رواية عشق المراد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فاطمه جودة |
رواية عشق المراد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فاطمه جودة
اليوم خلص والكل مبسوط ونامو
تاني يوم
اسر .. مرام انتي فين
مرام .. انا في الحمام يا اسر
اسر دخل كانت بتغسل وشها .. اي القمر دا
مرام .. طبعا يا ابني
اسر .. غرور هانم
مرام ضحكت .. هننزل امته
اسر .. البسي يلا
مرام .. فوريره
اسر ضحك
مرام لبست
اسر .. لا والله اي دا
مرام .. اي وحش
اسر بحده خفيفه .. خشي غيري والبسي حاجه تانيه
مرام .. في اي اللبس حلو
اسر .. حلو جدا بس دا يتلبس في البيت مش قدام الناس انا همشي اقول لناس اتفرجو علي المزه اللي في أيدي
مرام .. بتغير
اسر .. طبعا اللي بيحب لازم يغير
مرام .. حاضر طب تعالي نقي انت اللبس
اسر .. دا حلو يلا البسي
مرام لبست .. ها حلو
اسر .. قمر
مرام .. مش انت بتغير عليا
اسر .. طبعا
مرام .. وانا كمان بغير تبقى تقفل زراير القميص دا وقفلت زراير القميص
اسر ضحك .. طب يلا يا اختي
نزلو وفضل يفسحها وبيعمل اي حاجه تطلبها
مرام .. انا بحبك اوي
اسر .. كلمة بعشقك كلمه قليله عليكي
********
نانسي .. هي فين فريده وبعدين احنا مش هننزل الميه
عمر .. فريده لسه فوق تقريبا لسه مصحيتش تعالي ننزل انا وانتي
نانسي .. طب وانتو مش هتنزلو
مراد .. تعالي ننزل
داليدا .. يلا
عز .. انا هتمشي انا وليليان شويه
ومشيو
ادهم .. انا طالع اشوف فريده
وابقي فرح وكيان وروان
روان .. إلا قوليلي يا فرح اهلك وافقوا انك تيجي لوحدك
فرح .. اي وجودي مضايقك وبعدين انا طالعه مع صحابي
روان ضحكت بخبث .. مع صحابك والا مع كيان
كيان حط ايدو علي كتف فرح .. اه طالعه معايا يخصك في اي
روان .. حتي عيب يعني واخدين راحتكو اوي
كيان .. اللهم ما طولك يا روح انتي عايزه اي دي خطيبتي
روان ضحكت .. انت قولتلها امبارح بحبك لحقت خطبتها والا انتي مدوراها
كيان مسك ايد روان جامد .. كلمه كمان وهنسي انك بنت اتفو عليكي
وخد فرح ومشي
بقلم Fatma goda
**********
ادهم بيخبط علي فريده
ادهم .. الله يخربيتك اصحي
فريده قامت فتحت بنعاس
وشعرها القصير كان تحفه وهي كانت
لابسه تيشرت حمالات اسود وشورت قصير واسع
ادهم .. الله يخربيتك ازي تفتحي كدا
فريده فاقت .. يلهوووووووووي
ودخلت جري علي الحمام وادهم دخل البلاكونه
فريده لبست الاسدال وطلعت
ادهم مسكها من ايديها .. انتي اتجننتي انتي محجبه ازي تفتحي بمنظرك دا
فريده .. والله ما خدت بالي
ادهم .. تمام خلصي وانزلي
فريده .. انت زعلان لي
ادهم بعصبيه .. انتي هبله افرضي كان واحد غيري عادي يشوفك بمنظرك المقرف دا
فريده دمعت .. قولتلك مكانش قصدي ولسه صاحيه
ادهم زقها علي السرير ونزل وهو متعصب
وهي فضلت تعيط ودخلت لبست ونزلت
*********
كيان .. مالك يا حبيبتي مبتتكلميش لي
فرح عيطت .. هي عندها حق مكانش ينفع اجي هنا لوحدي
كيان .. فرح انتي طالعه معايا ملكيش دعوه بيها دي مجنونه انتي شوفتي عملت اي امبارح
فرح .. انت قولتلها انك خطيبي لي انشاء الله
كيان .. وحيات امك اومال انا اي
فرح .. امم مش عارفه حد بيحبني
كيان قرب منها وهمس .. والله طب وانتي
فرح جريت من قدامو وهي بتضحك .. انا بحبك
*******
عز .. اي يا لي لي مالك
ليليان .. مش عارفه
عز .. تعالي نرجع وننزل الميه
ليليان .. انت عارف اني مبعرفش اعوم
عز غمز .. انتي معايا
ليليان ضحكت .. طب يلا
***********
فريده نزلت لقت ادهم قاعد لوحدو والكل في البحر
فريده .. خلاص والله مكانش قصدي
ادهم مدهاش اهتمام وقام
فريده .. يووووه
روان طلعت من الميه وهي بتضحك .. اي هو سابك
فريده .. بت ابعدي عني بدل ما اقوم اجيبك من شعرك
روان .. انتي بيئه اوي مش فاهمه ادهم بيحبك علي اي حتي هو احلي
فريده اتعصب وقامت جايبه روان من شعرها
عز .. ينهار اسود فريده بتضرب روان
ليليان مسكت ايدو .. اقسم بالله لو روحت ما هكلمك تاني
عز .. انتي مجنونه اوعي هتموتها
عز ساب ليليان وراح لفريده
عز .. خلاص يا فريده بقي
روان قامت وحبت تغيظ ليليان اترمت في حضن عز .. ااه يا عز ضربتني وبهدلتني
عز طبطب عليها .. معلش يا روان لي كدا فريده
فريده .. عز اسكت متنرفزنيش انت كمان وسابتهم و راحت تتمشي لحد ما لقت صخره قعدت عليها كانت بعيده عن الناس
عز راح ليليان .. تعالي ننزل الميه
ليليان .. أبعد عن وشي
وطلعت اوضتها
مراد .. هما مالهم
داليدا .. مش عارفه دول اتخانقو
عمر .. لي
داليدا .. معرفش بس ادهم مبيكلمش فريده وزعلان منها وعز زعل ليليان
لي بقي معرفش
كيان .. البت قريبتك دي بوتجاز
داليدا .. معلش يا جماعه
*********
عز طلع ورا ليليان
عز .. انا مبحبش كدا
ليليان .. تعرف تبعد عني والا لا مش عايزه اشوف وشك
عز مسكها من أيدها .. اتكلمي عدل وبعدين حصل اي لكل دا
ليليان زقت عز وعيطت واتكلمت وهي بتزعق بصوت عالي .. اطلع برا ومتتكلمش معايا غور من وشي
أبعد عني يا اخي انت مهزق والله
عز .. تمام اوي
اليوم اتقلب نكد بسبب ليليان وفريده
عمر .. يعني هي راحت فين
نانسي .. محدش شافها من الصبح لما كنا علي البحر
عمر بزعيق .. يعني راحت فين اي اللي حصل يا ادهم
ادهم .. محصلش حاجه
داليدا .. بس يا جماعه كدا مينفعش قومو ندور عليها
نانسي .. طب وليليان
عز .. يوووه انا رايح اتمشي
داليدا .. مالو دا
ليليان نزلت قعدت معاهم وحكت ليهم اللي حصل
ادهم كان قلقان علي فريده جدا
بس كان زعلان من اللي عملتو مهما كان مينفعش تفتح بمنظرها دا لو راجل تاني كان اي اللي هيحصل
. بقلم Fatma goda
عمر كان بيدور علي فريده وقلبو واجعه عليها سمع صوت عياط جاي من عند الصخره راح ولقي فريده
عمر بلهفه .. فريده
فريده اترمت في حضنو
عمر .. بس يا حبيبتي اهدي اي اللي حصل
فريده بعياط حكتلو كل اللي حصل
عمر .. معلش انتي مينفعش تفتحي بمنظرك كدا لو انا مكانو كان رد فعلي هيكون عنيف وهو كا راجل لما يشوفك بالمنظر دا متلوميش غير نفسك هو متهزش ومقربش منك المفروض تحترمي النقطه دي
فريده .. والله كنت لسه صاحيه ومخدتش بالي
عمر بيطبطب عليها .. طب ومجتيش تحكيلي علي طول لي
فريده .. انت كنت مع نانسي
عمر .. معلش يا حبيبتي متزعليش ادهم راجل عشان كدا زعل لما شافك كدا
فريده .. المفروض كان يسمعني كان بيقولي أن الزعل مش هياخد اكتر من يوم كداب
عمر .. هو مش مخاصمك هو مضايق من اللي حصل دا حب علي فكره
فريده .. دا حتي مجاش يتكلم معايا
عمر .. خلاص يا روحي بقي وكمل بضحك انتي عارفه انك سبب في مشكله ليليان وعز اتخانقو ودي اول مره يزعلو كدا
فريده .. لي انا عملت اي
عمر .. انتي عارفه موضوع أن روان كانت بتحب عز
فريده .. اه عارفه
عمر ضحك .. اهو لما انتي ضربتي روان عز وليليان جم ساعتها وليليان قالتلو يسيبها وملوش دعوه بيها
زعقلها وراح لروان واتخانقو لأن روان حضنت عز ودا ضايق ليليان
فريده .. دا بت زباله جايه تنكد علينا
********
رجعو
كيان .. اي يا بنتي اختفيتي فين
ادهم كان قاعد ولما شافها اطمن بس مبينش
فريده راحت قعدت جمب ادهم .. والله يا كيان في زميل ليا من ايام الجامعه كلمني وقالي أن هو هنا روحت اقعد معاه شويه وفسحني وانبسط بس نسيت اقولكم
ادهم كان بيغلي وعيونه كانت حمرا جدا محسش بنفسو غير وهو بيشد فريده لحد ما طلعوا الاوضه
فريده .. ابعد عني مش انا مقرفه
ادهم بعصبيه .. مين زميلك
فريده بدلع .. دا حبيب الجامعه كنت بحبو اوي
ادهم مسكها من ايديها جامد .. فريده ثانيه كمان وهفقد عقلي اخلصي
فريده دمعت .. مفيش والله انا قولت كدا عشان اعرف اصالحك انا أساسا كنت بعيط عند صخره بعيده لحد ما عمر لقاني مكنتش اعرف انك قاسي اوي كدا
ادهم شدها لحضنو .. منظرك عصبني افردي حد من ال House Keeping
فريده وهي متبته في حضنو .. انا اسفه مش هتتكرر تاني متزعلش مني
ادهم بحب .. مش زعلان
فريده .. انا بقي زعلانه انك سبتيني من غير ما تصالحني والا تتكلم معايا وانت قولت أن الزعل مينفعش يزيد عن يوم
ادهم .. وقولت بردو أن كل خناقه بتزيد السور طوبه بتحصنه وبعدين انا اللي زعلان اصالح مين
فريده .. ادهم
ادهم .. قلبه
فريده .. تعرف لو زعلتني تاني قدام حد مش هكلمك لأن البت البارده دي فضلت تضايقني وتقولي انك سيبتني لحد اما ضربتها
ادهم ضحك .. حاضر
فريده .. اي اوعي بقي
ادهم .. معلش خليكي كدا شويه انتي وحشتيني طول اليوم
فريده .. اممم
ادهم .. بس انا قولت كلمه خلاص
*******
Fatma goda بقلم
عز .. اي هتفضلي زعلانه خدي
كان جايب الحاجات اللي ليليان بتحبها
ليليان .. أبعد عني لو سمحت
عز مسك ايديها .. انا اسف يا جماعه خلوها تصالحني
روان .. متفضلش تتأسف بيقلل من قيمتك
عز .. انتي تعرفي تخرسي كلو بسببك وملكيش دعوه دي مراتي هي قيمتي
ليليان ابتسمت
عز .. ضحكت يعني قلبها مال
ليليان .. امشي انا مش مكلماك تاني
عز .. طب بحبك وبعشقك وبموت فيكي ومعايا نوتيلا
ليليان .. هي فين
عز .. ينهار اسود قولي مسمحاني الاول
ليليان .. لا هات النوتيلا
عز .. بقي كدا
وشالها زي البيبي
ليليان .. نزلني ملكش كلام معايا
عز باسها علي جبينها .. اسف اول واخر مره سامحيني بقي
ليليان .. مسمحاك
عز حضنها وهمس.. اول واخر مره تبعدي عن حضني
نانسي .. لولولولولولولي
*******
مراد .. تعالي عايزك
داليدا قامت معاه راحو علي البحر
مراد حط راسو علي رجل داليدا وهي بتلعب في شعرو
مراد .. هنعمل الفرح امته
داليدا اتنهدت .. مش عارفه بس لازم ادهم هو الأول احسن هيموت ويموتنا معاه
مراد .. عندي فكره
داليدا .. قول
مراد .. بصي انا عايز اعمل فرح كبير بس يومها تكوني انتي ملكه
اي رأيك نقترح عليهم أن ادهم وفريده وعمر ونانسي وكيان وفرح يعملو فرحهم مع بعض واحنا نعمل فرحنا بعدهم
داليدا .. انا عن نفسي موافقه بس هما هيوافقو
مراد .. نقولهم بكره
داليدا .. تعرف نفسي اروح بيت بعيد واركب اسكوتر (موتسيكل )
ونفسي اطلع جبل واروح سفاري
مراد بصلها بحب .. عيوني الاتنين
داليدا .. تعرف بحس معاك اني طايره في السماء اكني فراشه
مراد .. بجد
داليدا .. انت ليه سميت اليخت ب (عشق المراد )
مراد .. عشق المراد تبقي داليدا وانا بعشق داليدا حسيت أنها ممكن تفرحها
داليدا .. كتير عليا اوي
مراد .. مفيش حاجه تكتر عليكي لو عايزه عمري كلو خوديه
وفي الخلفيه اغنيه (انت عمري )ام كلثوم
Fatma goda بقلم
**********
روان كانت في اوضتها
عمر ونانسي
عمر .. انا طالع الاوضه ونازل تاني
نانسي .. متتأخرش
عمر .. حاضر
عمر طلع وروان شافتو دخلت وراه
روان .. اي انت زعلت مع نانسي
عمر .. يا صبر ايوب انتي عايزه اي
روان قربت منو
نانسي .. يلهويي دا عمر نسي فونه وفي حد بيرن
كيان .. اطلعي اديهولو احسن تكون مكالمه مهمه
نانسي طلعت لقت عمر في حضن روان
عمر .. نانسي هفهمك والله ما حصل حاجه
نانسي دموعها بتنزل زي الشلالات .. مش قولتلك كلو الا الخاينه يا عمر