Uncategorized

رواية عشقت الرعد الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

 رواية عشقت الرعد الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

عشق في الغرفه مقيده بالحبال وتبكي لأنها تخاف من الظلام وتتذكر ما مرت بيه قبل سنوات 
رعد يجلس علي فراش المستشفى والممرضه تغير له الجرح وأسر يقف معه ورعد لا يزال يسمع صوت الهممات ولكنه اعتقد ان هذا تخيل لا أكثر وخاصه ان اسر لا يقول شئ 
عشق وهي مقيده بالحبال تبكي وتدعي ربها بالنجاه قطع هذا الصمت صوت الممرضه وهي تقول لرعد 
الحوار مترجم للعربيه 
الممرضه :: رعد بيه حضرتك تقدر تخرج النهارده 
هز رعد رأسه عشق تسمع هذا الحديث ولم تستطيع التحدث بعد دقائق خرجت الممرضه ورعد يرتدي ملابسه وأسر يساعده ورعد ما زال يسمع اصوات غريبه 
عشق تحاول أن تحرر نفسها ولكنها فشلت قطع هذا الصمت رعد قائلا :: أسر انت مش سامع صوت 
اسر باستغراب :: لا صوت اي 
رعد ولا حاجه روح جهز العربيه وانا جاي وراك 
اسر :: انت متاكد يعني مش محتاج مساعده 
رعد :: متقلقش يا صاحبي انا كويس
اسر:: يا ابني هسندك بس
رعد بحده :: اسر 
اسر :: خلاص خلاص براحتك وتركه وذهب 
رعد يعتمد علي نفسه ويمسك هاتفه وسوف يفتح الباب سمع صوت جعله يقف باستغراب 
«««««««««في مصر »»»»»»»»»
نور تذهب يمين ويسار ومحتاره وبعد دقائق أمسكت هاتفها وقامت بالاتصال علي عشق 
رعد سمع صوت رنه هاتف ووقف لكي يسمع مصدر الصوت 
عشق كان دب الامل مره اخري عند صوت الهاتف 
رعد يسير نحو الصوت واستغرب عندما وجد أن الصوت ياتي من الحائط لم يهتم عندما اختفي مصدر الصوت 
نور :: اوووف مش بتردي ليه اعمل اي بس وماهي الا دقائق ورن الهاتف وكان عمر 
نور :: اقول اي ما هو اكيد بيحبني ومش هيفكر ياذيني ولازم اثق فيه اكتر من كده ثم قامت بالرد 
عمر :: ازيك يا عمري 
نور بتوتر :: الحمد لله 
عمر :: ها فكرتي 
نور بتوتر اكبر :: ااااه ببس هما خمس دقايق بس وهمشي 
عمر بخبث :: اكيد طبعا متقلقيش ماما طيبه وهتحبك 
نور بتوتر :: أن شاء الله ثم أغلقت معه 
رعد يخرج من المستشفى ويسمع صوت دربكه إلي أن أسأل اسر 
رعد:: ايه الدوشه دي 
اسر :: مش عارف بس سمعت حد بيقول ان في دكتوره مصريه المفروض تعمل عمليه لمريض ولحد دلوقتي ماجتش وقالبين الدنيا عليها 
رعد بلا مبلاه :: طيب يلا علشان هموت وانام
عشق تاتي في ذاكرتها حياتها مع جاسر 
عشق بهستريه وخوف :: جاسر جاسر علشان خاطري اسفه وتبكي بشده مش هعمل كده تاني انا بخاف من الضلمه جاسر وتبكي إلي أن اغمي عليها 
وصل رعد. اسر الي الفندق وسمعوا صوت العميل يتحدث مع شخص ما (الحوار مترجم )
العميل ::  يا فندم صدقني هي مرجعتش من امبارح حتي لو طلعت الاوضه بتاعتها فاضيه 
شخص ما من المستشفى اتي له هاتف :: يعني هي مخرجتش من المستشفى ولسه فيها ازاي يعني 
يجيب الطرف الآخر:: دا اخر حاجه الكاميرا جيباها 
اسر :: رعد رعد سرحان في ايه
رعد :: انا تقريبا كده عارف هي فين وترك اسر وذهب
اسر باستغراب يركض وراء رعد :: انت يا ابني استني 
رعد لم يهتم بيه وتركه وذهب 
اسر قلق عليه من الجرح وذهب وراءه
داخل المستشفى 
المستشفى راس علي عقب لفقدان طبيبه مصريه وافضل أطباء الجراحه 
امجد يتحدث في الهاتف 
امجد :: يا باشا المستشفى مقلوبه عليها اعمل اي 
الشخص المجهول :: ما انت غبي مشغل معايا واحد غبي ثم قال بتفكير :: خرجها من الباب إللي ورا وارميها في اي مكان وعارف لو حصلها حاجه هقتلك عينك تكون عليها لحد اما حد يلاقيها 
امجد باستغراب :: ازاي عايزني ارميها وازاي مش يحصلها حاجه الشخص المجهول:: اعمل زي ما قلت ليك ومن غير اي سؤال سامع 
امجد :: امرك يا باشا 
ثم اغلق معه واتجه نحو غرفه عشق 
في هذا الوقت وصل رعد الي المستشفي بسرعه البرق نزل من السياره وذهب داخل المستشفى بسرعه ولم يهتم بالجرح الذي بدأ ينزف 
اسر جاء بعده وذهب وراه 
رعد دخل الي الغرفه التي كان فيها ويبحث عن مصدر الصوت الذي كان يسمعه نحو الحائط 
اسر دخل إليه :: في اي وبتعمل اي هنا
رعد لم يهتم بيه 
اسر :: يا ابني رد عليا 
رعد يقف ناحيه الحائط 
عشق مغمي عليها 
رعد تحدث :: هي الاوضه دي ليها باب خلفي 
اسر :: وانا اعرف منين 
امجد يقوم بتحرير عشق ومعه الممرضه لكي يخرج بها 
رعد بغضب:: اندهالي اي حد هنا بسرعه 
اسر باستغراب:: طيب وخرج ونادي عامل 
رعد يتحدث (الحوار مترجم)
رعد :: الاوضه دي ليها باب خلفي 
العامل بخوف :: ااا لا مافيش 
رعد بشك:: متاكد 
العامل :: طبعا 
رعد :: طب أخرج شكرا ليك 
اسر :: شكله كداب 
رعد :: عارف تعالا ورايا 
العامل ذهب ناحيه الغرفه لكي يخبر امجد 
رعد وأسر يذهبوا وراءه 
العامل وصل إلى الغرفه 
رعد امسك بيه من ظهره 
رعد يتحدث مع أسر 
رعد :: خلي ده معاك 
ودخل الي الغرفه وجد دكتور ومعه ممرضه 
امجد عندما راي شخص ما تظاهر بأنه وجد عشق 
(الحوار مترجم)
امجد :: سنيوريتا عشق 
رعد:: انت مين
امجد:: انا سمعت صوت دوشه هنا دخلت اشوف في ايه لقيت الدكتوره كده 
رعد بغضب وشك :: طب ابعد كده وذهب ناحيه عشق 
عشق علي وجهها اثار دموع 
ظل رعد دقائق ينظر إليها ثم اخذها بين احضانه وقام بها 
اسر :: مين دي 
رعد بغضب :: عايز دكتوره 
اتت إليه دكتوره 
(الحوار مترجم)
الدكتوره نرمين ::  بعد اذنك يا فندم حطها علي السرير 
رعد وضعها علي الفراش وينظر لها 
نرمين :: بعد اذنك ممكن اكشف 
رعد :: احم احم اه طبعا 
دخل اسر إليه ووجد الجرح ينزف بشده 
اسر :: رعد الجرح 
رعد :: شششششش
نرمين انتهت من فحص عشق 
رعد :: اخبارها اي
نرمين :: انهيار عصبي وتقريبا المكان الي هي كانت فيه ده فكرها بحاجه وخلاها تغيب عن الواقع بس هتكون كويسه علي بكره الصبح ثم نظرت إلي جرح رعد قائله :: اتفضل بعد اذنك علشان الجرح 
رعد جلس باستسلام وينظر الي عشق 
دخل الي الغرفه مدير المستشفى 
المدير :: نرمين خلصتي 
نرمين :: خلاص يا فندم 
المدير :: طب تعالي علشان تعملي العمليه بدل الدكتوره عشق 
نرمين :: طيب عشق مين هيكون معاها 
المدير:: هي هترجع مصر الصبح اول اما تفوق علشان هنا مش امان ليها وهخلي الأمن معاها 
نرمين :: حاضر يا فندم 
خرجت نرمين و رعد يرتدي ملابسه 
اسر رافع احدي حاجبيه :: انت عرفت منين 
رعد :: شششش مش وقت كلام انا تعبان وعايز انام 
اسر:: تمام هحجز الطياره علي امتي 
رعد :: بكره 
اسر::  تمام 
خرجوا هما الاثنان 
يقابل رعد  العامل ومعه هاتف 
العامل :: ده تليفون الدكتوره 
رعد بدون وعي أخذه منه ووضعه في جاكته 
«««««««««بقلم اسماء محمد»»»»»»»»»
في صباح يوم جديد
قام رعد وارتدي ملابسه وأخذ حقيبته وذهب ومعه أسر 
رعد يذهب ولكنه سمع صوت جعله يتوقف 
موظف الاستقبال:: حمدالله على سلامتك دكتوره عشق 
عشق بابتسامه تعب :: الله يسلمك ثم أكملت حديثها شنطتي جهزت 
الموظف :: اه اتفضلي
اسر :: رعد اي سرحان في اي 
رعد :: ولا حاجه يلا 
في مصر 
وصل كل منهما الي بيته وأسر ذهب الي بيته 
عشق وهي تدخل الفيلا :: سلام عليكم
جومانه بحب :: عليكم السلام 
عشق باستغراب :: ماما فين 
جومانه :: مش عارفه هي قالت إنها خارجه 
عشق :: طب ونور 
جومانه :: في الاوضه فوق 
عشق :: طيب يا جيجي 
ذهبت عشق الي غرفه اختها وطرقت الباب ولكنها لم تستجيب فتحت عشق باب الغرفه ولم تجدها وكانت ستذهب الي غرفتها الي انها وجدت ورقه امسكتها عشق واتصدمت مما رأت 
في فيلا الحناوي 
عندما رعد دخل الفيلا ركضت اليه نورين 
نورين بحب :: رعد حمدالله على السلامه
رعد :: الله يسلمك 
نورين كانت تتحدث ولكن قاطعها صوت هاتف رعد 
رعد:: تمام ابعت العنوان 
اغلق معه رعد وقام بالأتصال علي اسر 
رعد :: خلي اختك تجهز علشان في مفاجأة ليها هعدي عليك بعد شويه 
اسر:: تمام  
نورين بزعل طفولي :: انت خارج 
رعد:: والله ساعه بالكتير وهكون عندك 
نورين تضربه بغضب طفولي في بطنه :: لا مش عايزه ح
قاطعه رعد بوجع شديد عندما ضربته 
رعد :: اااه براحه يخربيتك 
نورين بخوف وببكاء :: رعد مالك 
رعد باطمئنان :: انا كويس بس جرح بسيط اطمني 
نورين ببكاء :: انا اسفه 
رعد :: والله كويس يلا بقا علشان خارج
هزت له نورين رأسها وذهب رعد 
عشق تقف بصدمه قائله بخوف شديد :: يا بنت الغبيه وقامت بالركض خارج الفيلا 
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها في مهمتي للكاتبة أسماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى