رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة الثانية 2 بقلم ريم محمد
رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة الثانية 2 بقلم ريم محمد |
رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة الثانية 2 بقلم ريم محمد
مالك راح ليها وقال / بصي بقي ي حلوه انا اشتريتك من ابوكي يعني انتي ملكي عايزاني متجوزكيش عادي جدااا بس برضه هتكوني معايا فهمتي ي قطتي .
فقالت بدموع / اي انت حيوان مش بتفهم ي قطعها وهو يضربها فوقعت ف الارض فقال بقسوه / شكلك عايزاني اوريكي الشيطان اللي جوايا ي ملك..
ملك بوجع/ هقول اي ما أنت حيوان واخد انك تتضرب الناس
فامسكها من شعرها وقال بقسوه/ قولي كمان عشان يكون آخر يوم ف عمرگ فهمتي .
فاطمه بتوسل/ ي ابني حرام عليك سيبها ونبي ..
مالك بغضب / رأفت سكت مراتك احسن ليگ.
رافت بعصبيه/ فاطمه اسكتي ملكيش فيه خليه يربي بنتك
نعمه بصدمه/ حرام عليك دي بنتك انت إزاي كده أنت وأغمي عليها …
ملك كانت لسه هتروحلها مالك مسكها وقال بقسوه/ ع فين ي حلوه ..
ملك بعصبيه / أنت أعمي أمي مغمي عليها هكون وقبل ما تكمل كلامها ضربها بإيده وأغمي عليها وقال لرافت اللي مش مهتم اصلا بالموضوع/ شوف مراتك يا رافت وكلمني بعديها عشان عاوزك..
رافت/ طيب ي مالك بيه
مالك شالهااا ونزل وركبوا العربيه ومشيوا…
ف إحدي الاماكن كان يقف عمر ويقول بقسوه/ ها ي حلوه تحبي أموتك ازاي
الفتاه ببكاء/ والله ي باشا مليش ذنب أنا غلبانه هما اللي قالولي اعمل كده حرام عليك سيبني والله مليش ذنب …
عمر بزعيق/ كدابه انطقي يلا ..
الفتاه بدموع/ والله مليش ذنب
فاضربها بقسوه شديده .. وقال/ عشان تعرفي تلعبي ع عمر الحديدي إزاي ومشي
فقالت بضعف/ هتندم ي عمر ع اللي عملته فيا و فقدت الوعي
ف قصر المهدي .
وصل مالك وهو يحمل ملك التي فقده الوعي . وطلع إلي غرفته ونايمها وبصلها كتير واعد قدامها واعد يتأملها بهدوء
فتحت عيونها ببطئ وقالت بضعف/ أي دا أنا فين بصت لقيته بيبصلها بقرف .
فقامت وقالت/ أنا فين وماما عايزه أروح عند أمي
فقام وقال باستفزاز/ ف بيتي .
فقالت بتحدي/ بس أنا همشي مين هنا وراحت تمشي شدها من شعرها بقسوه وقال/ هو دخول الحمام زي خروجه ي حلوه ..انتي هنا هتكوني خدامه مش أكتر تمام ي حلوه ورماها ع الارض ومشي وقفل الباب بالمفتاح عشان متهربش
فقالت بصريخ/ ليه ي ربي بيحصل معايا كده ليه ي رب خدني مش قادره أستحمل ي رب حرااااااام واعدت تبكي بشده …
أما عن مالك ذهب إلي مكان خالي من الناس واعد يتأمل السماء بصمت شديد
بعد مرور ساعات .ف بيت رافت. فاطمه كانت بتبكي بشده ع بنتها وتقول بدموع/ منك لله ي رافت ع اللي عملته ف بنتك منك لله .
رافت قام وقال بقرف/ شكلك مش هتسكتي ي وليه أنتي انا ماشي احسن حاجه تقرف ومشي .
أما هي اعدت تبكي بشده ..
ف فيله المهدي وصل طائف وطلع يشوف ملك أو يكمل تعذيب فيها فتح باب الغرفه واتصدم بشدة
مالك راح ليها وقال / بصي بقي ي حلوه انا اشتريتك من ابوكي يعني انتي ملكي عايزاني متجوزكيش عادي جدااا بس برضه هتكوني معايا فهمتي ي قطتي ..
فقالت بدموع / اي انت حيوان مش بتفهم ي قطعها وهو يضربها فوقعت ف الارض فقال بقسوه / شكلك عايزاني اوريكي الشيطان اللي جوايا ي آيه ..
فقالت بوجع/ هقول اي ما أنت حيوان واخد انك تتضرب الناس
فامسكها من شعرها وقال بقسوه/ قولي كمان عشان يكون آخر يوم ف عمرگ فهمتي .
الام بتوسل/ ي ابني حرام عليك سيبها ونبي ..
مالك بغضب / رافت سكت مراتك احسن ليگ.
حسين بعصبيه/ فاطمه اسكتي ملكيش فيه خليي يربي بنتك ..
نعمه بصدمه/ حرام عليك دي بنتك انت إزاي كده أنت وأغمي عليها …
آيه كانت لسه هتروحلها مالك مسكها وقال بقسوه/ ع فين ي حلوه ..
ملك بعصبيه / أنت أعمي أمي مغمي عليها هكو وقبل ما تكمل كلامها ضربها بإيده وأغمي عليها وقال لرافت اللي مش مهتم اصلا بالموضوع/ شوف مراتك ي رافت وكلمني بعديها عشان عاوزك..
رافت/ طيب ي مالك بيه ….
مالك شالهااا ونزل وركبوا العربيه ومشيوا…
ف إحدي الاماكن . كان يقف عمر ويقول بقسوه/ ها ي حلوه تحبي أموتك ازاي …
الفتاه ببكاء/ والله ي باشا مليش ذنب أنا غلبانه هما اللي قالولي اعمل كده حرام عليك سيبني والله مليش ذنب …
عمر بزعيق/ كدابه انطقي يلا ..
الفتاه بدموع/ والله مليش ذنب
فاضربها بقسوه شديده .. وقال/ عشان تعرفي تلعبي ع عمر الحديدي إزاي ومشي
فقالت بضعف/ هتندم ي عمر ع اللي عملته فيا و فقدت الوعي .
صعد إلي غرفته وقام بفتحها فدخل وانصدم بشده عندما رأي الغرفه خاليه.
فقال بخوف/ معقول تگون هربت وكمل بحيره بس هتهرب إزاي وأنا قافل الباب بالمفتاح وظل يفكر . قطع تفگيره صوت شهقات عاليه فذهب إلي مصدر الصوت رأها جلسه بجانب الفراش وتبكي بشده.فاقترب منها وقال بقلق واضح // أنتي كويسه يا ملك
فقامت ملك ودفعته بقوه وقالت بانهيار شديد/ كويسه كويسه إزاي هاااا انا وحده أبوها بيكرهاا وباعها لواحد حقير زيگ .
مالك بعصبيه / احترمي نفسگ احسن ما قطعته ملك وقالت بدموع/ احسن اي هااا هتموتني ي ريت تموتني ي ريت عشان ارتاح من اللي أنا فيه فسقطت ع الارض وظلت تبكي بشده وجسمها ينتفض بقوه ..
نظر إليها بحزن فجلس بجوارها وقال بحنيه لأول مره تظهر / ملك اهدي ي حبيبتي اهدي ولمس ع شعرها الناعم .. فاحضنته بقوه وقالت بدموع مزقت قلبه// أنا تعبت أقسم بالله تعبت ي رب يخدني عشان أرتاح وظلت تبكي بقوه ..
مالك بحنان// هسسس بس ي قلبي نامي واهدي بس هسسس ظل يلمس ع شعرها .. ظل هكذا حتي نامت ..فحملها ونايمها ع الفراش وظل ينظر إليها بغموض ……..
عند عمر كان جالس ف مكتبه رن هاتفه فرد وقال ببرود/ ألو مين معايا.
المجهول/ بص مش لسه هنتعرف ي عمر بيه أنت ظالم هبة لأنها ملهاش ذنب ..
عمر / نعم هو اي ملهاش ذنب ف حاجه دي وحده نصابه وخاينه ثم أي اللي يثبت كلامك..
المجهول/ هبعتلك صور وفيديوهات وبعدين قرر براحتك …..وأغلق .
عمر ظل يفكر ف كلامه فونه رن بمعني ان ف رساله وصلت .
فتحه بالهفه وخوف واتصدم بشده . وقال بغضب / ي ولاد الكلب أنا تعملوا اللعبه الحقيره دي عليا وكمل بندم وأنا ظلمت هبة اه غبي أكيد مش هتسامحك قام وقال / بس والله وحيات هبة لقتلهم وخرج …
ف المخزن ..
كانت هبة تبكي بوجع وتقول / هونت عليگ ي عمر تعمل فيا كده وظلت تبكي بعنف شديد .
دخل عمر المخزن رأها تبكي اغمض عيونه بوجع وذهب إليها وحلس بجوارها وقال بندم/ أنا أسف يا هبة أسف أنا مكنتش أعرف أنها لعبه وأنگ ملكيش ذنب وكمل بقسوه بس وحياتگ لأقتلهم واحد واحد..
هبة بدموع وضعف// واو دلوقتي جاي تندم امممم وأنت مصدق أني ممكن أسامحگ أصلا ..
عمر بدموع/ سامحيني يا هبة أرجوكي سامحيني أنا مكنتش عارف الحقيقه و قطعته هبة وقالت بصوت ضعيف/ مستحيل أسامحگ ي عمر مستحيل .
عمر اقترب منها وقال بندم/ أنا بحبگ والله .بحبگ.
هبة نظرت إليه بضعف وفقدت الوعي
فقال بفزع / هبة وشالها وخرج من المخزن
ف قصر المهدي ….تحديدااا ف غرفه مالك كان يتأملها بغموض شديد . فاستيقظت ونظرت إليه وقالت بضعف ووجع/ أرجوك خليني أكلم أمي أرجوگ.
نظر إليها ببرود وطلع فونه واتصل على رافت.
عند رن هاتفه بأسم طائف فرد وقال بتوتر/ أزيگ ي باشا …
مالك ببرود / فين مراتگ يا رافت
رافت باستغراب/ ليه ..
مالك بغضب / بقولك فين مراتگ..
رافت لفاطمه الذي تبكي بشده/ خدي مالك بيه عايزيگ .
فاطمه باستغراب/ ليه.
رافت بزعيق/ معرفش وخدي .
خدت منه الفون وقالت/ ألو .
ملك بدموع/ ماما .
فاطمه بدموع/ وحشتيني ي قلبي
ملك بحب/ وأنتي كمان. ظلوا يتحدثوا وبعد مرور من الوقت أغلقت ملك مع أمها وقالت لمالم بهدوء/ شكرا .
مالك ببرود/ عفوا وخرج من الغرفه.
ملك بغيظ/ أوووف عليه كميه برود رهيب .فقامت وقالت بزهق/أوووف أنا زهقت عايزه أطلع من الاوضه دي بس لازم أعرف أبو لهب مشي ولا لسه(قصدها ع مالك ????????)
فخرجت من الغرفه واعدت تتأمل بإعجاب شديد فامسكها شخص وقال
ف شركه الحديدي تحديدا في مكان عمر كان يتابع بتركيز قطع تركيزه رن هاتفه فرد وقال بهدوء/ أي طيب أنا جاي حالا وذهب إلي الفيلا .
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية للكاتبة لانا عبدالمجيد.