Uncategorized

رواية طفلة عدوي الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا سليمان

 رواية طفلة عدوي الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا سليمان

رواية طفلة عدوي الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا سليمان

رواية طفلة عدوي الحلقة الثالثة 3 بقلم رنا سليمان

طه اتصدم من ال هو شافه 
جميله ب ارتباك:يا استاذ مينفعش ال حضرتك بتعمله دا اطلع برا بدل ما اتصل بالبوليس 
طه بصاله جامد وبعدين باص ل حور
طه:انتي عايزه تروحي ل مامتك 
حور هزيت راسها ب ااه 
طه ابتسملها:انا هوديكي ليها
حور مسحت دموعها: بجد 
طه: بجد
حور:طيب هي فين
طه: البسي انتي بس وانا هوديكي ليها 
حور ب فرحه: حاضر
قامت بسرعه من على الأرض 
جميله: على فكره ال انت بتعمله دا مش هسكت عليه انا هتصل ب ممدوح بيه اخليه يشوف شغله معاك
طه بصالها وقام من على الارض وشدها من ايديها
جميله:ااه
طه خرج هو وهي من اوضه حور وقفل الباب 
جميله زقيت ايديها من ايده:انت مجنون انت ازاي تمسك ايدي كده 
طه طلع تلفونه من جيبه وادهولها:مش انتي عايزه تتصلي ب البوليس 
امسكي تلفوني اهو 
جميله خافت بس محاولتش تبين واخدت التلفون منه 
طه:بس انتي هتكلمي البوليس وتقوليلهم ايه 
الحقوا في واحد جاي ينقذ بنت انا بعذبها في بيت اهلها 
تصدقي صح كلمي البوليس بس ساعتها انتي ال هيتقبض عليكي مش انا
جميله فضلت بصاله وساكته 
طه:سكتي ليه متكلميهم 
جميله بدات تعيط: والله يا استاذ انا معملت حاجه 
ممدوح بيه هو ال كان بيضربها 
وبيحرقها انا معملتش حاجه 
حاولت كذا مرة انقذها بس هو كان بيهددني اني لو قربت منها هيأذيني وهيضر عيلتي 
طه كان بيسمع الكلام وهو مصدوم ومش مصدق أن في اب يعمل في بنته كده 
طه:انا هاخدها معايا عند جوز بنت عمها ملك 
لان ممدوح اتقبض عليه ومش هينفع تعيش هنا لوحدها 
وانتي روحي على بيتك 
جميله: حاضر 
دخلت اوضه حور تاني
طه طلع تلفونه واتصل ب كمال
كمال رد:لاقيتها 
طه:لاقيتها بس في مصيبه
كمال: مصيبه ايه 
طه: ممدوح كان بيضربها وبيعذبها 
كمال:ايوه يعني اعملك ايه 
طه:تعملي ايه؟!
بقولك كان بيضربها يا كمال 
كمال: بقولك ايه يا طه انا مش فاضي للكلام الفارغ بتاعك دا 
انا ورايا دفنه وجنازه مراتي 
اكيد مش هسيب كل دا واركز في الكلام ال انت بتقوله دا 
كمال قفل في وشه 
طه اتصدم من طريقه كلامه 
شاف جميله خارجه ومعاها شنطه هدوم حور وحور خرجت وراها 
حور جريت علي طه 
حور:يلا علشان نروح ل ماما 
طه ابتسملها:يلا 
طه مدلها ايده وهي مسكت ايده وبعدين اخد من جميله الشنطه وبص عليها هي والمربيه:روحوا انتو 
سابهم ومشي 
بعد ٤ ايام 
العزا كان خلص وطول الوقت دا كمال محاولش أنه يكلم حد في البيت ولا حتي يشوف حور الشغل اداله اجازه 
كان قاعد في اوضته ماسك صوره ملك وبيعيط 
الباب اتفتح 
كمال مسح دموعه:انا مش قولت ميه مرة محدش يدخل غير لما يخبط 
طه قفل الباب وراح وقف قدامه:انا اسف يا حضرة  الظابط المرة الجاية هبقي اخبط 
كمال اتعدل في قاعدته:خير عايز ايه
طه:عايز اعرف اخرتها معاك 
كمال اخد علبه السجاير ال محطوطه جمبه وطلع منها سجاره وولعها 
كمال:اخرة اي مش فاهم 
طه: في الاول خلتني اجيب حور علشان تقعد معانا ولما كلمتك وقولتلك أن ابوها بيعذبها مهمتش وقولتلي مش فاضي للكلام الفارغ دا ودلوقتي مش عايز تشوف وشها حتي 
كمال قطعه:انا لو عليا ارميها في الشارع ولا يهمني بس دي وصيه ملك اني مسبهاش لوحدها وانا علشان ملك بس جيبتها هنا 
طه:وهي ملك قالتلك بردو لما تعرف انها بتتضرب تسيبها عادي كده
كمال:هي مكانتش بتضرب في بيتي يا طه 
واحد وبيربي بنته انا اي يدخلني بقي
طه:انا مش مصدقك بجد 
انت شكل موت ملك اثر فيك وخلاك مش عارف الصح من الغلط 
كمال كان هيرد بس لاقي حور واقفه قدامه 
كمال قام بعصبية وقرب منها وشدها جامد من ايديها:انتي بتعملي ايه هنا 
حور مردتش عليه وبدأت تعيط 
طه جرا عليه وزقه بعيد عنها:ايه ال انت بتعمل دا انت اتجننت 
كمال بزعيق:انا بردو ال اتجننت 
هو انا ال دخلت اوضه مش بتاعتي وواقف بسمع ال بيتقال فيها 
طه:انت اتهبلت يا كمال 
دي عيله صغيره ايه ال انت بتعمله دا 
مامتهم جات
فرحه:في ايه يا ولاد
طه: اسألي ابنك يا امي 
طه اخد حور وخرج من الاوضه 
حور كانت بتعيط جامد 
يتبع..
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!