Uncategorized

رواية حورية الفارس الفصل الثاني 2 بقلم أمل السقا

رواية حورية الفارس الفصل الثاني 2 بقلم أمل السقا

رواية حورية الفارس الفصل الثاني 2 بقلم أمل السقا

رواية حورية الفارس الفصل الثاني 2 بقلم أمل السقا

حور بثبات: اثبتي كده ومتحسسيهمش انك خايفه وامشي على طول. “واتحركوا هما الاتنين عشان يمشو بس وقفوا قدامهم” 
شخص ١:على فين يا مزة منك ليها مش هتيجي؟ وغمز لحور
حور: بس يا عسل منك ليه واوعى من طريقنا “وزقته ولسه هتمشي” 
شخص ٢:الحق يالا يا عمرو دي طلعت قطه وشكلها بتخربش هههههههه. 
حور بعصبيه: لا يا حلو بتعض تحب تجرب “وقلعت الجذمه بتاعتها ورفعتها عليه بس لوى دراعها ورى ضهرها وبكده لزقت فى صدره وقرب من ودنها بطريقة شهوانيه”: اموت انا في الشراسه. 
حور”قربت من كتفه وعضته جامد لحد ما ساب ايدها وضربته بالقلم”: ايدك يا حلو لاتوحشك اوعي تفكر عشان احنا بنتين هتقدر تعمل حاجه ده انا ادفنك مكانك يلا يا ندى” مسكت ايد ندى اللي هتموت من الخوف ومش قادره حتى تنطق برغم الولد التاني اللي قالها كلام كتير برضو مش لطيف بس هي فضلت ساكته وتتحامى فى حور”حور مسكت ايد ندى وجت تمشي لقت الواد التاني مسكها من شعرها بس ملحقش لان فيه اللي جه وشده وفضل يضرب فيه. 
جاسر وهو بيضرب الشخص التاني: مش عيب كده؟ عيب ولا مش عيب؟ وضربه بالبونيه فى راسه لحد ما أغمى عليه. 
فارس شد التاني من هدومه ولوى ايده ورى ضهره وضربه كذا ضربه براسه فى راسه وكذا بونيه فى وشه لحد ما جاب دم من بقه: انت عارف اللي يمد ايده على بنت يبقى ايه يالا  هه وضربه بونيه كمان  بيبقى ابن…………  ابقى خاف علي نفسك بعد كده قبل ما تفكر تتعرض لأي بنت فاهم وضربه بونيه والولد داخ وخد صاحبه بعد ما فاق وطلعوا يجرو. 
فارس بص لحور بشزر وقال: اتفضلوا عشان اوصلكم. 
حور بتوتر: لا احنا…. 
فارس بعصبيه ومقاطعه لكلامها: انا قولت اتفضلي انا هوصلكم ولا عاجبك اللي بيحصل ده. 
حور بعصبيه: ايه عاجبك دي ما تحترم نفسك هو عشان انقذتني يعني يبقى خلاص علي فكره انا كنت هضربه بس… 
جاسر وهو بيحاول يهدى النقاش: باااااس خلاص يا انسه اتفضلوا هنوصلكم والمره الجايه إن شاء الله مش هنبقى نيجي نلحق حضرتك وابقي اضربيهم انتي. 
ندى بغباء: ليه؟ مش هتيجوا ليه لا انا عايزاكم تيجوا. 
جاسر بضحكه عالية: ماشي حاضر هنبقى نيجي يلا بقا اتفضلوا وبص على فارس اللي عينه احمرت من الغضب وباصص لحور بشر: يلا يا فارس 
فارس مش بيرد وجاسر هزه وقال: يلا يا فاارس انجز
فارس اتحرك وخلى جاسر هو اللي يسوق واتحركوا بالعربية
وهما فى العربيه 
ندى بامتنان: انا بشكر حضرتك جدا يا استاذ فارس وكمان حضرتك يا هو حضرتك اسمك ايه “قصدها على جاسر” 
جاسر بابتسامة عريضة: جاسر اسمي جاسر صاحب فارس الانتيم وبعدين مفيش شكر ولا حاجه يا انسه ندى دا واجبنا. 
ندى: هو حضرتك عرفت اسمي ازاي. 
جاسر: سمعت الانسه اللي معاكي وهي بتقولك يلا يا ندى. 
ندى بخجل: اها بس بجد احنا مش عارفين نقول لحضراتكم ايه مش عارفه من غيركم ايه اللي كان هيحصل والله ولا ايه يا حور 
حور سرحانه  ومش مركزه معاهم خالص وندى هزة كتفها بكوعها: حووور انتي فين. 
حور بفوقان: ايه هه اه اه فعلاً. 
ندى وهي بتهمسلها: هو ايه اللي فعلاً يخربيتك اشكري النااس دول عملوا معانا جميل اخلصي. 
حور بصتلهم وبتشكرهم وجاسر قالها انهم معملوش حاجه وفارس قاعد ساكت بس كلهم بصوا لندى لما قالت 
ندى وهي بتهز ايد حور وباصه من الشباك: بت يا حور الحقي انتي يا بت بصي كده مش ده أنس. 
حور بانتباه و وجهة كلامها لجاسر اللي بيسوق: استني ي كابتن استني  تصدقي هو بجد ومين اللي معاه دي. 
ندى وهي بتدقق النظر فيهم: دي تقريبا البت سها هو بيودعها ولا ايه؟. 
فارس بتأفف: ها هنمشي ولا هتفضلي تبصي على الاستاذ ده. 
حور وهي بتنزل من العربيه: لا امشي انت انما انا لسه ليا طار هاخده دى وقعت أمه سوده مني ونزلت راحت عند أنس. 
&______عند انس 
أنس: يا ستي طب انتي متدايقه ليه دلوقتي انتي كنتي حابه إني اسي
بها واهو خلاص سيبتها وخلصما منها ليه بقا حطاها فى دماغك انا كلها اسبوعين وهسافر وهاخدك معايا انسيها بقا 
سها وهي بتقرب منه وتحط ايدها على صدره: انسي انك كنت بتحبها كل الفتره اللي فاتت دي؟ انسى انك خطبتها سنتين وكنت بتروح وتيجي معاها يا انس انا بغير عليك ولا مش من حقي اغير عليك يا سوسو. 
أنس بضيق متدارى من كلمة سوسو دي: يا اييييه وفجأه سمع صوت ضحكه عاليه جايه من وراه. 
حور: هههههههه انت مسمعتهاش ولا ايه يا سوسو هههههههه ولا عجبتك وحابب تسمعها منها تاني هههههههه بس تصدق انت مش لايق عليك انك تكون أنس قد مهو لايق عليك ان تكون سوسو هههههههه يا واد يا سوسو. 
أنس بتوتر: حور انتي بتعملي ايه هنا. 
حور وهي بتقرب منه وبصاله بقرف: جايه اتفرج على ندالتك وانك انسان حقير وحيوان ولا يؤتمن عليك بقا سايبني انا عشان تيجي لعروسة المولد دي’وشاوت على سها بقرف’
سها بعصبيه: مين دى اللى عروسه مولد يا بيئه انتي ايوه قولى انك متدايقه عشان ساب واحده زيك “وحركت ايدها عليها كلها كده بتعالى” وجالي انا..
حور بثبات: امممممم تصدقي صح بس انا مش زعلانه عشان سابني لا انا زعلانه عشان انا كنت عبيطه وكنت هتجوز واحد زيه انسان واطي و “لسه هتشتم بس انس رفع ايده عشان يضربها بالقلم بس لقى حد مسك إيده وضغط عليها جامد لدرجة ان انس حس ان إيده هتتكسر” 
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى