Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع والعشرون 29 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع والعشرون 29 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع والعشرون 29 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع والعشرون 29 بقلم جهاد عبدالرحمن

أدم: روحي غيري الاول والبسي هدوم تانيه وغطي شعرك وده مش بكفايا كرشت الطباخين بره وخليت الحراث الي في الجنينه تطلع بره
حياه : حاضر
أدم: يلا مستنيكي علشان القهوه ومتغبيش
حياه: اوكي
حياه طلعت فوق ودارين نزلت لقت أدم في المطبخ بيجيب من مايه علشان يشرب
حط اديها علي ايد أدم أدم سحب ايده بسرعه….
أدم: هوا في ايه
دارين: انا كمان عطشانه
أدم: اشربي
دارين بحنان : أدم نستني بالسهولة دي انتا كنت مبتعديش يومك وانا مش موجوده فيه نسيت كل ذكريتنا كانت احل ايمنا نسيت كل حاجه …
أدم: انتي السبب انتي الي سبتيني زمان ومشيتي مفرقتش معاكي بالرغم من انك عارفه اني كنت محتاج ليكي ..
دارين : تمام انا غلط بس دايما كنت لما بغلط كنت بتسامحني انتا كنت كل حاجه حلوه في حياتي وماذلت أدم انا دارين ياادم …
أدم بزهق : عارف.. بس معتيش بنتي الي مكنش يومي بيعدي من غرها …انا عمري مهسمحك علي غلطتك دي لأني يوميها قولتلك متسفريش وانتي سبتني وكنت محتاجك جدا كان ممكن تعلقي بيكي ينقلب لحب مش عارف ..لاكن انتي لما قولتلك اني مش بحبك انتي سبتيني انتي بتسمي ده حب اساسا الي بيحب حد ميسبهوش ويفضل جمبه انتي انانيه يدارين وطول عمرك انانيه ….
دارين : أدم انا اسفه عارفه اني غلط وندمت اني سبتك لأني انا كمان كنت بتعذب…
أدم: اسفك مش هيفيد انا بحب حياه ومش هقدر استغني عنها…
دارين قربت من أدم وحطت اديها علي خده
دارين: طب وانا ياأدم مفكرتش فيا انا طول عمري بحبك من قبل حتي متعرف حياه من واحنا لسه صغيرين نسيت كل حاجه …
حياه نزلت لاأدم لقت أدم واقف وعينه باين فيها حزن وواقف هوا ودارين ودارين مقربه منه جامد جدا وحطه اديها علي وشه …
حياه اتعصبت جدا وزهقت والغيره كانت مسيطره عليها
حياه : يسلام هوا ده الي روحي غيري هدومك بتطلعني علشان تاخد راحتك انتا والهانم ….
أدم: بطلي هبل ايه الي بتقوليه ده
حياه بصوت عالي : لما ادخل واشفكو كده عايزني اقول ايه يعني غير انها الحق مش عليها الحق علي جوزي الي سبها تقرب منه كده واقف معاها…
أدم بعصبيه: حياه صوتك ميعلاش وبعدين مفيش حاجه من الي بتقوليها دي….
حياه بتكلم دارين: ايه مش عيب عليكي انا معاكي في البيت حتي….
دارين ببرائه مصتنعه: انتي فاهمه غلط يحياه
أدم بعصبيه : انتي فاهمه غلط وبعدين ايه الهبل الي بتقوليه دي….
حياه : انا مش هبله وبصت لدارين وانتي اساسا وحده متربتش ولا شافت تربيه..
حياه سبتهم وطلعت اوضتها وهيا بتعيط وفكره ان ممكن أدم يكون بيضحك عليها ومش بيحبها وبيتسلي بيها شويه زي مدارين قالت ليهامسيطره عليها ….
أدم راح ورا حياه الاوضه
اما دارين فكانت مبسوطه جدا من الي حصل
حياه بتلم هدومها في شنطتها وهيا بتعيط باانتحاب كانت ناويه تنزل تقوله انها بتحبه وتشيل الحاجز الي طال بنهم وتواجه خوفها…..
أدم مسك الهدوم من اديها
أدم: انتي بتعملي ايه
حياه : همشي علشان تاخد راحتك بقا اساسا جوازنا علشان بابا الله يرحمه والمفروض امشي من ساعت مابابا مات بس وتكمل بحزن كنت مستنيه لما تكون كويس وامشي وانا شايفه انك بقيت تمام ….وانا مش لعبه ولا للتسليه ومش زي الشمال الي تعرفهم فطلقني وسبني في حالي بقا…..
أدم: انتي اتجننتي انسي كلمه طلاق دي وبعدين انتي فهمتي غلط انا والله مفي حاجه بيني وبين دارين ومش بحب غيرك….
حياه بعياط وانفجرت : خلاص متحلفش صدقتك اهوه ايوه انتا بتحبني… اصلي عيله صغيره وهبله زي مبتقول هتضحك عليا بكلمه بحبك لا انا الحمد الله اني مسلمتش نفسي ليك لواحد خاين زيك وكمان علي فكره لما تضحك عليها وعليا كده انتا مش رااجل طلقني انا مش عايزاك …
أدم ضرب حياه بالقلم حياه غلطت فيه هانت رجولته وميقدرش يسبها ولا يمسك أعصابه حتي لو بيحبها ومسكها من دراعها جامد وشدها وقرب منها
أدم بعصبيه : مش هطلقك وكلمه طلاق مسمعهاش منك تاني وانا بقا هوريكي انا راجل ولا لا وانا مش خاين ولا عمري خنتك من ساعت محبتك واعترفت بيكي في حياتي ومش انتي الي مسلمتيش نفسك ليا انا الي سايبك بمزاجي…..
حياه بعياط وبتزق في أدم وبتضرب فيه خوفها انو يكون مش بيحبها وبيتسلا بمشعرها مسيطر عليها…
حياه بعياط : طلقني انا مش عيزاك سبني في حالي وطلقني وروحلها مش هيا حب الطفوله ولا ايه….
أدم ذق حياه علي الارض ومقدرش تحكم في اعصابه وضربها بالقلم تاني….
أدم: قولتلك مش عايز اسمع كلمه طلاق دي تاني انتي فاهمه
حياه بعند وعياط : مش فاهمه وهمشي من هنا وهطلق منك ياادم..
أدم شدها وقطع حجابها وهدومها وكان متعصب جدا من كلمها محدش عمل كده معاه في حياته كلها غلتط فيه وفي رجولته مدتهوش فرصه يدافع عن نفسه….
حياه بصدمه من هدومها الي اتقطعت في ايديه
حياه بصدمه ورهبه شديده: أدم …
أدم مسكها من شعرها وقربها منه
أدم بصوت ناري وعصبي : انا هوريكي يحياه
حياه بعياط : ايه هتعمل ايه …
أدم: هاخد حقي بقا منك مش انا مش راجل وخاين
حياه بعياط : أدم لا انا مش عيزاك اصلا ولا هتن معاك سبني امشي بلاش تعمل فيا كده والنبي ودخلت في نوبه عياط وخوف
أدم: مش هسيبك
حياه قعده تضرب فيه وكل ذكريات كمال كانت قدام عنيها واتخيلت أدم كمال وقعدت تقول كلام مش مفهوم وبدات ترتعش وادم شلها بالغصب…
أدم ضرب حياه تاني ومكنش حاسس بنفسه لانها بتقاومه حياه اغمي عليها …
أدم وحس باانها هدت : حياه حياه
أدم بيهز حياه وبيفوقها مش بتفوق
أدم بخوف : حياه اصحي متخفيش انا مش هعملك حاجه هسيبك والله اصحي ….
أدم راح جاب مايه ورش عليها مايه مش بتفوق
أدم اتصل علي دكتوره ..
والدكتوره جات وأدم لبس حياه هدوم غير الي اتقطعو ..
والدكتوره جات وكشفت علي حياه
أدم برعب : هيا مالها يدكتور هيا مش بتصحي ليه
دكتوره : أدم بيه هيا اتعرضت لموقف اتكرر معاها قبل كده اكيد ومربي ليها رعب الخوف سيطر عليها وخلاها تفقد وعيها وكمان دي مش اول مره يحصل معاها الموقف ده في الحلات دي لازم نطمنهم ونحسسهم بالأمان خصوصا ان الخوف بيبقا مسيطر عليهم حتي في حياتهم عموما ….انا اديتها حقنه مهدئه وهيا شويه كده وهتفوق بس لما تفوق حاول تطمنها وتحسسها بالأمان وياريت ميتكررش تاني الا لما الموقف ده يتنسي وتسعدها تحاول تتقبل خوفها وتوجهه وحده وحده واي مساعده انا موجود….
أدم بصدمه : تمام شكرا يدكتور …
دكتوره : العفو ياأدم بيه علي ايه بس ياريت تعرف منها ايه الي حصل معاها بالراحه وبهدوء وايه الي مخوفها وايه الموقف ده علشان تعرف هتسعدهاازاي …
أدم: ماشي يدكتور
أدم حاسب الدكتوره وهيا طلعت من القصر
أدم دخل عن حياه وقعد جمبها وحط ايده علي شعرها
أدم بحزن شديد : للدرجه دي بتخافي مني
أدم كان ضرب حياه جامد وأثر ضربه باين علي جسمها والكدمات الزرقه الي في اديها وجسمها ….
أدم بزهق : انا اسف كلامك عصبني انا مقدرتش امسك اعصابي ومش عارف بهدلتك كده ازاي …
( أدم ميعرفش الرعب وعدم الامان الي حياه كانت عايشه فيه من كمال مفكر نفسه هوا السبب في الي حياه فيه لاكن حياه في الحاله دي بسسب كمال وبسبب حياتها الي عشتها من صغرها كلها رعب و خوف ولما حصل معاها كده تاني مقدرتش تستحمل فقدت الوعي وغابت عن الدنيا )
أدم فضل جمب حياه مده كبير يانب نفسه وضميره معذبه وبيحاول يفتكر الكلام الي حياه كانت بتقوله بس مش فاكر اي كلمه قلتها….. وفي اسئله كتيره بدور في باله… الخوف الي بيشوفه في عيونهامش طبيعي ابداا… وده مخوفه…
أدم بتوهان : الدكتوره بتقول اتكرر معاها ..طب ازاي انا عمري مفكرت اعمل كده قبل كده ازاي اتكرر اه.. يمكن يوم لما ودت تقي المستشفي لما كان عندها تسمم بس يوميها كنت متعصب من حياه بس… ومكنش قصدي اعمل كده فستنها يوميها اتقطع…. بالغلط يمكن هيا خافت وفكره كده… بس دي مره وحده … وكمان متربيش الرعب والرهبه دي كلها ..
أدم كان سارح في أفكاره سمع صوت حياه بتعيط وهيا مغمضه وبتقول كلام مش مفهوم
حياه بعياط: لا…لا .. بالله عليك سببني اذيتك في ايه خالتو الحقيني… يكلب انا هموتك وارتاح منك….
أدم بخوف : حياه اصحي حياه ده مجرد حلم مش حقيقي انتي زي منتي انا معملتش ليكي حاجه …
أدم بيصحي حياه وهوا مرعوب عليها …
حياه فتحت عيونها وصحت اول مشافت أدم قدامها حست بالامان والراحه كانت في دوامه ومصدقت شافت أدم… حضنته وهيا بتعيط وعيطت كتيررر وهوا بيحاول يحتويها بحنان… وبعدين زقته وقعده تضرب فيه ….
حياه بعياط : انا عملت ايه علشان يحصل كل ده فيا أدم انتا مش بتحبني و بتضحك عليا كلكو كده …
عملت فيا ايه اخت الي انتا عايزه وهترميني صح مش بتحبني زي مبتقول صح …
وضحكت عليا مش هسامحك انا بكرهك….
ودخلت في نوبه بكاء
أدم بيحاول يهديها: والله معملتلك حاجه انتي زي منتي والله انا اسف وعمري مهرميكي ولا الكلام ده انا بحبك يقلبي والله وعمري مهئذيكي تاني انا اسف
أدم بيحاول يهديها ….
أدم: خلاص مفيش حاجه انتي زي منتي ومفيش داعي للخوف متخفيش ولا حد هيقدر يئذيكي طول منا معاكي حتي انا نفسي مش هقدر وانا اسف …
حياه : يعني أنا زي منا لسه صح ..
أدم: ايوه والله انا ملمستك سبتك علطول علشان أغمي عليكي …
حياه هدت وارتاحت : طيب طلقني ياأدم ..
أدم: حياه هسيبك وهطلع مش هنام هنا النهارده علشان مضيكيش ومش عايز اسمع كلمته طلاق دي علشان عمري مهتطلقي مني انتي فاهمه وانا هقولك تاني والله دارين هيا الي جت وكلمتني وانا تحت… مستنيكي وانا عمري مخونك وعمري محبيت ولا هحب غيرك ….
أدم طلع من الاوضه بعد ملبس هدومه وراح الشركه وفضل طول اليوم زهقان وبيفكر وتايه ومش فاهم اي حاجه ..وكان بيشغل نفسه في الشغل واشتغل يوميها شغل اضافي عن المعتاد ورجع القصر متأخر وطلع فوق دخل الاوضه عندحياه لاقاها نايمه راح غطاها ومسك اديها وبسها …
أدم: انا اسف
وبعدين اخد شور ولبس ترنج وطلع من الاوضه وراح نام في اوضه صادق ونام علطول لان كان تعبان من الشغل طول اليوم ….
حياه كانت صاحيه وسمعت ادم وهوا بيتاسف ليها
في صباح يوم جديد علي ابطال الروايه ????????????????
حياه قامت من النوم وكانت تعبانه وجسمها بيوجعها ومش حاسه بيه ودخلت تاخد شور دافي علشان الكدمات الزرقه الي في جسمها بسبب أدم يمكن ترتاح من الألم كانت بتعيط علي كل حاجه حصلتلها
حياه: انا حبتك ياأدم بس انتا ضحكت عليا ومش بتحبني طيب ليه تخليني اتعلق بيك وانتا مش بتحبني ليه كل ده يعني الحظات الحلوه الي عشتها معاك كانت كذب…لتبكي وتشهق حياه فوقي لنفسك دارين عندها حق أدم هيحب وحده زيك ليه اساسا انتي بتضحكي علي نفسك….
وبعدين طلعت لبست درس ازرق ولبست حجبها بالرغم من التعب الي ظاهر عليها كانت بريئه وجميله جدا ونزلت عند فاطمه سعدتها في الفطار
الكل اتجمع علي السفره بعد الاكل مااتحط علي السفره الكل كان موجود وأدم كان لسه نازل من فوق
أدم: عمتو هيا حياه صحت ..
سهام: ايوه وهيا في المطبخ ..
أدم: اوكي ..
أدم قعد علي السفره
حياه طلعت من المطبخ ومعاها القهوه بتاعت أدم وراحت حتتها قدامه وماشيه
أدم: اقعدي افطري
حياه من غير متبص لاأدم وبترود ببرود : هيفرق يعني عموما انا مش جعانه…
أدم زهق من ردها البارد بس سكت
دارين كانت مبسوطه
دارين لنفسها: غبيه الغيره عمتها امبارح وهوا اساسا لا بيخنها ولا نيله بس شكلها مش وثقه من حب أدم لتبتسم ابتسامه خبيثه…
دارين : انتي لسه شوفتي حاجه ده انا لسه منفذتش حاجه موضوع امبارح ده جه حتي من غير اي مجهود غرتيك فدتني بردو…
اما حياه طلعت اوضتها تاني
أدم قام من غير ميفطر وراح الشركه
أدم وصل الشركه
أدم: #######
يتبع..
لقراءة البارت الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!