روايات

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم باسنت أشرف

كلعا الكل لما عرفوا خبر موت نصار كان الل كل في حالة انهياار تامة مكنش فيهم حد متوقع انو يموت
كانوا بيعيطوا جامد
الممرضة خرجت من اوضة العملياات
الممرضة:  ي دكتور المريض مماتش ده النبض تعالى ي دكتور اعملوا انعاش قلب
الدكتور دخل معاها وباالفعل نصار مماتش بس نبضوا ضعيف جداا
الدكتور عملوا انعاش قلب
لغاية ما النبض رجع طبيعي
الدكتور:  الحمد لله خليكي معاه عشاان لو جرالوا حاجة نساعده بسرعة
الممرضة:  تماام ي دكتور
***********************
الدكتور:  الحمد لله الاستااذ كويس و النبض رجع طبيعي
رنا بعصبية:  انت ازااي دكتور انت مش عاارف عملت فينا اي دلوقت لما قولتلناا انو بعد الشر اتوفى مش تتأكد من التشخيص قبل ما تقولوا
يامن:  اهدي ي رناا برااحة
الدكتور:  اناا اسف ي جماعة بس بجد النبض كاد يكون معدوم مفيش نبض و الحمدلله دلوقت بقى كويس
***********************
اسر:  يلااا ي ريم ي حبيبتي نرجع البيت عشاان انت محتااجة راحة بعد المحاليل و لين كماان نايمة برة مع يامن
ريم:  مش هقدر ي اسر امشي و اسيب بابا وهو تعباان كده انت متعرفش اناا مبسوطة قد اي لماا هو رجع صحيح كنت حاسة اني مش هقدر اساامحة ابداا بس اول ما حضنتوا حسيت باحساس جميل اووي ولقيت نفسي سامحتة وعايزاه يرجع تااني
اسر:  يسلملي ابو قلب ابيض ي ناس
وبأذن الله عمي هيبقى كويس ي حبيبتي
فلللزم انت كماان ترتااحي عشاان البيبيهاات اللي في بطنك
ريم:  مااشي تعالى ساعدني عشاان مش قادرة اقوم
اسر:  بس كده من عنياا ي قمري تعاالي وقرب منهاا ساعدها تقووم
واخدها وخىج برة و راحوا عندهم
ريم بتوجة كلامها ل نيار:  بابا اخبارة اي دلوقت
نيار:  كويس الحمدلله بس انت باين عليكي تعبانة جامد ف روحي ارتااحي احسن
رنا:  ايوة ي ريم انت شكلك تعباانة جداا ولازم ترتاحي انت والنوناات و كماان لين
ريم:  ماشي همشي وهاجي اشوف بابا بكرة
نيار:  بأذن الله امشي دلوقت يلاا بااي
و اسر قرب من يامن واخد منو لين وشالهاا وقرب و حضن ريم و مشيوا هما التلاتة
***********************
نيار:  تقدروا تمشوا كلكم واناا هقعد مع بابا
ناريمان:  اناا مش همشي واسيبوا ابداا مقدرش اسيبوا اناا هفضل معاه
نيار:  لاازم تروحي ي ماما عشاان ترتاحي وعشاان نيرة
ناريمان:  مش هسيب نصار ابداا
نيار:  اسمعي الكلاام ي ماما مش هينفع كل ده يفضل موجود ف كلكم كده هتاخدوا بعضيكم و تمشي الكلاام للكل
وبالفعل كلهم انسحبوا مبقاش غير نيار بس قاعد حزين و مهموم و هو قاعد جاتلوا مسدج فتحهاا لقاها من تماارا فرح جداا لانة كان محتااجها معااه اوي
***********************
في الشات بين تمارا و نيار
تمارا: باباك عامل اي دلوقت
نيار:  الحمد لله بقى كويس
تمارا:  بأذن الله هيكون بخير
نيار:  بأذن الله
تمارا:  احم وانت كويس
نيار:  الحمد لله
تمارا:  مش باين عليك شكلك تعبان
نيار:  يعني عايزاني تكون ازااي وانت شايفة كل اللي بيحصل كل حاجة ضدي
تمارا:  استهدي بالله و كل حاجة هتكون بخير
نيار:  ان شاء الله
تمارا:  السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نيار:  وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
***********************
و عدى الليل و سواده ع الكل
وتاني يوم كلهم راحوا ل نصار ميعادا رجاء
نصار كانت حالتة استقرت ونقلوه اوضة عادية
و كلهم كانوا متجمعين حوالية
نريمان:  حمد لله ع سلاامتك ي حبيبي ده انت وقفت قلبي والله
نصار:  الله يسلمك ي نريمان و بعد الشر عليك
نيرة:  سلامتك ي بابي اناا خوفت عليك جامد
نصار: حبيبة بابا انت
ريم:  الف سلامة عليك ي بابا خوفتنا عليك جامد
نصار:  ربناا يخليكي لياا ي قلب بابا و متحرمش منكم كلم ابدا
و هكذا توالى اليوم بعد ما الكل اطمن علية كل واحد رجع بيتة
***********************
اسر:  اه الحمد لله ابوكي بقى كويس و اطمنتى علية
ريم:  اه الحمد لله متعرفش كنت خايفة قد اي
اسر:  ربناا يخليكي لياا ي قلبي و متحرمش  منك ابداا
ريم قربت و حضنتة:  ولاا منك ي روح قلبي انت اناا اصلاا مقدرش اعيش من غيرك انت قلبي و دقاتة
اسر:  ياا نااس ع حبيبي الرومانسي
ريم:  ان………
قاطعتهاا لين لماا دخلت الاوضة
لين:  مامي يلاا مث قولتي هتغيري و تيحي عثاان انا جعاانة
ريم:  مااشي ي لينو اديني جاية اهو
لين:  مث تتأخري
اسر:  خلااص ي لينو قالت مش هتتأخر
و غيرت ريم هدومها و راحت و اكلوا مع بعض
***********************
يامن:  قلبي الجمبل سرحاان في اي
رنا:  فيك ي حبيب قلبي
يامن:  كداابة اناا حافظك كويس وعاارف انك بتفكري في حاجة تاني يلاا زي كده الشطورة احكيلي
رنا: بصرااحة
يامن:  ايوة عاايز الصراحة
رنا:  اناا زعلاانة اوووي كان نفسي ابقى ام اووي و انت اتحرمت من الخلفة بسببي بس انت تقدر تتجوز و تجيب اطفال كتير
يامن قرب عليهاا و حضنهاا:  ي حبيبي اناا قولتلك ان انت اهم عندي من مليون طفل اهم حاجة انك موجوده في حياتي
رنا:  اناا بحبكك اووي ي يامن
يامن:  واناا بعشق امك
***********************
مراد فتح باب بيتوا بالمفتاح و دخل
مراد:  ريماا رورو حبيبتي انت فين
دخل المطبخ يشوفها زي كل يوم ملقهااش دخل الاوضة لقاهاا واقعة ت الارض مغمى عليهاا
جرى عليهاا بسرعة و شالهاا وحطهاا ع السرير و حاول يفوقهاا
وقام جاب  البرفيوم بتاعوا و فوقهاا واول ما فاقت حضنهاا جامد
مراد بخوف:  حبيبتي مالك اي اللي جرالك
ريما:  مش عارفة بقالي كام يوم بدوخ و بتعب جداا و معدتي دايماا مزوفة علياا
مراد:  و مقولتيش لية يلااا قوومي البسي بسرعه عشاان نروح للدكتور
ريما:  والله ي مراد مافيااش حاجة
مراد:  مليش دعووة يلااا قومي
وقامت ريما و لبست و اخدهاا وراحوا عند الدكتور و بعد فترة دخلوا
و الدكتور كشف عليهاا.
مراد:  طمني ي دكتور هي كويسة
الدكتور:  اطمن المدام مفيهااش حاجة اظن ان هي ممكن تكون حامل ف هاتو تيست حمل او اعملوا تحليل دم
مراد:  مااشي ي دكتور شكراا ليك
وراحوا بالفعل معمل تحاليل و عملت التحاليل و طلعت النتيجة” positive “
مراد بسعاده:  الف مبرووك ي روح قلبي متعرفيش اناا مبسوط قد اي
ريما:  الله يباارك فيك ي حبيبي واناا مبسوطه اكتر
مراد:  ربنا يتمملك ع خير
ريماا:  يااارب
يتبع……….
لقراءة الفصل التاسع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى