رواية أولاد عمي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم منة وائل
رواية أولاد عمي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم منة وائل |
رواية أولاد عمي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم منة وائل
حسام: بقيتي مراتي ياقلبي
نورهان:اه شوفت بقا الدنيا ضيقه اوي
حسام :ياشيخه يا شيخه مفيش رومانسيه ابدا
نورهان :هههههه لافيه، بحبك
حسام وهو ياخذها بين أحضانه :يالهوي على القمر تعالي بقا
نورهان :ههههههههه
حياه:ههههه الأول :وقامت بطلق النار
طخ طخ
معتز :حساااااام
عاااااااااااااا
حسام :معتز،معتز
معتز :ااااااه، حالي بالك يا اخويا، ااااااه
عبد الرحمن :هاتوها اللي هناك دي هي اللي ضربت النار
حسن وهو يفتح لها باب السياره مسرعا :اركبي بسرعه اركبي يلا
حياه :دي جات في معتز مش في حسام
حسن :اخلصي يلا
حياه:حاضر
فاطمه بصراخ :ابنيييييي، ابنيييييي
حور وهي تجري مسرعه على معتز :معتز قوم يا معتز
معتز مبتسما وهو ممسك يديها ويضم كفه عليهما :ماتخافيش مش هسيبك انا وعدتك
عبد الرحمن :اهدي يا حبيبي خد نفس
رعد :إسعاف بسرعه
حسام :ليه يامعتز كنت سبتها تيجي فيا يا حبيبي
معتز وهو ياخذ انفاسه:ومبقاش راجل،،، واسيب اخويا يموت
حور وهي تبكي :ماتسبنيش لوسمحت، عشان خاطري
فاطمه:ابنيي رد عليا بقا
عبد الرحمن :اوعوا الإسعاف جات
ام حور بدموع:لا اله الا الله، لا إله إلا الله، يارب
عصام :طلع العربيات يا حسام
حسام :حاضر يا بابا
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في اسكندريه
سليم :عارفين انتوا كان ممكن تنجحوا وتضحكوا عليا، بس ساره ساعدتني اه والله هي والقائد العظيم بتاعكم، فاكره لما قولتي معاذ بدل احمد شكيت، اصلا تبريرك مااقنعنيش، المهم نبداء بايه بقا
ساره :ههههههه انت فاكرنا خايفين مثلا يعني
سليم بسخريه:وانا ما قولتش انك خايفه ياست الحسن، بس انا هتعامل معاكي زي مابتعامل مع أي راجل مش هعتبرك بنت، ليه بقا؟ لأنك الظابط والظابط يعني راجل، مش كدا والا اي يا فارس باشا
فارس وهو ينظر له باشمئزاز :انت فاكر نفسك كدا هتنتصر مثلا يعني انت حشره يابني وهتترمي في السجن انت وامك دي
سليم :هههههههههههه تصدق ظابط فعلا، اه والله انا نفسي اترعبت، ثم اكمل حديثه وهو يقترب من ميرفت، مالك يا عسوله وشك اصفر كده ليه
ميرفت برعب مختبئ:انا مابخافش الا من اللي خلقني، واي يعني هنموت عادي اهي موته والا اكتر، بس انا متأكده وواثقه ان معاذ باشا هيجي
سليم وهو يملس على شعرها :يا خواتي يا خواتي بجد اترعبت من معاذ بتاعكم دا،
ثم امسك شعرها بقوى وقال:يابت معاذ بتاعكم دا انا هفعصوا برجلي
كيرف بوجع :ااااااه، كذاب لأنك لو مش خايف منه مكنتش استنت لما هو مشي
سليم بغضب وهو يضغط على شعرها :انا لو اعرف من الاول كنت قتلته قدام عينيكم
ميرفت :ااااااااااه
فارس:سيبها يا حيوان ماانت لو راجل مش هتتشطر على واحده ست
سليم:انا هوريك اللي مش راجل دا، هاتوا عاوزكم بقا تعرفوا معنى الرجول
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في المستشفى
فاطمه ببكاء:ابني هيروح مني ااااااه ياقلبي
رعد :اهدي يا ماما عشان خاطري معتز هيكون بخير ماتقلقيش
معاذ :محدش عرف مين اللي عمل كدا
عاصم :مالحقوش يمسكوها
رعد باءستغراب :هي مين اللي يمسكوها دي، هو انت تعرفها؟
عاصم :وانا هعرفها منين مثلا
رعد :اومال اي اللي عرفك انها بنت ماترد
عاصم :اي يا رعد اهدي في أي
عبد الرحمن :انت هتتخانق واخوك جوا بيموت اي
رعد :انا عاوز اعرف عرف منين؟
ومين دي؟
عبد الرحمن :دي تبقا حياه
رعد بصدمه :اي
عاصم :مش وقته دلوقتي نطمن على معتز الأول
نادر:الدكتور اهو
حسام :خير يادكتور
الدكتور :دي معجزه من عند الله الحمدلله الرصاصه كانت جنب القلب لو كنا اتاخرنا اكتر من كدا كانت دخلت شريان القلب، الحمدلله معتز باشا بقا زي الفل
فاطمه :يعني ابني بقا كويس عاوزه اشوفه ونبي
الدكتور:هننقله بس أوضه عاديه
عبد الرحمن :تعالي يا رعد عاوزك
رعد :حاضر يا جدو
معاذ :هي حياه فعلا يا عاصم
عاصم:ايوا وكانت قاصده حسام مش معتز
حسام :قصداني انا، طب ليه انا عملتلها اي؟
عاصم :طردتها من الشركه
حسام بعدم فهم:انت هتشتغلني طردت مين يابني، انا طردت سكرتيره ابويا
عاصم :ماهي بقا سكرتيره ابوك، يعني حياه هي انجي وانجي هي حياه
نادر :انا دماغي وقفت مش فاهم حاجه
معاذ:وانا كمان
عاصم :تعالوا بس نطمن على معتز وهفهمكم
حسام :ماشي
…………….
رعد :انت بتقول اي يا جدو ازاي حياه، حياه ماتت
عبد الرحمن :حياه ما ماتتش يابني حياه رجعت بشكلها الجديد اللي هو انجي وجايه تنتقم يا رعد وهي كانت جايه تنتقم من حسام عشان طردها وقفل كل السكك في وشها من ناحيه الشركه
رعد :انا مش قادر افكر مش قادر بقا حياه تعمل كل دا طب تنتقم ليه ماهي اللي اختارت ولو انا اخدت شركات ابوها فده حقي ابوها اللي نصاب
عبد الرحمن :اهدي يابني احنا لازم نقف قصادهم مش هنسبهم ينتصروا علينا
رعد :مين اللي ينتصر عليا يا جدي، هي حته العيله المفعوصه دي هتفوز عليا دا انا افعصها هدوقها الوجع اللي عيشته طول حياتي مش هي شافت رعد اللي بيحبها، انا بقا هوريها رعد المؤذي وهوريكي يا حياه
دب دب
عبد الرحمن :ادخل
شروق :معتز فاق مش هتيجوا تشوفوا
اتجه رعد الي اتجاهها وقال:جايين اهو يا حبيبتي، وله معلش هو انا ينفع اقدم الفرح
شروق بتوتر :ليه
رعد :ماتخافيش بس نفسي فعلا اكون معاكي قريب اوي يعني ممكن بدل ٢٠ يوم نخلي ١٠ ايام اي رايك
شروق :وجدو رأيه اي
عبد الرحمن :اللي تشوفوا يا بنتي انتوا اللي هتتجوزوا مش انا
شروق :هشوف ماما واقولك
رعد :ماشي يا حبيبتي يلا نشوف معتز
شروق :يلا
عبد الرحمن :انت بتفكر في أي يابني فهمني ليه قدمت الفرح
رعد :ماتخافش انا عارف انا هعمل اي
…………..
معتز :يااااا كلكم كنتوا خايفين عليا
نادر بمرح:ياعم خايفين اي بس دا الواحد بس كان عاتل هم دفنه وغاسله وكلام من دا وبصراحه ماليش مزاج اروح
ترب انا
معتز :ههههههههه لا والله
فاطمه :بعد الشر اي اللي بتقولوا دا يا نادر ربنا يخليهولنا
حسام :ماهو لو مكنش هو اللي جه مكاني كنت زماني انا اللي مكانه لا عاش يا ميزو
معتز :عشان تعرفوا بس جمايلي مغرقاكم
معاذ :هههههه لا ماتقولش كدا بس يا معتز دا انت المهزق بتاعنا
الجميع :ههههههههه
عبد الرحمن :حمدالله على السلامه يا بني
معتز :الله يسلمك يا جدو
عبد الرحمن :مالك يا حور يا بنتي قاعده بعيد كده ليه روحي اقعدي جنب جوزك اطمني عليه
حور بخجل :ها، اصل طنط كانت قاعده جنبه فسبتها تطمن عليه
فاطمه :لا ياحبيبتي تعالي
حور :الف سلامه عليك
معتز وهو يمسك يدها:الله يسلمك، تعرفي اني مبسوط اني اضربت
حور :لي بس كدا
معتز :اصل شوفت حد بحبه كان قلقان عليا وطلب مني اني مش اسيبه وشوفت الخوف في عينه
نظرت حور بخجل الي الاسفل
معتز وهو ينظر لها بحب :لا وكمان كان بيعيط، ودموعه كانت قمر اوي
حور :ههههههه
معتز :هههههههههه، وضحكته.قمرين، كنتي خايفه عليا؟
حور :اكيد مش بني آدم يعني فلازم هخاف يحصلك حاجه، دا احنا بنخاف على الكلب
معتز :يا شيخه فصلتني بتشبهني بالكلب
حور :هههههه لا والله، بس اقصد انك روح يعني وكدا
معتز :بس يا حور بس يا ماما كفايا ونبي
ناديه :الف سلامه عليك يابني والف مبروك ليكم يا جماعه وان شاء الله خير، معلش بقا هنتكل على الله احنا
عبد الرحمن :ليه بس يابنتي ماانتي لسه قاعده
ناديه :لا معلش بقا لازم اروح عشان الدوا وكدا
رعد :طب هوصل حضرتك بس ممكن تسيبي شروق معايا وهبقا اروحها
ناديه وهي تنظر لشروق :والله يابني لو هي عايزه ماشي
شروق :ماشي يا ماما مش هتاخر واه صحيح رعد عاوز يقدم الفرح
ناديه :ليه يابني
رعد :اصل ٢٠ يوم كتير اوي وبعدين طلما كل حاجه جاهزه ليه بقا نستنا يعني ممكن خلال ١٠ ايام
ناديه :اللي انتوا شايفينه يابني.
رعد :خلاص تمم هبداء اجهز بقا
ناديه :ماشي يابني يلا تعالي روحني
رعد :حاضر، مش هتاخر هاجي على طول
شروق :ماشي
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فيلا سليمان المحلاوي
سليمان :اي مالكم في أي
حسن :ضربت معتز بالنار
سليمان:يابنتي قولتلك خلاص بقا انسيهم انتي اي
حياه :انسى اي يا بابا عيله رعد كلها انا مش هسيبهم انت فاهم
سليمان :طب حد شافها
حسن:مش عارف انا يادوبك اخدتها وهربت
سليمان :يابنتي اسمعني، رعد معاه ليا ورق ممكن يوديني في داهيه هو ساكت بس عشان كان فاكرك ميته بس غالبا اكيد عرف انك لسه عايشه وهيفتح علينا أبواب ملهاش اخر
حياه :انا يا هما يا بابا مش هخسر قدام عيله العرباوي
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في شقه بسيطه
وائل :وبعدين بقا انا هفضل قاعد كدا والفلوس اللي معايا قربت تخلص دي حتى انجي طلبت الطلاق ومش راضيه تساعدني ماشي يا انجي اتا عارف انا هعمل معاكي اي، اخرج الهاتف من جيبه وطلب رقم، الو ايوا انا تمم الحمدلله، المهم سيبك مني كنت بس طالب منك خدمه كدا اه كنت عاوزك ترمي مليه نار على وش واحده، اه لا كله بحسابه هبعتلك صورتها اه تمم بس الواد اللي هيرميها مايظهرش ولا كأنه يعرفنا تمم تشكر يا حبيب قلبي مع الف سلامه مع السلامه، انا كدا اخدت حقي ارجع بقا للقصر واستسمح ابويا ومراتى هنا حق اهي طلعت وسخه
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في المستشفى
مشيره :اه ياني انا عارفه اني نحس اساسا يوم كتب كتابي ويحصل كدا
نورهان :ويعني انتي لوحدك اللي نحس ما كلنا
معتز :انا اصلا اللي نحس وابن نحس يعني كتب كتابي واضربت، ومراتى اللي جنبي بتشبهني بالكلب ااااه ياني
الجميع :هههههههههه
حسام :اصلا اي اللي جابكم كلكم يعني هو منتخب مصر جاي دا الاوضه هتنفجر من العدد
البنات في نفس واحد :الله اي مانطمنش على اخونا
معتز :اهم قالولك
حسام :كل دا عشانك يارتني كنت انا اللي اضربت
الجميع :ههههههههه
عبد الرحمن :رعد بيحبك يا شروق
شروق :منا عارفه ياجدو وانا كمان بحبه
عبد الرحمن :اه منا عارف بس عاوز اعرفك حاجه ان رعد حنين اوي وطيب، بس لو اكتشف في يوم انك بتكذبي عليه أو مش بتحبيه مش هتحبي تشوفي الوش التاني بتاعه
شروق بخوف :اي ياجدو انت بتقلقني ليه، هو حضرتك في حاجه حصلت
عبد الرحمن :لا يابنتي مفيش حاجه حصلت انا بس بنبهك يعني لو في حاجه كدا أو كدا ابقى احكيها لرعد اصله بيحب الصراحه ويمكن دلوقتي احسن من بعدين
شروق :دلوقتي اي وبعدين اي يا جدو انا مفيش حاجه اقولها هو حضرتك شاكك اني مش بحب رعد
عبد الرحمن :لا ياحبيبتي ربنا يخليكم لبعض والف مبروك يا قلبي
شروق بتوتر :الله يبارك في حضرتك، هو بيقول كدا ليه هو عرف حاجه والا اي، بس هو لو عرف اكيد مش هيسبني ااذي ابن ابنه، ربنا يستر
معاذ:هما ليه مش بيردوا على التليفون انا قلقان اوي، اي دا اللوا رضوان بيرن ليه ربنا يستر، الو
اللوا رضوان :معاذ الحق يا معاذ
معاذ بقلق :في أي يا فندم حصل اي؟
اللوا رضوان :سليم عرف كل حاجه وخطف ساره وفارس وميرفت في المخازن ومخدش عارف يوصلهم
معاذ بصدمه :اي
بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في اسكندريه
فارس :ااااااه ااااه
سليم :اي يا فارس باشا ماتجمد كدا دي كام ضربه كدا على كام فولت كهربا مش حاجه يعني مش الشرطه رجاله بردو
فارس :هههه وحيات امك لموريك هندمك يا سليم، ما دام انت راجل كدا ماتفكني ونشوف راجل لراجل والا انت مرا والا اي ظروفك
سليم بغضب وهو يضربه في وجهه :لا وانت الصادق راجل وعرف يعلم على ظابط
فارس :اااه، هههههههههه وربنا ما فيك ريحه الرجوله
ساره :دا انا ارجل منه
سليم وهو يملس على وجهها:نطقتي يا قطه، طب تمم كفايا يا شباب فارس باشا محتاج يريح شويه نشوف بقا القمر الظابط ساره تعرفي انك خساره فيكي التعب والشقا دا انتي المفروض تباتي في حضني
ساره وهي تبعد وجهها :ابعد ايدك دي يااقذر بني آدم شوفته في حياتي
سليم وهو يقوم بصفعها على وجهها :بس يا بت مش عاوز اسمع صوتك
قامت ساره بالبذق في وجهه
سليم :الله الله، بقا كدا بتفي في وشي ماشي ياقلبي، على، يا على
على :اي ايوا يا سليم بيه
سليم :خد البت دي دخلها جوا وجهزوهالي أصلها هتكون عروستي الليله
فارس :لو لمست شعره منها هتكون بايت في التربه الليله
سليم :اهدي بس ماتخصكش في حاجه دي، دي تخص معاذ باشا مش كدا، بالنسبه للقطه التانيه دورها جاي ماتستعجلش، يلا ياعلي خدها
ساره بصراخ:لاااااااااا عااااااااا