روايات

رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم فاطمه جودة

مراد .. تعالو نلف كدا نشوف حاجه نجبها عشان خطوبه عمر الاسبوع الجاي
ادهم.. يلا هو احنا مش هنركز في الشركه
مراد .. تعالي بس دلوقتي
ادم ..  اشطا من هنا
***
فريده .. انا عايزه اجيب فستان سوريه عشان خطوبة عمر كمان اسبوع وداعواتكم اهم
داليدا .. مبروك ربنا يتممله علي خير
ليليان .. مبروك
فريده ..الله يبارك فيكم طب هتجيبو فساتين معايا
داليدا .. هلبس فستان ازي
فريده .. خلاص بقي يا ديدا هو في مكان احسن بكتير واكيد مش راضي علي اللي بتعملوه ف نفسكو دا
داليدا .. خلاص ماشي
فريده .. وانتي
ليليان .. ماشي عشان خاطرك وخاطر عمر
فريده .. طب يلا
داليدا .. اي رأيكو ف دا
ليليان .. الله تحفه
فريده .. خشي شوفيه عليكي عقبال ما نشوف لينا
ليليان .. فري اي رأيك في دا
فريده .. قمر اوي بصي دا ليا
ليليان … تحفه
داليدا .. ها اي رأيكو
فريده وليليان .. يخربيت الجمدان
داليدا .. حلو بجد
ليليان .. قمر يا روحي ملاك
فريده .. طب هنخش نشوف دول وانتي غيري الفستان
داليدا .. ماشي
فريده لبست .. داليدا اي رأيك
ادهم وادم ومراد كانو معدين قدام المحل وشافو فريده وداليدا
ادهم دخل المحل  .. ذوقك حلو اوي
فريده  .. افندم
ادهم .. خدي الفستان شكلك حلو فيه
مراد من برا  .. الله يخربيت جنانك
اسر  بضحك .  انا داخل اجيبو
 معلش احنا اسفين يا انسه خد ادهم وخرج
مراد .. انت مجنون يا ادهم
ادهم فضل يضحك .. انت اول مره تعرف
***
فريده .. اي القرف ده
داليدا .. خلاص سيبك منهم الفستان تحفه
ليليان .. بصو فستاني
فريده وداليدا انتبهوا .. اوبااا اي الجمال دا
فريده .. خلاص نجيب دول
البنات .. ماشي ودفعوا ومشيو من المحل
****
(مراد 26 سنه ظابط وعندو شركه هو وادهم واسر وكيان مع بعض طويل وجسمه رياضي وعيونه سوده وشعره ناعم )
(ادهم 26سنه ظابط وبيشتغل ف الشركه مع مراد واسر وكيان  طويل وجسمه رياضي وعيونه بني غامق وشعره اسود ناعم بتاع بنات وفرفوش )
(اسر 25 سنه ظابط ومن أهم القناصين ف الداخليه بس بيحب شغلو في الشركه اكتر وعشان كدا مبيطلعش غير ف المأموريات الخطيره طويل وجسمه رياضي وعيونه سوده وشعره ناعم بتاع بنات)
(كيان يبقي اخو مراد بس مش ظابط ماسك الشركه ومز )
(داليدا بنت جميله جدا شعرها طويل بس محجبه وعيونها رصاصي بشرتها بيضه وعندها غمازات وجسمها متناسق 23سنه وطولها متوسط)
(فريده 23 جميله اوي رفيعه مش اوي  وقصيره وعيونها بني فاتح وشعرها قصير بس محجبه )
(ليليان 22سنه قصيرن مش اوي وجسمها متناسق وشعرها طويل وعيونها بني فاتح )
(عمر اخو فريده عندو شركه خاصه بيه وبيتعامل مع شركة مراد وهما صحاب)
( مين اللي داليدا وليليان زعلانين عليه دا يبقي عز
يبقي اخو داليدا الوحيد وكان كل حاجه بالنسبالها وكان ظابط واستشهد من سنه بس هي جالها اكتأب حاد وفضلت فتره طويله في المستشفى حوالي سبع شهور
عز كان خطيب ليليان وكانو بيحبو بعض جدا وفرحهم كان بعد المأمورية علي طول وجالها اكتأب حاد وفضلت خمس شهور منعزله عن كل حاجه لانو كان حبها الاول  )
مراد .. انتو هتفضلو كدا لحد امته
ادهم .. خلاص يا عم بقي هما حلوين اوي
مراد .. بردو دا اي يعني لما تبقي ظابط وعندك شركه كبيره زي شركتنا تروح تعمل كدا انت والحيوان اللي عمال يضحك دا
اسر بضحك .. خلاص والله
مراد .. تعالو نشوف نجيب اي للخطوبه عشان عندنا شغل في الشركه كتير وزمان كيان متكحرت لوحدوا
ادهم .. مش عارف لولاه كنا عملنا اي
****
كيان .. نورتو يا بشوات مش انتو بتشتغلو معايا بردو والا انا بيتهيقلي
ادهم بهمس .. بدايه غير مبشره
مراد .. معلش يا كيان كان عندنا مأمورية ورجعنا امبارح
ادهم .. خلاص بقي يا كيان احنا معاك اهو
اسر .. كيان عايزني ف حاجه والا امشي
كيان .. اقف ياض انتو هتباتو هنا
مراد ..لي انشاء الله
كيان وهو بيعدل لياقة قميصه .. رزاله  وبعدين في شغل كتير
اسر .. انا كان عندي معاد بليل
ادهم ضحك .. ايوا وراه معاد مع رقاصه ف شارع الهرم
اسر .. منك. لله
مراد .. اتفو عليك
اسر .. هي بقت كدا طب ما كيان كان قايلي لما تروح خدني معاك
مراد .. انا رايح مكتبي قبل ما اتجلط هنا
كيان .. اه يا ندل بتبعني ف اول مطب
اسر .. بس بقي بقولك هي مرام ( السكرتيرة ) فين
كيان .. بتجيب ورق من تحت
اسر .. طب انا رايح مكتبي ولما تيجي ابعتهالي
كيان .. ماشي وانت هتفضل قاعد علي قلبي
ادهم .. اصبر بس شوفت حتة بت جننت امي
كيان بعصبيه  .. علي مكتبك يا ادهم
ادهم .. هو انت واخوك
كيان .. برا يا ادهم
****
فريده .. ماما اتصلت وعزماكو علي الغدا انهارده
ليليان .. ماشي يلا احسن انا هموت من الجوع
داليدا .. ماشي يلا
راحو بيت فريده
مامت فريده .. اهلا بحبايبي
ليليان .. وحشتيني اوي يا طنط
مامت فريده .. وانتي اكتر يا روحي خشي
داليدا .. عامله اي يا طنط
مامت فريده .. الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه
داليدا.. الحمدلله كويسه
فريده .. الاكل انا جعانه
ليليان .. اي دا عمر هنا منور يا عمور
عمر .. وحشتوني والله .
داليدا .. مبتسألش
عمر .. والله كذا مره اكلمك انتي وليليان ومبتردوش
ليليان .. معلش يا موري احنا اهو
فريده .. لو خطيبتو العقربه سمعتك هتموتك
عمر .. احم هو انا مقولتلقيش والا اي
فريده .. لا قول
عمر .. انا فركشت مع مايا
فريده .. احلف
عمر .. والله
داليدا .. يا جدع كنت تقول قبل ما نجيب الفساتين
عمر .. خليها معاكو مش هتبوظ
فريده .. فركشت لي
عمر .. أصلها خنيقه بصراحه
ليليان وداليدا ضحكو
عمر .. طب نتغدا واخدكو افسحكو
فريده .. اشطا الغدا يا ماما
مامتها … ما تصبري يا جموسه
عمر .. احلي جاموسه والله
فريده .. بس يلا انا مش مقتنعه انك سيبتها عشان خنيقه
عمر ..  بصراحه في واحده خاطفه قلبي كنت فاكر انو اعجاب بس لسه هسألها  ماما قولي للناس أن مفيش خطوبه ماشي
مامت فريده .. قولتلهم يا ابني بس لسه  في صحابك مراد وادهم وكيان واسر مقولتلهمش ابقي اتصل قولهم
عمر .. طب عن اذنكو ثواني
عمر بيرن علي مراد
مراد ..اهلا يا عريس الف مبروك
عمر.. يا جدع اصبر مفيش خطوبه انا فركشت انهارده الصبح
مراد .. لي
عمر .. قسمه ونصيب
مراد .. ربنا هيعوضك
عمر .. يارب قول لكيان وادهم واسر
مراد .. حاضر
عمر .. سلام
***
كيان .. مرام اسر كان عايزك روحيله
مرام .. حاضر يا فندم
ف مكتب اسر بتخبط مرام
اسر .. ادخل
مرام .. حمدالله على السلامه يا فندم مستر كيان قالي أن حضرتك عايزني
اسر .. امم تعالي
مرام .. راحت علي مكتبه خير يا فندم
اسر .. تعرفي حد بيعمل مساج حلو
مرام .. هو انا كنت بعمل للسيدات بس قبل ما اشتغل هنا
اسر .. طب معلش اعمليلي دلوقت عشان تعبانه من المأمورية
مرام .. هنا ازي يا فندم
اسر .. معلش
مرام بتوتر .. حاضر يا فندم
اسر قلع البليزر
مرام .. هو الوجع فين
اسر .. ف ضهري كله بصي اقفلي الباب بالمفتاح
مرام بتوتر .. لي يا فندم
اسر عشان هنام علي الكنبه مينفعش حد يخش فهمتي
مرام .. حاضر وراحت قفلت الباب واسر قلع القميص
مرام .. لفت وشها بسرعه يا فندم
مينفعش كده
اسر .. مرام انتي مش دخلتي طب سنه وبعد كدا حولتي هندسه شوفي شغلك يا دكتوره
مرام ف سرها يارب صبرني
مرام ابتدت تعمل مساج ل أسر وهو كان مستمتع من لمستها لي
اسر .. انتي شاطره اوي
مرام .. احم هو انا واختي  عاملين  عياده مسائيه وبروح  ساعات  لو عايزه
اسر ..  علي كدا بتعملي لرجاله كتير
مرام … لا جايبين دكاتره ولاد
اسر .. امم
مرام .. في حاجه
اسر.. لا
اسر مسك أيدها
مرام .. بعد اذنك يا فندم سيب ايدي
اسر بنبره حاده .. مرام ايدك متلمسش راجل غيري فاهمه
مرام خافت .. حاضر ممكن تسبيني اروح شغلي
اسر قام .. مش هتروحي هتشتغلي السكرتيرة الخاصه بيا
مرام .. بس يا فندم
اسر … انا قولت كلمه روحي هاتي حاجتك من مكتبك وتعالي المكتب اللي برا وانا هقول ل كيان
مرام .. حاضر ممكن المفتاح
اسر قرب منها وهمس..  مفتاح اي
مرام غمضت عيونها .. يا فندم ارجوك البس القميص وهات مفتاح الباب
اسر استغل أنها مغمضه عيونها وباسها
مرام زقته .. لو سمحت عايزه المفتاح
اسر فاق واداها المفتاح
مرام خرجت تجري علي الحمام عشان محدش يشوف دموعها
***
مراد راح لأدهم
مراد .. ادهم عمر فركش الخطوبه
ادهم .. ماشي انا اصلا مبطيقش خطيبتو
مراد .. انا رايح اقول لكيان وخرج من المكتب وراح بلغ كيان
اسر خرج من مكتبو وراح لمكتبها بس ملقهاش
دخل لكيان ..كيان مرام مجتش
كيان .. جت وكان باين انها معيطه وقالت لازم تمشي عشان تعبانه
اسر .. انا عاوز عنوان بيتها
كيان .. لي
اسر .. اخلص
كيان كتب العنوان ف ورقه .. خد
اسر خد الورقه وخرج من الشركه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى