Uncategorized

رواية اغتصاب صالونات الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية البدري

   رواية اغتصاب صالونات الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية البدري

بعد اسبوع
في المساء
 روز تتذكر فلاش باك من اسبوع
روز : طيب الحمد لله مارك نام علي فكره 
فؤاد : روز 
روز : نعم
فؤاد : انا عاوز اتجوزززك 
روز بصدمه :  نعم 
فؤاد اتوتر : ق قصدي انا عاوز اتجوز علشان مارك يعني و كده 
لحظه صمت 
فؤاد بشجاعه : و معجب بيكي ايوا معجب بيكي اوي كمان و كمان مارك بيطمن في حضنك يعني كل المواصفات بتطبق عليكي 
روز بأحراج : فؤاد انا 
فؤاد اخد مارك منها : مترديش دلوقتي خدي راحتك في الرد و انا معاكي للاخر اهو
بااك 
روز ابتسمت 
اروي دخلت الغرفه : روز يلا حاتي ايهاب و مهاب علشان نتعشي 
روز : هو اخوكي و مراته فين 
اروي بهيام : في المطبخ و الشطان تالتهم و تيراريرا و كده بقي 
روز ضحكه و شاله ايهاب : طب يلا يلا
اروي شالة مهاب : يلا يا سنجل يلا 
_____________
في المطبخ 
قيس : هاا يا قمري رضيتي عني 
صبا : عدي يومك يا قيس و اتلم 
قيس : ماشي ياختي تك نيله
هادي دخل عليهم : كل ده بتعملوا عشا اي بتخترعوا متيلا انت و هي 
قيس : خد الاطباق دي طلعها في طريقك 
هادي : طب يلا يا منحنح انت و هي 
صبا : هادي هو فادي و ليلي هيجوا امتي 
هادي و هو خارج : رنيت عليه زمانه علب وصول 
و خرج 
قيس : اووبا صحيح اما اشوف الواد يزيد و مراته مجوش ليه لحد دلوقت 
صبا : طب و اروي 
قيس : انا مش هخصر صاحبي علشان اروي و شغل العيال بتاعها ده 
قيس رن علي يزيد : اي يا عم انتوا مش جايين ولا اي
يزيد بفرحه : قيس بركلي هبقي بابا
قيس بفرحه :احلف امتي 
يزيد :اه و المصحف لسه طالعين من عند الدكتور دلوقت يا قيس 
قيس : مبروك يا حبيب اخوك تعالي بقي اخلص عاوز ابارك للعروسه 
يزيد : لا لسه شوبه اصل يمكن يعنييمكنابقي انا و عمر بابا في نفس الوقت 
قيس :لا لا لا بتهزر 
يزيد :والهي عبير شاكه انها حامل هي دخلت اهو عند الدكتور بعد محنا طلعنا تخلص و نجلكوا 
قيس : ماشي يا جو مستنيين 
بعد وقت طويل 
علي العشا كان الكل قاعد و بيهزرو 
معتز بابتسامه كاذبه : مبرووك يا يزيد اعبال متخاويه 
صبا : بت ولا ولد بقي 
دارين : منعرفش لسه ليه يعني 
صبا : لو بت هاخدها لحد من عيالي لو ولد يبقي عندنا اربع ولاد معنسين 
فؤاد : ملكيش دعوه بأبني جينا حامل في بنت و هتجبله عروسه كمان خمس شهور 
روز : اي ده بجد مبروك 
فؤاد : الله يبارك فيكي اعبالك 
روز وشها احمر 
لحظه صمت 
فؤاد بلع ريقه : هادي 
هادي : نعم 
فؤاد : كنت كلمتك في موضوع كده في فرح الواد فادي 
فادي : واد 
فؤاد : اركن انت علي جنب 
هادي : اه فاكره ماله 
فؤاد : يعني اي اخباره 
هادي ساب الاكل : اسألها  كلنا قاعدين نسمع رائيها اهو 
فؤاد بلع ريقه و بص اتجاه روز : تقبلي تتجوزيني يا روز 
روز شرقت و قعدت تكح 
صبا ضحكة : مالك يا بت انتي بطلعي في الروح ولا اي
روز وشها احمر : نعم في اي 
فؤاد ابتسم لكسوفها : تتجوزيني موافقه ولا ادور علي واحده من امريكا 
روز : امرييكا روح يا خويا محدش ماسكك  
الكل ضحك 
هادي : انا موافق و انتي يا صبا 
صبا : والهي يا بخت من وفق راسين في الحلال بس انا لازم انصحك برضوا يا روز الواد ده مش كويس و قليل الادب 
فؤاد : بت بت عندك كلمه عدله اتكلمي غيره اخرسي خالص 
الكل ضحك 
فؤاد :هااا موافقه 
روز ابتسمت : بشرط نعيش في مصر 
فؤاد : انا اصلا مش ناوي ارجع امريكا تاني و فيلاتي هنا بتتشطب 
روز : تمام موافقه 
و فجاه كل البنات زغرطوا 
هادي : صحيح ليث نزل النهارده بليل من لندن 
صبا بفرح : اي ده بجد 
قيس جز علي سنانه بهمس : يحرق ابوا ليث علي الي جابوا ليث هو انا ناقص سي زفه ده 
يزيد كان جنبه و سمعه و قال بهمس : روق يا جو الي جي اصعب 
قيس بصله بغيظ و سكت 
في صباح اليوم التاني 
قيس / يعني اي محدش عارف يوصلها 
هادي بعصبيه / انا هتجن مين الي يتجرء ويدخل الفيلا و يخطفهم من وسطنا 
فؤاد / انا هولع في الي عمل كده 
ليث / تعرفوا تهدوا روز وصبا في الفديوهات طلعوا بمزاجهم من الاوض ووقفوا استنوهم في الجنينه يعني في حاجه غلط 
عمر / يعني ممكن يكونوا هربوا 
هادي بعصبيه / و انا اختي هتهرب ليه انت مجنون 
يزيد : اهدوا بقي 
دارين : جماعه ده اكيد ابن عمها صح 
اروي بصتلها بغل : اكيد طبعا مجبتيش حاجه غريبه علينا
معتز : مش وقته المهم محدش لقي الزفه ده ولا  صبا كمان
//////
في مكان تاني 
صبا / روز انتي كويسه 
روز بتعب شديد / اه وانتي 
صبا بدموع / انا خايفه علي العيال اوي
روز / و نبي متقلقيني انا قلقانه لوحدي
/////////// 
فادي : ليلي ليلي 
ليلي : نعم يا حبي…
نزل قلم قوي علي وجهها 
فادي : انا اتصدمت فيكي بجد فعلن اتصدمت يا ليلي انتي بنت الغوزالي دي كانت اول صدمه تاني صدمه ده 
و طلع من جيبه شريط حبوب منع الحمل 
فادي : ليه بتاخديها يا بنت الغوزالي مش عاوزه تخلفي مني مش عوزاني ليه مش انتي هربتي و اتشقلبتي بس علشاني علشان نتجوز تطلعي في الاخر بنت الغوزالي و بتعملي عليا انا مسرحيه ليه كده 
ليلي : والهي انا فعلن بحبك 
فادي :اطلعي بره مش عاوز اشوفك تاني يا بنت الغوزالي بره اه و انتي طالق بره بره برههههه
________________
في المساء 
الكل قاعد علي اعصابه 
ليث : الرجاله لقوا غيث و حبسوا في مكان تبعي 
قيس :طب يلا 
هادي : اه يلا 
و خرج هادي و قيس و ليث و فؤاد و الباقي فضلوا في الفيلا
_______________
في احد الشوارع كانت ليلي بتتمشي في الشارع و فجاءه فرمله عربيه قبل متخبطها 
نزل من العربيه بنت غربيه علي ليلي لكن مش غريبه علينا 
للتذكير سانجوا اخت غيث 
سانجوا :انتي كويسه 
ليلي : اه الحمد لله جت سليمه 
سانجوا :طب تعالي اركبي معايا متقلقيش و هوصلك في اي حته عاوزاها 
ليلي بطيبه ركبت معاها 
سانجوا :اسمك اي 
ليلي : ليلي الغوزالي 
سانجوا بخبث : و انا سانجوا اتشرفت بحضرتك تروحي فين 
ليلي : وديني علي اي فندق 
سانجوا بخبث : اي رائيك تيجي تباتي عندي انا عايشه لوحدي 
ليلي : لا مش عاوزه ازعجك 
سانجوا :مفيش ازعاج انا بيتي قريب من هنا
_________________
في المكان الي فيه غيث 
دخل هادي و ليث و قيس و فؤاد المكان و كان غيث مربوط في كرسي 
غيث : هو انتوا 
فؤاد لكمه : اختي و مراتي فين 
ليث : اهدوا يا جماعه 
هادي : صبا و روز فين يا غيث اخلص 
غيث مستغرب : انا مخطفتش حد 
غيث بتفكير : اكيد هما الي خطفوها 
فؤاد : هما مين 
غيث : كنت داخل شغل جديد مع الناس كبار اوي و في فلوس معرفتش اسددها و هددوني انهم هيخطفوا مراتي و يقتلوها 
قيس بعصبيه : مرات مين 
ليث : اهدي يا قيس هما اكيد مفكرين ان ثبا مراته بس اي الي يخليهم ياخدوا روز معاهم 
تلفون غيث رن  اخدوا هادي و فتح مكبر الصوت 
الي علي التلفون : مراتك معانا الفلوس تحضر والي هخلي عزرائيل ياخد روحها النهارده هي و اختها الصغيره 
فؤاد بهمس : اختها 
هادي شاور لغيث انه يتكلم 
غيث : طيب طيب اقابلك فين و انا هجبلك الفلوس 
الي علي التلفون : هبعتلك المكان في رساله 
والخط اتقفل 
ليث : المفروض نفكه بقي 
هادي : فكوه. خلينا نشوف هنعمل اي 
وخرج و قيس و راه وبعدين خرج ليث و غيث و فؤاد 
غيث : ممكن تلفوني 
هادي بقرف رماله التلفون 
غيث بعد شويه و رن علي اخته سانجوا 
عند سانجوا خرجت من غرفه نايمه فيها ليلي و هي تبتسم بخبث 
وسمعت رنت تلفونها 
سانجوا :الوا 
غيث : انتي كويسه 
سانجوا : اه كويسه
غيث : انتي فين و بتعملي اي 
سانجوا : قاعده في بيتي ليه 
غيث بقلق : سانجوا انتي عملتي اي صوتك مش طبيعي 
سانجوا بحقد : لسه معملتش حاجه لسه هعمل يا غيث 
غيث بقلق اكتر : اوعي تكوني قربتي من مرات فادي 
سانجوا ضحكة : بقت طلقته مش مراته يا غيث 
غيث مسح علي وشه بعصبيه : يحرق ابوا غبائك يا شيخه انتي عملتي اي 
سانجوا :ولا اي حاجه دخلت شقتهم و حطيت في دلابها حبوب منع الحمل و بعتله رسايل وقلتله ان مراته مش عاوزاه و اتجوزته بس علشان الصفقه الي بين شركه ابوها و بين شركه الجارحي و وقتها هو طلقها و طردها كمان / وقعدت تضحك /
غيث : فادي لو عرف هيخلص عليكي
سانجوا بغل : فادي ملكي و ليا لوحدي و مكنش ينفع اسيبه يتجوز البت دي بس الي حصل حصل بكره هيتبعتلوا احلي فديوهات لمراته مع احلي راجلين 
غيث : نهارك اسود انتي بتقولي اي 
سانجوا سمعه خبط علي الباب : اهو وصلوا يلا سلام 
غيث : سانجوا سان….. الخط قطع 
غيث راحلهم بخضه : فين فادي 
فؤاد بقرف : و انت مالك و مال اخويا 
غيث بتوتر : مراته في خطر اختي خطفاها و 
فؤاد هجم عليه : هو انت و اختك حطنا في راسكوا ليه حالفين لتدمروا حياتنا 
ليث مسك غيث و هادي و قيس مسكوا فؤاد وهدوا الموقف 
فؤاد رن علي فادي 
فادي :ايوا في اي 
فؤاد : الحق مراتك 
فادي بحزن : انا معتش متجوز 
فؤاد : يا بني مراتك مخطوفه و كل الي في دماغك ده مغرص عملته فيك واحده اخلص اكتب العنوان ده عندك 
فادي اتخض من كلامه و اخد العنوان و نزل فورا 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى