روايات

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ياسمين الهجرسي

 رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ياسمين الهجرسي

في المستشفى
سهيله : انت كداب مش ممكن تموت هي عايشه ووقعت أغمي عليها شالها محمد
ايه : قاعده في الأرض مستحيل وضمه رجليها
عامر : بيكسر كل اللي يقابله.
فريده : رجع ليها شلل تاني
فتحيه : بتصرخ ااااااه يا همس
الدكتور : لا اله الا الله إلقاء لله ولسه هيمشي
سليم : مسمعش صوت حد منكم ومسك الدكتور من رقبته قدامي وديني عندها
مستحيل تسبني
الدكتور : بس هي لسه في العنايه
سليم قدامي الدكتور افتحي الباب ده
ودخلوا كل الممرضين  والدكاتره واقفين مصدمين من شكل سليم
سليم : شافها مغطين وشها بالملايه قرب عليها وكشف وشها همس بنتي حبيبتي روحي قلبي قومي يا همستي انتي عارفه اني مقدرش اعيش من غيرك همس انا عارف ان ده مقلب منك بتحبي تشوفي ضعفي قدامك بس والله انا قمه ضعفي انتي مش جانبي فذاي عاوزه تسبيني قومي يا همس وبيلمس وشها انت مش ممكن اقدر استحمل الدنيا من غيرك انتي حبيبت عمري وكل حاجه ليا قومي يا همس انتي عايشه جوه قلبي انتي نور حياتي ازى عاوزه تاخدى كل حاجه حلوه وتسبيني همستي نور عيوني ونبض قلبي ردى عليا وبداء يوصل كل الاسلاك ومسك جهاز صدمات القلب وبداء يعمل ليها صدمات قومي يا همس انتي مستحيل تسبيني انتي نبض قلبي انتي عارفه اني مقدرش اعيش من غير ك
كلهم بيعيطه الدكتور كفايه اللي بتعمله فيها ده حرام وحده الله.
سليم زقه وقعه في الأرض وجات دكتور أظنها حقنه في قلب كمل الصدمات دى اخر محاوله ليها وبعد اكتر من صدمه اشتغل جهاز القلب وأعلن عن عوده نبض قلبها سليم نزل ساجد ل لله سجده شكر
الدكتوره : اعمله غسيل معده بسرعه لوسمحتم عاوزاك بره سليم ولا شايفها ولا سامعها الدكتوراه شدته وبعنف فوق واسمعني انت لا م تعرف مين عمل فيها كده اكيده معاه المصل المضاد ليه
 سليم : مقدرش اسبها لوحدها دى بنتي قلبي
الدكتوره : لو ماسبتهاش روحت جبتلها المصل هي اللي هتسيبك العمر كله فوق مش كده انا عمري ماشفت العشق ده .
سليم : الدكتوره لو حصل ليها حاجه انتي وكل دكاتره المستشفى روحكم قدام روحها.
الدكتوره : علي فكره انت قدامك بس ساعتين والباقي بتاع ربنا.
سليم : بصوت عصبي اياكي تقولي كده تاني فهمتي هي مستحيل تسبني ودخل ل همس وقرب من ودنها انا هسيبك شوي صغيرين وهرجعلك اوعي تسبيني يا همستي ارجع الايكي مستخبيه عشان تطمني عليا قومي عشان هنسافر مكان بعيد انا وانتي بس يالا وحشني جنونك وضعفي بين اديكي ونزلت دموعه علي وشها وهي كانت دموعها بتنزل كأنها سمع اللي بيقوله وباسها من كل حته في وشها وسابها وخرج.
عامر : همس فاقت خلي بالك منها اياك حد يدخل عندها غير دكتوره ايمي بس فهمت ورفع أيده اياك يا عامر وسابه ومشي اتصل على احمد وحكاله اللي حصل وطلب حراسه زياده فوق 100حارس اضافي وكلهم يتوزعه علي المستشفى وفيلا وحصلني علي فيلا.
ووصل ودخل علي سوزى وشدها من شعرها بصوت دب رعب في الحرس الموجودين في فيلا  قومي ووقفها من شعرها وقرب عليها انتي هتكلمي روزا وتقولها انك نفذتي خطتها واني عاوز اشوفها حالا فهمتي وادها فون .
سوزى : مظلومه يا سليم صدقني هي وقبل ما تكمل كلامها كان ضربها بالقلم اخرسي ونفذي بس اللي بقولك عليه فهمتي بصوت عالي يالااااااااااا.
سوزى : حاضر واتصلت علي روزا
روزا : الو مين
سوزى : انا ياروزا نفذت اللي انتي عاوزاه سليم عاوزك
سليم : روزا تقابليني حالا في العنوان اللي هبعتهولك دلوقتي حالا معنديش وقت فهمتي.
روزا : هتفضل فرعون مصر والاقتصاد لسه فيك روح يا سليم انا قولت هتموت علي همس انت اللي هتجيلي ولوحدك.
سليم ابعتي العنوان حالا وكان بيتكلم وهو ماشي وقابله احمد والحراسه اللي طلبها
روزا : هبعتلك العنوان وهستناك سلام فرعوني.
سليم : قفل من غير ما يرد عليها
احمد: هتعمل اي انت ازى هتروح ليها لوحدك بلغ الشرطه
سليم : معنديش وقت انا لازم اوصل قدامي بس ساعه ونص اسمع انت هتيجي ورأي انت والحراسة وتكون وتبعت فريق علي المخزن هناك يسبقوني وانا هاجلهم واستني مني فون .
احمد : كل ده هيتنفذ بس انت مستحيل تروح لوحدك ليها دى اكيد مجهزالك مصيبه.
رئيس الحراسه : انا ممكن ادخل يا فندم في جهاز تتبع وتصنت انا يستخدمه واحنا هنقدر نعرف ونسمع حضرتك وبكده نكون مطمنين اكتر احمد وانا هبلغ الشرطة واكيد عامر مشغول معاهم
سليم : سابهم  وركب العربية من غير ولا كلمه وضل يفكر ممكن يعمل فيها أي لحد ما وصل عند روزا
سليم : كلمها انا وصلت هتنزلي ولا اطلع.
روزا : اطلع فرعوني المنتظر.
سليم قفل ونزل جرى وفتحت ليه كانت لبسه فستان بلون جلد الثعبان وسلمت عليه وباسته
سليم : طلباتك بسرعه معنديش وقت مقابل المصل .
روزا : قربت عليه انت اول طلب يا سليم وبتفك زراير القميص تاني طلب فلوسي اللي خسرتها .
سليم : طلع دفتر شيكات ممضي علي بياض اكتبي المبالغ اللي انتي عاوزها ورماه في وشها.
روزا: انت عندى اهم من الفلوس وقربت عليه وبتبوسها وهو متجمد قدامها
سليم عاوزاني دلوقتي خدى الفلوس وانا هاخد المصل وبعد ساعتين هكون معاكي
روزا كده وطلعت الازاز من علبه علي التربيزه ده المصل بس لازم الاول تنام معايا بكل حواسك قلبك وعقلك وجسمك
سليم : مسكها من رقبتها افهمي لازم الحق همس ومش ممكن اسيبك واخدها من اديها الازازه وسابها ونزل وراح علي المستشفى وكلم احمد عينك عليها انت فاهم وانا راجع المستشفى وهكلمك تاني وقفل وساق زى المجنون لحد ما وصل.
عامر : عملت اي يا سليم .
سليم : دخل من غير ولا كلمه اتفضلي المصل
الدكتوره :انت اتاخرت قوى ليه واخدته وبصت في ساعه معنديش وقت بس لازم اتاكد أنه المصل المضاد بس ده هياخد ساعه وانا مش معايا اللي 40 دقيقة ولسه هتمشي
سليم: مسكها من دراعها انا متاكد منه ومغمض عنيه ربنا مستحيل يخذلني.
الدكتوره:  بس دى مجذفه كبيرة اللي بتعمله انت غلط
سليم : مسك ايد همس هي مستحيل تسبني صدقيني وربنا كبير
الدكتوره: ونعمه بالله واخدت المصل ولدته ل همس علي تلت فترات كل نص ساعه وبداء نبض همس ينتظم .
الدكتور : هي كده نبضها انتظم هي مساله وقت
سليم : شكرا يا دكتوره وقرب من ايه خلي بالك منها وبدموع في عليها كأنه بياخد منها الأذن اسف يا بنت قلبي ورى مشوار مهم اوى عشان اضمن أن محدش يقرب منك تاني ويلمس شعره فيك
ودموعه بتنزل علي وشها وسبها ومشي .
ايه : قربت منها الحمدلله انك بخير
عامر : الحمدلله انا هروح اطمن عليهم .
ايه : انا لسه جايه من عند سهيله نايمه ومعاها محمد هي ماما فريده اطمن عليها وماما معاها.
عامر: انا نسيتهم ازى وسابها وخرج جرى
الدكتوره : انا هسيبك معاها وهمر علي المرضي خلي بالك علي ما احي هيا نص ساعه
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
رافت : حماله كل حاجه حصلت
هيثم: يعني سليم انقذها احنا لازم همس تكون بين اديه النهارده وسليم كده او كده هيخلص علي روزا بس لازم الاول اشوف روزا اخدت فلوس قد اي من سليم منا لازم يبقالي نصيب انا كمان ومسك فون واتصل علي روزا مش بترد عليه  كده ماشي انت عارف عنوانها الجديد .
رافت : اه وسليم في طريق ليها
 بس هو رجالته في مخزن علي طريق اسماعيليه الصحراوي معرفش ليه.
هيثم: سليم ملوش في شغل الشمال اكيد في حاجه هنعرفها بعيدين خلي رجالتك عنيهم عليهم تبلغني بكل حاجه.
رافت : امرك يا هيثم باشا هاستعد عشان تروح ل روزا.
هيثم: ماشي عاوزين نوصل قبل سليم.
رافت : تمام يا باشا وسابه خرج
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا
راجعه من البنك مبسوطه جدا
حولت المبلغ اللي يعوض خسارتها عشر مرات وفونها رن ضحكت وردت سليم حبيبي انت وحشتني.
سليم : عاوز اشوفك دلوقتي تعالي يالااا انا  عندى فيلا علي طريق اسماعيليه الصحراوى وهتلاقي عربيه واقفه مستنياكي تجيبك عندى واكيد اخدتي اللي انتي عاوزاه تمام
روزا : لسه فرعوني انا عوزاك أنت حبيبي انا هاجيلك سلام .
سليم: بيتوعد ليها ريس الأمن احنا اتفقنا يا سليم انت بس تجبها لحد عندنا وتعترف وبس هتترمي في سجن.
سليم : باصص قدامه ومش بيرد عليه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
رافت : هي جات ركنت عربيتها وركبت تاكسي وهيثم مشي وراها وهو رجالته وبعد مده وصلت بس اللي كان في تاكسي بلاك وده كان اتفاق بنها وبينه لأنها مش واثقه في سليم هي متخيله أنها هتقدر علي سليم ويعمل اللي هيا عاوزه انت لازم تكون قريب مني وركبت مع سواق سليم ووصلت فعلا ل فيلا قريبه من مخزن
سليم : فتح الباب و سابها دخل
روزا : بمجرد ما دخلت فضلت تغري فيه وقربت عليه وتبوسه انا بحبك يا سليم كل ده وشرطه شيفاهم وسمعاهم
فونه رن بصت للفون انا كان لازم اصفيك طماع اكيد عاوز فلوس.
سليم : مين يا روزا اللي مزعلك كده.
روزا : ده حد مش مهم.
سليم : تمام مادام مش انا فكرت حد عاوز منك فلوس كنت هدفعله بدالك.
روزا : قربت عليه خلاص اكتب شيك وانا ادهوله
سليم : لا يا حلوه هو يجي بنفسه ياخد ودخل دفتر شيكات تاني في جيبه.
روزا : خلاص انت هكلمه واستغربت لما رد وقالها خمس دقايق وهيكون عندها وبعد مده قصيره وصل.
سليم : الله انتوا تعرف بعض صدفه حلوه
هيثم : وطلع مسدسه  عشان نصفي حسابنا انت لازم تخرج من حياتنا وهمس دى حقي انا
سليم : انا قدامك شوف انت عاوز تعمل أي
روزا : بطل جنان احنا اتفقنا انت همس وانا سليم
هيثم : الاتفاق الجديد انك لازم تموتي وبكده ارتاح منك وسليم يلبس الجريمة وهمس وشركات سليم تبقي بتاعتي
ولسه روزا هتطلع مسدسها كان هيثم مفرغه كله  في قلبها ووقعت في الأرض ميته.
وشرطه دخلت وقبضت علي هيثم .
وورافت وبلاك اللي كان بيرقبه من بره
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى