Uncategorized

اسكريبت اوصالي الفصل الثاني 2 بقلم هدى عبدالمحسن

 اسكريبت اوصالي الفصل الثاني 2 بقلم هدى عبدالمحسن
اسكريبت اوصالي الفصل الثاني 2 بقلم هدى عبدالمحسن

اسكريبت اوصالي الفصل الثاني 2 بقلم هدى عبدالمحسن

_انتي كبير في السن عيب عليك ونبي أبعد عني ..
انا إسمي عزت ومش هعملك حاجه ..
_انا منار بس اي يضمن انك مش هتقربلي ولي قلعت ؟
عزت : انا هخرجك من هنا ..
منار : بجد 
عزت : اه بس بشرط
منار بتذمر : اشرط ..
عزت :تتجوزي ابني !
منار بشهقة : نعم   ؟
عزت : ها ؟
منار :بصت حواليها وفكرت على الأقل لو حد جية جمبها هيبقي في الحلال أحسن من هنا ردت موافقة ..
عزت : عزة عزة يا عزة 
منار : بس اشمعني انا من كل اللي برا .
عزت اصلي شوفتك وفي راجل بيسحبك على هنا و جرك لحد الاوضة فا انا عرفت أنك جاية غصب عنك لكن اللي برا دول باعوا شرفهم عادي خالص لكن انتي خوفتي اما لقيتيني قلعت !
منار : تمام مين عزة 
عزت : دي صاحبه الشقة ..
دخلت عزة : نعم عملتلك اي الشوم دي ..
عزت : انا هاخدها معايا ..
عزة : يا نععععم … لية يابابا …. هتاخدها يبقي تكيش انتي شايف البت حلوة ازاي والشباب برة مستنينها تروح واخدها ببلاش !
عزت : تاخدي كام ؟
عزة : 200 الف ..
عزت رمي شيك فية 200الف وناقص امضتها ولبس التيشيرت ولبس ميار البدلة ..
يلا سلام 
وطلعوا الشباب جريوا علي منار راح عزت وقفهم ونزل 
وطلعوا على عربية واخدة الشارع كلوا منار بصتلها بأنبهار راح عزت خلاها تركب و بعد وقت نزلوا قدام قصر كبير ررر اوييي
وشكلوا تحفة ????️????
هدي عبد المحسن ????
وودخلوا لقيت القصر من جوة كلوا ضلمة وستاير سودي والشبابيك مقفلة وسجاجيد سودة
منار : اي حاج عزت اي القبر دة ؟
عزت : عادي خالص لو قولتيلي يا بابا
منار : ماشي يا بابا لية الدنيا مضلمة كدة 
راح فتح النور وكان نور ضئيل جداً .
عزت : بصي يا منار انا ابني اسموا إلياس عندو اكتئاب وحاجة لا يعلم بيها إلا ربنا سبب كدة جالوا انهيار عصبي ????????
بسبب انوا حب ست كبيره في السن والست دي ماتت بكانسر هو كان محتاج حنان الأم الست دي عوضتوا الصراحه لكن هو فهم حبها غلط واكتئب كدة عايزك تطلعية من الحالة دي
منار : طب ودية لدكتور
عزت : مش عاوز وجي اخر مرة جاتلوا الحالة بيبقي عصبي وبيقول حاجات كتير هو عملها مصائب بس
منار: يعني دكاترة ياما وانا اللي هعالجوا
عزت : اه وهتتجوزي لما تكسبي قلبوا
منار : اممم هو فين على كدة ..
عزت : فوق ..
منار ‘ انا هروق واطلع انام وبعدين نتجوز ونشوف عشان انا مش هلمسوا غير لما يتجوز 
هز رأسه ومشي وهي بدأت تروق وتنفض شالت الستاير  وحطت ستائر بيضة و سجاد ملون 
خلصت ومن التعب نامت على الكنبة 
صحيت لما سمعت صوت زعيق بتبص فوقيها لقت وأحد يقول للقمر اقعد وانا اقعد مكانك ووعضلات ومززز 
لقيتوا رفع ايدوا ونزلت علي وشها وشالها وطلعها فوق رماها على السرير قلع التيشيرت وهت في وشوا غضب الدنيا كلها
 ونط جمبها علي السرير واعتلاها وطبع قبل* علي شفايفها ووهي بتضربوا فجأة لقيتوا وقع جمبها علي الارض وسمعت ضرب نار لقيتوا قام حماها وضرب النار وقف لقيت حد شالها ونزل بيها وطلع برة القصر وركبوها عربية وووووو
اعتلاها وطبع قب*ة على شفا*فها 
بتزوقوا وبتضربوا بكل قوتها عشان يبعد
بقيت تعيط جامد بعد عنها لحظة ووقف سمعت ضرب نار عالي وهو واقف طلقة جات في وقع في الارض ضرب نار كتيير راحت نزلت عندو سندتوا وطلعتوا على السرير كانت طلقة هتيجي فيها بس هو طلع فوقيها بقي يحميها من الطلق ..
فجأة الطلق وقفت والرشاش وقف ..
وهو وقع جمبها علي السرير ومبقاش في قوة لأن في طلقتين او تلاتة جم في 
قامت وهي عاوزة تعالجوا بقت تدور على اسعافات عشان تسعفوا لقيت في دورج علبة اسعافات صغيرة اخدتها عالجتوا لأنها خريجة صيدلة .
و سندت على السرير لقيت الباب اتفتح وشاب دخل كان قمر ????♥ بس مش أحلي من إلياس ..
منار استخبت ورا إلياس 
راح الشاب دة لف عندها راح شالها ونزل تحت لقيت رجالة الامن ميتين 
بقلم هدي عبد المحسن ✋✨♥️
طلع الشاب دة زي رشاش و نيمها …..????????
طلع علي شقة جامدة فحت وحاجة قمر ???? كدة .
ونيمها على السرير براحة ونام جمبها وحضنها ..
????️????
بعد ساعتين صحيت منار صحيت بتبص جمبها لقيت 
منار : ههه علي بتعمل ايه ..
علي بنعاس : نامي يا بت 
منار ” لازق كدة لية يا ولا رد هو عشان اخويا في الرضاعة
تعمل كدة تؤ ، بس عرفت مكاني منين 
علي : من الوسخ ابوكي بس سهلة صح 
منار : يا جامد انتي طب انا عاوزة رنجة ..
علي ؛. نعم 
منار : اه وياريت فسيخ معاه هاها يلا بقي هوينا مش كفايه اللي عملتوا في إلياس كان هيبقي كمان شويه جوزي ..
علي : يا سلام والله ارجعك ..
منار : قوم هات يلا ..
بعد الاكل …..????????️
علي : عيلة طفسة قومتي برنجيتين مع بعض 
سمعنا تخبيط قام يفتح لقي عزت ..
عزت : لية كدة يا بنتي تعملي في ابني كدة 
علي اتفضل 
عزت : لية تضربوا بالنار ها لية ..
منار : على فكرة اللي حصل دة انا معرفش أن علي هيجيلي بقيتي نسيت خالص ، لكن شوف ابنك ضربني وكان بيتحمرش بيا عيب كدة عيل بصوت واطي وسخ 
عزت : طب ونبي يا بنتي ارجعي ونبي 
بعد توسيلات ..
منار : ماشي بس بشرط 
عزت اممم 
منار : علي ييجي معايا 
عزت. موافق 
راحوا على القصر تاني سمعوا صوت تكسير كتييير في اوضة
عزت اطلعي دة إلياس 
كانت خائفة وهي طالعة 
علي : مش هتطلع غير لما تتجوزوا ..
عزت طب يخرج من الحالة ونجوزهولها 
تمام 
طلعت فتحت الباب لقيتوا بيكسر في كل حاجة 
قعد قدامي : انا اسف والله اسف معلش سامحيني ..
بصتلوا بصدمة: تمام مصلحاك 
مسك فيها 
ينفع تحضنيني ..
بصتلوا : معلش ونبي 
هزت راسها وحضنتوا سمعت صوت زعيق تحت نزلت هي والياس تشوف في اي لقوا الشرطة ووو شافت منار كدة اغمي عليها وفجأة الشرطة هجمت وهما معاهم اتنين اخدوا منار و إلياس ومشيوا في جتت غريبة وسابوهم في الصحراء 
ومشيوا هما مش شرطة بس ناس لابسة كدة 
فتحوا عينهم لقوا نفسههم متربطين وفي حارس واقف على الزنزانة 
قالوا مع بعض : الارهابيين !
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى