومانا بزعيق: هكلم الامن
عاطف: مفيش حد هنا علشان يلحقك

 

جومانا بصريخ: حد يلحقني
عند مروان كان بيلم حاجته وسمع صوت صريخ فطلع يجري ولقي الصوت من مكتب جومانا
في مكتب جومانا
مروان دخل ومسك عاطف ضربه بالبوكس وقعد يضرب فيه
جومانا كلمت الامن واخدوه
مروان: انتي كويسه هو عملك حاجه
جومانا اترمت في حضنه وهي بتعيط من غير ولا كلمه
مروان وهو بيبوس راسها: خلاص اهدي وبص لقي البلوزة بتاعتها مقطوعه فلبسها الجاكت بتاعه
تاني يوم الصبح
جومانا صحيت علي صوت تلفونها وكان ياسين
جومانا: الو يا ياسين
ياسين: جومانا مروان طائرته بعد شويه
جومانا: طب اعمل اي يعني
ياسين: تعالي الحقيه ومتضيعيش الفرصه دي منك انتي خلاص عرفتي الحقيقية انا حبيت بس اقولك واعملي اللي تحبيه وقفل معاها
في المطار
جومانا كانت داخله مستعجلة وياسين شافها بس متكلموش
عند مروان
مروان كان واقف مستني شنطته
جومانا: مروان استني
مروان: جومانا اي اللي جابك هنا
جومانا: عايزة اتكلم معاك خمس دقائق

 

مروان: ماشي
وطلعوا قدام المطار
جومانا: انا اسفة كان المفروض اسمع منك بس انا مسمعتش منك وغلط
مروان: احنا الاتنين غلطانين انا غلطان اني مجتش حكتلك من الاول وانتي غلطانه انك مسمعتنيش
جومانا: يعني انت دلوقتي مش هتسافر
مروان: انتي عايزة اي
جومانا: انا عايزاك تفضل معايا هنا
مروان حضنها من غير ما يقول حاجه
ياسين من وراهم: اتلم يلا مش في الشارع وبعدين انت متجوزتهاش لسه
مروان بغيظ: ابو فصلناك
وبس كده روايتنا خلصت اتمني تكون عجبتكم

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بداية جديدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!