روايات

رواية ظلام الرعد الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم فاطمة عيد

رواية ظلام الرعد الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم فاطمة عيد

رواية ظلام الرعد الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم فاطمة عيد

رواية ظلام الرعد الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم فاطمة عيد

بعد مرور عامين

في المانيا

دلف الي الشركه بكل ثقه وغرور فهو الآن يملكها واصل السير ليقول الي السكرتيره:-

اتبعيني..واحضري لي مواعيد الاجتماعات الجديده من فضلك

قال كلماته باللغه الالمانيه ودلف الي مكتبه وهو ينظر إلي الصوره المعلقه علي الحائط الذي امامه وهو يقول بابتسامه:-

فاتت سنه علي فراقك ياجدي..كان نفسي تشوفني وانا مسؤول كان نفسي تكون فخور ب مازن الجديد اللي انت سيبت اثر جواه عمره ما هيتنسي ..كان نفسي ازورك ف قبرك بس من بعدك وانا واخد عهد اني هعيش هنا لوحدي مش هبدأ من جديد لكن كل شئ قديم انتهي

———

في القصر اجتمت العائله في أجواء هادئه ليقول رعد:-

هتولدي امتي يابومه

ورد:-

مبعدش ياچيمي…لو ولد هسميه رعد ولو بنت هسميها داليا

كيان:-

انا جدو وحشني

رعد:-

وحشنا كلنا ياحبيبتي ..جدنا هو سبب كيانا وقوتنا الحقيقيه

دلف في ذلك الوقت معتز ويقين معاً وهو يقول:-

متجمعين يبقي في مصيبه

رعد:-

هو في مصيبه غيرك..ماتلمي جوزك بقا

يقين:-

ماانت اللي فاسد أخلاقه ياعم رعد

ضحك الجميع علي مزحتها ليقول الاخر:-

تعالي نراجع الشغل من ساعه ما عز وچنا سافرو وكل حاجه علي دماغي وانت ولا هنا

رعد:-

كنت مكتئب اي مكتئبش

معتز:-

خدي المجله دي ياكيان

التقطتها منه وهي تقول :-

فيها اي دي

معتز:-

متكلمين عنك ف مقال بقيتي من احسن سيدات الاعمال

كيان بفخر:-

شئ متوقع

معتز:-

اعمال مين يام اعمال ده انا بعمل نص شغلك

كيان:-

كنت سيبتني افتخر شويه

معتز:-

اسف ده مجهودي

رعد:-

خدو بعض قلمين احسن

——–

بعد مرور ساعات في ڤيلا الرعد

عانقته بقوه وهي تقول:-

انت كويس

رعد:-

طول ماانتي جنبي انا كويس …كنت فاكر اني أما ابعد هبقي كويس بس كنت غبي وقفت حياتي بأيدي مكنتش منتظر حاجه ترجع بس مكنتش بحاول اعمل حاجه جديده لحد ماانتي جيتي

كيان:-

ياتري بعد ما جيت حصل اي

رعد:-

حصلت مصايب…لكن كلها كانت قدر لو مكنتيش جنبي فيها مكنتش هعدي منها بخير ..انا مش فاكر اي حاجه قبلك ومش عايز افتكر

كيان :-

غريب الحب مين فاهمه

رعد :-

امشي من هنا يابت

كيان:-

انا غلطانه اني بضحكك

رعد:-

بحبك

كيان:-

اها مانا عارفه

رعد:-

طب اروح اخونك بقا

———–

في الاسكندريه

چنا:-

عز اتأخرت كده ليه

عز:-

كان عندي شغل كتير بس

چنا:-

انا حامل

عز:-

طيب…..اي بتقولي اي

چنا بابتسامه:-

اللي سمعته

عز:-

وانا اقول وشك منور كده ليه

چنا:-

عشان هجيب عز الصغير مثلا

عز:-

ازاي قدرتي تحبيني اوي كده

چنا:-

قدرك بقا انا بحب كل حاجه فيك عيوبك قبل مميزاتك ..انت اللي بتكملني اصلا انا مبقتش اقدر اعيش من غيرك

——–

في ڤيلا الرعد:-

كيان:-

جدو علمنا حاجات كتير اوي

رعد:-

هو سبب نجاحنا …هو سندنا ..وطيفه دايما هيفضل معانا ..هو مسبناش عمره ما غاب عننا لحظه..هو اللي علمنا أن مفيش حياه مثاليه وأن حتي الضلمه لو قاومنها ممكن نلاقي وسطها نور وانتي كنتي نوري الخافت اللي كانت مخفي وسط ظلامي

“ستلتقي بالعديد من الأشخاص ليس لأنهم مقدرين لك بل لأنهم مجرد درساً وسط اختبارك الذي لن ينتهي الا بأنتهائك ولكن عليك المقاومه والدفاع والا ستسقط مهزوماً وسط دناثتهم “

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى