Uncategorized

رواية سرقت قلبي الحلقة الثانية 2 بقلم منة محمد

 رواية سرقت قلبي الحلقة الثانية 2 بقلم منة محمد 

رواية سرقت قلبي الحلقة الثانية 2 بقلم منة محمد 

رواية سرقت قلبي الحلقة الثانية 2 بقلم منة محمد 

لقيت حد طلع من البلكونه اللي جنبنا 

اسيل:انت..

*:هو انتي طب حلو اوي هاتي الغرامه يابنت الحراميه وغير كدا هعملك محضر ع الازعاج دا

اسيل:ولااااا غور يالا بدل م اعورك قال غرامه ومحاضر قال(اي دا هو انا بقيت سرسجيه كدا لي????????)

الظابط:انتي لسانك دا عايز يتقص

اسيل:نينينينينيني غور يالا

 الظابط:حسابك معايا بعدين وعلي فكره صوتك وحش ودخل جوا

اسيل:طب علفكرا بقا انت محدش قالك عايز رأيك

                                      ————————————

تاني يوم نزلت عشان اروح الكليه

اسيل:ماما انا نازله عايزه حاجه

الام:لا ي حبيبتي متتاخريش

اسيل:حاضر

وانا نزله خبط ف حد 

اسيل:مش تفتح ي غبي انت

الظابط:انتي تاني وبعدين مين اللي غبي ي بت انتي

اسيل:بت ف عينك

الظابط:طب غوري من قدامي دلوقتي بدل م اسجنك

اسيل:ولا تقدر ي بتاع انت ومشيت بسرعه قبل م يرد عليا

                                      ————————————

وصلت الكليه

اسيل:صباح الخير

رتيل:صباح النور يولا هتتحسدي جايه بدري النهارده

اسيل بضحك:امااااال

اسيل:اسكتي ف واحد ظابط لسه ساكن جديد جنبنا قمر اووي بس رخم وحكتلها اللي حصل…….

رتيل بضحك:انتي متاكده ان هو اللي لسانه طويل ي اسيل

اسيل:عندك شك..؟!

رتيل:لا لا ابدااا????????

اسيل بضحك:طب يلا عشان نحضر المحاضرات ونروح

رتيل:يلاا

خلصنا المحاضرات

اسيل:انا هروح بقا ي رتيل عايزه حاجه 

رتيل بضحك:اه عايزه بلاش مشاكل هاا اكيد انتي عارفه 

اسيل:انتي تعرفي عني كدا

رتيل:لا طبعاااا اعرف اكتر من كدا????

اسيل:شكرا ي صاحبي او ي اللي كنت فاكرك صاحبي????????

رتيل بضحك:حبيبي تسلم   

اسيل:يلا همشي انا بقا

رتيل:مع السلامه  

                                      ————————————

روحت وطلعت البلكونه بليل 

فضلت اغني بصوت عالي عشان اغيظ فيه بس مطلعش دخلت جبت مشابك وفضلت ارمي ع البلكونه بتاعته لغايه م طلع قمت مستخبيه

الظابط:علي فكره شايفك 

اسيل ف سرها:يلهوي ع الكسفه اللي انت فيها ي حازم

الظابط:اي اللي انتي بتعمليه دا

اسيل:انااا..! انا عملت اي..؟!

الظابط:جاب مشبك وشوحه فيها وقالها دااا

اسيل:طب علفكرا بقا انا معملتش حاجه وانت ظبوطه  مشمحترم اصلا هه

الظابط:م بلاش ظبوطه دي اسمي احمد ولمي لسانك اللي هيوديكي ف داهيه دا شويه

(استوب اعرفكو ب نفسي انا احمد 25 سنه ظابط كان حلمي من وانا صغير وحققته عيني ملونه وعندي غمازات وحاجه قمر كدا ف نفسي ولسه ساكن هنا جديد عشان الشغل)

نرجع تااااني

اسيل:ولااااااا لم نفسك بدل م ابلعك واحمد كمان اااه ي خاين اكيد بتخون حبيبتك اكيد

احمد بضحك:يخربيت الاشاعات اللي طالعه ع اسم احمد دي وبعدين تبلعي مين ي بت اتكلمي ع قدك

اسيل:نينينينينيني رخم

احمد:انتي قاعده ترغي من ساعتها وانا معرفتش اسمك اي

اسيل:اسيل هانم

احمد:اي يابنتي التواضع اللي انتي فيه دا 

اسيل ضحكت

                                —————————————–

بقيت كل يوم اطلع البلكونه نتخانق وف نفس الوقت نفضل نرغي ونضحك بقينا قريبين جدا من بعض يومي مش بيكمل الا لما نتخانق و نتكلم و عرفنا كل حاجه عن بعض تقريبا

اسيل:احمااااد ي حماااااااد 

احمد:اي يابنتي وطي صوتك الناس

اسيل:براحتي

احمد:طيب ي باشا براحتك 

اسيل:بتشرب اي

احمد:نسكافيه

اسيل:م تجيب حبه

احمد:تاافف فيه

اسيل:مقرف مش عايزه منك حاجه اصلا

احمد فضل يضحك

اسيل:عندك اي بكرا 

احمد:عندي شغل هو فيه غيره 

اسيل:ربنا معاك

احمد:يلا انا هدخل انام عشان هصحا بدري

اسيل:تمام تصبح ع خير

احمد:وانتي من اهل الخير

                                     ————————————-

ف شات ع الواتساب

احمد:اسيل

اسيل:نعم ي احمد

احمد:عايز اقولك حاجه اطلعي البلكونه

اسيل:ف اي انت كويس

احمد:انا كويس بس اطلعي

اسيل:حاضر

طلعت ولقيت احمد واقف

اسيل:هااا ي عم احمد ف اي

احمد:انا……

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية الماء والنار للكاتبة شهد سيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!