روايات

رواية جميلة الصقر الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر الجزء الثاني

رواية جميلة الصقر البارت الثاني

رواية جميلة الصقر الحلقة الثانية

في الصباح الساعه 6الصبح **
صقر:جميله جميله فوقي بقى بسرعه
جميله:ح ح حاضر فوقت اهو
صقر:تمام تعالى معايا فورا احنا لازم نمشي بسرعه..اخدها من ايدها علشان يطلعو بره للقصر
جميله:عمو احنا حنروح فين دلوقتي
صقر:انا حطلعك بره القصر قبل مابابا يفوق لازم تهربي قبل مايفوق بسرعه..قرب على باب القصر وفجئه لقاها وقفت
صقر :وقفتي ليه انتي لازم تمشي فورا قبل مابابا يفوق بقولك
جميله بتوتر:بس بس انا مش عاوزه امشي من هنا
صقر بصدمه:افندم؟! ليه بقى؟!!
جميله وهي تبلع ريقها بتوتر:ب ب بصراحه علشان انا كذبت عليكم
صقر:كذبتي!!كذبتي في أيه انطقي فورا
جميله:طب طيب تعال معايا نرجع الاول وبعدين ححكيلك كل حاجه والله
صقر:طيب تعالى معايا قبل مابابا يفوق ويشوفنا..اخدها ورجعو الجناح تاني
صقر:ها وصلنا اهو انطقي كذبتي في ايه بقى
جميله بتوتر:اصل اصل بصراحه انا مش مجنونه انا كونت بمثل عليكم بس
صقر بغضب:نعممممم!! انتي مش مجنونه وكذبتي علينا طيب ليه عملتي كده انطقي فورا
جميله بخوف:ح ح حاضر حقول كل حاجه بصراحه انا يتيمه فعلا بس مش عايشه في ملجئ زي ماقولت انا بابا وماما ماتو في حادث من سنتين وانا بقيت وحيده معندييش حد اتسند عليه اشتغلت كتير بس كان في كتير بيطمع فيا وانا بسيب الشغل علشان كده ماحنا محلتناش غير شرفنا اه وبعد كده انا مكانش معايا فلوس خالص علشان كده اشتغلت نصابه انصب علي الناس الاغنيه وامثل عليهم اني مجنونه علشان يدوني فلوس اصرف منها وكان فيه اغنيه كتير زيكم كده بيشفقو عليا ويدوني فلوس كتير لحد ماقابلت بباك وهو شافني طمع فيا كمان وجابني هنا وحصل الي انت تعرفه بس
صقر:طيب وانتي مش خايفه اسلمك للشرطه دلوقتي بتهمه النصب علينا وكمان مش عاوزه تهربي من هنا ليه بقى
جميله:اولا انا وثقت فيك وحسيتك طيب عكس بباك ده وانت مش حتعمل كده انا متأكده من كده وثانيا انا بصراحه من شهر مكانش معايا فلوس لاجار الشقه بتاعتنا وصاحب اشقه طردني يعني انا معندييش غير الشارع دلوقتي والنبي ياصقر بيه خليني هنا حتي اشتغل خدامه عندكم بأكلي وشربي بس الله يسترك يارب
صقر بشفقه:بصي انا عاوز اساعدك فعلا بس مقدرش اسيبك هنا مع بابا انا مضمانوش وممكن يأزيكي وانا مش موجود في القصر
جميله:طيب مش انت قولت حتتجوزني علشان تحميني منه
صقر:لا انا كونت بكذب بس علشان ميقربش منك وكونت حهربك من شويه قبل مايفوق هو
جميله:طيب ليه متتجوزنيش فعلا علشان افضل هنا وهو مش حيقرب مني لو اجوزتني انت
صقر:لا لا مقدرش بصراحه انا بحب واحده وعاوز اجوزها ومقدرش اجوزك علشان حتزعل هي مني وتسيبني كمان
جميله:طيب بص انا مقدره ده طبعا وده حقك بس ساعدني ارجوك احنا حتنجوز على الورق بس علشان بباك يبعد عني وانا مش حدخل في حياتك او اقف في طريق حبك انا بس عاوزه اقعد هنا ثلاث شهور بس اظبط اموري كويس وبعدها تطلقتي وكل واحد يروح في حاله ايه رئيك ياصقر بيه
صقر بحيره:انا انا مش….
جميله بمقاطعه وترجي:ارجووك توافق علشان ربنا بس ساعدني وانا حفضل بعيده عنك وعن حياتك لحد ما المده دي تخلص وكل واحد يروح في حاله اوعدك
صقر:ماشي تمام انا مواقف مدام كده حساعدك وامري لله
جميله:شكرا شكرا ياصقر بيه انا مش حنسالك الجميل ده العمر كله
صقر بجديه:بس بشرط لازم تفضلي مجنونه قدام بابا علشان مايعملش ليكي مشاكل اوك
جميله ببتسامه:اوك انا موافقه طبعا
صقر:طيب انا عندي شغل دلوقتي وحاجي على المعاد وعد
جميله:تمام وانا حفضل هنا لحد ما تاجي انت
خرج صقر من القصر بعد ماقفل على جميله بامفتاح علشان بباه ميقربش منها
في جناح سليم الهواري **
سليم:ايوه ياحبيبتي اخير حخلص منه بعد عشرين سنه وانا مستحمله علشان الاملاك كلها بأسمه هو.. مش كفايه اني تعبت لحد ماخلصت من ابوه واجوزت امه كمان.. طلع ابوه ده ناصح وكاتب كل حاجه بأسمه.. بس خلاص حجوزه من المجنونه دي وحجننه زيها بعدين متخافيش كل الاملاك حتبقى ملكنا احنا زي اتفاقنا من زمان
: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم:حاضر ياحبيبتي سلام دلوقتي علشان احضر كل حاجه لكتب كتابه انهاردا وحكلمك بعدين
وقفل معاها وكمل بمكر:اخير حخلص منك يابن السيوفي واخد كل الاملاك..الاملاك دي حقي انا..انا صبرت عشرين سنه علشانهم بس
في شركه السيوفي ***
صقر على الفون:ياحبيبتي انا قولتلك الحقيقه علشان متزعليش مني بعدين صدقيني انا مجبور انا مبحبش حد غيرك انتي يانرمين
نرمين على الفون:بس ياحبيبي انت زنبك ايه في الي عمله بباك يعني تتجوزها علشان تحميها منه طيب شوفلها شقه بعيد تعيش فيها احسن من كده
صقر:ياحبيبتي افهميني بابا حاططها في دماغه حتي لو بعتها عن القصر حيدور عليها تاني انا بس حجوزها ثلاث شهور بس على الورق انتي الي في القلب يانرمين بس
صدقيني وانا حجوزك بعد ماطلقها علطول
نرمين:وانا كمان بحبك ياصقر ومقدرش اعيش من غيرك وانا واثقه فيك ياحبيبي وحفضل معاك العمر كله
صقر بحب:وانا كمان بحبك وحفضل بحبك العمر كله ياقلبي سلام دلوقتي عندي اجتماع مهم
وقفل معاها وزهب للاجتماعه في الشركه
وفي القصر في جناح صقر كانت جميله بتتكلم في الفون **
جميله:ايوه ياكريم انا كويسه متخفش وخطتنا ماشيه زي الفل كمان
كريم:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:لا متخافش انا عامله حسابي وزي الخطه تمام وانا مش حمشي من هنا غير لما احقق هدفي
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:لا مش حتراجع دلوقتي لازم اتنقم منه على الي عمله في عيلتي انا انتقامي حيبدء من النهاردا
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعدها سمعت صوت فتح الباب
جميله بخوف:طيب اقفل دلوقتي ياكريم حكلمك بعدين سلام سلام
دخل صقر فجئه بغضب :كريم مين ده الي بتكلميه
جميله بتوتر وخوف:ــــــــــ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى