روايات

رواية حوريه الجاسر الفصل الرابع 4 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية حوريه الجاسر الفصل الرابع 4 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية حوريه الجاسر الجزء الرابع

رواية حوريه الجاسر البارت الرابع

رواية حوريه الجاسر الحلقة الرابعة

حوريه…. انا مش موافقه
جاسر بحده…. انتي ليكي عين تتكلمي
حوريه بقوه….ايوة علشان انا معملتش حاجه غلط صدقني
جاسر….بقولك ايه انتي هتوافقي ونتجوز والنهارده كمان فاهمه
حوريه بدموع…..مش فاهمه انا مش عاوزه اتجوزك
جاسر بص لفهد….اتصرف احسن ما اتصرف تصرف ميعجبش حد
جاسر خرج وفهد قرب من حوريه بهدوء…. حوريه بصي عليا
حوريه رفعت راسها
فهد اتكلم بهدوء….صدقيني ده في مصلحتك
حوريه بحزن…..انا معملتش حاجه لكل ده
فهد بحب….وانا عارف انك معملتيش حاجه وواثق فيكي ثقه عميه يبت انتي بنتي انا اللي مربيكي وعارف انك مستحيل تعملي كده
حوريه حضنته…. بس هو مصدق اني عملت كده
فهد بيملس علي شعرها بحنان….مين قلك انه مصدق جاسر بس مش بيقدر يسيطر علي غضبه مش اكتر
حوريه ببرائه….يعني هو مصدقني
فهد….طبعا يا حبيبتي
يلا بقا متعيطيش مش بحب اشوف دموعك
حوريه مسحت وشها بكم البيجامه
فهد بابتسامة…..انتي طفله زي ما انتي يا حوريه
جاسر دخل ومعاه الماذؤن
حوريه انصدمت من سرعته
جاسر يلا يا شيخنا علشان تكتب كتب الكتاب
حوريه…..بس انا
جاسر بمقاطعه…..يلا يا فهد
فهد قام وبدؤا في الاجراءات وحوريه مصدومه محستش غير وهو بيديها القلم تمضي بصت ليه بحزن ومسكت القلم مضت
خلصوا الاجراءات وبقيت زوجته
جاسر…..وصله يا فهد
فهد خرج وجاسر قرب من حوريه اللي كانت
هتـ.. ـموت من الرعب
نزلت راسها بسرعه وخوف
جاسر….بصي عليا
حياه مرفعتش راسها
جاسر بحده….اظن سمعتي انا قولت اي
رفعت راسها بخوف واتكلمت….انا معملتش حاجه صدقني
جاسر بص في عينيها بقوه وهي اتوترت منه
جاسر….مش عايز تبريرات ملهاش لازمه
جهزي نفسك علشان هنمشي
حوريه…..هنمشي نروح فين
جاسر بجمود…..شقتي
حوريه بخوف…..بس انا عاوزه ارجع الفيلا
جاسر….جهزي نفسك مش هكرر كلامي هبعتلك ممرضه تساعدك
حوريه هزت راسها بخوف ودموع من طريقته الجافه معها
_________
فهد خرج من المستشفى ووصل المأذؤن
شاف ورد قاعده في الحديقه الخلفيه للمستشفي وفي حد معاها
فهد قرب منهم واتكلم بغضب…..الله الله يا هانم
ورد اتخضت من صوته لتحاول التماسك
ورد….نعم
فهد مسكها من دراعها بقوه…انتي ازاي تقفي مع حد غريب
ورد….اممم بس ده مش حد غريب ده الدكتوره احمد
فهد اتنفس بغضب….بقولك ايه متخلنيش اتغابي عليكي قريب ولا بعيد متقفيش مع حد فاهمه
ورد زاحت ايده….لا مش فاهمه واوعي تفكر تلمنسي حتي ولو بالغلط
فهد…امشي من وشي يلا واياكي اشوفك واقفه مع حد تاني
ورد بعدت عنه ومشيت…ده كله واحمد واقف ومتكلمش
فهد بص ليه بغضب ومشي
_________
حوريه دخلت الشقه بخوف
حوريه….لوسمحت ممكن تقولي فين اوضتي
جاسر شاور بايده علي اوضه حوريه دخلتها من غير ما تتكلم
فتحت الشنطه وخدت منها هدوم ودخلت الحمام خدت دش وخرجت
لبست بنطلون قطن وتيشرت قط وخرجت لانها كانت جعانه
دخلت المطبخ وجهزت سندوتش وقعدت علي الكرسي بشرود
قاطع تفكيرها جاسر اللي كان واقف قدامها
بلعت ريقها بتوتر وسابت السندوتش من ايديها
جاسر قرب منها وهي رجعت لورا
حوريه…..في اي بتقرب لي
جاسر….مراتي
حوريه….بس احنا..
جاسر….احنا اي ها انتي مراتي علي سنه الله ورسوله ودي حاجه مش هتتغير
حوريه نزلت وشها والدموع اتكونت في عينيها
جاسر….هنعيش زي اي زوجين وانا مش هتنازل عن حقو”قي
حوريه رفعت راسها وبصت ليه….وانا موافقه مش عشان انا دايبه فيك علشان مغض”بش ربنا
جاسر ضحك….متغص”بيش ربنا لكن كنتي حامل في الحر”ام عادي
حوريه بصت ليه بصدمه ورفعت ايديها وضر”بته

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريه الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!