روايات

رواية أولاد عمي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة وائل

سليم :الله الله، بقا كدا بتفي في وشي ماشي ياقلبي، على، يا على
على :ايوا يا سليم بيه
سليم :خد البت دي دخلها جوا وجهزهالي أصلها هتكون عروستي الليله
فارس :لو لمست شعره منها هتكون بايت في التربه الليله
سليم :اهدي بس ماتخصكش في حاجه دي، دي تخص معاذ باشا مش كدا، بالنسبه للقطع التانيه دورها جاي ماتستعجلش، يلا يا علي خدها
ساره بصراخ :لاااااااااا عااااااا
دخل إحدى رجاله مسرعا وقال :سليم بيه سليم بيه
سليم :في اي يااحمد
احمد :البوس تعبت اوي ومش قادره تاخد نفسها
سليم:اي انت بتقول اي، على اقفل عليهم وخليك واقف برا ماحدش يدخل على اما اشوف الموضوع دا واجي
على :حاضر يا فندم
سليم :ربنا يستر
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في المستشفى
رعد :هو هيقعد في المستشفى والا اي
عبد الرحمن :يعني الدكتور هيفضل تحت الملاحظه يومين كدا، بس طبعا مش كل دا هيقعد معاه
فاطمه :انا ومراته اللي هنقعد بس مش كدا يا حور
حور :ها… اللي تشوفي حضرتك
معتز :لا ومش قادره تقعدي روحي يا حور بلاش تتعبي نفسك
حور وهي تنظر له :لا انا هقعد معاك بس عاوزه اغير هدومي بس واغير الجزمه عشان رجلي
عبد الرحمن :خلاص نادر هيروح البنات هو وحسام وهيروح مامتك ويجبلك اللي انتي عاوزاه وفيه حمام هنا وسرير اهو، روحي انتي يا فاطمه
فاطمه :لا هقعد معاه
معتز :يا ماما اسمعي الكلام وروحي بقا انا هنا مش لوحدي معايا مراتي
عبد الرحمن :اسمعي الكلام يا فاطمه يلا بقا، يلا يا عصام يا بني
عصام :يلا يا بابا
رعد :تعالي يا شروق عاوزك
شروق :ماشي
معاذ :طب عاوزين حاجه انا مسافر
فاطمه :اي يابني انت لحقت مش قولت هتسافر بكره
معاذ:معلش يا ماما حصل شويه مشاكل في الشغل
عبد الرحمن :ماشي يا حبيبي خالي بالك من نفسك
معاذ :ماشي يا جدو مع السلامه
عبد الرحمن :يلا احنا نمشي بقا
فاطمه :يلا ياعمي
معتز وهو ينطر لحور:انتي شكلك تعبان تعالي
حور :ها لا منا قاعده اهو
معتز :تعالي بس ماتخافيش
ذهبت إلى ناحيه الفراش ووقفت
معتز وهو يمسك بيدها :ماتخافيش مني يا حور انا جوزك، عارف انك مش طيقاني بس مفيش حد بياذي حد بيحبه والا اي
حور :بيحبه؟
معتز :اه يا حور بيحبه، انا بحبك يا حور بحبك اوي وحبيتك اكتر  لما شوفت خوفك لموتك واسيبك انتي فعلا كنتي خايفه
حور وهي تجذب يدها من يداه :ااا…. خوفت زي ماقولتلك عشان، عشان انا بني آدم يعني وحرام بس وصعبت عليا
معتز بخيبه امل :اه قولتيلي ماشي، ناديلي الممرضه
حور :ليه
معتز :مش قادر اقوم عاوز ادخل الحمام
حور بغيره:وانت مكسور في رجلك والا مشلول والا حاجه، ثم اكملت وهي تضرب بيدها على صدره، ماتقوم انت اتحرك ادخل حمامك
معتز بوجع :ااااااااه كح كح في أي يا بنتي مش قادر تعبان ناديها وايدك تقيله اوي وبعدين هو انا هبوسها، ثم اكمل حديثه بمكر، وحتى لو هبوسها زعلانه ليه انتي
حور بغضب:لا والله طب قوم بقا يلا قوم انا اللي هدخلك الحمام
معتز بلهفه:بجد، اقصد هدخلني انتي ليه مش انتي بتتكسفي مني
حور وهي تسحب الغطاء من عليه بعنف:يلا قوم
معتز :خلاص خلاص قومت اهو
، ربنا على المفتري
حور :بتقول حاجه
معتز :لا خالص اهو هدخل الحمام، يااارب ان شاء الله هتحبني
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         على الكورنيش
شروق :في أي يا رعد انت جايبني هنا ليه؟
رعد:فاكره يا شروق اول ماجبتك هنا وقولتلك اني بحبك
شروق :اه فاكره
نظر لها وامسك يدها وقال :فاكره لما حكتلك عن حياه
شروق :ايوا
رعد: حياه ما ماتتش يا شروق حياه رجعت بس بشكل تاني
شروق :بشكل تاني ازاي؟
رعد :عملت عمليه وغيرت شكلها وحياه هي انجي
شروق :اييي، يالهوي، طب ودي عاوزه اي
رعد :جايه تنتقم
شروق :طب وانا هتعمل اي
رعد :ماتقلقيش انا هتصرف معاها، بس توعديني انك مش هتسبني وانا كمان بوعدك
شروق :اااا… بوعدك
رعد :وتساعدني وتبقى معايا في كل حاجه وماتخبيش عني حاجه
شروق :حاضر
رعد :بحبم يا حيات رعد من جوا
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
عبد الرحمن :يلا اطلعوا ريحوا بقا، و اه بالنسبه ليكم اللي هيقرب من أوضه بنت من البنات ويقول مراتي والكلام الفارغ دا مايزعلش من اللي هيحصل تمم
حسام :ههههه اي يا جدو هو احنا هنتهجم عليهم يعني
عبد الرحمن :طب ابقا اعملها كدا وانت تلاقي نفسك ميت تحت ايدي
نادر :يالهوي بالي يلا يابني نتخمد احسن
عبد الرحمن :احسن ليكم بردو يلا
حسام :ماتيجي تنام معايا
نادر :اي انت اتجننت يلا انام فين
حسام وهو يضحك ويحتضنه:ههههههههههه ياعم بس تعالي ماتخافش
نادر وهو يبتعد عنه بحذر:ياعم اوعي كدا ربنا يهديك ارجع لربنا يابني مش كده لا اله الا الله تصبح على خير
حسام :ههههههههههههه الله يخربيتك فصلتني
       بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في اسكندريه
ترن ترن
معاذ :الو ايوا يا رضوان باشا، انا خلاص داخل على الفندق هدور وهجبهم من تحت الارض ماتقلقش، اه جهز قوه في أي وقت هنحتاجها يلا سلام
………………
فارس :ااااه مش قادر، ساره انتي كويسه
ساره بتعب:ايوا كويسه
ميرفت :حد فيكم معاه تليفون
فارس :انا معايا بس مش عارف اطلعه
ساره :طب حاول خلينا ناصل بمعاذ يتصرف
فارس:بحاول والله اهو
……………
معاذ :انا هروح عند العوامه بتاعته اكيد هما ناحيتها
عامل:حضرتك محتاج حاجه
معاذ :لا. اه هو مفيش مراكب بتمشي من هنا
العامل :فيه يافندم بس مش دلوقتي يعني الساعه ٦ يعني كمان ساعتين كدا
معاذ :لا انا عاوز واحده دلوقتي وبسرعه
العامل :للأسف يا فندم مش هينفع
معاذ :انا المقدم معاذ وبقولك عاوز مركب بسرعه
العامل :حاضر يافندم اتفضل
……………
ميرفت :مش قادره ايدي هتتكسر
فارس :معلش استحملي على اما احاول افك نفسي وافككم
ساره :ونبي يا فارس اتصرف سليم لو رجع انا انتهت
فارس:ماتخافيش مش هيلمس منك شعره
ميرفت :يالهوي اي الصوت دا دا شكله جه
ساره برعب:يا فارس ونبي خلص دا جاي
يتبع..
لقراءة الفصل السادس والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى