سكريبت أحببت مسلمة الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا
سكريبت أحببت مسلمة الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا |
سكريبت أحببت مسلمة الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا
اسلام بغضب : يلا فهموني
ليو : طب ممكن تهده علشان افهمك
شهاب بغضب : انت ايه الي جابك هنا
اسلام : دانا هفضحكم في كل مكان مش هرحمكم
ليو بغضب : وهتستفاد ايه فهمني
اسلام : دول ناس ضحكو عليا
فجاه اسلام سمع صوت ماماتو من بعيد
هنادي : في ايه يااسلام ليه صوتك عالي كدا عيب
ليو بص علي هنادي بصدمه وهنادي بصتلو وصدمه خلتها مش قادره تكلم
اسلام بغضب : كانو هيسلمولنا بضاعه مستعمله ياأمي
ليو بصدمه : امك
هنادي بتوتر : فهمني
اسلام بدا يحكي لي امو وليو كان عينو علي هنادي مشلهاش
هنادي : احنا موافقين نكمل الفرح
اسلام بغضب : نعم ازااااااي
هنادي بهدوء : هو انت متعرفش حاجه عن الستر يااسلام تعال انا عايزه اكلمك علي انفراض
اسلام بيحب مامتو جدا وبيسمع كلامها في كل حاجه يعني بمعنه أصح ابن امو اسلام مشي معا هنادي بضيق
شهاب بغضب : براااا وقول لي ابوك يستنا مني الي جاي انا هرفع عليكم قضيه
ليو ببرود : اعمل الي انت عايزو
ليو مشي من قدامو مش قادر يستوعب هو فعلا شاف هنادي ولا دي واحده شبها ليو طلع من الشقه وبعدين نزل من العمار ملقاش السواق
ليو بغضب : اووووووف مشي مانا بردو مقولتلهوش يستناني طب امشي ازاي
مريم من وراها : انا هنااا
ليو بصلها وقال : والله الطف حاجه شوفتها في مصر
مريم : فيه الطف مني بكتير علفكره
ليو بضيق : اسلام ده لا
مريم بستغراب : هو انت لو حبيبتك اغتصبت ده هيبقا عادي بنسبالك
ليو : اكيد لا بس هفضل جمبها أصلها ذنبها ايه وكمان عندكم هنا في مصر أو في دول والعربيه انو لو بنت عملت علاقه معا شب خلاص دي محدش يتجوزها والخ
مريم بغضب : ربنا يصبرني استغفر الله بس يااخ ليو انت هو انت لو قدامك مصاصه كلها دبان اكيد تعرف الدبان حشرات ياسيدي وجمبها مصاصه تانيه نضيفه جدا ومفهاش دبان هتاكول انهي
ليو : بدون تفكير النضيفه
مريم : شوفت بقا انت قولتها النضيفه يعني انت تاخد بنت كويسه ومؤدبه ومحافظه علي نفسها ولا بنت مش كويسه واكيد انت فاهم قصدي
ليو بضيق : بصي انا مبقتش فاهم حاجه انا عايز امشي
مريم بهدوء : مسيرك تفهم وانت الي هتجيلي علشان اساعدك لانك في بلد غير اميريكا نهائي
ليو : هو انتو ليه بتلبسو لبس شتوي في صيف
مريم بضحك : شتوي ايه يابني هو انا الي لابسه ده شتوي
ليو : ايوا طبعا يعني كلو متخطي
مريم بذكاء : علشان الدبان ميتلمش عليا
مريم ابتسمتلو وهو استغرب من كلامها بس حاسس بنسبه كبيره أن كلامها منطقي مريم وقفت تاكسي لي ليو وقالت لي سواق عنوان ليو… وبعدين طلعت شقه ايه ودخلت اوضه صحبتها لقتها قاعده علي سرير وعماله تعيط ومريم جريت عليها وحضنتها
مريم : اهدي ياحبييبتي
ايه بدموع : مش قادره استحمل كل الي بيحصلي ده احط عيني في عين اسلام ازاي
مريم : ده امتحان ياايه من ربنا بيختبر صبرك
ايه بدموع : بس انا هموت
مريم : اهدي ياحبييتي
اين : هما المسيحين عادي عندهم الحاجات دي
مريم بسرعه : لا طبعا ياايه تلات تربعهم كويسين ومفيش كلام ده زاي كدا عندنا هو انتي ماشوفتي قبل كدا أن واحد مسلم اغتصب بنت المغتصب مبتفرقش ديانتو
ايه بدموع : بس ليه يعمل فيا كدا
مريم : ده اجنبي عندهم كل حاجه مشروعه ومش بيهتمو بدنهم اوي يعني
ايه : طب انا ليه اتحط في موقف زاي ده
مريم : يابنتي اي مصيبه بتحصلك اعرفي أن فيها خير ربنا شبيلك حاجه انتي مش عارفه هي ايه بظبط قولي الحمدالله
ايه بحزن : الحمدالله ……..
_________________________________________
*في اوضه السفره *
هنادي كانت واقفه معا ابنها
هنادي : اسلام انت هتكمل الجوازه دي وده اخر كلام عندي
اسلام بغضب : ليه انا اشيل شيله مش شلتي
هنادي بغضب : عيب كلام ده شيله ايه دي ايه الي انت بتحبها لا بتعشقها هي ذنبها ايه
اسلام بغضب : وانا ذنبي ايه
هنادي بوجع : مش ذنبها أن شب مش محترم عمل فيها كدا
اسلام بغضب : انتي مشوفتش اخوه دول من امريكا كمان تلقي امهم وابوهم هما الي بيعلموهم القرف ده
هنادي بزعيق : بس بقا بس
اسلام بسغراب : مالك ياماما
هنادي بغضب : قولت الي عندي وانت هتعمل كدا يااما متبقاش ابني ولا اعرفك
اسلام بغضب : ليه تعملي كدا
هنادي بجمود : دا الي عندي
اسلام بصلها بغضب وبعدين مشي من قدامها وهنادي قعدت علي كرسي بتعب مش قادره تستوعب ألي بيحصل …..
______________________________________
**عند ليو وصل الفيلا وجاك كان قاعده في البلكونه واول ماشاف أخوه نزل بسررررعه
جاك : ليووووو
جاك حضن اخوه بحب
جاك : وحشتني اوي
ليو بضيق : الي عملنا مصايب
جاك بضحك : بقيت تكلم مصري كويس يابني ولسا دانا هعلمك شويه كلام غريب شويه
ليو بفضول : كلام ايه
جاك : في مره انا وواحد صحبي روحنا مكان كدا غريب بس قديم اوي بيقولو عشوائيات المهم لقيت هناك واحد بيقول طلع الي في جيبك ياض علشان ملمش عليك
ليو بضحك : وبعدين
جاك : عملت نفسي بقا مصري وابويا مصري قديم المهم قولتلو وسع كدا لشقك
ليو : ايه يابني الفاظ دي
جالك : صحبي بقا كان معه مطوه
ليو بصدمه : ايه مطوه دي
جاك: لا دانا لازم أعلمك من الاول
ليو : سيبك من كل ده ايه الي انت عملتو في بنت ده
جاك بضيق : اوف مش هنخلص من ام القصه دي
ليو بضيق : ام القصه دي
جاك : طيب بص تعال ناكول قولتلهم يعملو اكل مصري
ليو : بجد
جاك ابتسم بخبث عارف أن اخوه بيحب يجرب اي حاجه جديده وقدر يغير الموضوع
جاك : اه بجد ياقلبي تعال بس
جاك خد اخوه ودخلو اوضه السفره وجاك كان مجهزلو كشري وكان حاطط شطه كتير
جاك جاب الطبق لي ليو
ليو مسك الطبق بستغراب وقال : What is that (ما هذا )
جاك بخبث : كولو مره واحده ورا بعض هيبقا جميل اوي
ليو : انا واثق فيككك
جاك بخبث : متخافش
ليو بدا ياكول
جاك : لااا مش كدا لازم تمله المعلقه
جاك : تمله
جاك بضحك : ياعم ارحمني قولتلك اتعلمت مصري ميه الميه
ليو : طيب ياسيدي
ليو بدا ياكول وجاك كان بيبصلو بخبث
ليو : احم حامي اوي
جاك : اوبا ياليو مش قادر تكول ولا ايه لا معرفش عنك كدا
ليو بعناد : هاكول
جاك بضحك : ناااااري ناااااارين نااااري من طعمتووو
ليو بضيق : اخرس
ليو بدا عينو تدمع
جاك بضحك : مش قادر
ليو : الاكل ده فيه حاجه صح
جاك بضحك : ابدا بس انا اول ما جيت هنا كلت كشري ودخلت المستشفي 4 ايام لان الراجل كان حاطت شطه كتير اوي
ليو بغضب : Stupid (غبي )
جاك بضحك : قلبوووو
ليو مشي من قدامو بغضب وبعدين دخل الحمام وغسل وشو وجاك وقف قدام الباب وخبط علي باب وقال : صحبي قولي فينكككك
ليو بصلو بغضب
جاك : ايه يابني بغنيلك
ليو بغضب : برااااا
جاك : طب جهز نفسك هنخرج انهارده ومتخافش مفيش ديكسو ولا شرب ولا نسوان حتي
ليو بغضب : نسوااان براااااا بقيت بيئه اوي
جاك غمزلو وقال : لو عايز نسوان عادي موجودين ومتخافش جيسي مش هتعرف
ليو بغضب : قولت برا
جاك بضحك : طيب مستنيك…..
ليو بص في المرايا علي نفسو وافتكر كلام مريم عن البنت وأنها لازم تحافظ علي نفسها وفتكر حبيبتو الي كانت مرتبطه قبلو كذا مره وبعدين طرد الفكره من دماغو وقال : ايه ياليو بلاش هبل وانسا كلام البنت دي
ليو خرج من الحمام ولقه جاك جهز
ليو : هو بابا فين
جاك : في شغل ومش بيجي دلوقتي اصلا
ليو بستغراب : ليه يعني
جاك : بيعط
ليو : نعم
جاك بضحك : يابني يعني معا صحبتو
ليو : اه هو كمان عندو صحبه
جاك : تقريبا متجوزها معرفش اصلا ابوك ده مش بشوفو غير وهو جاي يزعقلي
ليو : طب مانرجع امريكا وخلاص
حبك : لا طبعا مش عايز ويلا بقاااا
جاك طلع من الفيلا وليو طلع وراا……….
_________________________________________
*في الكوافير *
كانت ايه لابسه فستان فرحها وكان باين عليها الحزن وكان معاها مريم وهنادي
ايه : ماما فين
هنادي : راحت بيتك انتي واسلام ياحبييتي علشان تجهز كل حاجه
ايه : ماشي يا طنط
مريم : اضحكي بقا يانكديه
ايه : هحاول ….
اما عند جاك كان بيسوق العربيه وليو بيبص علي الشوارع
ليو : جاك مصر حلوه اوي
جاك : اه بجد جميله
ليو بص لي جاك وقال : ليه عملت كدا في البنت مبسوط يعني
جاك بغضب : كنت سكران وهي استفزتني بطريقه لبسها
ليو بضيق : ايه المستفز في طريقه لبسها
جاك بضيق : طيب هقولك انا من ساعت ما جيب هنا اتعرفت علي بنت اسمها رنا واتصحبنا وانا قولت أن مصر زاي أمريكا مش فاهم ايه الفرق بنا يعني وقدنا 3 شهور سوا ويمكن اكتر لغيت لما لقتها مش بتكلمني رنت عليها لقتها تلفونها مقفول وبعدين غابت عني كتير اوي لغيت في يوم شوفتها في مطعم كدا واتصدمت لما شوفتها
ليو : ليه
جاك : لقتها لابسه حاجه كدا مغطيه بيها وشها لولا بس لولا انها كانت بتاكول ورفعت البتاع ده وشوفتها استغليت أنها رايحه الحمام روحتلها ووقفتها وقالتلي ابعد عنها وفضلت تعيط وتقول انها اتجوزت وتابت وكلام غريب كدا
ليو : أه افتكر امك صح
جاك بغضب : هي كمان سبتني بجد بقيت بكره اي بنت لابسه كدا أولهم امك الي قرارت تسبنا وتبقا مسلمه وبعديها رنا وبعديها مشيت وفصلت اشرب اشررررب لغيت لما سكرت ولقيت البنت دي ماشيه في شارع و لابسه نفس لبسهم مفكرتش كتير وحصل الي حصل
ليو بغضب : هو انت انتقمت منها هي ليه البنت ذنبها ايه ياجااااك
جاك بغضب : يووووووووه
ليو : جاك انت حاسس بذنب صح
جاك بكدب : لا
ليو : كداااب
جاك بغضب : خلاص بقاااااااا
جاك ساق بسرعه كان متعصب ومكنش مركز أن فيه كامين قدامو
ليو بص قدامو وقال : حااااااسب
جاك كان سرحان وفجاه موقفش العربيه وعده الكامين والبوليس بدأ يضرب عليهم نار
ليو : ايييه ده
جاك بصدمه : اكيد بيحسبونا حراميين أو ارهابين
ليو : والحل
جاك وقف العربيه وقال : نجرررررري
ليو بصدمه : نعم
جاك بصوت عالي : يلا
جاك وليو نزلو من العربيه كانو في طريق مليون عربيات وده ساعدهم أنهم يهربو فضلو يجربو ووراهم الظباط
ليو بغضب : كنا واقفنا وفهمناهم
جاك بضحك : انا بحب المغامرات
ليو بغضب :هنروح فين
جاك : خليك ورايا بس
ليو وجاك فضلو يجربو لغيت لما وقفو قدام مينا كبير وبصو حواليهم وبعدين دخلو المبنا ده وقفلو الباب وراهم وليو وجاك لفو وبصو قدامهم
كام : سوري احنا بس كنا
جاك سكت اول ماشاف ايه وليو أنصدم لما شاف هنادي تاني وجاك بص علي هنادي
جاك بغضب : انتيييي
ايه جايه تكلم بس سمعو صوت حد بيخبط علي الباب
جاك بغضب : اكيد البوليس
ايه بصوت عالي : افتحوا الباب خليهم يخدو الاشكال الزباله دي
جاك بغضب : لا لمي نفسك
هنادي : ادخلو الاوضه دي يلا
ايه بصدمه : طنط انتي بتقولي ايه
هنادي بجمود : يلا
جاك بصلها بقرف ودخل ووراه ليو وقفلو الباب وهنادي قالت لي البنات الي بيشتغلو في بيوتي سنتر يفتحو الباب وفعلا فتحو الباب وكان واحد من الشرطه
الظابط : احم هو انتو مشوفتش شابين معدين من هنا
ايه : اه
قطعتها هنادي وقالت : لا وممكن حضرتك تمشي لأن المكان ده لستات بس
الظابط : اه انا اسف
الظابط مشي وايه قالت بغضب : ليه كدا
هنادي سكتت وليو وجاك خرجو وايه بصت لي جاك بكره وجاك كان بيبص علي هنادي بكره
هنادي ببرود : تقدرو تمشو دلوقتي
جاك بغضب : هو انتي مفكرانا جاين علشانك لا طبعااا احنا مش عايزين نشوفك اصلا
ليو : اهده بقا
جاك وقف قدام هنادي وقال : اكتر انسانه بكرها انتي وصدقيني مش عايز اشوف وشك ابداااا
مريم وايه كانو واقفين مصدومين وهنادي كانت واقفه وساكته ومش بتكلم
ايه بغضب : انت ازاي تكلمهاااا كدا انت انسان حقير وان شاء الله بابا بكرا هيرفع عليك قضيه ومش هنسكت
جاك بصلها بخبث وقال : وهتجوزي ازاي بقا ايه عريسك ميعرفش انك مش بنت
ايه بغضب : اخرس ياحيوان
هنادي : جاك
جاك بصلها بغضب وهي ضربتو بقلم علي وشو وقالت : اكيد ادوار معملش كدا لما عرف انك اغتصبتها بس انا جتلك خلاص
جاك بغضب : انتي ميييين اصلاااا انتي ولا حاااااجه
ليو بضيق : انت ليه بتضربيه وبعدين جايه دلوقتي تضربيه كنتي فين من سنين كنتي فين وسبتينا هااا هو لو انسان مش كويس ف بسببك وبسبب بابا
هنادي بغضب : متحاولش تبرر غلطو
ليو بغضب : لا هبررو انتي فين وظفتك فين انتي واحده مشيتي وسبتينا وروحتي اتجوزتي وخلفتي وربيتي ابنك وسبتينا فين العدل ده
جاك بصدمه : اتجوزت
هنادي بغضب : مكنش ينفع اعيش في القرف الي انا عايشه فيه دا كلو ذنوب وقرف وفي مره شوفت شيخ حكالي عن الدين الاسلامي حبيتو اوووي ارتاحت لما صليت وكنت ناويه اربيكم علي دين الإسلامي رغم أن احنا كنا في امريكا بس كان فيه هناك شيوخ حاولت اخليكم زاي بس ابوكم طردني من البيت لا من امريكا كلها الي هي بلدي وطلقني
جاك بسخريه : قولتي بقا اروح امشي معا واحد مصري اهو يعيشني ويشربني ويأكلني
هنادي بغضب : اخرس ياحيوان انت مبسوط من نفسك أنت شايف انك بتعمل صح هناك في امريكا كل حاجه سهله
جاك بغضب : انتي الي عجبك نفسك بقتي ارهابيه رسمي
مريم بغضب : ارهابيه هو علشان بقت مسلمه تبقا ارهابيه هما فهموكو كدا في امريكا ولا ايييييييه انت ولا تعرف حاجه عنا يبقا متكلمش
جاك بغضب : انتي مااالك
مريم بغضب : انت الي مالك بتاخد حاجه مش حاجتك ليه تعرف انت وصندوق الزباله واحد الواحد يقرف انو يبص عليك شوف الوشم علي ايدك ده شكل انسان هااا
جاك بص علي الوشم الي علي ايدو وقال : ايه هو ده كمان حرام وممنوع عندكم
مريم : اه حراام في حديث عندنا رواه ابن عمر -رضي الله عنه- عن النبي صلّى الله عليه وسلّم، حيث قال: (لعَنَ اللَّهُ الواصلةَ والمُستوصِلةَ، والواشمةَ والمُستوشِمة)،
جاك بص لي ليو وسكت
مريم : سكت يعني طب هقولك حاجه تاني عن الزاني الي هو معا البنات كل شويه في ايه عندنا في قران بتقول
{وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا * يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانً}.
جاك وليو مكنوش عارفين يردو يقولو ايه
ليو : يلا نمشي
جاك : يلا
ليو وجاك خرجو من البيوتي سنتر وفضلو يمشو في شوارع وهما بيفكرو في كلام مامتهم وكلام مريم …
ليو : هنروح ازاي
جاك : ماتجي نعمل حاجه جديده
ليو : ياخوفي منك
جاك بضحك : ياعم افهم هأكلك اكل يجنن
ليو بضيق : متسحيل
جاك : اممم انت مش قدها صح
ليو : ايوا انا مش قدها
جاك بضيق : تصدق انك ملل
ليو بضيق ؛ ياعم غور
جاك مشي من قدامو وقال : طيب انا رايح أسهر معا صحابي
ليو : جاك استنا
جاك : فاكره لما تقولي هسيبك يبقا انا هجري وراك
ليو بضحك : يابني
جاك : ابعد وبعد قلبك عني روووووح متكلمنيش انت مسحتنيش لا ومحبتنيش
ليو بضحك : مصر غيرتك اوي
جاك : مهو انا شويه كدا وهدخل في مهرجانات
ليو : طيب يلا نمشي نروح في أي داهيه تخدنا
جاك : يلا ياعم ولا عندنا أهل يسألو علينا ناس فاضيه
ليو حط ايدو علي كتف اخوه وقال : يلا هناكول ايه بقا
جاك بخبث : محشي واحلا محشي في دنيا
ليو : اه محشي عارفو شويه
جاك : تعال بس وانا هبسطك بشويه كوارع وممبار وحاجه كدا جنان
ليو بستغراب : هما دول اكل
جاك بضحك : همووت تعال وانا اوريك
ليو وجاك راحو مطعم قريب وجاك جاب لي ليو اكل كتير كل واحد كان بيحاول بنسه مامتو وباباه وينسو كمان كلام مريم الي اثر فيهم جامد لدرجه ان جاك بقا بيبص علي الوشم وهو في دماغو انو يشيلو …….
________________________________________
عند ايه اكتشفت أن اسلام معملتش فرح ولغه القاعه وكتبو كتب كتاب في مسجد طبعا هي زعلت وهنادي اتنخانقت معا اسلام
* قدام البيوتي سنتر
هنادي : ده الي اتفقنا عليه
اسلام بغضب : ده الي عندي وانتي عايزني اتجوزها يبقا خلااااص سبيني براحتي احنا هنلف بلعرببات شويه وخلاص
هنادي بغضب : ماشي
ايه طلعت من البيوتي سنتر وهي حزينه واسلام قرب منها ومسك أيدها بضيق وركبو العربيه وهي كان نفسها تعيط وتصرخ هي كانت غلط لما وافقت تكمل الجوازه دي وبعد نص ساعه لف بلعربيه راحو بيتهم البيت عباره عن دورين دور لي هنادي ودور لي اسلام ووصول قدام البيت وايه ودعت أهلها وشهاب حضن بنتو وقالها : حقك جاي بكرا متخافيش
ايه بدموع : ماشي يابابا
هناء حضنت بنتها وقالت : اهدي كدا ياحبييتي
ايه : حاضر
مريم قربت من ايه ومسكتها من خدودها وقالت : هجيلك كل يوم متخافيش
ايه : حبيبتي ياميرو
مريم حضنتها بحنان وبعدين أهل ايه مشيو واسلام طلع علي سلم وتجاهل ايه وايه طلعت وراه وهو فتح باب الشقه ودخل وايه وقفت قدام الباب
اسلام : لا سوري مبستخدمش حاجه مستعمله
ايه بدموع : انت بتقول ايه يااسلام
اسلام قفل الباب في وشها وهي وقعت في الارض وهي بتعيط بصوت عالي وهنادي سمعت صوتها وطلعت تشوفها
هنادي بحزن : تعالي ياحبيبتي اقعدي معايا
ايه بدموع : عايزه اروح عند ماما
هنادي : اهدي والله اسلام طيب
ايه قامت معا هنادي ونزلت معاها تحت واتمنت أن الكابوس ده يخلص بقا …….
_________________________________________
*في صباح يوم جديد *
ليو صحي من بدري علشان يكلم حبيبتو جيسي نزل قعد في اوضه السفره وكان ادوار قاعد بيفطر
ليو : بابا انت جيت اخيرا
ادوار قام وحضن ابنو وقال : معلش كان عندي شغل
ليو في سرو : امممم شغل ماشي
ليو مسك تلفونو ورن علي جيسي وهي ردت
ليو :How are you? I miss you ????
(كيف حالك ؟!انا افتقدك)
جيسي=Fine, miss you too so that iam coming to Egypt ????
(حسنا اشتقت اليك ايضا انا قادمه الى مصر)
ليو-why! It’s only a couple of days and i’m gonna be back!
(لماذا ! انها مجرد يومين وسأعود)
جيسي=I wanna visit Egypt and see it.
(اريد زيارة مصر ورؤيتها)
ليو-Ok, but for your information Egypt has Traditions, so be aware of your clothes.
(حسنًا ، ولكن لمعلوماتك مصر لها تقاليد ، فاحذر من ملابسك)
جيسي=I’ll see, my plane is at night.
(سأرى طائرتي في الليل)
ليو-OK, take care????
(حسنا انتبه لنفسك)
جيسي=Ok, you too????
(حسنا انت ايضا)
ليو قفل التلفون وبص علي باباه
ادوار: مش ناوي تجوزها
ليو : مش عارف لسا
ادوار : علي العموم بيراحتك اخوك فين
ليو : نايم
فجاه سمعو صوت عربيه البوليس واقفه قدام البيت وبعدين البوليس اقتحم الفيلا
ادوار بغضب : ايه ده في ايه
الظابط : مفيش ابن حضرتك المحترم هنقبض عليه مش اكتر
ادوار بص لي ظابط لقه شهاب واقف جمبو
شهاب بسخريه : الشارع الي ابنك اغتصب فيه بنتي الحمدالله كان فيه كاميرات والحقيقه بااابنت وكلو اتصور
الظباط بداو يفتشو في فيلا وليو طلع وراهم وهما دخلو اوضه جاك كان نايم وصحوه
جاك قام مخضوض وقال : في ايه
ليو بغضب : مابراحه مفروض تتعامل معه كويس
جاك : في ايه ياليو
ليو : اهده
الظابط حط في ايد جاك الكلبش ونزلو تحت
جاك بغضب : انتو عايزين مني ايه
ادوار بغموض : انت الي غلطان علشان فتحت علي بنتك باب جهنم استنا مني الي جاي
شهاب خاف منو بس بان قدموا أنو مش فارق معه البوليس خدو جاك في البوكس وليو وقف قدام البوكس
ليو : متخافش انا معاك
جاك : طيب
ليو مسك ايدو وقال : انا معاك دايما مستحيل اسيبك
جاك بحزن : عارف انت بس متخفش عليا
ليو : انا جاي وراك ومش هسيبك
جاك بندم : وقعت في شر أعمالي
ليو : معلش الإنسان بيتعلم
البوكس بدأ يتحرك
ليو بسرعه : متخااافش انا معااااك
جاك : مش خايف
البوكس اتحرك وليو دخل الفيلا وخد مفتاح عربيتو علشان يلحق يمشي وراهم لانو مش عارف الطريق
ادوار : ليو
ليو وقف وبصلو وقال : تعرف انك انت سبب في كل ده وانا واثق وعارف انك دلوقتي همك سمعتك وبس مش ابنك
ادوار : ليو الكلام ده ليا
ليو بصلو بحزن ومشي وركب عربيتو ومشي ورا البوكس
أما ادوار كان بيجهز مفاجاه لي شهاب ……..؟!
يتبع……..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار
جميل
.
رائعة