رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم باسنت أشرف
…*أنت شخصٌ واحد ولكنك بالنسبة لي كُل شيء????????.*
**********************
بعد مرور اسبووع
في شقة ريم و اسر
اسر عمل التحاليل و النتيجة طلعت انو عاادي يخلف و معندووش مشاااكل خاالص و اسر رااح و قدم بلااغ في معمل التحاليل الااول بعد ماا عمل معااهم خنااقة كبيرة.*
لين: يعني كدة ي مامي انت هتجبيلناا نونو ضغنن
ريم: ايووة ي قلبي هجبلكم نونتين مش نونة واحده كماان
لين: هييييييييي و هيكوون عندي اخووات
اسر: مبسووطة ي لينو
لين: جداا جداا بث انتوا ممكن تحبوهم اكتر مني
لين قربت و باستهاا: انت بنتي الكبيرة و بحبككك انت اكتر من اي حد و الام بتحب عيالهاا كلهم زي بعض ي لينو
لين: بجد
اسر: و جد الجد كماان ي قلب بابا احنا منقدرش نفرق بينكم اصلااا عشاان هتبقوا كلكم عيالنا
لين: هييي اناا بحبكم اوووي هااتي النونات بسررعة ي ماامي عثاان عاايزة اثوفهم
ريم: خمس شهوور ي قلبي و النوناات هييجوا
لين: مث تتاخري اووي ي مامي
اسر: لاا مش هتتأخر ي لمضة
لين : مااثي لماا نثووف
و البااب خبط و اسر قاام فتح و كاان الاوردر اللي هما طلبوا
لين: هييييي بيتزااا اناا بحبهااا جداا ي باابي
اسر: يلااا بالهناا والشفا ي قلبي
***********************
في بيت نصاار عادل شاافع
كانوا بيجهزوا عشااان يروحوا يتقدموا للعروسة اللي ابنهم اختاارهاا
وكل واحد فيهم جهز
و خرجوا عشااان يرحوا و لكن محدش فيهم يعررف ماا يخبئة القدر لهم
***********************
في بيت ساارا
كاان قاعد عمار و ابوة و امة في بيت سارا و كانت قاعدة معاهم ايمان ام سارا و سمير عم سارا لاان ابو سارا متوفي
عزيز (ابو عمار ): احناا يشرفناا طبعاا ي حج نطلب ايد بنت حضرتكم لابني
سمير: واحناا يشررفنا ان احناا نناسبكم بس اهم حاجه رأي العروسة
منال(ام عمار ): طبعاا خدوا رأي العروسة و براحتكم جداا
ايماان: هرووح اناادي ساارا بنتي
منال: اتفضلي ي حبيبتي لاحسن اناا نفسي اشوفهاا اووي
دخلت ايماان تنادي ساارا و خرجوا هماا الاتنين مع بعض و كانت سارا لاابسة دريس باللون الكاشمير و طرحة اوڤوايت
عزيز: ماشاء الله العرووسة ذي القمر والله و عرفت تختااار ي عماار
مناال: قمررر ماشاء الله عليكي ي حبيبتي
سارا: تسلم ي عمو تسلمي ي طنط
عزيز: نسيب العرساان مع بعض شووية
سمير: اطلعي ي ساارا البلكونة انت وهو
سارا: حااضر ي عمو
*********************
في بلكونة بيت سارا
عمار: وحشتيني اوووي ي سرسورا
سارا: والله اطلع اقولهم اني مش موافقة بسبب اسم زفتة سرسوورة ده
عمار: خلاااص ي حبي متبقيش قفووشة اوووي كده
سارا: عماار عدي يومك ع خير ل حسن اقتلك وارتااح منك
عمار: واهوون عليكي ي قلبي
سارا: اه تحب تجررب
عماار: عنيفة اووي ي سرسوراا
سارا: وانت مستفز اوووي ي عمووري
عمار: احلى عموري سمعتهاا في حيااتي
سارا: يلااا بقى ندخلهم
عمار: خليناا شوية
سارا: اخلص ي عماار
عماار : يلاااا ي سارا انت عيلة فصيلة اصلاا
سارا: مش عاجبك طلقني
عمار: مش لماا اتجوزك الااول
ودخلوا وحددوا معااد الخطوبة و كتب كتااب بعد اسبوع
***********************
في بيت صالح و ايمن اخوات رجاء
كانوا قاعدين منتظرين العريس يجي و باالفعل الباب خبط و فتحلهم و كان نيار و نيرة و نريماان
دخلوا و قعدوا
صالح: اوماال فين والدك ي ابني
نيار: معلش ي عمي بس جالوا اتصاال مهم هيعموا و جااي وراناا
صالح: تمااام ي…….
نيار: نياار ي عمي و دي اختي الصغيرة نيرة و دي امي
صالح: اتشرفناا بيكم طبعاا
نريماان: الشرف ليناا طبعاا واشاارت ع رجاء
نريمان: انت مامت العروسة
رجاء: لاا اناا عمتهاا وشاورت رجاء ع سمية
رجاء: هي دي امهاا
وفي نفس الوقت الباب خبط والكل كان بيحسبة ابو العريس ولكن طلعوا يامن و رنا
رنا جريت عند امهاا حضنتهاا: مفاجاه اي رايك
رجاء: احلى. مفاجأة ي حبيبتي وحشتيني
رناا: اه عشاان كده كل يووم والتااني عندي
رجاء: ي بكااشة مين اللي يجي عند مين
يامن: ازيك ي حمااتي ازيك ي خال ازيكم جميعاا
رجاء: ازيك ي ابني تعالى اقعد
يامن: شكلناا جينا في وقت مش منااسب وانتوا عندكم ضيوف
صالح: اقعد ي ابني ده نيار متقدم ل تمارا
يامن: مبروك ي جمااعة ربناا يتمم ع خير
…
…
ونصار اتفاجأ جداا لماا شاف رجاء و اخواتهاا: رجاء انت بتعملي اي هناا
صالح: انت اللي بتعمل اي هناا وليك عين وجااي بيتي كمااان
الكل وقف ومحدش فيهم فاهم حاجة
نيار: انتوا تعرفوا بعض
ايمن: انت تعرف الراجل ده
نيار: اه ده ابويا
صالح: اطلع برة انت وابووك و متدخلووش بيتي تااني يلاا معنديش بناات للجواز
نيار: لية ي عمي بتقوول كده
ايمن: احنا قولناا اللي عندناا يلااا من هناا معندنااش بناات للجواز
نياار: ماا اناا مش همشي من هناا الا لماا اعرف اي اللي بيحصل
صالح: عاايز تعرف اسمع بقى شاايف ابوك ده اكبر ندل شوفتوا في حيااتي فااهم وانت اكيد ندل زيوا مقدرش اطمن ع بنتي معااك زي ماا عمل ابووك في اختي انت هتعمل في بنتي
نياار: لية بابا عمل اي في اختك
صالح: رمااها هي و بنتوا اللي كان عندهاا 3 سنين و كاانت حاامل رماها هي و بنااته فهمت شاايف اللي واقفة هنااك دي تبقى اختك
طبعاا الكل مصدووم من اللي بيحصل و رجااء اللي الصدمة اثرت عليهاا مش قاادرة تتكلم و لا تنطق.
نصاار: كدب هي كااانت بتخووني انا سيبتهاا عشاان خانتني
رنا: كدب مااما عمرهاا ما تعمل كده ولاا انت مش لااقي شمااعة تعلق عليهاا اغلااطك
نصار: لاا مش كدب حصل قداام عينيا
هنا رجاء اتكلمت: شووفت اي بعنيك شوفتناا في حضن بعض ولاا شوفتناا في السرير
نصار: لاا اناا شوفتكم ماسكين ايدين بعض
رجاء: وفسرت كده اني خونتك صح والله انت خساارة الكلااام معااك امشي روح كمل حيااتك اناا ربيت بنااتي و جوزتهم و عيشتهم احسن عيشة امشي احنا مش مستنينك تيجي اصلاا انت انساان مش بتفهم
والكل مصدوم و محدش قادر يتكلم نهائي
ونصاار نزل فورا مستنااش حاجة تااني
وبعديهاا
نريمان: طول الوقت كاان حزين وعاايز يرجعلكم و يعوضكم و لماا شاف بنتوا التانية من كاام يوم ندم ع كل السنين اللي بعد عنهم فيهم
رجاء: و يااترى الندم هيفيدوا في اي بعض كل اللي حصل خلاااص هو انتهى بالنسبة ليا اهي بنتوا عاايزة تسامحوا اناا مش هدخل و بنتوا التاانية كمان موجوده هماا حرين في حيااتهم
نيار: اناا مكونتش اعرف اي حااجة من اللي حصل ده مكنتش اعرف اني عندي اخوات غير وسام و نيرة و مكنتش اعرف انوا متجوز قبل ماما اصلاا
رنا: وهل استفدت حااجة لماا عرفت اناا مليش دعووة بيكم اناا معتبرتكمش اخوااتي اناا معنديش اخوات غير ريم و بس ابعدوا انتوا عن حيااتنا خاالص
و نياار اخد امة و اختة و نزل