Uncategorized

رواية أحببتها الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد محمود

 رواية أحببتها الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد محمود

زين: انتي حبيتي قبل كده.. 
حور:لا…مظنش اني كان ممكن احب….
زين بارتياح:ليه…
حور:طول عمري شايفه ان االحب عباره عن كلام فاضي وغيركده الحب حرام من غير مايكون محرم ليه فأنامش هجاذف في الغلط..ديما كنت سيبه خبي للشخص الي يكون زوجي لاني وقت مااخبو مش هيكون حرام…
زين:تعرفي انا مشفتش في اخلاقك يسلملي باباكي…
حور:وانت يازين حبيت…قبلي
زين بتوتر:هااا…لا…
حور:تمام يلانام…
زين:يلا….
…..بقلم:shahdmahmoud✍️  ……….
في صباح يوم جديد..
…………………
جميله:ادم…
ادم:ايه… 
جميله: اصحي يلا.. 
ادم:سبيني انام….
جميله:يلا ياادم….نروح ننام في البيت..
ادم:نامي بسي نمشي في اي وقت…
جميله:يوووه ياادم….اما ااقوم اجهز االشنط..في اثناء تجهيز جميله للشنط…
الباب:طق طق طق
جميله:مين..وذهبت للفتح الباب
العامله:الفطار جاهز تحبي تخديه دلوقتي..
جميله:هاتي ولو سمحتي محتاجه*****
العامله:تحت امرك يافندم…وذهبت العامله…
جميله بصوت عالي:ااادم…
ادم:ايه في ايه…
جميله بضحك:وكده اكون صحيتك..يلا عشان الفطار…
ادم:بقي انتي مصحياني عشان كده…وامسك المخده والقاها عليها…
جميله:بتضربني ياادم وامسكت المخده هي الاخري والقتها عليه…
ادم:دانتي قلبك مات بقي…
جميله بتغني:قلبي ميت من سنين…راح زمان الطيبين…لا مفيش احباب..
ادم بضحك:مجوز حسن شاكوش…
جميله:مسمحلكش..ده..زيزو المايسترو….
ادم:مجنونه والله….ههههههههه..
……عند خديجه وفارس  ……….
فارس:خديجه تعالي علي مكتبي..
خديجه:حاضر…بعد مده..
فارس:في وفد هيجي النهارده عايزك تجهزي الملفات لشركه الاستثمار…
خديجه:تمام….بعد مجئ الوفد…
فارس:مستر سليم…الشركه نورت..
سليم:منوره باصحبها…
فارس:اتفضل حضرتك…خديجه الملفات…
خديجه:مستر سليم سمعت كتير بحضرتك..واتمنا ان يحون لينا شغل معاك…
سليم باعجاب:انا الي يكون ليا الشرف…
فارس بضيق:الملفات ياخديجه..
خديجه:اتفضل…بعد مده…
سليم:كانت فرصه سعيده استاذ فارس..واتشرفت بمعرفتك يااا..
خديجه:خديجه اسمي خديجه
سليم:اكيد لازم تخضروا الحفله مستني حضرتك استاذ فارس واستاذه جميله..
فارس:هشوف وقاطعته خديجه
خديجه:كيد هنيجي..
سليم:طب بعد اذنكو سلام..
خديجه:سلام…بعد ذهاب سليم…
فارس بغضب:خديجه علي مكتبي حالا..
خديجه بخوف:اانا ورايا شغل هخلصوا..
فارس:وانا قولت حالا..
خديجه:حااضر…
…..عند زين وحور  …… 
حور:زين ممكن نرجع عشان حسه انا تعبانه شويه..
زين:حااضر..هروح اقول لادم وجميله…
الباب:طق طق طق 
جميله:حاضر جايه (ظنا منها انها العامله)
ادم:مين ياجميله…
جميله:تلاقيها العامله كنت بعتاها تجيب حاجه..
ادم:طب افتحي 
جميله:حاضر….وهي بتفتح الباب..
جميله:زين..
زين:جنيله قولي لادم اننا هنمشي عشان حور عايزه تمشي..
جميله:حاضر….
ادم:مين ياجميله..
جميله:ده زين…
ادم بغضب:زين وحضرتك خرجتي كده ادامه
جميله:انا كنت بحسبه العامله..وبعدين ماانا لبسه طرحه وانا قالعه مثلا
ادم بزعيق:ودي طرحه مبينه نص شعرك..
جميله:هي مبينه شعري..وذهبت للمرأة لتري…ياختاي مكنتش اعرف
ادم:تاني مره لو حصلت وثانيا ختي لو عامله الي جت تلبسي بردو حاحه تداري شعرك..
جميله:حااضر..اه زين بيقولك انه هيمشي هو وحور عشان حور تعبانه شويه..
ادم:ماشي..
جميله:مش هنمشي احنا كمان…
ادم:عايزه تمشي
جميله:اه…
ادم:ماشي يلا..
…..عند فارس وخديجه  …….
خديجه: احم استاذ فارس… 
فارس: ممكن اعرف من فينه المدير
خديجه: انت.. 
فارس: ومين صاحب القرار في الشركه.. 
خديجه: انت. 
فارس بزعيق: اماال بتحددي اذاكنت هروح ولا لا هو بمذاجك.. 
خديجه: احم لا مش بمذاجي… بس
فارس بغض اكبر: بس ايه… انطقي..
خديجه بدموع: انا اسفه وممكن اتصل بيهم ولغي الموعد.. 
فارس وقد لاحظ زعلها: خلاص بتعيطي ليه دلوقتي.. 
خديجه بدموع: عشان انت زعقتلي واانا واناا بخاف من الزعيق.. 
فارس: خلاص معلش متعيطيش انا اسفه خلاص بقي… ولكنها لاتكفو عن البكاء.. 
فارس: طب تكلي شوكلاته… 
خديجه وهي تمسح دموعها كاالاطفال: ااه.. 
فارس بضحك: خدي متعيطيش بقي ماشي.. 
خديجه بضحك: ماشي.. 
يتبع……
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى