Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميسون عبدالمجيد

الكل بخوف:ميراااا
في الجهه الاخري
عمر وصل المستشفي وطلع جري وسأل الممرضة
عمر بسرعة وخوف:لو سمحت في مريض هنا بأسم يزن سليم القاسم
بقلمي ميسون عبدالمجيد
الممرضة بصت للكشف إللي في اديها وبعدها بصت لعمر
ايوا وصل من نص ساعة وهو دلوقت في العمليات في الدور التالت
عمر بصلها بصدمه ورعب
عمر طلع يجري علي فوق واتصل ب بباه
عمر رايح جاي قدام الاوضة وهيموت من الرعب 
بقلمي ميسون عبدالمجيد
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند ميرا
فهد بلل ايده بميا وبيحطها علي ميرا عشان تفوق
ميرا بدات تفوق براحة وافتكرت إللي حصل
ميرا قامت بسرعة
حور بقلق:ميرا أنتي كويسه
ميرا هزت راسها وطلعت علي اوضتها بسرعة وقفلت علي نفسها
ميرا بعياط وصراخ:ي رب ياااا رب متوجعش قلبي عليه ياااا رب رغم كل إللي عمله فيا عمري ما كرهته ولا ولا اتمنتله حاجة وحشه يااا رب احميه ونبي ياااا رب
ننزل تحت
فهد قام وقف: أنا هروح اشوف  يزن
حور بخوف:ابقي طمني ي فهد
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::نرجع لعمر
عمر علي نفس حاله وقرب يتجنن علي صاحب عمره وبباه عمال يدعي لأبنه
وصل فهد:ها ي عمر طمني يزن ماله
يزن بحزن شديد:لسة في العمليات
فهد ربط علي كتفه:اهدي ي بني أن شاء الله هيكون بخير
عمر بحزن:ي رب
بعد وقت كثير
خرج الدكتور من العمليات وشكله ميدلش بالخير ابدا
عمر جري عليه:ها طمني ي دكتور يزن عامل ايه
الدكتور بحزن:مخبيش عليك حالته ميؤس منها
الاب بخوف:ليه ابني ماله
الدكتور بحزن: للاسف حصله نزيف داخلي والخبطه اثرت عالمخ خليته دخل في شبه غيبوبة ومش هيفوق دلوقت حتي مؤشرات القلب ضعيفة جدا هو ذات نفسه مش عايز يرجع للحياة
الكل زعل جدا وبانت عليهم معالم الحزن
عمر بحزن:طب ممكن ادخله
الدكتور:مش هينفع هو دلوقت هيتنلق العناية ومننوعه الزيارة لمدة ٤٨ ساعة
الاب بلهفه وخوف:انا دكتور سليم القاسم وادي الكرنيه ممكن ادخل
الدكتور:صدقني مش هينفع حضرتك دكتور وعارف
الكل بصله بحزن
_____________________________________________
عدي اليومين ويزن لسة في الغيبوبة وعمر قرب يموت وهو لوحده وميرا كمان في اوضتها مبتخرجش وعمالة تعيط
تالت يوم عمر اتعقم ودخل ليزن ومسافة ما شافه غصب عنه دموعه نزلت كان نايم علي سرير وباين عليه الارهاق والتعب وجسمه كله موصل بأجهزة وحالته صعبه جدا
بقلمي ميسون عبدالمجيد
عمر قرب منه وقعد قدامه وبصله بحزن
عمر بحزن:قوم ي صحبي قوم انت طول عمرك قوي وبتتحمل أي حاجة قوم متوجعش قلبي عليك أنت عارف أننا ملناش غير بعض قوم وصدقني كل إللي فات هيتحسن ونسيت اقلك علي حاجة مسامحك ي صحبي مسامحك عشان أنت اخويا مش صحبي قوم أنت عارف إني من غيرك مش هقدر اكمل إحنا طول عمرنا مع بعض طب فاكر لما كنا في تنيه كليه
___________________________فلاااش باااك
يزن بصدمه وخوف:احمسسسس
عمر بخضة:في ايه يلا
يزن بضيق:شيل ي معلم اديني هاخد سمر كورس
عمر بصله وضحك علي ما اخر ما عنده 
يزن بغيظ:ياد بطل نداله ياد بدل ما تواسيني قاعد تضحك
عمر ضحك اكتر:اعملك ايه ي صحبي منا من اول السنه بقلك خد معايا كورس تقولي لا دي مادة هيفه وهذاكرها لوحدي
يزن بصله بضيق
يزن افتكر:نهااار اسووووح
عمر:ايه تاني
يزن:ابويا هيطردني من البيت
عمر:ليه
يزن:من اول السنه بيقولي تعالي اشرحلك المادة مدام مش هتاخد فيها كورس رحت فارد عضلااتي وقلت هذاكرها لوحدي وهجيب امتياز
عمر:لا دنتي عضلاتك مقويا قلبك والله تستاهل خليه ي رب يطردك بجد
يزن مسكه:ي صحبي خد بس أنت فاكرني بهزر بس شوفلي حل
عمر بضيق مصطنع:مليش دعوة أنت إللي شيلت يبقي أنت إللي تتصرف
يزن:هعزمك علي شورما وبيتزا
عمر:بس مهما كان الصحاب لبعضها
يزن بصله وضحك
عمر:بص إحنا نقول لبوك انك اجلت المادة دي للترم التاني
يزن بسخرية:اووووه ايه الجمدان دا علي اساس أن ابويا هيصدق الهبل دا
عمر بتفكير: إحنا نقله انك وانت خلاص هتستلم الورقة رحت سبت المادة للسنه الجايه
يزن:وانت كدة غيرت الفكرة
عمر:يوووه بقي اعملك ايه بص هو مفيش غيره حل واحد
يزن:اشجيني
عمر:نروح ناكل وبعدها نشوف هنعمل ايه
يزن بصله بغيظ 
__________________________بااااك
عمر بابتسامة حزن:فاكر ي يزن لينا ذكريات كتير مع بعض وكلهم احلي من بعض بس انت قوم وكله هيرجع
عمر بص لقي يزن مفيهوش أي امل بصله بيأس وخرج
لقي ميرا لسة واصله
ميرا بحزن:عايزة ادخله
عمر بحزن:تمام روحي مع الممرضة تعقمك بس مطوليش عشان غلط
ميرا بصتله بحزن ودخلت
ميرا دخلت ومسافة ما شافت يزن كدة دموعها كانت مغرقة وشها
ميرا قربت منه وقعدة قدامه ومسكت ايده
ميرا بصتله وعنيها مليانه دموع:ليه ي يزن ليه عملت كل ليه شوفت اهي اخرتها نايم وانت ما بين الحياة والموت تعرف أن لو جرتلك حاجة أنا هموت من بعدك يزن رغم كل إللي عملته فيا أنا بعشقك بس عمري ما هضعف عارف ليه هشان اهنتني وضربتني بالقلم يعني ياريتك كنت جوزي كنت قلت واحدة وجوزها انما إحنا كان كل إللي ما بينا دبله تعرف من يوم اتولدة وأنا بحبك بحثك كدة حاجة مختلفه بحب كل تفصيلة فيك ولما جيت وقلتلي يوم نتيجتي بحبك مكنتش مصدقة نفسي معقور ربني هيجمعني أنا والإنسان إللي بحبه بس للاسف كل حاجة ضاعت ودا كان بسببك أنت ي يزن أنت إللي خربة كل حاجة انت…
قطع كلامها صوت الجهاز عمال يصفر
افتكرتوه هيفوق بقي ويتأسفلها ويرجعو تؤتؤ مش بالسهولة دي ????????)
ميرا وقفه خايفة
الدكتور دخل بسرعة ومعاه الممرضة
بقلمي ميسون
الدكتور بسرعة:عملتيله ايه انطقي
ميرا بخوف:والله ما عملتله حاجة كنت بكلمه
الدكتور بغضب:دا واحد بين الحياة والموت وأي كلمه هتقسر علي قلبه وممكن نفقده في أي لحظه
ميرا بصاله ودموعهت بتنزل
الدكتور:شغلي جهاز الصدمات بسرعة واتفضلي حضرتك
ميرا خرجت والدكتور بدء يعمل ليزن صدمات
وميرا عمال مصر تعيط برا
بعد وقت الدكتور خرج
ميرا بخوف:ها بقي كويس
الدكتور بضيق: الحمدلله المرادي لحقناه ي عالم المرا الجاية
الدكتور مشي وسابها وهي مسحت دموعها
عمر كان طالع من تحت
عمر بقلق:في ايه
ميرا بحزن:قلبه وقف
عمر بصدمه:نعمممم
ميرا بحزن:بس الدكتور لحقه
عمر اتنهد بحزن وقعد
ميرا قعدة جنبه
ميرا بحزن: أن شاء الله هيفوق خليك واثق في ربنا
عمر بحزن: أنا مليش غيره هو صاحب عمري كله
ميرا قربت منه اخدته في حضنها وعمر ما صدق زي الطفل وفضل يعيط
بعد وقت كتير
كانو هديو
ميرا قامت: أنا همشي
عمر بحزن:تمام خلي بالك من نفسك
ميرا:لو فاق متقلوش إني كنت هنا
عمر بصلها بحزن:متاكدة
ميرا هزت راسها بحزن ومشيت
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
بعد وقت
ميرا في اوضتها عمالة تلف حوالين نفسها
كرما دخلت:ميرااا
ميرا عمالة تلف وتفتح في كل حاجة
كرما بصوت عالي:ميراااااا
ميرا بعدم تركيز:ايه ايه
كرما:عمالة تلفي كدة ليه
ميرا بتلف بردو:مش عرفة الاسورة إللي كنت لبساها عمالة ادور عليها مش لقياها
كرما بأبتسامة وغمزة:دي إللي كان يزن جيبهالك ????
ميرا بصتله بضيق
كرما بخبث:ما القلب شكله رجع يحن تاني اهو
ميرا بنرفزة وغيظ:عمره عمره ما هيحن وبطلي استفزاز واطلعي برا اوضتي اطلعي
وبتزقها
كرما بتضحك:بنت عيب أنا اختك الكبيرة
ميرا قفلت في وشها الباب وكملت تدوير وقربت تتجنن دي اسورة عزيزة عليها جدا جبهلها يزن وقلها مهمها عدة سنين ومهما حصل متقلعيهاش وهي وعدته انها مش هتقلعها وبردو ملقتهاش
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
بعد مرور عدة سعات
كان الليل بدء يليل
وعمر طلب من الدكتور انو يقعد مع يزن ورضي بعد مناهدة طويل
عمر كان قاعد علي كرسي قدام يزن وساند رأسه ومغمض عينه من التعب
يزن بدء يفوق وفتح عينه بصعوبة اثر الضوء وبيدندن بكلام غير مفهوم
يزن بتعب وهمس:اااااه أنا فين أنا فين
عمر فاق بسرعة
عمر بفرحة: يزن أنت فقت الحمدلله ي رب الحمدلله
يزن بتعب شديد: أنا أنا فين وايه إللي حصل جبني هنا أنا كنت مسافر
عمر بحزن: العربية عملت بيك حدثه
واكمل بحب:ربنا مش عايزك تبعد عن الناس إللي بيحبوك
يزن بتعب:وهما فين إللي بيحبوني دول ي رب ليه مأخدتنيش ي رب
عمر بغضب:ميت مرة اقلك بلاش كلامك الغبي دا
يزن بصله بحزن
عمر قرب منه بدلع:ايه ي بيبي هتفضل مكشر كدة
يزن بصله وضحك
وهنا الدكتور دخل
الدكتور:لو سمحت اتفضل برا عشان اكشف عليه واشخص حالته
عمر خرج والدكتور بدء يكشف علي يزن
اما يزن رغم تعبه كان حاسس براحة غريبه في المكان وشامم ريحه هو بيعشقها وحاسس أن ميرا كانت موجودة
بعد وقت قصير
خرج الدكتور
عمر:ها ي دكتور طمني
الدكتور:يعني حالته بتتحسن بس لسة هيعمل اشاعات وحجات تاني كتير عشان نتأكد انو سليم
عمر فرح ودخل ليزن
عمر بأبتسامة:ابسط ي عم الدكتور قال انك زي القرد اهو بطل استموات
يزن ضحك وفرح ان عمر رجعه يكلمه زي الاول
يزن بص لعمر وكان عايز يسأله ميرا جت ولا لا بس اتكسف
يزن بشك:هو مين جه سأل عليا
عمر بكذب: أنا وبباك وبابا
يزن بحزن:بس
عمر بحزن عليه: ايوا
يزن غمض عينه بألم وزعل جدا ان ميرا مجتش تطمن عليه وهو هيموت
بعد وقت خرج عمر برا
يزن بيبص حواليه لفت انتباهه حاجة وقعه علي الارض ركز جامد لقاها الاسورة إللي اداها لميرا
يزن لا اراديا ارتسمت علي وشه ابتسامه وفرح جدا أن رغم كل دا جت وزارته
يزن داس علي زرار
الممرضة دخلت:خير ي فندم
يزن بتعب: بعد ازنك ممكن تلافيني الاسورة دي
الممرضة:حاضر ي فندم
وراحت جابتها ودتهاله
بقلمي ميسون عبدالمجيد
يزن مسكها وابتسم وحضنها وفضل يشم فيها وفي ريحتها
_______________________________________________
عدي شهرين ويزن اتحسن وخرج من المستشفى وهو وعمر علاقتهم رجعت زي الاول بس هو وميرا لا
وفي يوم
عمر وميرا قعدين في الجنينه
فون عمر عمال يرن
ميرا بضيق:ي عم انت متشوف البتاع دا صدعني
عمر مسكه وقفله بنرفزة
شوية ورن تان
عمر نفخ بضيق
ميرا:مين الزنان دا
عمر بزهق: احمد إللي قابلناه في المطعم
ميرا:طب ما ترد عليه مش بتقول صاحبك
عمر: ايوا صحبي لكن عمال يزن وطالب ايدك
ميرا بصدمه:ايييه
عمر:وانا عمال اقله هي هترفد وهو مش مقتنع
سكتو شوية
بقلمي ميسون عبدالمجيد
ميرا قعدة تفكر وابتسمت بغموض
ميرا بأبتسامة:بس أنا موافقة
عمر بصدمه:نعمممم!!!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا

‫7 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!