روايات

رواية أحببت بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم يارا وائل

 رواية أحببت بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم يارا وائل

رواية أحببت بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم يارا وائل

رواية أحببت بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم يارا وائل

تلتفت تقي قئلا : حاضر
أدهم لحظ ان فيه صوابع معلمه علي وشه
ومن غير ما يحس بنفسوو
أدهم:  انتي اي ال في وشك ده
تقي:  مفيش
أدهم: والعشر صوابع دول يبقا اي
تقي:  متشغلش نفسك يا بيه
أدهم بلا مباله:  فعلا مشغلش نفسي
ومشي وسابه جهزت تقي الاكل والقهو ه
ومشيت
جابر:  اتأخرتي ليه يا بنتي قلقت عليك
تقي:  معلش يا بابا اصل البهوات قالولي حضري العشا
جابر:  ماشي يا حببتي ادخلي نامي يلا
تقي:  وانت هتفضل صاحي لي الفجر
جابر:  ايوه وامك تبقا تقوم بقا هي فترات الصبح لما انام
يلا يا حببتي تصبحي علي اهل الخير
تقي:  وانت من اهلو يا حج
في صباح اليوم الثاني
حميده:  انتي يا ست هانم تقي قومي يا بت مش وراك كليه اياك ولا اي
تقي:  اي اي منا قيمه اهو خلاص
حميده:  قبل متروحي الكليه تحضري فطاره وتمسحي المدخل انا جولت اهو
تقي:  يا ماما النهارده محضرتين هروح وارجع اعمل كل ده انا في اخر سنه وعايزه مجهود
حميده:  بلا كلام فارغ انتي في الاخر هتجعدي في البيت ابوك ال مشجعك علي التعليم ورايح مدخلك كليه هندسه وانا محلتناش الضاا والكل اا جاي صرفينو عليك
تقي:  منا لي يد بردو في ال جاي مهو نصهم شغلي وتعبي
وبعدين بطلي تقولي كلمه هتعدي في البيت ماشي
قامت تقي توضت وادت فرضه
(ولبست درس اسود نص كم وقصير ال الرقبه وثابت شعره وحطت مسحيق تجملال وذادت في جماله وحذاء من اللون الجملي وشانطه ضهر جملي) )
تقي اثناء مروحه الي الكليه بتبقا وحده تانيه خلاص ومحدش من صاحبه يعرف اي عايشه فين او بنت مين او كده لكن من. لبسه وكلامه وشطارته في كليته بتديه مكانه اعلي من مكانته
في شقت الشباب قام رؤوف من نومه وخربط عللي فارس ودخل
رؤوف:  فارس قوم مش بتقول عندك شغل
فارس بنوم:  لا لامش رايح
رؤوف:  انت حر انا هصحي ادهم وانت انزل هات حاجه لي الفطار
فارس:  مكان فيه اكل امبارح كتير
رؤوف:  اصل قومت بليل كده كانت روحي رايحه قولت امشط علي التلاجه
فارس:  يلهوي ومشط يا فقر اكيد خلصت كلو
رؤوف بحرج:  بقولك كانت روحي ريحه يا اخي حس
((ملحوظه رؤوف جسمه مليان شويه وبحب الاكل كده ممكن يبيع كل املكو مقابل اكل وبس واد مفجوع بالله ????????))
فارس:  خلاص يا عم قايم روح صحي أدهم بقاا
تق تق تق
أدهم كان ارتدا بدله من اللون الرمادي ووقف قدام المرايه بيسرح شعرو ((وكان موز قوي ????))
أدهم:  ادخل
رؤوف:  اي ده انت صحيت دنا كونت لسه هصحيك
أدهم:  لا انا صاحي من بدري …..جهزت الفطار
رؤوف:  اها فارس نزل يجيب فطار مش هيتأخر
أدهم:  يا ابني ما فيه اكل في التلاجه كتير اعملي انا طيب اي حاجه عشان متأخرش
رؤوف:  ما هو هو اصل
أدهم:  في اي يا زفت
رؤوف:  روحي راحت بليل وقموت كده كلت حجات بسيطه
أدهم:  اممممم قلتلي حجات بسيطه
رؤوف : يووه هلقيه منك ولا من التاني اووف
ومشي روؤف
تقي:  انا ماشيه سلام
جابر:  خالي بالك من نفسك
حميده:  اي البس القصير ده يا بت جابر
تقي:  ماما ارجوك بلاش حوارات الفكس بتاعت كل يوم دي. انا مـتأخره ويدوب الحق المحضره
فارس داخل العماره خبط في تقي
(وطبعا معرفاهاش لان تقي في العماره شكل وهي لراح الكليه شكل تاني خلاص الفرق بين السما والارض)
فارس:  اسف يا انسه
تقي برقه:  لا عادي حصل خير
فارس:  داخله ولا خارجه
تقي:  لا خارجه عن اذنك
فارس: اشطا معكوكه فروله متلاصه شكولاته مكبوب عليه كريم كرامل ????????????
ضحكت تقي:  طب عن اذنك بقاا
في الكليه دخلت تقي وتوجهت الي مكان اصدقائه
تقي:  هاي يا شله وحشتوني اليوم ال بعدت عنكو فيه
سوزان:  تقتقتي انني اشتقت يا بت ال اي ههههههه
تقي:  قلب التقتقتي
سيف:  لف لف لف فينك فونك مقفول امبارح
تقي:  مكونتش فاضيه ياعم لي الفون
مي:  تو عمله اي يا حب هاتي حضن
تقي:  خدي خدي ههههه
وليد:  وانا مليش حضن
تقي : لا يا بيبي انت نو نوههههه
سوازان:  هههههه قصف جبها يا روحي
مي:  نعم انها المباره سوف تبدا
تقي:  لا تبداء ولاا تنتهي اصل انا زعلنه منك يا وليد تمم
وليد:  والقمر زعلان مني في اي
سيف:  قولي قولي متتكسفيش مننا
تقي:  مش حكايه كسوف يلا بس علي المحاضره هتبدا وبعد كده نبقا نشوف موضوع زعلي ده
الكل: يلا بينا
( استووووب نتعرف علي شله تقي
سوزان. :الفقي بنت راجل اعمال كبير قوي
بت فشله ملهاش في الدراسه وبتنجح بي الفلوس اصل عميد الكليه جوز خالته بتحب تقي وبتثق فيه كتيررر جداا
سيف المحمدي:  ابن راجل هلس بس معاه فلوس كتير قوي بس سايب ابنو ولا كانو مخلف اعد برا مصر وسايب ابنو يتمتع بي المال
وليه اخت في ثانويه عامه بس محترمه جداا وشاطره وملهاش في جو اخوها
وليد عادل:  ابن محامي كبير قوي في البلد بس محمامي رشوه عايش يجيب فلوس وخلاص
وليد بيحب تقي لكن تقي تعبرو مجرد صديق فقط ليس حبيب او اخ لانها دئما تقول مش ده ال اقول عليه اخويا بسبب لسه هنعرفو
مي:  بنت رقيقه محجبه بس روشه بنت راجل اعمال بردو
وليه اخت واحده فقط
وبتحب تقي جداااا)))
بعد انتهاء المحاضره
وليد:  مش هتقولي زعلنه مني في اي
تقي:  ياعم بهزر اي مبتهزرش
وليد بيقرب منها:  بجد بتهزري
تقي بحده:  ايوه يا وليد بهزر وابعد وبلاش البصات دي عشان فهماه كويس ومش انا ال في بالك يا وليد
وليد:  وانتي عرفتي اي ال في بالي يا تقي
تقي: الاسف ايجا ال يوم ال عرفت وكونت مستعده اقول لي الشله كله بس مرضتش
وليد:  خوفتي مني عشان انتي عارفه اني اقدر اوديك ورا الشمس
تقي:  مش انا ال اخاف منك يا وليد والزم حدودك معايه وابعد بقا عشان اروح اشوف صحابي سلام يا عووو
مي:  كان بيقولك اي
تقي:  ابدا مفيش كان بيسال بس زعلانه ليه
مي:  وانتي فعلا زعلنه
تقي:  يا بنتي بهرج عادي وبعدين وليد ده اصل ميشغلنيش كبري كبري
سوازان:  بقلوكو اي
تقي:  اي
سوزان:  متيجو نخرج بليل بدل الملل ده
تقي:  يا بنتي ذاكري حاجه تنفعك دي اخر سنه ومحتاجه مذاكره
سوازان:  قريبا يا قلبي ….قولت اي نخرج
تقي:  اممممممم هشوف كده وهكلمك لو هخرج
مي:  وانا اكيد هخرج …انا بابي عادي مش بيقول حاجه وماما مش في البيت اصل
تقي:  هي مامتك دي مش بتعد في البيت ابداا
مي:  ماما لا ابدا مش حكايت مش بتعد لا دي يا بنتي بتحب الخروجات وكده يعني
سوازان وهي ماشيه:  تقي هستنا منك تلفون عشان نخرج
تقي بقله حيله:  اوكي يا قلبي
في جانب اخر
شخص: فين البت ال انت قولت عليه
شخص 2: اعمل اي يعني منا اهو بحاول احايل فيه لول بس انها عرفت حققتي
شخص:  مليش فيه انا دافع فلوس عشان مزاجي البت دي اخرك معاه اسبوع والقيك جايبه وجاي
شخص2:  طيب طيب هتصرف
أدهم:  عايز اي يا رؤوف بتتصل ليه
رؤوف : أدهم:  المصانع بتاع الشحنه الجديده اتحرق
أدهم بصدمه:  اييي ازاي ده حصل
رؤوف:  م. معرفش
أدهم:  انا مشغل معايه شوايه بهايم اقفل انا جاي جاي
……………………..
مين السبب في حرق مصنع أدهم انو يتخرق
واي حقيقه وليد واي حصل بينه وبين تقي
طب ليه تقي ماقلتش ال حصل لي صحابتها
مين ال ظهرو دول بدون اسماء وبيحققو لي خطف شخص
مين ومين ومين هنعرف في الخلقه الجايه
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى