روايات

رواية عشقي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ياسمين مصطفى

وها هنا قد جاء اليوم المنشود……
يوم زفاف عدي ورسيل…….عشق عرفت وفرحتلها كتير…..لكنها زعلت بردو لان مفيش فرح اتعملها…لكنها حمدت ربنا ان قاسم معاها…وانها مش عايزه غيره….
بوم الفرح ف اوضه البيوتي سنتر……
الارتسيت:انتي ماشاء الله جميله جدا انتي مش محتاجه ميكب يامدام عشق…..ولا حتي الانسه رسيل….بس عشان فرحها بقا….لكن انتي ماشاء الله مش محتاجه ميكب….
عشق بود:شكرا ع المجامله اللطيفه دي….
الميكب ارتيست:بس انا مش بجاامل دي حقيقه……
عشق:الله يخليكي……
رسيل:عشق عايزه اقولك نصيحه….مش تقولي الله يخليكي…قولي الله يديمك…لان يخليكي جايه من التخليه…
عشق وهي بتحضنها:الله يدبمك ليا يارسيل….
رسيل:ويديمك ف حياتي با اجمل عشق علي وجه الارض…..
صوت عربيات برا….
عشق بغمزه:شكل العريس وصل……
ودخل عدي وكانت رسيل خلصت زي ما عشق بردو خلصت…
عدي راح بسرعه عند رسيل وقالها:اي القمر دا ربنا يديمك ف حياتي يا رسيل….
رسيل بخجل:وانت كمان حلو ياعدي….
عدي بمرح:ياصلاه النبي احسن….اي دا انتي بتتكسفي يابطه….
رسيل بغضب:متقوليش يابطه….
ضحكت عشق عليهم…..وقالت
عشق:عمركوا ما هتتغيروا ابدا…..وراحت تشوف قاسم فين……وخرجت برا الكوافير…
اما هو بقا لما شافها انسحر جدا بجامالها وميكب بتاعها الرقيق….واد اي هيا جميله….وغار لفكره ان حد شافها كدا وراح عليها بسرعه…..
عشق:قااسم…انت كنت فين بدور عليك من زمان….
قاسم:ليه كدا ياعشق…ليه الميكب…ما انتي حلوه من غيره…
عشق:خلاص بقا ياقسومتي عديها…وبعدين النهارده فرح…وكملت بغيره والبنات كتير شايف البنات بيبصولك ازاي…عايزه اروح اجيبهم من شعرهم……
قاسم بضحكه:خلاص يحبيبتي…اهو عدي خرج اهوو…وبعدين انا صحبه ولازم ازفه….هتركبي جنبي…..
عشق وهي بتحط ايديها ف ايده:طبعا…ايه مش جوزي حبيبي…..
ضحك قايم عليها وراح عند عدي….
قاسم:ياعريس ياعريس….
عدي وهو بيحضنه:اخيرا ياصاحبي…اخيرا….
قاسم:انت ليه محسسني انك عندك 90 سنه…يالا يبني عيش حياتك…..وبعدين لتزم تنول شرف ان قاسم الجوهري بجلاله قدره هيزفك……
قد يعجبك أيضاً
Spitfire in Love بقلم isabelleronin
Spitfire in Love
22.8M
827K
In a sick way, I prefer nightmares. I hate good dreams because I know when I wake up, she won’t be there… Rule Number One: Keep your shit together. Love of my life: K…
THE TEKULA PROJECT بقلم AuthorAnon_
THE TEKULA PROJECT
1M
41.6K
(COMPLETED | UNDER EDITING) Fresh out of college, Veronica Odair is hired as a forensic scientist at the infamous B.E.A.R. Laboratories. She is put to work on the classi…
Fight For Her بقلم Liz_Plum
Paid Stories Badge
Paid Story
Fight For Her
14M
682K
Fight For Her is now published as a Wattpad Book! As a Wattpad reader, you can access both the Original Edition and Books Edition upon purchase. Scarlet has it all-statu…
Marked by the Alpha بقلم zabellerain
Marked by the Alpha
33.8M
1M
"You are mine," He murmured across my skin. He inhaled my scent deeply and kissed the mark he gave me. I shuddered as he lightly nipped it. "Danny, you ar…
Ace بقلم xxdailydolanxx
Ace
41.1M
1.1M
[COMPLETE][EDITING] Ace Hernandez, the Mafia King, known as the Devil. Sofia Diaz, known as an angel. The two are arranged to be married, forced by their fathers, join…
The Girl He Never Noticed بقلم sweetdreamer33
Paid Stories Badge
Paid Story
The Girl He Never Noticed
220M
6.8M
When billionaire bad boy Eros meets shy, nerdy Jade, he doesn’t recognize her from his past. Will they be able to look past their secrets and fall in love again? …
عدي:طبعا طبعا…..دا سهاده اعتز بيها يا قاسم بيه….
قاسم:اركب بسرعه….عشان الصحافه بتقرب عليك….مس ناقصه هبل ع المسا….اركب…
وركب عدي وركب قاسم قدام وجنبه….عشق…
عشق:براحه ياقاسم….
قاسم:لاا يستحيل….هو انتي بتخافي ولا اي…
عشق:لا مش حكايه بخاف….لان احنا بليل وكدا…..وبعدين انا مش بخاف وانا معاك….
قاسم مسك ايديها وباسها وبعدين قلل من السرعه شويه…..ونزلوا القاعه…..
كانت عشق هتنزل وتساعد رسيل لكن عدي سبقها…….
عشق ببسمه:ربنا يخليكوا لبعض…..
قاسم:ويخلينا لبعض ياحبيبي…..
عشق:يالا ندخل….
ودخلوا القاعه….وكان كل الشباب بيبصوا لعشق…وكانت البنات كلها بتبص ل قاسم…
عدي ورسيل قعدوا مكانهم….وقاسم وعشق قعدوا علي اول ترابيزه…..وطبعا قاسم قام تاني معاه عشق…عشان يسلم  علي رجال الاعمال….ولكنه لاحظ ان فيه شباب كتير بتبص علي ايديها……ف طلع ع الاستيدج…ومسك المايك…..
قاسم:اهلا وسهلا بيكوا ولكل واحد نورنا النهارده….النهارده مش فرح عدي صحبي لا…..فرح عدي اخويا…واكتر من الاخوات…احب اقولك ربنا يبارك في حياتك الجايه واشوف ولادك…..تاني حاجه بقا اكيد شوفتوا كلكوا الخبر اللي نزل علي التليفزيون…لازم تعرفوا ان قاسم الجوهري مبيبقاش في علاقه مع واحده ف الحرام…احب اعرفكوا بمراتي وحبيبتي عشق….
عشق اتبسطت جدا انه عرفها للناس….انه شهر الجواز يعني….وطلعت ع الاستيدج…..
قاسم وهو بيبوس ايديها:اقدملكوا عشق الجوهري مراتي….
طبعا قاسم استقبل كل التهنئات
………..:بس حضرتك معملتش فرح ليه ياقاسم بيه…..
قاسم:مامت عشق لسه متوفيه قريب…..مينفعش نعمل فرح….ياريت تتفهوا الوضع…..
زعلت عشق جدا انه مش هيعملها فرح وقاسم فهم دا……..وعدي ورسيل كانوا فرحانين جدا ان هما خلاص هيتلموا ويقعدوا تحت سقف واحد…..بس كانوا زعلانين عشان قاسم مش هيعمله فرح…….ورجع قاسم تاني وهو ماسك وسط عشق للمكان اللي كانوا قاعدين فيه…..
قاسم:مالك ياعشقي….
عشق بدموع:فرحانه لرسيل وعدي…..
قاسم:وانا كمان فرحان….
وفضلوا زي ماهما قاعدين لحد ما اجت فقره السلو….
عشق:قاسم…قاسم تعالي نرقص…
قاسم:اسكتي ياعشق بلاش شغل الاطفال دا…
عشق بدموع:حاضر…..
اما بقا عند عدي ورسيل….
رسيل:هي عشق مالها….هو صاحبك دا ماله…اللي اعرفه ان عشق مامتها متوفيه من زمان….
عدي:اكيد بيخطك لحاجه…..سيبك بقا من عشق وقاسم….ها قوليلي انتي حلوه كدا ليه النهارده
رسيل بخجل:ياعدي بقا….
عدي:هههه انتي بتتكسفي يابطه…..
رسيل بغضب:متقوليش يابطه….
عدي:حاضر….هههه…يابطه…
خلص الفرح…….وروح عدي ورسيل……وطلب عدي من قاسم انه هو اللي هيسوق العربيه.. وقاسم يركب عربيه تاني وافق قاسم… وركب هو وعشق في عربيه تانيه وكانت عشق زعلانه وقاسم لحظ دا………
قاسم:عشق انتي بتحبيني بجد….
عشق:هو دا سؤال يا قاسم….كملت بخجل…اكيد يعني بحبك….
قاسم:وانا بعشقك عشان كدا سامحيني…..
وطلع مخدر ورشه علي عشق وعشق اغمي عليها…..اما هو ف غير مسار طريق البيت…
_______________________♕________♕
اما بقا عند عدي ورسيل…….
رسيل:عدي انت رايح فين….دا مش طريق البيت….دا طريق بيت قاسم وعشق….
عدي بغمزه:مفجأه…ادينا وصلنا……اربطي الشريطه السودا دي علي عنيكي….
رسيل:تاني…خلاص متبصليش كدا…حاضر..
وغمت رسيل عنيها….ونزل عدي ومسكها…
عدي:واحده واحده…..فتحي….
فتحت رسيل عنيها بعد ماشالت الشريطه السودا وصوتت من كتر الفرحه…..
رسيل بضحك:الله….عدي….دي هتبقي فليتنا….
عدي:اه ياحبيبي…هتبقي فيلتنا وفيله ولادنا ان شاء الله……
رسيل بفرحه:انا مبسوطه….مبسوطه جدا جدا….لاننا بردو هنبقي جنب قاسم وعشق….ونبقي عيله واحده…..انا بحبك اوووي…….
عدي:وانا بحبك اكتر…مش يالا بقا….
رسيل بخجل:انت عايز ايه….
عدي بغمزه:تعالي وانا اقولك ياجميل…
_____________________
في صباح يوم جديد
عشق صحت وهي حاسه ان دماغها بتوجعها… بصت حوليها لقت المكان جديد عليها جدا…. استغربت….. وافتكرت ان قاسم عمل فيها حاجه امبارح…. راحت تفتح الباب… مبيفتحش….. صوتت…
عشق بضريخ: قااااااااسم…….. انت فين انا خايفه اووي…..
وبعدين لفت وشافت ما صدمها…
يتبع…….
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
لقراءة الجزء الثاني من رواية عشقي : اضغط هنا

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى