Uncategorized

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى عبدالصافي

 رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى عبدالصافي

لانا بغضب: انتا جايبنى عندها انتا عبيط وجت تخرج عمر شدها وطلع 
لانا: اوعااا
عمر: هشش خبط ودخل باسها
عمر: اهو جبتها لحد عندك عشان تسدقى ان مفيش حاجة ومش بكدب
لانا: انتى????
*****
لانا: انتى 
عمر: حبيبة خطيبتى
لانا بصدمة ودموع : خطيبتك!!
عمر بجدية: اه وجبتك عشان هيا فكرت ان فى حاجة بينى وبينك 
لانا بعياط ووجع: والى انتا قلتهولى وكلمة بحبك والى الى
عمر : اولا دى كانت خطة عشان او’قع البنتين الى شفتيهم فى المكتب مش اكتر
لانا بعياط: يعنى لعبت بياااااا كذبت علياااا لييييه انا ماااالى ليه تعمل فيا كده ليه حرام عليك ليييه
حبيبة: مقلك ليه هيا شغلانة 
لانا بغضب: انتى تخرسى وجت عشان تشدها من شعرها عمر مسكها
عمر بغضب: تحترمى نفسك انتى فاهمة ومتفكريش انك تحاولى تتجر’ئى عليها تانى سامعة ولالا
لانا بعياط وانهيار: واناااااا انا فين من كل ده انا الى اضحك عليا انتا دمر’تنى فاهم يعنى اييييه حسبى ا’لله ونعم الوكيل فيك حسبى الله فيك يا” عمر وسابتو ومشيت
حبيبة: ها يا حبيبى هتعمل اى معاهم تانى
عمر بحب: هقلك 
نروح لفهد وكيان
فهد: عندنا اجتماع دلوقتى او حاجة
لانا بعملية: فى اجتماع الساعة 4 مع مندوبين شركة***الى تبع الشركة الامريكية
فهد: اه ده مهم جدا رتبتى اى الى هيحصل
لانا: اه متقلقش
فهد : تمم الاجتماع هيبقا فين
لانا: فى فندق*****
فهد: طب تمم جهزى كل حاجة وترجمى الايميلات بتاعت انهاردة 
(اعمل متابعة عشان لو نزلت فى وقت مختلف او اى حاجة عن الرواية يظهرلك ولو لقيت كل الى بيتابع الرواية عمل متابعة والمتابعة عليت زى ما عايزة هنزلكو بارت تانى انهاردة)
لانا: تمم وسابتو وخرجت
فهد رن على عمر: انتا فيت ياابنى من الصبح
عمر: كنت واخد لانا لحبيبة
فهد: عرفتها كل حاجة
عمر: اه
فهد: مكنتش حابب انها تدخل فى اللعبة دى
عمر: بقلك اى خلاص فكك انا خمس دقايق وهتلاقينى انا فى الكومبوند الى جمب الشركة
فهد: تمم متتاخرش
عمر رجع ولانا استاذنت وروحت عشان تعبت وعمر راح يجهز للفرح لانو قرر يستعجلو ويخليه بعد بكره
وبعد وقت الساعة كانت 3 ونص وكيان وفهد كانو فى الفندق
كيان: اهم يا مستر فهد
فهد: جاين قبل معادهم لا هايل بجد توقعت عكس كده
كيان :ازاى
فهد: هفهمك بعدين 
العملاء: hello mr Fahd and ms Kahan (اهلا بيك مستر فهد واستاذة كيان)
فهد وكيان: hello (اهلا)
كيان: Where are the company papers؟
(فين ورق ملكية الشركة)
العميل: it’s here (اهو)
كيان راجعت الورق وكل حاجة مظبوطة فيه بس مش مطمنة
كيان: Well we need some time to approve or rejection and to check back paper correctly
( تمم عايزين وقت عشان نشوف هنوافق ولا هنرفض وعشان نراجع الورق بشكل احسن)
العميل: oky 
كيان: oky
واتكلمو شوية وبعدها فهد وكيان مشيو
فهد: كويس انك قلتلهم وقت
كيان: هو انتا شاكك فى حاجة
فهد: اه الشركة من اشهر الشركات فى امر’يكا وكمان ان صاحبها عايز يبيعها بلسعر ده ووقت قصير والى اعرفو انهم كانو بيتاخرو على الشركات التانية يعنى يدو معاد وميروحوش ومبيبقاش فارق معاهم الشركة الى قدامهم فكذا حاجة مخليانى شاكك
كيان: تمم نروح الشركة وهنشوف الاجرات ونراجع الورق احسن (الساعة كانت 7 ونص لما خلصو الاجتماع)
فهد: تمم
وصلو الشركة وقعدو يراجعو الورق وطلعو حجات كتير غلط فيه
فهد: مش قلتلك الشركة بقت مشبو’ها بعمليات تجار’ة الم’خد’رات وعليها كمان ديون وهما مجبوش الورق ده
كيان: الحمدالله ان موقعتش العقد
فهد: الوقت اتاخر اوى ازاى كده يلا عشان اروحك 
كيان: انا حرفيا ضهرى ورجلى وجعونى وعايزة انام
فهد: طب يلا نزلو وطبعا الشركة اصلا مشيت من بدرى مفيش غير الامن 
كيان: هما راحو فين
فهد: الشركة مخلصة من ساعتين الساعة 11 يا كيان 
كيان: يالهوى كل ده
فهد: يلا ونتكلم فى الطريق
كيان: طيب 
***
عند عمر نايم على رجل حبيبة
حبيبة: عمر
عمر: ها 
حبيبة: الفرح هيبقا امتا
عمر: بعد بكره يا بيبو
حبيبة: ماشى
عمر: انا هطلع انام انا عندى شغل بكره كتير
حبيبة: ماشى يا حبيبى تصبح على خير
عمر بود: وانتى من اهل الجنة يا جنتى
حبيبة ابتسمت وهو طلع وهيا فضلت قاعدة فى الجنينة وفتحت الفون لقت 
# اخبار رجال الاعمال اليوم
# رجل الاعمال عمر الصقر يجهز لعقد قرانو على فتاة مجهولة الهوية وسنعرف الاسبوع المقبل من هيا وهل الاحدايث التى قيلت حقيقة ام لا سوف نعرفها الاسبوع المقبل انتظرونا فى اخبار رجال الاعمال اليوم 
حبيبة بابتسامة: كل حاجة ماشية تمم اوى 
****
عند لانا
لانا بعياط: يعنى انا كنت لعبة فى ايدو كدب عليا واستغلنى 
عقلها: مش انتى الى رفضتى
لانا: كنت خايفة خايفففة
عقلها: مفيش خوف فى الحب هو حبك وانتى رفضتيه
لانا بعياط: هو محبنيش هو ا’ستغلنى كدب عليا تحت مسمى الحب عمل كل ده عشان خطتو تنجح انا الى اتحملت النتيجة وانا مليش ذنب فى حاجة
عقلها: مفيش حاجة هتجيب فايدة معاكى
لانا بصراخ وانهيار: بس بقاااا بس انا تعبت حرام كل ده يحصل فيا عملت اييييه وفضلت تعيط لحد منامت مكانها
فهد كان بيكلم كيان بعد موصلها
كيان: ها يا ابنى قربت
فهد: يا شيخة كتك القرف متجوز واحد صحبى ياابنى اى 
كيان: امال اقلك اى 
فهد: يا حبيبى يا بيبى يا رو
كيان: بس بس يا عم اى مسورة تلزيق وطفحت 
فهد: مسورة وطفحت عيلة معفنة
كيان: مالى يا عنيا
فهد: ملكيش يا كبير
كيان بضحك: طب قربت ولا اى 
فهد: اه خلاص بس مش عارف فى عربية ماشية ورايا من ساعت موصلتك
كيان بخوف: طب يا حبيبى خلى بالك من نفسك طيب 
فهد: سيبك منى بس كنتى قمر انهاردة
كيان بكسوف: الله يسترك ويجبر بخاطرك
فهد: روحى يا شيخة الله يقرفك
كيان بضحك: يوه فهودى مش كده????????
فهد: فهودى فهد الصقر يتقلو فهودى 
كيان بضحك: ها ياابنى وصلت
فهد: فاضل شوية عايزة تقفلى اقفلى متصدعنيش
كيان بضحك: خلاص ياعم اهدا 
فهد:  عم متجوز واحد صحبى زى ما قلت لسه مكملش كلامو كيان سمعت صوت فرملة عربية وصوت ضر’ب نار كتير وبعدها الخط قطع/تتوقعو اى الى هيحصل وفهد حصلو اى
يتبع…..
لقراءة الحلقة الثالثة والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جبروت صعيدية للكاتبة روجينا جمال

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى