Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رقية ابراهيم

في اليوم التالي
كان الجميع يحضرون لمناسبه
لينزلو البنات
تولين : هو في اي
سعاد : انهارده كتب كتاب بسمله وكريم 
رويدا : طيب فين البنات
امل : فوق يابتي بيلبسو
طلعو البنات للغرفة العروسه وفتحو الباب وانصدمو 
في غرفه الشباب 
كريم : استغفرالله العظيم.. مش عارف لي انا اللي هتجوز ماكانو اختار حد غيري
مالك : اهده يابني 
كريم : ياجماعه انا عايز اتجوز عن حب مش جواز والكلام.. لا واتحط في أمر واقع 
ليدخل فتحي : خلصت ياولدي 
كريم : اتزفت اهو لبست 
ارتدي كريم عبايه صعيدي 
فتحي : ياولدي دي أوامر جدك 
كريم : استغفرالله العظيم… 
فتحي : ابقو انزلو شويه أكده 
ادم : حاضر 
عند البنات 
كانت بسمله تبكي 
إران : في عروسه بتبكي 
بسمله ببكاء : محدش يجولي عروسه 
تولين : طيب اهدي 
فاطمه : هي معوزاش تتجوز كريم 
ميرا : طيب وافقتي لي 
ورده : محدش عندنا بيجول لع 
بسمله ببكاء : انا ههرب 
فرح : انتي ادجنتي عاد 
تولين : احنا نروح نقول للعريس ويمكن هو يلغي كل حاجه 
بسمله بأمل : ايوه صوح 
لتذهب تولين ورتيل وملك 
في غرفه الشباب 
رعد : يابني اهده 
كريم : محدش يقول اهده 
ليطرق الباب عليهم ويسمحو للطارق لتتدخل البنات 
لينظر كريم لملك باعجاب 
تولين : احم احم ينفع اتكلم 
رتيل : اتكلمي انجزي الفرح هيتعمل 
تولين : بصراحه كده العروسه منهاره من العياط ومش عايزه تتجوز و. و بس هو فين العريس 
كريم : انا الزفت 
لتضحك تولين بخفه 
رتيل : ماتلغو الجواز بدال مفيش من الطرفين قبول 
سليم : ياريت بس دي اؤمر جدهم 
تولين بسخريه : ايوه وهما علطول نعم وحاضر 
ليضحك أرسلان بخفه : طيب اي هتعملو اي 
كريم في نفسه : انا مش هتجوز غير البنت دي (ملك) 
كريم : عنئذنكم انا هعرف اتصرف 
لينزل كريم بغضب ويذهب لجده 
كريم : جدي 
سمير والذي كان يجلس مع احمد وسليمان وأولاده 
سمير : نعم ياولدي
كريم : انا مش عايز اتجوز 
سمير : بتجول اي انت 
كريم : مفيش مني ولا منها قبول يبقى نتجوز لي 
فتحي : خلاص ياكريم 
كريم : لا مش خلاص يابابا انا مش عايز اتجوزها 
احمد : ومين جبركم 
كريم : جدي 
احمد : اطلع انت ياولدي وانا هتكلم مع جدك 
ليطلع كريم الي غرفته وكانت تولين ورتيل وملك 
ملك في نفسها : يارب ميتجوزو… اي الهبل دا اكيد مش حبيتو.. ممكن اكون حبيتو… ازاي يعني… حب من اول نظره… اكيد انا حبيتو 
وكانت تبتسم وتكشر وتبتسم وتكشر وتبتسم 
تولين بهمس لملك : انتي اتجننتي يابنتي مره تضحكي ومره تكشري 
ملك بهمس : انا بحب العريس 
تولين بصدمه وصوت عالي : نعععم 
لينظر لها الجميع 
تولين : معلش ياجماعه 
ثم همست لملك : انتي اتجننتي دا العريس 
ملك : معرفش بقى اعمل اي في قلبي المجنون.بس عندي امل انو الفرح هيتلغي 
ليدخل كريم 
كريم : الفرح اتلغي 
ملك بفرحه : الله أكبر انا ربنا نصرني مش قولتلك ان امممم 
لتغلق تولين فمها : معلش ياجماعه هنروح نقول للبنات 
ثم همست لملك : امشي يافضحاني 
قاسم : اي اللي حصل 
وقص لهم كل شي 
عند البنات 
دخلت تولين بحزن مصطبع : يلا ياعروسه 
بسمله ببكاء : يعني خلاص 
تولين بفرحه : اخلعي الفستان الفرح اتلغي 
ليضحكو البنات ويصرخون 
في غرفه الشباب 
رعد بضحك : الصوت دا من البنات 
أسد : والله البنات دول مجانين 
في الأسفل 
كان احمد قد قنع سمير بالغاء الفرح 
في اليوم التالي 
كانت ملك تجلس بمفردها في الحديقه لياتي إليها كريم
كريم : احم احم.. ممكن اقعد 
ملك بفرحه : طبعا اتفضل 
كريم : بصي انا راجل دغري انا بحبك من لما شوفتك تقبلي تتجوزيني 
ملك بصدمه : واحده واحده…. هو اللي انا سمعتو دا حقيقي 
كريم : اه 
ملك باندفاع : وانا كمان بحبك 
ليضحك كريم : دا بجد 
ملك بخجل : ايوه
كريم : تمام لما ترجعو مصر هروح واطلبك 
ملك : موافقه 
في اليوم التالي 
سمير : رعد خد الولاد والبنات وفرجهم على البلد 
ليؤمي له رعد 
وكان الشباب والبنات في الحديقه 
رعد : تعالو نروح جوله افرجكم على البلد 
ساره بفرحه : بجد 
رعد بابتسامه : ايوه يلا 
ليذهبو الجميع وكانو يمشون مع بعض 
زينب : هو احنا امتى هنروح 
ادهم : بكره انشاء الله 
زينب : اه.. تمام 
مالك : لما نروح هنعمل فرحنا 
ميرا : بسرعه دي 
مالك : ماهو مش هقدر استنى اكتر من كده 
سليم : بقولكو اي 
أسر : قول 
سليم : هنعمل فرحنا احنا الخمسه مع بعض 
رتيل بفرحه : زي ماتمنينا ان احنا نتجوز مع بعض 
تولين : فكره حلوه 
أرسلان : لما نرجع انشاء الله يبقى نقولهم 
وبعد وقت طويل عاد الجميع الي القصر 
في اليوم التالي 
كان الجميع يحضرون شنطهم للعوده 
سمير : والله حتوحشونا 
احمد : تعالو انتو ليكم كتير مش بتزورو مصر 
سمير : انشاء الله قريب 
وبعد أن غادرو ركبو سيارتهم وانطلقو 
وبعد وقت طويل وصل كل منهم الي بيتهم ونام الجميع من إرهاق السفر 
في اليوم التالي 
كان أرسلان ومالك وادهم وسليم وأسر في مكتب جدهم ومعهم والديهم 
مالك : جدي احنا عايزين نعمل احنا الخمسه فرح مع بعض 
سليمان : طيب والعرايس موافقه 
أرسلان : ايوه موافقين وهما أساساً كان نفسهم في فرح مع بعض 
سليمان : اي رايك ياخالد 
خالد : دا فرحهم هما وهما اللي عايزينو يعملو ويبقى نحدد معاد الفرح مع حامد وبدر 
سليمان : خلاص على خيره الله 
وبعد أن اجتمعوا العيلتين 
سليمان : كنا عايزين نفاتح موضوع الفرح معاكم 
خالد : الولاد عايزين يعملو هما الخمسه فرح مع بعض 
بدر : والله انا معنديش مانع 
حامد : البنات اي رايكم 
ميرا : احنا موافقين يابابا 
حامد : يبقى على خيره الله 
سليم : احم احم كنا عايزين نقدم موعد الفرح 
محمد : يعني امتى 
أرسلان : بعد شهر 
حامد : بس لي الاستعجال 
مالك : مش استعجال ولا حاجه الموضوع انو احنا عارفين بعض وعيله واحده فا ليه نطول المده 
شمس : الولاد معاهم حق.. واحنا علطول مع بعض 
انجي : وانا كمان موافقه 
هيلين : وانا أيضاً 
احمد : خلاص بدال ما الكل موافق يبقى موافقين 
سليمان : من بكره الولاد ينزلو يحجزو القاعه وتكون اكبر قاعه في مصر وبردو يشوفو حكايه الفساتين والحاجات دي 
خالد : ماتزغرطو ياجماعه 
لتتطلق السيدات الزغروطه بفرحه لابنائهم 
ميرا بفرحه : مش قادره أصدق ان احنا هنتجوز مع بعض 
زينب : ولا انا 
جنا بغيظ : عنئذنكم انا رايحه اوضتي 
تولين : وابقى خلي بالك من نفسك 
لتنظر لها جنا بحقد 
في اليوم التالي 
كان الشباب ينزلون ليحجزو القاعه 
اما البنات فاارسل إليهم أرسلان بنات وكان معهم مجموعه من الفساتين التي صممت في فرنسا 
واختارت كل منهم فستانين  للحنه  وهكذا السيدات والبنات 
تولين : زينب فستان الحنه لو أدهم شافو هيعلقك 
زينب : مش مهم كدا كدا دي حنه يعني للبنات اكيد مش هيشوفني 
انجي : ولا يهمكم يقدرش يعمل حاجه وأساسا اخواتو اختارو فساتين قصيره 
فستان زينب كان لونه ابيض وكان قصير وكان مفتوح من الخلف ومن ناحية 
الصدر 
فستان رتيل كان لونه ذهبي قصير الي فوق الركبه وكان به فصوص صغيره من الألماس 
فستان ميرا كان لونه بمبي هادي وطويل وكان تصميمه هادي جدا 
فستان إران كان لونه احمر وضيق من الخصر وواسع من تحت وكا نقوش كثيره 
وكانو البنات الأخرى اختارو فساتين قصير
فستان جنا كان لونه اصفر به فصوص وقصير الي الركبه 
وكان الشباب قد وصلو 
ودخلو عليهم 
أرسلان : السلام عليكم 
ليردو عليه الجميع السلام 
سناء : عملتو اي 
مالك : حجزنا قاعتين واحده للحنه ودي مقسومه نصين واحده للبنات والتانيه للرجاله وحجزنا قاعه للفرح في أكبر فندق في مصر
ليلاحظ أدهم فستان بيد زينب 
أدهم : دا فستان الحنه 
زينب بارتباك : دا.. دا فستان تولين لترميه إليها 
تولين : واطي ياسيد 
أرسلان : ورهوني ياتولين 
تولين : مش تبعي تبع ميرا لترميه لميرا 
ميرا :اه ياواطيه 
مالك : ورهونا مالو في اي 
ميرا : ماهو لو بتاعي كنت ورتهولك اما دا مش بتاعي تبع إران.. لترميه لاران 
إران : كدابين والله 
لتاخذه همس منهم 
همس : دا بتاعي وانا هطلعو فوق 
أرسلان : خودي بس تعالي كدا زي الشاطره وورهوني 
همس بارتباك : انا هقولكم على الحقيقة.. دا بتاع زينب واحنا قولنلها بلاش علشان أدهم وكدا وهي صممت عليه 
زينب : منك لله ياهمس 
أدهم : اااه يبقى يتغير 
انجي : لا مش هيتغير احنا كلنا بنات مع بعضينا ومفيش راجل بينا 
زينب : حماتي ربنا يبارك فيكي 
أدهم : وانا قولت ياماما هيتغير انا مش هخلي مراتي تقعد كدا حتى لو وسطيكم بنات 
أسر : جدع ياادهم… افرض في حد صوركم 
شمس : التليفونات بتتاخد 
زينب : ماخلااااص ياجماعه قولت هاخد دا يعني هاخد دا 
أدهم : بصي ياحبيبتي في احلى كتير منو ومحترمين جدا والله 
زينب : ادهومي… معلش مش هغيرو 
أدهم : طيب يتقفل 
الفتاه : لو حضرتك على انو مفتوح انا اقدر اغير فيه ويبقى مداري 
كريستينا : يبقى ملكش حجه بقى 
أدهم : تمام اعملو اللي انتو عايزينو بس المهم يتغير 
أرسلان : تولين فين فستانك 
تولين : لسه مخترتش 
اقترب أرسلان منها : تعالي نختار مع بعض 
تولين بفرحه : تمام 
اختار فستان لتولين كان لونو ازرق هادي به فصوص كثيره من الألماس وكان مفتوح كب ولكن به درعين وكان واصل للفوق الركبه ولديه ديل كبير وواسع  
تولين بفرحه : اي رايكم ياجماعه 
شمس : تحفه ياروحي 
هيلين : شكلو حلو 
رتيل : حلو جداً وكمان هيليق علشان بشرتك فاتحه 
تولين لارسلان : يبقى نختار دا 
أرسلان بابتسامه : بس لو ظهرتي  برا القاعه هعلقك 
ليضحك عليهم الجميع 
جنا : اي رايك ياارسلان في فستاني 
أرسلان باقتضاب : حلو 
إران : وبالنسبه لفساتين الأفراح 
أسر : متقلقوش في ظرف يومين هيكونوا عندكم 
ليؤمي له البنات 
وبعد وقت طويل 
في حديقه 
خالد : هنعزم كل قرايبنا وعايزين نعزم عيله الأسيوطي 
بدر : متقلقوش هنروح انا وعبدالرحمن نعزم كل حبايبنا 
بعد اسبوعين
في قصر عائله النوري 
كان الجميع يجلس وكان معهم جاسر 
َوكان يوم كتب كتاب البنات 
الماذون : نبدأ بمين 
سليمان : باارسلان وتولين 
الماذون : فين الشهود للعريس والعروسه 
أرسلان : مالك وجاسر 
بدر : حامد وعبدالرحمن 
المأذون : فين وكيل العروسه 
بدر : انا 
وبعد فتره 
الماذون : بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير (أرسلان وتولين) 
الماذون :  بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير (مالك وميرا) 
الماذون : بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير (سليم ورتيل) 
الماذون : بارك لكم وباك عليكم وجمع بينكما في خير (أدهم وزينب) 
الماذون : بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير (أسر وإران) 
وانطلقت الزغريط في البيت 
واحتضن أرسلان تولين : مبروووك يا ليني 
واحتضن أدهم زينب : بحبك يااحلى زوزو 
وهكذا مالك وميرا : وأخير بقيتي حلالي 
واحتضن أسر إران : انا مش قادر أصدق بقيتي ملكي ودنيتي وحلالي 
وهكذا احتضن سليم رتيل : أخيراً بقيتي مراتي 
وبعد يوم طويل ودع الجميع بعضهم 
وبداو في تجهيزات الفرح 
وذهب بدر وعبدالرحمن ليدعو أقربهم 
وهكذا السيدات بداو في تحضير فساتينهم ومسكات والعنايه بالشعر والبشره 
وذهبو الشباب لتأكيد القاعات 
وجاءت سيده وكانت معها فساتين زفاف رائعه واختارت كل واحده فستان 
وبعد اسبوعين 
قبل يوم الحنه 
كان القصر ملئ بالناس 
جنا في غرفته : انا هسيبكم تفرحو دلوقتي بس بعدين هعرف افرقكم 
في غرفه البنات 
رتيل : يازينب فستان كدا حلو 
رويدا : اه والله وكمان أدهم مش هيتكلم عليه 
تولين : وانا بردو بقول كدا 
زينب بعصبيه : لا كدا وحش.. وكمان داري شكلو 
إران : يابنتي دا هي حته قماش شيفون يعني ولا عملت حاجه ولا غيرتو 
ملك : والله كدا احلى 
زينب بتنهده : اوووف خلاص حلو كدا 
الفتاه : انا رأي من رأيهم بردو 
همس : وبعدين بكره الحنه يعني انهارده بنظبطو بس 
ساره : طيب يلا ننزل 
وارتدو البنات فساتين لاستقبال الضيوف (مش فساتين الحنه علشان محدش يتلغبط) 
في الأسفل 
ورده : وه شوفي البت دي لابسه اي 
فاطمه : ملناش صالح احنا 
كريمه (اخت شمس بس مش ام جنى) : شمس فين العرايس 
شمس : اهم نازلين 
وبعد أن نزلو سلمو على الجميع 
مرفت (ام جنا) : مشاء الله عليهم فين مرات ابنك فيهم 
شمس : استنى أنديها.. تولين تولين 
تولين : نعم 
شمس : تعالي سلمي على اخواتي 
لتاتي عليهم تولين 
شمس : دي اختي كريمه.. ودي اختي مرفت مامت جنا 
تولين بابتسامه : اهلا بيكم 
كريمه : مشاء الله قمر 14 والله ابنك عرف ينقى 
مرفت : مشاء الله عليها أرسلان ذوقه تحفه 
أرسلان من الخلف : طبعا علشان اختارت ليني 
كريمه : طيب اتكسف احنا هنا 
ليحتضن أرسلان تولين وقال : مراتي ياخالتو 
كريمه : ربنا يخليكو لبعض ياعين خالتو 
عند نهلا 
كانت اختها مني واخيها كرم 
مني : فين البنات العرسان الحلوين 
نهلا :استنو اناديهم ميرا واران 
لياتو إليها 
كرم : مشاء الله فين العرسان 
مالك : انا هنا ياخالو وذهب إليهم 
أسر : اذيك ياكرم 
كرم : طول عمرك لسانك طويل 
مني : مشاء الله عليهم 
مالك : اي رايك عرفت أنقى 
مني : طبعآ 
أسر : مراتي حبيبتي عامله اي 
اران : انا كويسه 
كرم : طيب اتكسف على دمك مش شايفنا قدامك 
أسر : لا اله الا الله قر فيها ياكرم (كرم عندو ٢٥ سنه) 
كرم : نفسي تعترف اني خالك 
أسر : انا اكبر منك 
ليضحكو عليهم 
عند انجي كان اختها سجى وسجود واخيهم محمد 
كانو يتحدثون وكانو معهم البنات 
سجود : مشاء الله عليهم 
محمد : عيالك واقعين واقفين 
أدهم من الخلف : شكلنا كدا هنموت ياسليم 
ليضحكو عليه 
سجى : مشاء الله على عروستنا الحلوين 
سليم : حب حياتي 
سجود : احنا واقفين على فكره 
في الخارج كانت الحديقه متزينه وبها طاولات كثيره وعليها اكلات كثيره 
وكان يوجد ضيوف ياكلون 
زين لجاسر : انا رايح انادي الشباب علشان يقفو مع الناس 
جاسر : روح انت وانا هقف لحد مايجو 
زين : تمام 
ودخل وقابلته رقيه 
زين : رقيه 
رقيه : نعم 
زين : فين أرسلان ومالك والشباب 
رقيه : مش عارفه بس تقريبا مع البنات…. اهما 
زين : طيب تمام… شكرآ 
ليذهب إليهم 
زين لمالك : انتو روحتو فين تعالو الناس بره 
مالك : تمام 
وبعد يوم طويل 
نام الكثير من الضيوف في القصر 
في اليوم التالي 
في غرفه البنات كانت لديهم ميكب ارتست 
ولبسو فساتينهم وكان عليها جواكت وذهبو الي القاعه 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قاعه البنات 
كان يوجد الكثير من البنات يرقصون ويزغرطون 
زينب : انا عايزه ارقص 
تولين : طيب مترقصي 
زينب : تعالو ارقصو معايا 
رتيل : تعالو 
ورقصو على اغنيه 
حبيتك بالتلاته 
وبعدها اغنيه قالهالي
وظلو يرقصون مع بعض 
وكانت جنا بجانب والدتها 
مرفت : مالك يابنتي 
جنا : ماما انا مضايقه سيبني 
مرفت : احنا هنمشي بكره 
جنا بصدمه : نعم 
عند البنات 
تولين : انا كلمت كاميليا بس هي مسافره 
رتيل : اوووف كان نفسي تيجي 
إران : والله زعلت 
ميرا : خلاص ياجماعه اهدو 
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 
في القاعه التانيه 
كان الشباب متجمعين 
أسر : يلهوي ياجماعه انا مش مصدق اني هتجوز 
سليم : لا واحنا الخمسه في يوم واحد 
مالك : ياااااه هتجوز ميرااا 
أرسلان : صوتك يابني 
جاسر : فرحان يابني 
أسد : هو لي عند البنات في هيجان واحنا هنا قاعدين ولا اكننا في جنازه 
فهد : علشان احنا رجاله ملناش في الدوشه 
ليل : هو دا الكلام 
أسد : لا كدا انا اروح اقعد معاهم 
ليضحك عليه الجميع 
يرمي فتحي لخالد عصاه ليرقصو معه 
ورقصو مع بعض رقصه بلدي 
وكان الجميع يرقص معه 
وبعد قت طويل 
أرسلان كان يتصل بهمس لترد عليه 
همس : ألوو 
أرسلان : همس ادي التليفون لتولين 
همس : حاضر لتعطيه لتولين الهاتف 
تولين : ألوو 
أرسلان : هستناكي فوق هتتلقي سلم اطلعي عليها 
تولين : والناس 
أرسلان : اتحججي 
تولين : حاضر 
وبعد أن اغلقو 
تولين للبنات : طالعه ياجماعه الحمام 
ليؤمي لها وطلعت على السلالم 
وكان أرسلان فوق 
وطلعت له تولين 
أرسلان : وحشتيني 
تولين بابتسامه : وانت كمان 
أرسلان : الفستان حلو عليكي 
تولين بغرور : طبعآ 
أرسلان بضحك : ياواثق 
ليقترب منها 
تولين : انت بتعمل اي 
أرسلان : متخافيش 
وأخرج من جيبه سلسه الماظ رقيقه وبها حجر ازرق 
ولبسهالها 
أرسلان : بحبك 
تولين بخجل : احم احم وانا كمان 
تولين : يلا امشي علشان منتلاقش حد هنا 
أرسلان بضحك : عادي 
تولين : يلا يابني والله لو حد شافني هنتسوح 
أرسلان : هو  انا مش شاقطك على فكره 
تولين : شاقطك… يلا يا أرسلان 
أرسلان : طيب طيب… باااي 
تولين بضحك : بااي 
ونزلت تولين 
رتيل : كل دا فوق 
تولين : كنت بظبط نفسي 
ميرا بضحك : والسلسله دي 
تولين : احم احم… أرسلان كان معايا 
زينب : ايوه ايوه… كملي 
تولين : وجابلي السلسه دي 
وبعد قت طويل ذهب الجميع وارتدت البنات جواكت 
في اليوم التالي 
في غرفه البنات 
هيلين : بنات هيا يجب أن تستيقظو 
بدر : صحيو 
هلين : لا 
بدر : سيبهملي 
وكب عليهم مايه 
تولين : عااااااااااااا 
رتيل : الحقوني بغرق 
ميرا : كح كح مين عمل كدا 
بدر بضحك : انا 
زينب : يعني انت دلوقتي وبنتك زمان 
إران : بتصحونا لي 
لتدخل همس : علشان ماشين رايحين البيوتي سنتر 
تولين : حاضر هنروح نلبس 
وبعد ساعه في البيوتي سنتر 
كانت البنات تلبس الفساتين 
ارتدت تولين فستان ابيض به فصوص كثيره وضيق من الخصر وومفنوش من الأسفل وبه ديل كبير وطرحه طويله وحذاء بكعب ابيض 
ارتدت رتيل فستان هادي ابيض ضيق من الخصر وواسع من الأسفل وطرحه طويله وحذاء بكعب ابيض 
ارتدت زينب فستان ابيض واسع من الأسفل وضيق من الخصر وكان به يديه واسعه وحذاء ابيض 
ارتدت ميرا فستان ابيض ضيق من الخصر وواسع من الأسفل وبه فصوص وحذاء ابيض بكعب 
ارتدت إران فستان ابيض ضيق من الخصر وومفنوش من الأسفل وحذاء ابيض 
همس ارتدت فستان احمر قصير الي الركبه به ورود بيضه 
ارتدت رويدا فستان بمبي قصير به فصوص لامعه 
وكانت ملك وساره يرتدون فستان ازرق وبنفسجي طويل وبه فصوص الماس 
كانت جودي وريان يرتدو فستان رمادي واسود ضيق من الخصر وواسع من الأسفل
ارتدت رقيه فستان ذهبي واسع من الأسفل وضيق من الخصر 
ارتد أرسلان بدلته السوداء وصفف شعره ولحيته الخفيف ووضعه برفانه 
ارتد مالك بدلته الكحلي وصفف شعره 
ارتد سليم بدلته سودا وصفف شعره ولحيته 
ارتد أدهم بدلته الزرقاء ووضعه برفانه 
ارتد أسر بدلته الكحلي 
ارتد فهد بدلته الرمادي 
ارتد أسد بدله جملي 
ارتد زين بدلته سوداء 
ارتد جاسر بدلته كحلي 
وارتد الرجال بدل
وارتدت السيدات فساتين سواريه فخمه 
يتبع….
لقراءة الفصل السادس والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!