Uncategorized

رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم عائشة أحمد

 رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم عائشة أحمد

رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم عائشة أحمد

رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم عائشة أحمد

عد يوم وجاء اليوم المنتظريوم خطوبه مراد والهام فالفندق الهام قاعدة مستنيه مليكه 
مراد بنفاذ صبر : اوووف بقه فين صحبتك دى انا زهقت
الهام : معلش يا مراد هى كلمتنى وقربت توصل 
جلال : اهدى يا مراد وبعدين لسه الباقيين مجهزوش 
بعد مدة كان الكل جهز عشان السيشن وكمان الاطفال وقاعدين فساحه الفندق 
مليكه وصلت وبتكلم الهام فالتليفون وسمعت صوتها 
الهام بصوت عالى: مليكه 
الكل انتبه عالاسم واتصدموا لما شافوا صاحبت الاسم
مراد لما سمع اسم مليكه لف بسرعه وقلبه كان هيقف من الصدمه 
اما مليكه واقفه مش مصدقه وبتحاول تخفى اللى بيحصلها 
الهام : اى دة فين ملك 
ملك دخلت هى ومعتز : انا هنا يا انطى 
الكل لف عالطفله الصغيرة والكل واقف مصدوم ومش عارف اى اللى بيحصل 
الهام : تعالى اعرفك عالراجل الغامض بسلامته وراحت جنب مراد : اهو يا ستى دة خطيبى 
مراد واقف ومش مصدق ان نبض قلبه واقف قدامه 
مليكه قلبها واجعها لما عرفت ان هو العريس بس اخفت دة عشان محدش يلاحظه : اهلا وسهلا 
مراد : احم اهلا بيكى 
وعرفتهم عليهم كلهم ومليكه تعاملت انها اول مرة تشوفهم 
الهام : ودى بقى مليكه صديقتى ومرات ابن عمى معتز
مراد بصدمه : مراته 
ملك : وانا بنتهم 
معتز مسك ايد مليكه لما لقاها بدأت تترعش وميل عليها : اهدى اهدى 
جلال لاحظ ان الجو متوتر : تمام يا جماعه يلا نخرج عشان الصور 
مراد : خمس دقايق وراجع عن اذنكوا 
وسابهم ومشى 
الكل خرج ومليكه واقفه بعيد هى ومعتز : اهدى يا مليكه 
مليكه : هيتجوز يا معتز 
معتز: خليكى قويه 
الهام : فى اى مالكوا واخدين جنب لى 
معتز: اصل مليكه مصدعه شوى 
الهام : اجبلك مسكن 
مليكه : لا شكرا اخدت 
“””””””””””””
عند مراد 
مراد : اتجوزت ومخلفه كمان ياه يا مليكه للدرجه دى نسيتى ماشى يا مليكه انا هوريكى 
وخرج وراح عندهم 
مراد : انا جاهز 
مليكه بدات تاخد لكلوا الصور ومراد بقى يقرب من الهام عندا فيها وهى كانت مستحمله الوضع بالعافيه
وبعد انتهاء التصوير سمعت صوت طفله صغيرة 
مليكه : طنط يا حلوة انتى 
مليكه الكبيرة : ازيك يا قمر 
مليكه : بخير انتى اسمك مليكه 
مليكه : اه 
مليكه الصغيرة : وانا كمان اسمى كدا بابا مراد هو سمانى كدا بيقول ان الاسم دة غالى عليه اوى 
مليكه بصت لمراد وهو بص عليها بس لف وشه بسرعه 
وبعد مدة قعدوا شوى مع بعض 
مليكه : عن اذنكوا هدخل الحمام 
ومشت وسابتهم ودخلت الحمام وفجأه لقت مراد وراها وبيقفل الباب 
مليكه بخوف: انت قفلت الباب لى 
مراد بلا مبالاه : مبرووووووك
مليكه : بعد اذنك عايزة اخرج 
مراد مسكها وخبطها فالحيطه 
مليكه : اه لو سمحت ابعد
مراد: لى عملتى كدا لى نسيتينى بالسرعه دى وكمان اتجوزتى وخلفتى 
مليكه بدموع : لو سمحت ابعد 
مراد: مش هبعد يا مليكه مش هبعد وقرب منها وهمس جنب شفايفها ابعدينى انتى 
مليكه : كانت مشتاقه ليه وكان نفسها تترمى فحضنه ومش عايزاه يبعد وبصت فعنيه وتاهت بسحرهم وفاقت على خبط الباب 
معتز: مليكه انتى كويسه 
مليكه بتوتر: اه يا معتز هخرج حالا
معتز: تمام 
مليكه زاحت مراد : كل واحد دلوقتى بقى ليه حياته وانا بقيت متجوزة وانت كمان هتتجوز فياريت متتعداش الحدود دى 
مراد بغيظ: ماشى يا مليكه مش هتعد الحدود تانى 
################
مليكه خرجت وقابلت عبدالله 
عبدالله : وحشتينى 
مليكه : ساكته ومش بتتكلم 
عبدالله : سامحينى يا مليكه 
مليكه راحت عندة وحضنته : انا مسمحاك 
عبدالله حضنها جامد وجت منى 
منى : وانا 
مليكه : انتى اختى مستحيل ازعل منك  ازيك يا قطه 
حور: انا حور مش قطه 
مليكه وهى بتشيلها : واحلى حور كمان 
وخرجوا كلهم ومراد مش منزل عينه من على مليكه ولا ملك ومليكه قاعدة متوترة من نظرات مراد 
معتز لاحظ دة : مليكه يلا نطلع انا حجزت اوضه لينا لحد بالليل 
مليكه زى مايكون لقت طوق نجاه : تمام يلا بصت على ملك لقتها قاعدة على حجر مراد راحت عندها: يلا يا حبيبتى نطلع نريح شوى 
ملك : لا يا مامى انا هقعد مع انكل مراد دا انا حبيته خالص وهلعب مع زياد 
زياد: ياريت يا طنط خليها معانا 
مليكه : معلش يا حبيبى عشان متعطلكوش 
سهير: خليها يا بنتى بتلعب مع الاولاد 
مليكه : بس 
مراد بجمود: خليها وانا هبقى اطلعهالك 
معتز: خلاص يا مليكه خليها تلعب 
مليكه : ملوكه خلى بالك من نفسك ومتزعليش حد واسمعى الكلام 
ملك: حاضر يا مامى 
مليكه ميلت وباستها وقربت من مراد اللى خد نفس طويل من ريحتها كانه بيحفظها جوة صدرة 
********”**””””””””””””””
مليكه طلعت اوضتها 
معتز : انا فالاوضه دى لو عوزتى حاجه 
مليكه : ماشى شكرا يا معتز 
معتز : انا وعدتك انى هكون جنبك فاى حاجه وسابها ومشى 
اياد: هو اى اللى بيحصل
جلال : مش عارف بس اللى بفكر فيه لو صح تبقى كارثه 
اياد بص لجلال : ربنا يستر 
**************””””*****
تحت ملك قاعدة تلعب مع مراد 
ملك: انا حبيتك اوى يا انكل 
مراد ببسمه : وانا كمان انتى عندك كام سنه 
ملك : عندى ٤سنين ونص 
مراد : العمر كله تحبى تاكلى 
ملك : انا جعانه جدا 
مراد تاكلى اى 
ملك : مكرونه طويله بصلصه قليله 
مراد : تعرفى ان انا كمان بحبها 
ملك : بجد 
مراد : اه وطلب الاكل ليه هو وملك وقاعد بيتفرج عليها وهى بتاكل وبيكلم نفسه : اه يا مليكه كان زمان حياتنا غير كان زمان انا ابو ولادك وكنا هنبقى مبسوطين اوى 
ملك : انكل مراد ممكن تودينى عند ماما 
مراد : طبعا يا حبيبتى تعالى 
واخدها وشالها ونامت على كتفه وراح اوضه مليكه 
وخبط عالباب ومليكه فتحت 
مراد : احم كانت عايزاكى بس نامت على كتفى
مليكه وهى بتهرب من عنيه : معلش تعبتك 
مراد : خلعتيه امته 
مليكه حطت ايديها على وشها : وانا حامل تعبت والدكاترة اجبرونى انى اخلعه 
مراد : دلوقتى اللى كنت عايزة ليا لوحدى بقى للكل 
مليكه بتوتر: احم بعد اذنك 
مراد : مليكه استنى بس قطع كلامهم معتز 
معتز: ازيك يا دكتور وراح عند مليكه وقرب منها وحط ايدة على كتفها 
مراد كان هيتجنن وبص ليهم نظرة وسابهم ومشى 
مليكه : جيت فى وقتك كنت هموت
معتز: لما شفته طالع هو وملوكه عرفت انك هتحتاجى مساعدة 
مليكه : مش قادرة مش عارفه هفضل متماسكه كدا لامته 
معتز: هنحاول روحى اجهزى عشان الحفله لازم تكونى موجودة 
مليكه بحزن : حاضر 
***********#$$$$$$$$$$
بعد مدة الكل اتجمع فالقاعه ومليكه ومعتز ونوال ومللك قاعدين على طاوله وعيله مراد على طاوله اخرى 
ونزل مراد من عالسلم وهو ماسك ايد الهام ومليكه اول ما شفتهم لفت وشها ومراد شاف دة ومش منزل عينه من عليها 
وبدؤا يرقصوا 
معتز : قاعد غيران جدا من مراد وهو مقرب من الهام وقرر يعذب مراد زى ماهو بيتعذب 
معتز مسك ايد مليكه : يلا نرقص 
مليكه بتسحب ايديها : لا مش عايزة 
معتز بغيظ: مليكه بقلك يلا نرقص وشدها ومعطهاش فرصه للرفض وشدها عالمسرح وبدأ يرقص معاها ومراد باصص عليهم وبيطلع شرار ومليكه بتحاول تبعد معتز عنها شوى بس هو رافض وشايف مراد ان مضايق فبيحاول يضايقه اكتر وبيشدها لحضنه 
مليكه : معتز ابعد اى اللى بتعمله دة 
معتز بعدها فجأه وماسك ايديها وهى بتلف ايديه فلتت ايديها وكانت هتقع بس لحقها من ظنت انه اخذلها وكسرها لم تعلم انها هى من كسرته وكتبت لنفسها الجحيم بعدا وقربا منه 
مراد بلهفه : مسكها انتى كويسه 
مليكه بتوتر: اه 
معتز: مليكه انا انا اسف مكنش قصدى وقرب منها 
مليكه زاحته بعيد : حصل خير وسابته ومشت ورجعت قعدت عالترابيزة ومعتز راح معاها ومراد قطع رقصته ومرضيش يكمل 
عند مليكه 
معتز: انا اسف يا مليكه معرفش ازاى حصل دة 
مليكه : حصل خير انا عايزة امشى 
نوال: ماشى يا حبيبتى 
ملك : انا هروح اسلم على انكل مراد قبل ما نمشى 
مليكه لسه هتعترض كانت ملك راحت عند مراد 
مليكه بصوت عالى: مللللللك
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى