Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم منة وائل

سليم :ايوا، هبعتلك صور كدا تشوفهملي، لا بكرا بالكتير ماشي، يلا افتح الواتس، سلام، اما اشوف اللي في دماغي فعلا والا لا
جويريه :في أي يا سليم
سليم :لا ياماما ماتشغليش بالك
جويريه :طب عرفت الشركه الجداد بالمخازن
سليم :لا طبعا
جويريه :ليه يابني
سليم :احنا لسه مانعرفهمش اقوم معرفهم على المخازن على طول كدا اكيد لا، ناخد عليهم بس الاول وبعدين نعرفهم كل حاجه
جويريه :على رأيك، فاكر اللوا رضوان
سليم :ودي حاجه تتنسي انا مش عارف حبيتي في أي
جويريه :يابني انا كنت فكراه صادق في كلامه بس للاسف طلع عامل لعبه عليا عشان يوصل للمخازن
سليم :والحمدلله انه معرفش يوصل لأي حاجه لانه لو كان وصل كنا روحنا في حديد معرفش يثبت علينا حاجه
جويريه :يومها سافرت الأردن بكل اللي حيلتي، وامبارح بس كان أول يوم ليا في مصر بعد اما هربت
سليم :خلاص ماتفكرنيش، المهم
جويريه :اي
سليم :الحاج سالم اتصل بيا وقالي ان البضاعه اللي عنده كلها اتبعت
جويريه :طب حلو دا
سليم :تمم هو عاوز بقا يجي عشان مقسم المكسب
جويريه:خليه يجي مستني اي
سليم :منا خوفت اقوله يجي تقوليلي مش فاضيه، قولت أسألك الأول
جويريه :لا خليه يجي خلينا نخلص
سليم :تمم
………….في غرفه معاذ وساره
معاذ :متأكده انك هتكوني كويسه
ساره :مالك يا معاذ في أي ماقولتلك اه هكون كويسه هو انا يعني لوحدي ما في ناس كتير هنا فارس وميرفت وبعدين لو حصل حاجه انا واثقه انك هتنقذني
نظر لها معاذ بخوف ووقف سريعا وذهب إليها ووضعها في احضانه كأنه يطفئ نار شوقه
نظرت له ساره بصدمه وهي تفتح فمها
معاذ :خالي بالك من نفسك، تصبحي على خير انا هنام عشان مسافر بدري
ساره لنفسها وهي علي نفس حال الصدمه:اي اللي حصل دا هو حضني صح، طب….. طب اي، انا هروح انام يمكن بحلم
……………….
فارس :تفتكري العمليه دي هتنجح
ميرفت :ان شاء الله، وبعدين انا ما اتعودتش اني اشترك مع معاذ باشا في أي مهمه وتفشل
فارس :انتي اشتركتي في مهمات مع معاذ قبل كدا
ميرفت:كتير هو اساسا كل مره هو اللي بيطلبني في مهماته
فارس بغيره:وهو يطلبك ليه أن شاء الله
ميرفت :عادي يعني بيحبني اشتغل معاه
فارس :لا مايحبش، بعد كده هتشتغلي معايا
ميرفت :هههه اي يا فندم ما كلنا واحد وفي الاخر بنشتغل مع بعض
فارس :اه صح، طب ماتقوليش فندم تاني اسمي فارس
ميرفت :هههههه حاضر فارس
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي. 
شروق وهي تتذكر 
فلاش باك 
شروق المهم يا ماما اوعي تنسى النقاب، انتي فاهمه يلا سلام.
حسام :اذيك
شروق بصدمه :اا… أذى حضرتك
حسام بشك:هو انتي كنتي بتكلمي مين
شروق :كنت…. كنت بكلم ماما
حسام :اه تمم، عارفه انجي اللي كانت سكرتيره مستر وائل
شروق :اه عارفاها
حسام :اطردت النهارده
شروق :اي دا لي
حسام :اصل لاقتها بتفتش في مكتب رعد، مش انتي بردو كنتي سكرتيره رعد
شروق :اه
حسام :طيب هو رعد شايل اي ورق في المكتب
شروق لنفسها :وهو لو كان شايل اي ورق في المكتب كان زماني بتجوزه
حسام :انتي معايا
شروق:اه معاك، لا مش شايل اي ورق
حسام :طمنتني، اصل بحسبها سرقت حاجه، يلا الحمدلله
شروق:الحمدلله
باك
شروق :يارب مايكون سمع حاجه
عبد الرحمن :مالك يابنتي قاعده ساكته كده ليه
شروق :مفيش يا جدو عادي
عصام :وهي الهانم اسمها اي
شروق :سعاد اسمها سعاد
عصام :طب وهي مش بتكلم ليه
ناديه وهي تغير من صوتها :احم، لا ابدا اصل انا من تبعي مش بتكلم كتير
عبد الرحمن :المهم ياام شروق احنا خلاص اتفقنا ان الفرح كمان ٢٠يوم
ناديه :اه ما شروق قالتلي، على بركه الله
وائل وهو غاضب :انا مردتش اكلمك وانت هناك عشان عملت احترام ليك قدام الموظفين كلهم
فاطمه :في أي يا وائل انا داخل تزعق ليه كدا
وائل :اسكتي انتي انا بكلم ابنك
رعد :بتكلمي مين بظبط يا بابا
وائل :بكلم البيه اخوك
حسام :تمم، حضرتك عاوز اي
وائل :دا انت بجح ومحدش قادرك ازاي تطرد البنت وانت ملكش اي صلاحيه لكده وبعدين هي كانت عملت اي يعني اجرمت
رعد :طب فهمني اي اللي حصل يا بابا
حسام :سيبه يا رعد خليه يخلص اللي عنده
وائل وهو يصفعه على وجه :انت قليل الادب ومااتربتش
فاطمه وهي تجري بلهفه:ابنيي
عبد الرحمن :وائل، انت اي اللي عملته دا احنا من امتا واحنا بنمد ايدينا على الولاد هو كان عمل اي لكل دا
حسام وهو غاضب :اقولك انا يا جدو عملت اي طردت السكرتيره بتاعته انجي عشان دخلت لاقتها في مكتب رعد معرفش كانت بتسرق اي والحمدلله اني دخلت في الوقت الصح ولحقتها، ها تحب اكمل يا… يا بابا 
وائل :مش مبرر انك تطردها فتشتها وملقتش معاها حاجه 
فاطمه :وانت مالك محموق عشانها كده ليه 
حسام :اقولك انا يا ماما عشان اي ماهو يعتبر كله عارف مفيش الا انتي يا غلبانه اللي ماتعرفيش 
وائل :تعرف اي ان شاء الله 
حسام :بابا زعلان على السكرتيره عشان دي تبقا مراته مراته يا ماما صح والا انا غلطان ولو مش مصدقه؛ َفي الصور اللي مع عمي مخبيها كان فاكره هيبعد عنها بس الظاهر بابا م تاج معاها مش كدا والا اي يا بابا 
فاطمه بصريخ :بسس بس كفااياااا كفايا بقا 
وائل :فاطمه انا…. انا 
فاطمه بدموع :انت…. انت اي ها انت خاين، خاين دي قليله عليك، انت انت اوسخ راجل شوفته في حياتي 
وائل :افهمي بس يا فاطمه 
فاطمه :افهم، افهم ايييي اوعي ايدك ماتنطقش اسمي ابدا اوعي سبني 
عبد الرحمن :اهدي يابنتي ماتعمليش في نفسك كدا 
فاطمه :ههههه اهدي، صح اهدي يا عمي ابنك اللي طول عمري شيلاه هو وعياله بيخوني ومع سكرتيره، يااخي استنضف 
عبد الرحمن :اطلع برا يا وائل 
وائل :انت بتقول اي يابابا
عبد الرحمن :زي ماسمعت روح للسكرتيره بتاعتك يلا
وائل :انا ليا في البيت دا زي زيهم
عبد الرحمن :ملكش حاجه عندي يلا امشي من هنا ولما يبقا يتصلح حالك تبقا،ترجع، برااااا
وائل :ماشي يا بابا بتطردني، ماشي انا هندمكم كلكم هندمكم
عبد الرحمن :يلا برا
حسام :ماما اااا
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
   في فيلا سليمان المحلاوي 
سليمان :ما تقعدي بقا يا حياه انتي عماله رايحه جايه ليه يابنتي 
حياه :بقا انا اطرد بفضيحه من الشركه وبسبب الحيوان دا 
سليمان :ماانتي متخلفه رايحه تدوري في المكتب وانتي متأكده ان رعد مش بيشيل الأوراق المهمه في المكتب بتاعه لا ورايحه تدوري في عز النهار والكل موجود 
حياه :يعني كنت أعمل اي يعني انسحب زي الحراميه عشان اشوف الورق، ده حتى لما فتحوا الخزنه قدام عيني مكنش فيها الا فلوس وبس وكان ورقه ملهمش لازمه
سليمان :طب وهتعملي اي
حياه :لا ده تسبهولي بقا، بكره خطوبه نادر ومعتز انا بقا هعرف اادبك يا حسام على اللي عملته معايا
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في قصر العرباوي
الدكتور :ياريت بلاش ضغط نفسي عشان هي عندها انهيار عصبي، وخالي بالكم السكر عندها واطي جدا ودا غلط وهتحتاج لشويه تحاليل وفحوصات كدا عشان نطمن ان مفيش أثر على العمليه اللي هي عملتها
حسام :طب هي مش بتفوق ليه
الدكتور :دا عشان انا مديها حقنه مهدئه تنيمها شويه احسن لها
عبد الرحمن :طب انت شايف اننا نحجزها في مستشفي احسن والا اي
الدكتور :لا مالوش لزوم اهم حاجه الراحه التامه
رعد :شكرا يا دكتور، وصل الدكتور يا نادر
نادر :حاضر اتفضل يا دكتور
شروق :على فكره هي محتاجه محاليل
عبد الرحمن :نعلقلها محاليل اصلا هي مش كلت حاجه من الصبح
ناديه :حبيبتي ربنا يقومها بالسلامه يارب
شروق:ربنا يطمنكوا عليها يلا احنا يا ماما
عبد الرحمن :اي اللي بتعملي دا يا بنتي احنا ماتغديناش مع بعض
شروق :مره تانيه ان شاء الله ياجدو
رعد:لا مايصحش، عمتو معلش بلاغي الست حسنه تجهز الأكل
سحر :حاضر يابني 
………….بعد الغدا في الجنينه  
رعد :عارفه ياشروق، انا بكره ابويا اوي 
شروق :عشان اللي عمله 
رعد :لا من زمان وانا بحسه عاوز كل حاجه ليه، حتى مرات عمي وولاده لما جدي طردهم كان هو السبب، صحيح امي هي كمان كانت مشتركه في كدا بس ندمت وهي دلوقتي بتدور عليهم 
شروق :طب هو طردهم ليه 
رعد :بابا زن على ودنه وقاله انها خدامه ومايصحش والمجتمع، راح طردهم 
شروق :وهما الخدامين مش بني ادمين 
رعد :وياريتها كانت خدامه عشان يعملوا كل دا، جدي بيقول انها كانت الممرضه بتاعته بس هو خاف انها تضحك على عمي وتاخد كل فلوسه 
شروق :لا هي مش كدا ولا عمرها فكرت في الفلوس 
رعد :هي مين دي يا شروق 
شروق بتوتر :ااا ااا…. اقصد يعني ان اي واحده غلبانه 
رعد :اه، مش شرط يا شروق ما اهو اصل مش كل الناس غلابه ذيك وطيبين 
ناديه :يلا يابنتي بقا عشان اتاخرنا 
رعد :ماانتوا لسه قاعدين ياطنط 
ناديه :معلش يابني اصلي تعبت وعاوزه انام 
رعد :ماشي يلا عشان اوصلكم 
شروق :يلا 
        بقلمي منه وائل 
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في منزل حور
  معتز :ههههههه شوفتي الراجل وهو بيزعق كان شبه حج عضمه 
حور :ههههههههههههه 
معتز :وربنا دا انا كنت هموت ضحك هههههه 
حور :بجد الخروجه دي فرقت معايا جدا ماضحكتش من قلبي من زمان كدا 
معتز :ومن النهارده هتفضلي تضحكي على طول لان ضحكتك جميله اصلا 
نظرت الي الاسفل بخجل 
معتز :احم همشي انا بقا عشان الوقت اتأخر 
حور :معتز 
معتز :نعم 
حور :خالي بالك من نفسك
معتز :حاضر
حور :معتز
معتز :ايوا
حور :لا اله الا الله
معتز باءبتسامه :سيدنا محمد رسول الله، مع السلامه
حور :مع السلامه
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️  في الصباح في اسكندريه
ساره :خلاص مسافر
معاذ :متخافيش هاجي بكرا ان شاء الله
ساره :تيجي بالسلامه خالي بالك من نفسك
معاذ :حاضر، وانتي كمان خالي بالك من نفسك
ساره :هبقا اكلمك في التليفون
معاذ :هستنا، مع السلامه
ساره :مع السلامة
فارس :ابقا قول لنادر ومعتز مبروك بقا واعتذرلهم وفهمهم
معاذ :حاضر مع السلامه يا صاحبي
فارس :تيجي بالسلامه يا موزه
معاذ :سلام يا ميرفت
ميرفت :مع السلامه يا فندم
…………
سليم:ايوا اي يابني والله طب ابعت الصور بالمعلومات يلا سلام، وهو ينظر للصور هههههههههه بقا كدا ماشي
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!