Uncategorized

رواية أحببتها الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد محمود

 رواية أحببتها الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد محمود

جميله: عااا… ادم… 
ادم: جميله في ايه… اانت كويسه… خرجت جميله من الحمام 
جميله: اادم…. انا
ادم: مالك ياحببتي…. 
جميله: اادم… اانا… 
ادم: متوترنيش ياجميله وانطقي
جميله بفرحه: اانا حامل ياادم…. 
ادم بصدمه ممزوجه بفرح: يعني ايه…. اانا
جميله بفرحه: ايوه ياادم هتبقي اب
ادم بفرحه:  يعني انا هبقي اب…. وانتي هتبقي ادم…..وقام ادم بحملها ولف به…ومن ثم امسك يدها…
ادم:تعرفي ده احسن خبر عرفتو…بصي انتي من النهارده متخرجيش من الاوضه…بحبك يااحلي حاجه حصلتلي
………عند فارس وخديجه  ………. 
الباب: طق طق طق طق 
ام فارس: مين……خديجه اتفضلي يابنتي…دخلت خديجه واخذت تبحث بعينيها عن فارس
ام فارس:مشي
خديجه:هو مين…..
أم فارس:انا عارفه انك بدوري عليه
تنهدت خديجه:للاسف ايوه….متعرفيش هو فين
ام فارس:فارس مشي يابنتي
خديجه:يعني ايه….ومشي ليه
أم فارس:علي اساس انك متعرفيش….فارس بيحبك ولما عرف انك بتحبي شخص تاني قرر انه يمشي
خديجه بصدمه:فارس بيحبني….بس انا بحبه ومش بحب حد تاني…ومن ثم تذكرت….لا
ام فارس:لا ايه
خديجه:لا فارس شافني انا وعلي وفهم الموضوع غلط وحكت لها ماحدث
أم فارس:روحيلو يابنتي فارس بيحبك
خديجه:ممكن اعرف هو فين ومتقلقيش مش هرجع من غيره
………عند زين وحور  ………
زين:ايه رأيك نقعد اسبوع هنا
حور:اسبوع…بس ده كتير
زين:عادي بما انك حامل مش عايزك تقعدي لوحدك في البيت
حوربحزن:لا انا عايزه اروح
زين بقلق:حور…حببتي مالك انتي كويسه
حور:ايوه يازين ممكن نرجع
زين:ماشي هنرجع البيت متزعلي….
حور:انا نزله….احضر الفطار معاهم
زين:استني ننزل مع بعض
حور:ماشي….يلا
زين:يلا….ونزلوا للفطار….علي المائده
سليم:انتباه انتباه….
الجد:في ايه يابني
سليم:انا قررت اتجوز
زين:ومين دي ياسي سليم..نظر سليم لدينا
سليم:دينا بنت عمي…نظرت حور لزين وجدت ملامحه تغيره
احمد:مبروك ياخويه
الجد:مبروك يابني
زين:مبروك ياسليم…..لم تستطع حور التحمل وهي تري نظرات زين
حور:مبروك ياسليم…بعد اذنكوا ياجماعه…وصعدت للغرفتها..وجلست تبكي
الجد:مالها مراتك ياولدي
زين:معرفش…بعد اذنكوا ياجماعه..وصعد لغرفته…في غرفتهم
زين بقلق: حور… حور حببتي انتي كويسه بتعيطي ليه
حور بدموع: ابعد عني ملكش دعوه بيه
زين بعدم فهم: حور حببتي ممكن نفهميني بتعيطي ليه
حور: قولتلك ملكش دعوه….. ابعد عني انا بكرهك…. وامسكته من ياقت ملابسه
زين: حور اهدي ياحببتي
حور: قولتلك متقوليش كده….. واكملت بضعف ليه يازين…. ليه.. 
زين: انا مش فاهم تقصدي ايه…. 
حور: اداما بتحبها ليه تجوزني ليه تخليني احبك ليه بتضحك عليه
زين بقلق: اانا انا بحبك والله…. صدقيني انا مستحيل ابص لغيرك…..
حور بدومع: اماال تفسر نظراتك لدينا بايه قولي
زين:….. 
حور: انطق…. عشان تعرف انك معندكش اجابه
زين:حور انا معرفش مين قالك ان انا كنت بحبها بس  انا دلوقتي مش بجبها
حور:اماال تفسر نظراتك دي باايه قولي
زين:انتي لازم تفهميني…..دينا في يوم من االايام كانت خطبتي وكنت بحبها….صعب انساها..بس انا دلوقتي مبفكرش فيها
حور:معاك حق اما بفهمش…. واسفه يااستاذ زين.. اني اتهمتك ظلم…. اسفه… وتركته وخرجت من الغرفه… 
زين بغضب: لازم تفهميني ياحور…. 
……. عند فارس وخديجه  …… 
الباب: طق طق طق
فارس: مين….خديجه…
خديجه:وحشتني
فارس بصدمه:خديجه…وووحشتني…انتي بتعملي ايه هنا
خديجه:عادي وبعدين بقولك وحشتني…مش وقت صدمات…تجوزني
فارس:نعم…
خديجه:ايه الصعب في كده بقولك تجوزني بما انك مش راضي تاخد خطوه وتعترف بحبك..قررت اعترف انا
فارس:بس انتي بتحبي علي
خديجه:علي مين والناس نايمين..انا بحبك انت
فارس بفرحه:وانا كمان بحبك….
…….عند ادم وجميله  …….
جميله:ادم ممكت اطلب طلب
ادم:اتفضلي ياحببتي
جميله:ممكن نروح الترب…عايزه ازور ماما
ادم:حاضر ياحببتي…اطلعي البسي….
جميله بفرحه:بجد ياادم
ادم بابتسامه:بجد ياقلب ادم…..
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!