Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ناهد 

*******مر اسبوعين على موت آسيل جاسر زي ماهو ف غيبوبه ف يوم 

ساره:ابعد عني يازباله 

زين:مش هسيبك كنتي عاوزه تروحي لسي آسر تقوليله انتي شكلك عاوزه تموتي 

طلع المسدس من جيبه وصوبه على الطفل الي نايم على السرير 

زين بشر:قسما عظما لو حد عرف ابنك هيعملها دلوقتي هددتك بس المره الجايه مش ههددك هقتله قدام عينك 

ساره :انا بكرهك بكرهك ربنا ينتقم منك ياشيخ 

مسكها من شعرها جامد وزقها على الارض دماغها جت على طرف السرير  اغمى عليها سابها متأثرش وخد بعضه وطلع 

============علياء :هو كويس دلوقتي ولا ايه 

ملك بحزن:زي ماهو مافيش اي تحسن انا خايفه عليه 

فجأه سمعوا صوت طفل بيعيط لاقوا الصوت جاي من اوضة ساره دخلوا بسرعه لاقوها مارميه على الارض ودماغها بتجيب دم 

جريوا عليها وحاولوا يفوقوها محصلش حاجه 

ملك:ساره قومي هنعمل ايه دلوقتي فين زين 

علياء:اسنديها معايا لازم ناخدها المستشفى بسرعه 

*************ملك :ها يدكتور 

الدكتور:لاء متقلقوش الجرح عميق بس جبتوها ف الوقت المناسب يوم كده وتقدر تطلع 

علياء:ممكن ندخلها لو سمحت 

الدكتور:ايوه طبعا 

ملك:ساره انتي كويسه ياحبيبتي 

حضنتها ساره وقعدت تعيط 

علياء:مين الي عمل فيكي كده 

ساره:مافيش اتخبطت مش اكتر 

ملك:مش خابطه عاديه دي زين عملك حاجه 

ساره بصدمه:ابني فين ملك ابني فين 

علياء:اهدي ياساره هو كويس سبناه مع زينب هناك متخفيش 

ساره:الحمد لله 

ملك:ساره انتي مخبيه حاجه علينا انطقي قولي فيه ايه 

………………………..*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(…………………

=مازن 

مازن:ايوه مالك 

=انا كويسه بس انا عاوزه ارجع هو ف خطر دلوقتي مش هيسيبه ف حاله 

مازن:مينفعش فيها خطر عليكي دلوقتي 

=انا هربيه الاول وهرجع نفذ الي قولتلك عليه انهارده 

*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(

رزان :بحبك قوي ياماما 

ندى:وانا ياروح ماما جدا 

داليا:الله لقياكوا منسجيمين مع بعض وانا ماليش شويه من الحب ياست رزان ولا ايه 

رزان:وانتي كمان ياداليا بحبك 

داليا:ياروحي انتي هاتي حضن كبير 

ندى:انا جيبتلك حاجه حلوه اوي يارزان هتعجبك استني هطلع اجيبها 

طلعت على اوضتها جابت صندوق كبير كانت جيبالها هديه فيها طلعت تجري على السلم وفجأه اتكعبلت من فوق السلم 

داليا  بصراخ:ملاك ماجد الحقني 

رزان بعياط:ماما 

جريوا عليها دخل ماجد بسرعه اول لما سمع صوت صراخ اخته 

رزان:ماما متسيبنيش فتحي عينك هتروحي وتبعدي عني تاني 

ماجد حضنها :بس هتكون بخير ياروحي بسرعه اتصلوا على الدكتور 

شالها زخدها على اوضته اتصلت داليا بالدكتور 

“””ماجد :ها طمني 

الدكتور:الضربه اثرت عليها  جامد وخصوصا انها فاقده الذاكره مش عارف ده هيساعدها ولا ممكن يقلبها للأسوء 

ماجد:يارب استرها يارب رجعهالي كويسه 

**********************كان زين قاعد لواحده ف الاوضه بيشرب خمره وقدامه صور لندى قاعد بيتكلم مع صورتها 

زين:وحشتيني قوي عندي اخبار وحشه ليكي اخوكي دخل ف غيبوبه بيقولوا برغبته مش عارف بيحبها على ايه بس حلو برضوا اهو بيتعذب عشان هو كان كمان عذبني انا كمان هطلق ساره خلاص مش عاوزها 

فجأه انفتح باب البلكونه بقوه لدرجه ان الزجاج اتكسر اتنفض من الخوف قام من على السرير 

زين:مين حد هنا حد يرد عليا مين فيه هنا 

فجأه ظهرتله آسيل 

زين:لاء لاء انتي موتي لامش ممكن 

*************************ماجد:انتي كويسه 

ندى:انتوا مين وبتعملوا ايه هنا وبعدين مين الي جابني هنا 

داليا:ملاك انتي مش فكرانا انا داليا وماجد جوزك رزان 

ندى:داليا مين وجوزي مين انتوا اتجننتوا انا مسميش ملاك انا اسمي ندى

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى