Uncategorized

رواية قلبي لك الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة محمد

 رواية قلبي لك الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة محمد 

رواية قلبي لك الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة محمد 

رواية قلبي لك الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة محمد 

 ‏- الظاهر انك ناقصه تربيه وانا بقي هربيكي 

ورفع ايدو علشان يضربني بس مسكتها قبل متنزل علي وشي 

-عائشه بغضب : اياك تتجرء وتعملها تاني وإلا قسما بربي هنسي انت مين وهيكون ليا تصرف تاني معاك 

-‏……

• سيبته واقف مصدوم ومشيت ، مهو مكنش ينفع اسكتله ، مش عشان انا عايشه عندهم يهيني كل شوية ، انا مش ذنبي ان امي وابويا معندهمش قلب ، ومفكروش فيا ، ليه الانسان بيعمل ف اخوة الانسان كده ، بس لا انا من هنا ورايح هرد عليه ف كل كلمه هقيقولها  .(بقلمي اميرة محمد )

• دخلت دار الايتام وحضنت كل الاطفال اللي هناك ، قلبي واجعني عليهم ، ازاي كل اب وام بيقدرو يعملو كده ، ليه اي السبب ، شعور الخيبه وقلة الثقه هيفضل ملازمهم طول حياتهم .(بقلمي اميرة محمد )

-ازيك يا جدي 

-‏تعالي ي فهد 

-‏حاضر 

-‏عائشه يبني ملهاش ذنب ف كل اللي حصلها بلاش تقسي عليها وتعاملها ب اسلوب مش كويس ، دي بنت طيبه وقلبها ابيض.

-‏عارف يا جدي وانا اعتزرتلها عن كل اللي حصل مني بس جاي وطالب من حضرتك طلب 

-‏اتفضل ي حبيبي 

-‏انا عايز اتجوز عائشه 

-‏ايه …..؟

-‏انا ضايقتها كتير بس هعوضها عن كل حاجه صدقني ي جدي انا معجب بيها ومش عايزاها تكون لحد تاني 

-‏الجد بفرحه : انا مبسوط اووي كان نفسي من زمان اجوزك عائشه بس خوفت يبني متوافقش 

-‏لا يا جدي انا معنديش اعتراض بس عائشه …..

-‏متقلقش انا هكلمها وهيه مش بترفضلي طلب 

خرجت من اوضة جدي وانا الفرحه مش سيعاني خلاص هتجوزك يا عائشه وهنتقم منك وهكسر كبريائك ده ، وهردلك القلم اللي ضربتهولي عشرة بس استني عليا يا…يا  تربية الملاجيء .(بقلمي اميرة محمد )

• خلصت مع الاطفال وروحت اتمشيت شوية بفكر ف حياتي وال حصلي واللي وصلتله ، اتنهدت وبدأت عيني تدمع 

• ‏وبعدهالك يا عائشه هتفضلي تسمعي إهانات طول عمرك كده ، انا قاعدة ف البيت ده علشان خاطر الراجل الطيب اللي عاملني احسن من ابويا وامي وبيعتبرني زي بنته ، يلا الدنيا مش دايمه لحد ، اكيد كل اللي بيحصلي ده فيه خير من وراه ، يارب انت عالم بحالي ريحني وريح قلبي .

• ‏روحت البيت لقيته قاعد زي م يكون مش وراه حاجه غيري 

– فهد بقرف : اهلا بست النينجا 

– ‏عائشه ب استهزاء : والله يا عسل م فيقالك 

– ‏اهدي علي نفسك عشان محضرلك مفجأة حلوة 

– ‏ههه وانت بييجي من وراك غير المصايب ؟

– ‏معلش عقابك كل شوية بيزيد بس اتقلي عليا ي قمر 

– ‏وانت فاكرني هسكتلك زي كل مرة تبقا بتحلم

ف أقل من ثانيه لقيت نفسي ف حضنه ولف دراعي ورا ضهري (بقلمي اميرة محمد )

– اااه …سيبني انت حيوان 

– ‏لسانك ده هقطعولك قريب 

– ‏دا بعينك بني ادم وقح 

– ‏ههههههههه انتي لسه شوفتي وقاحه 

-فلت منه : ابعد عني بقااا 

جريت علي اوضتي وانا سامعه صوت ضحكته السخيفه ، قفلت الباب وانا قلبي بيتقبض مش عارفه ليه ، غيرت هدومي ونمت شوية وقررت انزل ل جدي اشوفه 

– جدوووووووو……جدووووووو

– ‏يبنتي بقاا 

– ‏هههههه تصدق بالله حياتي من غيرك م ليها لازمه 

– ‏ضحكتك عندي بالدنيا وما فيها 

– جريت عليه حضنته : جدو انا مش عايزة اسيبك ابدا انا بحبك اووي 

– ‏ومين قال اني هسيبك انتي هتفضلي معايا هنا علي طول 

– خرجت من حضنه : هههههه يعني مش هتجوزني 

– ‏لا هجوزك وهتعيشي معايا هنا 

– ‏ههههه وقرة عيني هيوافق 

– ‏اه طبعا منا عايزك عشان كده 

– ‏مش فاهمه قصد حضرتك 

– ‏اتكلم بجدية : عائشه فهد… طالب ايدك 

– ‏ايه ……..؟؟؟!

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!